mowa nienawiści w praktyce

Data: 2014-03-12 11:15:32
Autor: poreba
mowa nienawiści w praktyce
Witam
natknąłem się się w sieci na takiego njusa:
http://www.express.co.uk/news/uk/464364/Man-taken-to-court-for-offending-yob-who-vandalised-his-property

Dla nieklikalnych skrót dość luxno powiązany ze źródłem ;-): Ktoś obywatelowi pokawałkował cegłówką szklaną witrynkę za 2,5 tysiaka
funciaków. Policja podejrzanego miała, puściła z braku dowodów. Obywatel się zestresował i wykleił witrynkę hasełkiem o treści zblizonej do
'ten co to zbił ma małego i wszy na płucach'.
Do policji wpłynęła skarga o publiczną obrazę delikatnych uczuć, dokładnie
nie wiadomo czyja, najprawdopodobniej miotacza.
Obywatel ma zarzuty i zagrożenie grzywną na tysiąc funtów.
Rzecz miała miejsce w jukeju.

Czy u nas, w naszym stanie prawnym, takie bliżej niesprecyzowane a
publiczne inwektywy byłyby ścigane (publicznie, prywatnie)?

--
pozdro
poreba

Data: 2014-03-12 14:36:29
Autor: Ajgul
mowa nienawiści w praktyce

Użytkownik "poreba" <dmicfg@polboks.pl> napisał w wiadomości news:1vrs3resuyk30.zoxbn559q5ar.dlg40tude.net...
> [...]

Czy u nas, w naszym stanie prawnym, takie bliżej niesprecyzowane a
publiczne inwektywy byłyby ścigane (publicznie, prywatnie)?

Napisz coś takiego o Żydach, to zobaczysz:)
O innych, na ogół wolno.

A.

mowa nienawiści w praktyce