mrówki wchodza przez wentylacje w oknach

Data: 2010-06-02 20:29:16
Autor: Rafał
mrówki wchodza przez wentylacje w oknach
Mam okna Jezierskiego które na zewnątrz na dole maja podłuzne szpary - podobno do wentylacji. Od kilku dni szukam skąd mam mrówki w domu i dzis na zewnatrz budynku zauważułem skupisko przy tych otworach. Tylko teraz ciekawe, okna niby 3-szybowe, szczelne a robale włażą. Jak znaleźć dziure?

Data: 2010-06-02 21:40:47
Autor: Ikselka
mrówki wchodza przez wentylacje w oknach
Dnia Wed, 2 Jun 2010 20:29:16 +0200, Rafał napisał(a):

Mam okna Jezierskiego które na zewnątrz na dole maja podłuzne szpary - podobno do wentylacji. (...) okna niby 3-szybowe, szczelne

Na Twoje szczęscie jednak nie całkiem i nie zmieniaj tego :-)

a robale włażą. Jak znaleźć dziure?

Otworzyć okno i przyjrzeć sie uszczelce na jego obwodzie :-)

Data: 2010-06-03 09:56:55
Autor: Rafał
mrówki wchodza przez wentylacje w oknach
ale to okno jest niotwieralne :)

Data: 2010-06-03 12:49:09
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 3 Jun 2010 09:56:55 +0200, Rafał napisał(a):

ale to okno jest niotwieralne :)

No to mogiła. Pozostaje więc jakaś mikroskopijna dziura wokół jego ramy,
może pod parapetem...

Data: 2010-06-03 13:29:35
Autor: KJ Siła Słów
Rafał pisze:
  Od kilku dni szukam skąd mam mrówki w domu i dzis na
zewnatrz budynku zauważułem skupisko przy tych otworach. Tylko teraz ciekawe, okna niby 3-szybowe, szczelne a robale włażą. Jak znaleźć dziure?

posmaruj mrowkom grzbiety klejem typu kropelka i jak dotra do szczeliny to sie wkleja i zatkaja otwor.
:-)

KJ

Data: 2010-06-04 02:34:10
Autor: Fieta
On 3 Cze, 13:29, KJ Siła Słów <K...@noway.com> wrote:
Rafał pisze:

> [...]

posmaruj mrowkom grzbiety klejem typu kropelka i jak dotra do szczeliny

Mrówki chodzą ścieżką, którą wyznaczyły sobie zapachem. Trzeba im ten
zapach innym zapachem popsuć. U mojej mamy wystarczyło pokropić ścianę
kroplami miętowymi i rozetrzeć krople wokół wlotu do wentylacji
(stamtąd szły hordy mrówek).
W każdym razie mrówki nie lubią takich silnych bodźców i w końcu sobie
pójdą.
Warto sprawdzić poco mrówki włażą Ci do mieszkania... macie coś co
lubią jeść? W cukrze buszują? W pieczywie?

pzdr, mf

Data: 2010-06-05 06:51:41
Autor: dziadek2
Rafał wrote:

[...]
To samo miałem kilka lat temu też w czerwcu. Wieczorem zobaczyłem mrówy w
zlewie. Po sznurku mrówek trafiłem w narożnik kuchni przyległy do okna.
Wychodziły pod parapetem. Za oknem zobaczyłem ostatnie mrówki taszczące
dobytek i wchodzące pod parapet. Pół nocy usuwałem je z kuchni po
odsunięciu szafki. Jak wstałem rano nie było po nich śladu.
Mrówki teraz szukają miejsca na gniazda. Jest to przejściowe szaleństwo..
Szybko zmieniają zdanie i wracają na łono natury Takie opinie znalazłem w
Internecie gdzie guglałem jak się ich pozbyć.
Zaklej otwory taśmą klejącą i wyłap te co są w domu. Muszą pić wodę więc idź
za sznurkiem mrówek i nic im nie rób dopóki nie znajdziesz mrowiska. Wtedy
je usuń. Na zmiotkę i za okno. Resztki wyłap mokrą szmatą i wypłucz w
zlewie.
Moje mrowisko miało z pół litra żywe masy, może litr.
Powodzenia
dziadek2

mrówki wchodza przez wentylacje w oknach