mycie mechanizmów przerzutek

Data: 2009-06-08 12:15:45
Autor: PeJot
mycie mechanizmów przerzutek
piotr pisze:
Witam

Czym polecacie myć mechanizmy przerzutek a więc przednie prowadzenie łańcucha i tylną przerzutkę. Chodzi mi w szczególności o sprężyny i kółka prowadzące (dla tylnej). Po jeździe w błocie mam sporo piasku, szmatą nie dojdę. Zastanawiałem się nad benzyną ekstrakcyjną czy to dobry pomysł?

Uwaga na łożyska toczne w kółkach - benzyna lubi dostać się pod uszczelki, lepiej traktować kółka szmatą. Resztę teoretycznie można by myć benzyną i miękkim pędzlem, ale delikatnie - benzyna lubi wniknąć np. pod uszczelki na sworzniach równoległoboku. Tanie przerzutki nie mają takich fjuczerów i lepiej zniosą mycie benzyną. Poza tym musiała by to być czysta, świeża benzyna, a nie używana wcześniej do mycia i pozostawiona do odstana, bo ta zawiera olej, który osiądzie wszędzie i będzie łapał kurz i brud. Osobiście przerzutki raz na sezon myję w ciepłej wodzie z jakimś detergentem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-06-08 21:33:46
Autor: ToMasz
PeJot pisze:
piotr pisze:
[...]

KAżdy pomysł (mycia) jest doby, o ile jest adekwatny do zabrudzenia, a
po nim nastąpi proporcjonalne do mycia smarowanie.

Koledzy fachowcy, kłócicie sie jak przekupki na targu, i mam nieodparte
wrażenie że brak doświadczenia nadrabiacie jadaczką. JA sie za guru
rowerowego nie uważam, ale w tym roku jakoś tam czyściłem 100 rowerów.
Czym? - czym popadnie. Czasem benzyną - i wystarczyło, a czasem trzeba
było szprychą drapać - i to nie jedną.
Zauważyliście ze autor wcale  nie wspomina o łożyskach? On chce myć
przerzutke, której kercher nie zaszkodzi. Z drugiej strony ja mogę iść o
zakład, ze za pomocą karchera, nie dojdzie sie do łożysk tylnej piasty
shimano na szpilke. Z jednej strony jest guma a z drugiej kaseta zbatek.
Trzeba by być naprawde złośliwym, zeby w takim układzie strumienim wody
zaingerowac w łożysko. Jednak skoro kercherem "da się" to woda z kałuży
ma bardzo duże szanse!
Myliście kiedyś kercherem? Ja tak, czy miałem problemy z łożyskami?
nigdy. Czy były jakieś inne? JAsne! Otóż smar, tłuszcz (brudny) odrywany
z elementów napędu strumieniem wody, osadzał sie na ramie, błotnikach,
nawet kierownicy i chwytach. Tak wiec po umyciu napędu trzeba było
czyścić rower, dokładniej niż napęd.

Skrajne podejścia, Brak równowagi w ocenie, wyśmiewanie adwersarzy, mało
 argumentów agresja. Trochę tolerancji!

Pozdrawiam
ToMasz

Data: 2009-06-08 14:45:29
Autor: Rowerex
On 8 Cze, 20:33, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:

Jednak skoro kercherem "da się" to woda z kałuży
ma bardzo duże szanse!

Czyli myjąc wodą podwajamy szansę :o)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-08 14:50:37
Autor: Przemek
On 8 Cze, 21:33, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:

Skrajne podejścia, Brak równowagi w ocenie, wyśmiewanie adwersarzy, mało
 argumentów agresja. Trochę tolerancji!

popieram :)
Goście zasuwają w błocie po łokcie przez kilka godzin z uśmiechem na
pysku, a potem się krzywo patrzą na myjkę, bo im rowerek popsuje.
Niech każdy sobie czyści, jak mu się podoba, ja osobiście używam
karchera do ogólnego ogarnięcia sprzętu po np maratonie albo paru
dniach jeżdżenia w błocie, a potem i tak robię mu dokładną kosmetykę.
pozdr

Data: 2009-06-08 22:28:25
Autor: Rowerex
mycie mechanizmów przerzutek
On 8 Cze, 23:50, Przemek <przemyslaw...@gmail.com>

Goście zasuwają w błocie po łokcie przez kilka godzin z uśmiechem na
pysku, a potem się krzywo patrzą na myjkę, bo im rowerek popsuje.

Błoto na rowerze podczas jazdy zwykle nawarstwia się i spiętrza,
niczym u Poszepszyńskich ;-) Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że
im wiecej gęstego błota tym lepiej, ponieważ najstarsze warstwy po
oblepieniu wszystkiego chronią przed działaniem najświeższych porcji
(chodzij o części "ukryte", piasty, suporty i podobne wnętrznosci).
Ale warunek jest jeden, nie za duzo wody, czyli bloto gęste, lepkie
ale niezbyt mokre.

Traktując nawarstwoine bloto myjką dopuszczamy do znacznego
rozpuszczenia przylepionego blota, czego nie było nawet podczas jazdy.
Myjcie strumieniem o sporym ciśnieniu jest tu nawet lepsze, ponieważ
błoto jest szybko zrywane i może nie zdążyć się rozpuscić, ale z
drugiej strony zbyt duże ciśnienie powoduje wpychanie wody we
wszystkie zakamarki, często wraz z brudem.

Ot, mala porcja argumentów od gościa który nie chce popsuc sobie
rowerka ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-08 21:35:44
Autor: click
ToMasz pisze:

[...]

trzeba bylo postawic rower na ziemi, a samemu wstac
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-06-09 08:13:40
Autor: kml

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:h0jo1p$80m$1news.interia.pl...

Skrajne podejścia, Brak równowagi w ocenie, wyśmiewanie adwersarzy, mało
argumentów agresja. Trochę tolerancji!

Dla mnie skrajne to jest wyciąganie takich wniosków - nie wiem skąd pomysł, że ludzi o innych poglądach się automatycznie nienawidzę i dają temu upust na preclu ;)

kml
Last update 31/05/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator.

Data: 2009-06-09 00:13:23
Autor: Rowerex
On 9 Cze, 08:13, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "ToMasz" <twit...@gazzeetta.pl> napisał w wiadomościnews:h0jo1p$80m$1news.interia.pl...

> [...]

Dla mnie skrajne to jest wyciąganie takich wniosków - nie wiem skąd
pomysł, że ludzi o innych poglądach się automatycznie nienawidzę i dają

Pomysł jest zaczerpnięty z polityki i niestety coraz wiecej ludzi
zaczyna myśleć, że "tak ma być" i ze to jest normalne. Bywam na paru
rowerowych forach i w wielu przypadkach posiadanie odmiennych pogladów
wywołuje trudną do wytłumaczenia agresję.

Zrozumiałbym to, gdyby co agresywniejsi dyskutanci potrafili w swoich
wypowiedziach przedstawiac rzeczowe argumenty, omawiać i dokładniej
analizować pewne zjawiska zwiazane z jazdą rowerem, pracą osprzętu,
czy czymkolwiek innym - problem w tym, że coraz częsciej zamiast tego
pojawiają się obelgi,  oskarżenia o herezję i profanowanie jakiś
jedynie słusznych pogladów...

Pogladów i rzeczy jedynie słusznych nie ma (może prócz socjalizmu na
Kubie ;-). Każdy poglad i kazda teoria ma pewne niedociagnięcia,
często drobny "warunek poczatkowy" sprawia, że dana teoria przy tym
konkretnie warunku przewraca się do góry nogami... tylko trzeba to
umiec zaargumentować i wytłumaczyć, a nie wypisywać rzeczy typu: "ty
to jakis dziwny jesteś z tymi swoimi pogladami - daj sobie spokój i
sie nawróć, bo większość myśli inaczej"

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-09 09:33:10
Autor: MichałG
Rowerex pisze:
[...]

[...]

Przykład idzie z telewizorni... to bardzo silne medium.

Pozdrawiam
Michał

mycie mechanizmów przerzutek