myszka na 2 lata

Data: 2011-02-18 07:33:47
Autor: Piotr Rezmer
myszka na 2 lata
Witam

Aktualnie zużywam myszki w tempie ok 1/rok. Chciałbym być ekologiczny i obniżyć zużycie do 1/2 lata. Aktualnie używam A4 office 8k. Czy są producenci którzy oferują trwalsze wyroby w niewysokiej cenie?

Zwykle pada mi:
kabel USB
-odklejają się ślizgacze
-kończą życie klawisze funkcyjne (głównie w chwilach podwyższonego ciśnienia)

Jestem fanem duĹĽych/wielkich lekkich myszek przewodowych.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-02-18 09:11:44
Autor: boxfish
myszka na 2 lata
W dniu 2011-02-18 07:33, Piotr Rezmer pisze:
Witam

Aktualnie zużywam myszki w tempie ok 1/rok. Chciałbym być ekologiczny i
obniżyć zużycie do 1/2 lata. Aktualnie używam A4 office 8k. Czy s±
producenci którzy oferuj± trwalsze wyroby w niewysokiej cenie?

Zwykle pada mi:
kabel USB
-odklejaj± się ¶lizgacze
-kończ± życie klawisze funkcyjne (głównie w chwilach podwyższonego
ci¶nienia)

Jestem fanem dużych/wielkich lekkich myszek przewodowych.

od 5 lat - logitech marble

Data: 2011-02-18 09:40:38
Autor: zly
myszka na 2 lata
Dnia Fri, 18 Feb 2011 07:33:47 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

Jestem fanem dużych/wielkich lekkich myszek przewodowych.

Mimo tego, że co rok pada ci kabel? Dobre :)
Logitech ¶lizgacze wysyła za friko. --
marcin

Data: 2011-02-18 10:18:53
Autor: Piotr Rezmer
myszka na 2 lata
zly pisze:
Jestem fanem dużych/wielkich lekkich myszek przewodowych.

Mimo tego, że co rok pada ci kabel? Dobre :)

Miałem kiedy¶ bezprzewodow± ale miała dwie istotne wady:
-ciężka (dwa akumulatory AAA)
-nie pozwala slęczeć godzinami przy PC - pada akumulator. choć  może to zaleta: ochrona przed pracocholizmem.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-02-18 09:57:44
Autor: Wojtek
myszka na 2 lata
Piotr Rezmer wrote:

Miałem kiedy¶ bezprzewodow± ale miała dwie istotne wady:
-ciężka (dwa akumulatory AAA)

dwa AAA i ciężka???

-nie pozwala slęczeć godzinami przy PC - pada akumulator.

Mam akurat do¶ć mał± gabarytowo esperanzę EM117 na BT i bateryjki
wymieniam moża raz 4-5 miesięcy? nie pamiętam kiedy ostatnio...

--
Wojtek

Data: 2011-02-18 10:32:39
Autor: Tomek
myszka na 2 lata
W dniu 2011-02-18 10:18, Piotr Rezmer pisze:
zly pisze:
[...]

U mnie czas przeżycia myszki "ogoniastej" jest znacznie większy niż bezprzewodowej. Wszystko z tego powodu, że ta pierwsza jak spada ze stołu to zawi¶nie nad podłog±, a druga nie... A uszkodzony przewód (łamie się tam gdzie powinna być odgiętka) to 5 minut roboty ł±cznie z grzaniem lutownicy i szukaniem ¶rubokręta - u mnie a4tech rocznik 2003 w ci±głej służbie :)

Data: 2011-02-18 20:06:22
Autor: Irokez
myszka na 2 lata
Użytkownik "Tomek" <x@y.z> napisał w wiadomo¶ci news:4d5e3cb2$0$2453$65785112news.neostrada.pl...

[...]

hmm
No to namówiłe¶ mnie do naprawy przewodu do Microsoft IntelliMouse Optical, bo tak leży od 2 tygodni a teraz jadę na Dell'owskiej (ma gorsz± optykę niestety)
Bo poza ułamanym kabelkiem co jakie¶ 3 lata to jest niedozajechania i precyzyjna oraz nie ¶firuje na błyszcz±cym blacie drewnianym.
Rocznik - hmm.. chyba jeszcze starszy niż Twoja

Pozdro

--
Irokez

Data: 2011-02-18 20:39:03
Autor: Przesmiewca
myszka na 2 lata
Piotr Rezmer <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisał(a):

zly pisze:
[...]

Mam bezprzewodowego Logitecha M510
Czas pracy na 2 akku - 2 lata, ale co Tobie moze byc istotne
mysz dziala tez na 1 paluszku. W zestawie dostajesz odbiornik
unifying do ktorego mozesz podlaczac inne urzadzenia Logitecha
pracujace w tym standardzie.

Data: 2011-02-19 17:30:07
Autor: Marek Dyjor
myszka na 2 lata
Piotr Rezmer wrote:
zly pisze:
[...]

hm...

mam zestaw Microsoftu  klawiatrua i myszka bez przewodowe...

baterie zmieniam tak raz na 0.5 roku, a spędzam przed kompem sporo czasu.

Zacznij kupowac markowe produkty.

Data: 2011-02-18 09:48:31
Autor: Maciek
myszka na 2 lata
[...]
U mnie Logitech RX1000 działa już ze 3 lata. Co Ty robisz z kablami, że
Ci tak padajÄ…? Zwijasz po uĹĽyciu, rozwijasz przed? Przycinasz czymĹ›?
Wyszarpujesz? Ja nawet wysuwanÄ… szufladÄ… na klawiaturÄ™, w ktĂłrej
prowadnice namiętnie mi się kabel wkręca, nie jestem w stanie go
załatwić :-)
Maciek

Data: 2011-02-18 10:16:23
Autor: Piotr Rezmer
myszka na 2 lata
Maciek pisze:
[...]

Codziennie po pracy w biurze zwijam zasilacz, mysz i do plecaka. Plecack do bagaĹĽnika. I tak 5 razy w tygodniu. Wizyta u klienta -> dodatkowe wyginanie kabli.

Oczywiście w domu oddzielna mysz, klawiatura.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-02-18 10:28:51
Autor: Maciek
myszka na 2 lata
W dniu 2011-02-18 10:16, Piotr Rezmer pisze:
Codziennie po pracy w biurze zwijam zasilacz, mysz i do plecaka. Plecack do bagaĹĽnika. I tak 5 razy w tygodniu. Wizyta u klienta -> dodatkowe wyginanie kabli.
Aaaaa - czyli to ma być mysz przenośna. No to nie pomogę. Do
sporadycznego uĹĽytku z laptopem mam Logitech NX50, ale nie korzystam z
niej codziennie, raczej raz w tygodniu. Inna sprawa, ĹĽe ta ma z 5 lat :-)

Maciek

Data: 2011-02-19 20:34:56
Autor: Piotr Rezmer
myszka na 2 lata
Maciek pisze:
Logitech NX50

Ta teĹĽ nie ma bocznych przyciskĂłw back/forward :(

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-02-18 11:09:30
Autor: Radosław Sokół
myszka na 2 lata
W dniu 18.02.2011 10:16, Piotr Rezmer pisze:
Codziennie po pracy w biurze zwijam zasilacz, mysz i do plecaka. Plecack do bagażnika. I tak 5 razy w tygodniu. Wizyta u klienta -> dodatkowe wyginanie kabli.

1) Tak się kończy używanie komputera przeno¶nego w biurze
    jako podstawowego stanowiska pracy.

2) Nie możesz kupić osobnej myszy do biura i jej nie zabie-
    rać ze sob±?

3) Inaczej zwijaj kabel. Szczególnie zostawiaj luĽn± pętlę
    zaraz za wyj¶ciem kabla z myszy. Najgorszym błędem jest
    (niekoniecznie nawet bardzo mocne) zaci±gnięcie kabla tak,
    że w tym miejscu powstaje naprężenie kabla opartego o
    krawędĽ obudowy.

4) Zastanawiasz się, kiedy przetr± Ci się kable zasilacza? :)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-02-18 11:33:13
Autor: Piotr Rezmer
myszka na 2 lata
Radosław Sokół pisze:
2) Nie możesz kupić osobnej myszy do biura i jej nie zabie-
rać ze sob±?

to rozwi±zuje problem myszy "biurowej", nie uratuje "podróżuj±cej"

[...]

Pomy¶lę o staranno¶ci ale bez gwarancji :)

4) Zastanawiasz się, kiedy przetr± Ci się kable zasilacza? :)

Kable zasilacza maj± większy zapas, ale podsun±łe¶ mi ciekawy pomysł. Przecież kabel myszy mógłby być wypinalny, np. mini USB.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-02-19 14:21:23
Autor: Radosław Sokół
myszka na 2 lata
W dniu 18.02.2011 11:33, Piotr Rezmer pisze:
to rozwi±zuje problem myszy "biurowej", nie uratuje "podróżuj±cej"

1) Przy znacznie mniejszym obci±żeniu i tak wytrzyma dłużej.

2) Jako "podróżn±" możesz chyba kupić typow± przeno¶n± mysz
    ze zwijanym kablem, przewidzian± do takich zastosowań?
    Będzie ona malutka, ale wcale się na takich Ľle nie pra-
    cuje, dopóki to jest praca dorywcza w terenie a nie pre-
    cyzyjna w biurze.

4) Zastanawiasz się, kiedy przetr± Ci się kable zasilacza? :)

Kable zasilacza maj± większy zapas, ale podsun±łe¶ mi ciekawy pomysł. Przecież kabel myszy mógłby być wypinalny, np. mini USB.

Nie ma chyba takich myszy. Dodatkowy koszt bez większych
zysków użytkowych oraz dodatkowy punkt możliwej awarii
(pewnie by się często wyłamywały te gniazda/wtyczki z ko-
lei).

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-02-19 17:39:47
Autor: Padre
myszka na 2 lata

[...]

Jak nie ma jak s±:)
Bezprzewodowe, które można używać z wpiętym kabelkiem jak s± rozładowane.

Data: 2011-02-20 08:30:10
Autor: Leszek K.
myszka na 2 lata
Dnia Sat, 19 Feb 2011 14:21:23 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

A4Tech kiedy¶ tak± robił. Wej¶cie miała jak stare telefony Nokii to i
telefon można było naładować tym samym kablem.

Data: 2011-02-18 13:06:01
Autor: Kamil
myszka na 2 lata
On 18/02/2011 10:09, Radosław Sokół wrote:
[...]

here we go again...

Kamil

Data: 2011-02-19 20:33:41
Autor: Piotr Rezmer
myszka na 2 lata
Maciek pisze:
Logitech RX1000

Oglądałem ten model ale widzę, że nie ma bocznych przycisków, które bardzo przydają się w przeglądarkach.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-02-21 09:56:03
Autor: Maciek
myszka na 2 lata
W dniu 2011-02-19 20:33, Piotr Rezmer pisze:
Logitech RX1000
Oglądałem ten model ale widzę, że nie ma bocznych przycisków, które bardzo przydają się w przeglądarkach.
Jest rolka przechylana na boki, ktĂłrÄ… moĹĽna sobie w ten sposĂłb
skonfigurować.

Maciek

Data: 2011-02-18 10:02:37
Autor: Lagod
myszka na 2 lata
[...]

No tak. widać to reguła. A4tech-dobre myszki ale na krótko. Też miałem kilka, też wymiękały po ~roku, teraz używam MS od 5 lat, ale niski model, IntelliMouse Optical 1.1

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2011-02-18 14:02:38
Autor: the_foe
myszka na 2 lata
W dniu 2011-02-18 10:02, Lagod pisze:
[...]

mam A4 GreatEye od jakis 7 lat i jest jak nowa :) Ale to byly czasy kiedy najtansza myszka optyczna kosztowala 50 zl to i producentom nie oplacalo sie oszczedzac na plastiku.

--
the_foe

Data: 2011-02-18 23:26:34
Autor: eFTe
myszka na 2 lata
Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomo¶ci news:4d5e352b$1news.home.net.pl...

No tak. widać to reguła. A4tech-dobre myszki ale na krótko.

Hmm, moja ci±gnie od 1997. Ma irytuj±ce cechy bo np. kursor lubi czasem sam z siebie.. myszkować. Wystarczy trochę ruszyć i staje, więc bardzo to nie przeszkadza. Czasami też podryguje, jak jaki¶ paproch jest pod diod± - trzeba przedmuchać. Gło¶na grzechotka przy kółkach. Poza tym jednak - niezniszcalna. Zdarzało mi się walić w ni± z góry z pi±chy (życie generuje stresuj±ce momenty - lepiej waln±ć w mysz, niż w siostrę czy żonę ;). Wtedy najwyżej zacinał się jeden przycisk. Naprawiał się z następnym walnięciu (lub kilku). Raz tylko rozbierałem żeby wyczy¶cić i podkleić ogonek który zanadto się wysun±ł. Aha, jako nowa była "srebrna". Teraz 90% "srebra" się starło. No nie jest najpiękniejsza, ale jakego¶ rozs±dnego rozmiaru Logitech (lubię mieć za co złapać) kosztuje więcej niż jest wart moj pecet.

pzdr
eFTe

Data: 2011-02-19 20:37:19
Autor: Piotr Rezmer
myszka na 2 lata
Lagod pisze:
IntelliMouse Optical 1.1
Ta wyglÄ…da na ciekawÄ…, chyba jest duĹĽa i w miarÄ™ wygodna, a jak z bocznymi przyciskami, jest 1 czy dwa?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-02-23 11:02:30
Autor: losowy
myszka na 2 lata
W dniu 2011-02-19 20:37, Piotr Rezmer pisze:
Lagod pisze:
IntelliMouse Optical 1.1
Ta wyglÄ…da na ciekawÄ…, chyba jest duĹĽa i w miarÄ™ wygodna, a jak z
bocznymi przyciskami, jest 1 czy dwa?

Nie wiem jak w przypadku w/w, ale od kilku lat mam IntelliMouse Explorer 3.0 i tutaj z boku są dwa przyciski. Przynajmniej dwa razy dziennie jest zwijana i wrzucana do plecaka, kabel często przycinany szufladą od klawiatury, wiele razy spadała na wykładzinę. Jedyne ślady użytkowania to lekko wytarte przyciski: lewy i prawy klik. Szczerze polecam.

Data: 2011-03-03 09:20:14
Autor: Lagod
myszka na 2 lata
Lagod pisze:
IntelliMouse Optical 1.1
Ta wyglÄ…da na ciekawÄ…, chyba jest duĹĽa i w miarÄ™ wygodna, a jak z
bocznymi przyciskami, jest 1 czy dwa?

Nie jest duża ani mała-średnia (13 cm długa). Ma guzik środkowy w kółku oraz po jednym po bokach.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2011-02-18 10:10:51
Autor: radar
myszka na 2 lata
Logitech U96. KupujÄ™ tego sporo do firmy, wytrzymujÄ… nawet 4 lata.

--
radar

Data: 2011-02-19 20:43:02
Autor: Piotr Rezmer
myszka na 2 lata
radar pisze:
Logitech U96

Niestety, teĹĽ nie ma bocznych przyciskĂłw back/forward a te sÄ… bardzo przydatne.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-02-18 13:10:51
Autor: diverek
myszka na 2 lata
W dniu 2011-02-18 07:33, Piotr Rezmer pisze:

Jestem fanem duĹĽych/wielkich lekkich myszek przewodowych.

Szkoda, że nie można już nigdzie kupić ogoniastego Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0.
Co prawda używam z komputerem stacjonarnym i za często raczej nie wypinam, ale za to bardzo intensywnie. Mysz kupiona pod koniec marca 2004r. Niedługo skończy 7 lat. Działa nadal bez zarzutu, jak nowa. Tylko rolka już nie jest biało-przeźroczysta lecz żółta :)

--
Pozdrowienia,
diverek

Data: 2011-02-19 20:47:58
Autor: Piotr Rezmer
myszka na 2 lata
diverek pisze:
Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0

To rzeczywiście dość interesujący model. Ma boczne przyciski, rolkę i wydaje się wyprofilowany dla praworęcznych. Aktualnie w A4 Swop-80 aka office 8k, brakuje mi oparcia dla 4 i 5 palca.

PS: Może da się zamówić gdzieś indywidualnie model myszki dopasowany do ręki? Tak jak meble na wymiar?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-02-18 17:08:38
Autor: Tomaszek
myszka na 2 lata
[...]

A4Tech OP-3D
http://www.skapiec.pl/site/cat/52/comp/203941

Już 4 rok. Poprzednia działała 5 lat i wyrobił się lewy przycisk.

Data: 2011-02-19 20:49:09
Autor: Piotr Rezmer
myszka na 2 lata
Tomaszek pisze:
A4Tech OP-3D
Brak bocznych przycisków :(

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-02-19 21:07:12
Autor: Przesmiewca
myszka na 2 lata
Piotr Rezmer <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisał(a):

Tomaszek pisze:
A4Tech OP-3D
Brak bocznych przycisków :(

M510 z jakiego powodu Ci nie pasuje?

Data: 2011-02-19 21:21:49
Autor: Piotr Rezmer
myszka na 2 lata

Tomaszek pisze:
A4Tech OP-3D
Brak bocznych przycisków :(

M510 z jakiego powodu Ci nie pasuje?

Je¶li chodzi o obudowę myszy, to wygl±da obiecuj±co; tylko cały czas się obawiam dużej masy myszki. Z komputerem pracuję codziennie kilkana¶cie godzin i niestety ergonomia ma dla mnie duże znaczenie.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-02-19 21:32:44
Autor: Przesmiewca
myszka na 2 lata
[...]

Z 2 paluszkami jest dosc ciezka, to prawda. Ja pracuje po 8-9 godzin
i nie narzekam na ciezar, ale jestem duzym facetem i w duzej dloni
mysz lezy niezle. Z tym ze jak napisalem - mysz pracuje takze
na 1 paluszku i wtedy ciezar calosci jest mniejszy. Najlepiej by bylo, zebys mogl organoleptycznie ja ocenic, ale z tym moze byc problem,
bo jest sprzedawana w blistrze i nie da sie do niej dokladnie przymierzyc... :)
Ale jesli chodzi o jakos wykonania i dzialania - bez zarzutu.

Data: 2011-02-22 16:03:38
Autor: aL
myszka na 2 lata
W dniu 2011-02-18 07:33, Piotr Rezmer pisze:

Aktualnie zużywam myszki w tempie ok 1/rok. Chciałbym być ekologiczny i
obniżyć zużycie do 1/2 lata. Aktualnie używam A4 office 8k. Czy są
producenci ktĂłrzy oferujÄ… trwalsze wyroby w niewysokiej cenie?

[...]

Logitech MX 518. Nie wiem tylko, co rozumiesz przez niewysokÄ… cenÄ™.
aL

--
A girl phoned me the other day and said... 'Come on over, there's nobody home.'
I went over. Nobody was home.

Data: 2011-02-22 18:28:59
Autor: Piotr Rezmer
myszka na 2 lata
aL pisze:

Logitech MX 518. Nie wiem tylko, co rozumiesz przez niewysokÄ… cenÄ™.

Taniej niż Razery, np. do 100 zł.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-02-22 22:49:04
Autor: aL
myszka na 2 lata
W dniu 2011-02-22 18:28, Piotr Rezmer pisze:
aL pisze:

Logitech MX 518. Nie wiem tylko, co rozumiesz przez niewysokÄ… cenÄ™.

Taniej niż Razery, np. do 100 zł.

Ten Logitech kosztuje około 120 złotych. O myszach Razera nie
będę się wypowiadał, bo używałem może przez parę godzin. Jednak
z tego co pamiętam to dwa lub trzy razy droższy Razer
nie powalił mnie na kolana.
aL