Data: 2009-06-08 18:49:36 | |
Autor: Solar | |
mycie mechanizmów przerzutek | |
piotr pisze:
Czym polecacie myć mechanizmy przerzutek a więc przednie prowadzenie łańcucha i tylną przerzutkę. Chodzi mi w szczególności o sprężyny i kółka prowadzące (dla tylnej). Po jeździe w błocie mam sporo piasku, szmatą nie dojdę. Zastanawiałem się nad benzyną ekstrakcyjną czy to dobry pomysł? A po co? Jak wyschnie przelecieć szczotką i już. Co pewien czas, jak zaczynają skrzypieć kółeczka, to je rozebrać i przeczyścić dokładnie. A benzyną lepiej nie traktować czegoś, czego nie jesteś potem w stanie dokładnie wytrzeć i nasmarować. Co do Karchera. Wszystko zależy od roweru. Jeśli ma słabo uszczelnione stery/piasty/coś tam, to nienajlepiej. Ale swojego Speca myłem Karcherem, Hecklera myję Karcherem i nic się nie dzieje. Speca rozbierałem przed sprzedażą po 1,5 roku błota, karcherowania, jazdy w wodzie z zanurzonymi całkiem kołami i suport, stery i zawieszenie było takie, jakie powinno być. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Nie jest ważne, by ludziom żyło się dostatnio, lecz byśmy osiągnęli zbawienie wieczne" Przemysław Edgar Gosiewski |
|
Data: 2009-06-08 10:23:30 | |
Autor: Rowerex | |
mycie mechanizmów przerzutek | |
On 8 Cze, 17:49, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:
piotr pisze: A po co? Podpisuję się pod tym ręcami i nogami :) Dodam jeszcze, że benzyna lubi włazić do wnętrza i rozpuszczać smary, czasem wraz z gumkami stanowiacymi pseudo-uszczelnienia. Potem po rozebraniu przerzutki okazuje się, że wszystko śmierdzi benzyną, nawet po długim okresie od ostatniego mycia. Z dwojga złego, niby lepiej chyba miec w środku wodę, ale ta znowu powoduje korozję i nie wszystkie smary ją lubią. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-06-08 20:34:28 | |
Autor: mbut | |
mycie mechanizmów przerzutek | |
Rowerex pisze:
On 8 Cze, 17:49, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:Jakaś paranoja, cytuję:" benzyna > lubi włazić do wnętrza i rozpuszczać smary, czasem wraz z gumkami" człowieku co Ty wprowadzasz w błąd ludzi, oczywiście, że benzyna rozpuszcza smary o to właśnie chodzi, ale nie rozpuszcza gumek, czyli uszczelek. Z tą wodą to tez wyskoczyłeś, ale poprawiłeś, że woda powoduje korozję, to prawda i tego należy unikać. |
|
Data: 2009-06-08 11:55:22 | |
Autor: Rowerex | |
mycie mechanizmów przerzutek | |
On 8 Cze, 19:34, mbut <rajdy...@gmail.com> wrote:
Jakaś paranoja, cytuję:" benzyna Dobrze zacytowałeś, ale zwróć uwagę na słowo "czasem" :) Nie wszystkie rodzaje gumy czy gumopodobnych matriałów lubią benzynę. Zresztą, "guma" i "benzyna" to dość szerokie pojęcia. Z tą wodą to tez wyskoczyłeś, ale poprawiłeś, że woda Nie "poprawiłem" tylko postarałem się o bardziej pełną wypowiedź :P Ślizgowi ceramicznemu w kółeczku przerzutki woda bynajmniej nie zaszkodzi, tytanowym częściom również - a tego że _czysta_, to chyba nie musze nawet pisać i podkreślać ;o) Pozdr- -Rowerex |
|