mycie mechanizmów przerzutek

Data: 2009-06-08 18:49:36
Autor: Solar
mycie mechanizmów przerzutek
piotr pisze:

Czym polecacie myć mechanizmy przerzutek a więc przednie prowadzenie łańcucha i tylną przerzutkę. Chodzi mi w szczególności o sprężyny i kółka prowadzące (dla tylnej). Po jeździe w błocie mam sporo piasku, szmatą nie dojdę. Zastanawiałem się nad benzyną ekstrakcyjną czy to dobry pomysł?

A po co?
Jak wyschnie przelecieć szczotką i już. Co pewien czas, jak zaczynają skrzypieć kółeczka, to je rozebrać i przeczyścić dokładnie.
A benzyną lepiej nie traktować czegoś, czego nie jesteś potem w stanie dokładnie wytrzeć i nasmarować.
Co do Karchera.
Wszystko zależy od roweru. Jeśli ma słabo uszczelnione stery/piasty/coś tam, to nienajlepiej.
Ale swojego Speca myłem Karcherem, Hecklera myję Karcherem i nic się nie dzieje. Speca rozbierałem przed sprzedażą po 1,5 roku błota, karcherowania, jazdy w wodzie z zanurzonymi całkiem kołami i suport, stery i zawieszenie było takie, jakie powinno być.

"Nie jest ważne, by ludziom żyło się dostatnio, lecz byśmy osiągnęli zbawienie wieczne"
                                       Przemysław Edgar Gosiewski

Data: 2009-06-08 10:23:30
Autor: Rowerex
On 8 Cze, 17:49, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:
piotr pisze:

> [...]

skrzypieć kółeczka, to je rozebrać i przeczyścić dokładnie.
A benzyną lepiej nie traktować czegoś, czego nie jesteś potem w stanie

Podpisuję się pod tym ręcami i nogami :) Dodam jeszcze, że benzyna
lubi włazić do wnętrza i rozpuszczać smary, czasem wraz z gumkami
stanowiacymi pseudo-uszczelnienia. Potem po rozebraniu przerzutki
okazuje się, że wszystko śmierdzi benzyną, nawet po długim okresie od
ostatniego mycia. Z dwojga złego, niby lepiej chyba miec w środku
wodę, ale ta znowu powoduje korozję i nie wszystkie smary ją lubią.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-08 20:34:28
Autor: mbut
piotr pisze:

[...]

Jakaś paranoja, cytuję:" benzyna
> lubi włazić do wnętrza i rozpuszczać smary, czasem wraz z gumkami" człowieku co Ty wprowadzasz w błąd ludzi, oczywiście, że benzyna rozpuszcza smary o to właśnie chodzi, ale nie rozpuszcza gumek, czyli uszczelek.
Z tą wodą to tez wyskoczyłeś, ale poprawiłeś, że woda powoduje korozję, to prawda i tego należy unikać.

Data: 2009-06-08 11:55:22
Autor: Rowerex
On 8 Cze, 19:34, mbut <rajdy...@gmail.com> wrote:

> [...]
 > lubi włazić do wnętrza i rozpuszczać smary, czasem wraz z gumkami"
oczywiście, że benzyna rozpuszcza smary o to właśnie

Dobrze zacytowałeś, ale zwróć uwagę na słowo "czasem" :) Nie wszystkie
rodzaje gumy czy gumopodobnych matriałów lubią benzynę. Zresztą,
"guma" i "benzyna" to dość szerokie pojęcia.

Z tą wodą to tez wyskoczyłeś, ale poprawiłeś, że woda
powoduje korozję, to prawda i tego należy unikać.

Nie "poprawiłem" tylko postarałem się o bardziej pełną wypowiedź :P

Ślizgowi ceramicznemu w kółeczku przerzutki woda bynajmniej nie
zaszkodzi, tytanowym częściom również - a tego że _czysta_, to chyba
nie musze nawet pisać i podkreślać ;o)

Pozdr-
-Rowerex

mycie mechanizmów przerzutek