możliwość wypowiedzenia umowy o prace na czas określony

Data: 2018-07-01 21:41:13
Autor: loktus
możliwość wypowiedzenia umowy o prace na czas określony
25.09.2015 zawarłem umowę o pracę na czas określony 5 lat. W umowie nie ma zapisu o dopuszczalności jej wypowiedzenia.

Jak wygląda teraz oraz w najbliższym czasie możliwość jej wypowiedzenia?

W lutym 2016 weszła w życie nowelizacja KP które przewiduje, że umowy na czas określony można wypowiadać a okres wypowiedzenia jest taki sam jak dla umów na czas nieokreślony. Jednak do umów na czas określony w których nie przewidziano możliwości ich rozwiązania z zachowaniem 2-tygodniowego okresu wypowiedzenia, trwających w dniu wejścia w życie nowelizacji w zakresie dopuszczalności ich wypowiedzenia stosuje się przepisy dotychczasowe. Czyli nie ma takiej możliwości.

Jednak o ile dobrze rozumiem to po 33 miesiącach od wejścia w życie nowelizacji (czyli 28 listopada br) moja umowa stanie się z mocy prawa umową na czas nieokreślony, a to da możliwości jej wypowiedzenia. Jako, że będę pracował dłużej niż 3 lata będzie obowiązywał mnie 3 miesięczny okres wypowiedzenia.
Tak rzeczywiście jest czy może w czymś się mylę?

Data: 2018-07-02 10:29:53
Autor: Danusia
Użytkownik "loktus" <loktus@loktus.net> napisał w wiadomości news:phbaor$76j$1node1.news.atman.pl...
[...]

KP:
Art. 251 . § 1. Okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony, a także łączny okres zatrudnienia na podstawie umów o pracę na czas określony zawieranych między tymi samymi stronami stosunku pracy, nie może przekraczać 33 miesięcy, a łączna liczba tych umów nie może przekraczać trzech.
§ 2. Uzgodnienie między stronami w trakcie trwania umowy o pracę na czas określony dłuższego okresu wykonywania pracy na podstawie tej umowy uważa się za zawarcie, od dnia następującego po dniu, w którym miało nastąpić jej rozwiązanie, nowej umowy o pracę na czas określony w rozumieniu § 1.
§ 3. Jeżeli okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony jest dłuższy niż okres, o którym mowa w § 1, lub jeżeli liczba zawartych umów jest większa niż liczba umów określona w tym przepisie, uważa się, że pracownik, odpowiednio od dnia następującego po upływie okresu, o którym mowa w § 1, lub od dnia zawarcia czwartej umowy o pracę na czas określony, jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony

Oznacza to że 28 listopada będziesz mógł złożyć 3-miesięczne wypowiedzenie. Wcześniej nie.
Oczywiście zawsze jest możliwość rozwiązania umowy w drodze porozumienia stron.

możliwość wypowiedzenia umowy o prace na czas określony