motorower Komar?

Data: 2009-10-18 10:39:09
Autor: Laphroaig
motorower Komar?
Witka,

Marzy mi sie zabawka do podlubania na zimowe wieczory. Pamietam z dziecinstwa taki piekny motorower, wydawalo mi sie, ze to byl jeden z pierwszych Komarow. probuje odnalezc go na zdjeciach ale  na stronach o Komarach nie wiedze tego modelu, o ktory mi chodzi. Moze to jednak nie byl Komar tylko jakis produkt panstw zaprzyjaznionych?
Na pewnio nie jest to takie cos : http://mojemoto.pl/photos/large/9/c61dd5ddaaaace1f.jpg
To co pamietam, mialo lampe w innym ksztalcie, bardziej okragla nie podluzna, na pewni nie bylo licznika na tej lampie.
Oczywiscie byl na pedaly i najczesciej wystepowal w kolorze bordowym.
Byly to lata 60-te.
Pamieta ktos ten motorower? Czy to na pewno byl Komar czy moze cos komaropodobnego?

--
pozdr
Laphroaig

Data: 2009-10-18 10:51:42
Autor: Ivam
motorower Komar?
"Laphroaig" <moj.login@vp.pl> wrote in message news:hbek7e$kk3$1news.onet.pl...
[...]

Chodzi Ci o cos takiego:
http://www.brzozuch.internetdsl.pl/jacomoto/gfx/motorowery/komar230/komar230_012.jpg
http://www.brzozuch.internetdsl.pl/jacomoto/gfx/motorowery/komar230/komar230_4.jpg
?

To co dales to jest pozniejszy model - ma amortyzowany tyl i silnik bez pedalow;)

probuje odnalezc go na zdjeciach ale  na stronach o Komarach nie wiedze tego modelu, o ktory mi chodzi.

A patrzyles na http://www.brzozuch.internetdsl.pl/jacomoto/komar230.html  ?

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-10-18 11:07:46
Autor: Laphroaig
motorower Komar?
Ivam wrote:

A patrzyles na http://www.brzozuch.internetdsl.pl/jacomoto/komar230.html  ?

Dzieki, to chyba jest rzeczywiscie to.
Inaczej zapamietalem przednia lampe (ni etaka posluzna, krotsza), ale to bylo prawie 40 lat temu i jako dziecko niespecjalnie sie interesowalem motorowerami :) . To samo siedzenie, dzwonek, wydech. Teraz sobie przzypomnialem, ze ten napis "Komar" tez pamietam :).

--
pozdr
Laphroaig

Data: 2009-10-18 13:30:18
Autor: Hinek
motorower Komar?

Uzytkownik "Laphroaig" <moj.login@vp.pl> napisal

Inaczej zapamietalem przednia lampe (ni etaka posluzna, krotsza), ale to bylo prawie 40 lat temu

Model 231 mial krotsza lampe i nie mial szybkosciomierza. Kosztowal w Motozbycie
4000 zl i byl najtanszym dostepnym jednosladem. Wowczas (pierwsza polowa lat 60-tych)
byly to prawie dwie srednie pensje. W Motozbycie byly wtedy dostepne: Komar, Zak, Rys, Simson,
Jawa 50, Osa, Wiatka, WFM 125, WSK 125, SHL175, Jawa 175 250 350, Iz, Panonia, MZ,
Junak (na koniec byl przeceniony na 18000 zl) Wiekszosc z tych pojazdow byla wowczas
dostepna juz bez talonow :) Aha, byly jeszcze trzy typy silnikow przyczepnych do rowerow.
Polski Gnom kosztowal np. 540 zl.
Jak widac bylo w czym wybierac!
Pozdr

--
Hinek

Data: 2009-10-18 15:19:18
Autor: zonda
motorower Komar?

Model 231 mial krotsza lampe i nie mial szybkosciomierza. Kosztowal w Motozbycie
4000 zl i byl najtanszym dostepnym jednosladem. Wowczas (pierwsza polowa lat 60-tych)

Zgadza sie.
http://www.praktyka.rubikon.pl/galerie/gal_231/mr231-5.jpg , z tym ze produkcja Komara 231 rozpoczela sie w 1962r, a oficjalna prezentacja odbyla sie podczas targow poznanskich w 1963r.. Glowna roznica bylo zastosowanie silnika S38 zamiast dotychczas stosowanego SM02 (az 0,3 KM wiecej). Poza tym 231 posiadal inny widelec przedni, inna kierownice, inne oslony gaznika..
Polecam zabawe w Komara. Sam zrobilem rekonstrukcje 232 a w tej chwili pracuje nad 2361.
Duzo frajdy za rozsadne pieniadze. Wszystko zalezy od tego jaki material kupisz.
Ze swojego doswiadczenia podpowiem, ze zdecydowanie lepiej jest kupic cos drozszego ale w lepszym (w sensie kompletnosci) stanie, niz bawic sie pozniej w kompletacje, ktora zajmuje wiecej czasu i de facto jest drozsza.
Profesjonalne przywrocenie Komara do stanu fabrycznego to koszt okolo 2-3 tys. zl.

z.

Data: 2009-10-18 15:54:29
Autor: Laphroaig
motorower Komar?
zonda wrote:

http://www.praktyka.rubikon.pl/galerie/gal_231/mr231-5.jpg ,

O wlasnie! Czyli jednak dobrze pamietam te lampe :)

Tez wolalbym znalezc cos bardziej kompletnego. Tym bardziej, ze to co widze na allegro (akurat 231 nie moge znalezc, mam na mysle te troche nowsze) nie ma jakis cen zaporowych.

--
pozdr
Laphroaig

Data: 2009-10-18 19:12:04
Autor: zonda
motorower Komar?

Tez wolalbym znalezc cos bardziej kompletnego. Tym bardziej, ze to co widze na allegro (akurat 231 nie moge znalezc, mam na mysle te troche nowsze) nie ma jakis cen zaporowych.

Na znalezienie 231 z pierwszej reki i przeznaczeniem do odbudowy szanse sa relatywnie male. To byla dosc krotka produkcja i szybko wdrozyli 2320 (czyli tzw. sztywniaka) i tych jest (jeszcze) dosc duzo. Codziennie na allegro wystawiany jest jeden, dwa nowe w roznym stanie. Najlepszym rozwiazaniem jest kupienie albo jednego na prawde kompletnego, albo od razu dwa. Ja do zrobienia swojego sztywniaka kupilem az trzy :) nie bylo mowy o kompromisiach i musial byc jak oryginal. Sa jednak czesci ktore sa relatywnie drogie. Siodelko do sztywniaka w bdb stanie kosztuje ponad 200zl. Tak samo kola: to wydatek ok. 400,-
Doliczyc musisz piaskarza, malarza, chromiarza, itp.

z.

Data: 2009-10-18 22:52:27
Autor: Laphroaig
motorower Komar?
zonda wrote:

Na znalezienie 231 z pierwszej reki i przeznaczeniem do odbudowy szanse sa

Wlasnie widze, ze "sztywniakow" jest sporo. Jednak dam sobie troche czasu na poszukanie 231-ki.  Jesli nie znajde go to moze rzeczywiscie skusze sie na "sztywniaka".

--
pozdr
Laphroaig

Data: 2009-10-19 01:10:57
Autor: p47
motorower Komar?

Uzytkownik "Hinek" <hinek@autograf.pl.invalid> napisal w wiadomosci news:4adafc4f$1news.home.net.pl...

(...)

Aha, byly jeszcze trzy typy silnikow przyczepnych do
rowerow.

Mój sp. Ojciec mial dziwne hobby,- w sumie w piwnicy stoi jeszcze 6 rowerów z silnikiem i 2 Simsony;-)
Gnom mial 2 typy- pierwszy model, na ktorym w wieku 11lat pojechalem z W-wy do Gdanska mial tylko 0,4 KM i kosztowal 1.200zl,- calkiem spora sumka wówczas. Zapewnial oszalamiajaca Vmax=27km/godz. Potem wypuscili nowszy model, zewnetrznie malo rózniacy sie, ale o 2x wiekszej mocy.
W piwnicy oprócz tego gnoma (który na poczatku nie nosil jeszcze tej nazwy) mam ruski i wegierski podwieszane pod supportem, oczywiscie doskonaly MAV, a takze wyjatkowo interesujacy Zuendapp Victoria z lat 20-tych mieszczacy sie wewnatrz tylnego kola i napedzajacy go bezposrednio wewnetrznym kolem zebatym obiegowym.

p47

Data: 2009-10-19 01:15:27
Autor: p47
motorower Komar?

[...]

No, niektóre byly istotnie bez talonów, ale nie powiedzialbym, aby dostepne;- np. na jawe 50 polowalem bezskutecznie chyba 2 lata..
Ponadto, w porównaniu z komarkami rys czy zak to byly efemerydy, które przez rynek przemknely.

p47

Data: 2009-10-19 11:27:38
Autor: metalbeast
motorower Komar?

[...]

to i tak lepiej niz teraz :) teraz to prawie 4 zwykle pensje ;(

Data: 2009-10-19 13:38:31
Autor: Ivam
motorower Komar?
"metalbeast" <psych@-- -- -- -- -master.pl> wrote in message news:hbhbeg$vc3$1ns.master.pl...
to i tak lepiej niz teraz :) teraz to prawie 4 zwykle pensje ;(

Nie pierdol...
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/zarobki;rosna;-;gus;podal;dane,135,0,450951.html

(Dla tych co nie klikaja: Wynagrodzenie w pierwszym kwartale 2009 roku wzroslo o 6,7 proc. w ujeciu rok do roku. Glowny Urzad Statystyczny podal, ze wynioslo 3185,61zl. Wg. kalkulatora na infor.pl netto to bedzie 2286,46zl.)

http://tinyurl.com/ygvx96p

(Dla nieklikatych: skutery na alledrogo... najtanszy z transportem to 2,5 tys.)

Zeby nie bylo - nie mowimy o najtanszym wartosciowym produkcie, tylko o najtanszym w ogole.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-10-18 15:18:16
Autor: Magic
motorower Komar?

Oblukaj jeszcze Simsona SR 2: http://www.origo.hu/i/0606/20060623simsonsr24.jpg

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2009-10-18 15:57:37
Autor: Laphroaig
motorower Komar?
Magic wrote:
o.

Oblukaj jeszcze Simsona SR 2: http://www.origo.hu/i/0606/20060623simsonsr24.jpg

Dzieki, tez fajny. Ale Komar bardziej mi sie kojarzy z dziecinstwem. tego simsona jakos nie pamietam. Witac na mojej okolicy nie jezdzily :(.

--
pozdr
Laphroaig

Data: 2009-10-18 17:24:49
Autor: Sil
motorower Komar?
On 09-10-18 10:39, Laphroaig wrote:
Witka,

Marzy mi sie zabawka do podlubania na zimowe wieczory.

Wiesz kolego zrobilem to samo, do dwóch hadziaków dostawiłem w garażu rometa kadeta. Zabawa jest przednia. Częsci są super tanie, łatwo dostępne, aczkolwiek niskiej jakosci i trzeba cierpliwie szukać. Zakup sprzętu z papierami i w jako takim takim stanie wcale nie jest taki taki i prosty.... Planuję mały swap, mam silnik 3-biegowy w częściach i zimą planuję przekładkę, he, he, he....

pozdrawiam
sil

Data: 2009-10-18 22:55:37
Autor: Laphroaig
motorower Komar?
Sil wrote:

Wiesz kolego zrobilem to samo, do dwóch hadziaków dostawiłem w garażu rometa kadeta.

Wlasnie obejrzalem Romet'a Kadet'a. Nie kojarzylem tej nazwy.
Teraz kojarze co to :). Pamietam ten motorower.  Ale wyglada zbyt nowoczesnie :),  dam sobie troche czasu na poszukanie 231-ki.

--
pozdr
Laphroaig

motorower Komar?