n26 a inne waluty?

Data: 2019-07-23 22:18:42
Autor: Robert Sierant
n26 a inne waluty?
mam do zapłacenia 120 DKK za energię, którą zużyłem w domu w Danii
to ok. 16 euro więc jest okazja, aby przetestować N26 ;-)

1. jak ta karta się sprawuje przy płatnościach internetowych?
2. kurs przeliczenia EUR na DKK będzie jakiś sensowny?

RobertS

https://finansowewariacje.wordpress.com/

Data: 2019-07-24 00:31:10
Autor: Dawid Rutkowski
n26 a inne waluty?
W dniu wtorek, 23 lipca 2019 22:18:42 UTC+2 użytkownik Robert Sierant napisał:
mam do zapłacenia 120 DKK za energię, którą zużyłem w domu w Danii
to ok. 16 euro więc jest okazja, aby przetestować N26 ;-)

1. jak ta karta się sprawuje przy płatnościach internetowych?

Nie testowałem, ale nie spodziewam się kłopotów.
Chyba nawet 3D-secure mają - przy okazji sprawdzisz ;)

2. kurs przeliczenia EUR na DKK będzie jakiś sensowny?

Kurs MC - czyli ok. 0,2% kosztu.
Taniej nie będzie, nawet jak doliczysz koszt zakupu EUR (oczywiście po dobrym kursie typu IKA/revolut).
No, może visa świat trochę taniej, ale trzeba sprawdzić koszt visy DKK->PLN - czy naprawdę obniżyła stawki za przeliczanie na PLN.
A brali 0,4% przy EUR->PLN - a sprawdzić nie jest od rzeczy, bo np. IKA ma dobry kurs na EUR/USD/CHF/GBP, ale pozostałe waluty, którymi można od niedawna płacić kartą wielowalutową, są droższe - tak od 1,5 do 2 razy, a rubel to już chyba 8-10 razy (ciekawe, czy to błąd czy specjalnie).
Więc płacenie DKK kupionymi w IKA za PLN wyjdzie tak samo jak zapłacenie kupionymi tam EUR - czy to kartą IKA czy N26.

Niestety z premią mogą być jazdy/reklamacje - za żonę dostałem, ale ona nie dostała. Czat powiedział, że liczy się data otwarcia konta, więc może Ty dostaniesz bez kłopotów.

Data: 2019-07-24 11:11:36
Autor: Szymon
n26 a inne waluty?

2. kurs przeliczenia EUR na DKK będzie jakiś sensowny?

Kurs MC - czyli ok. 0,2% kosztu.
Taniej nie będzie, nawet jak doliczysz koszt zakupu EUR (oczywiście po dobrym kursie typu IKA/revolut).

Kantor Aliora teraz (kurs preferencyjny) 4,267. Na Cinkciarz.pl w transakcjach społecznościowych 4,253. Wprawdzie na Cinkciarzu jedynie 700 EUR można kupić w tej cenie, ale w opisanej sytuacji na pewno starczy.

A brali 0,4% przy EUR->PLN - a sprawdzić nie jest od rzeczy, bo np. IKA ma dobry kurs na EUR/USD/CHF/GBP, ale pozostałe waluty, którymi można od niedawna płacić kartą wielowalutową,

Lepsze kursy ma Cinkciarz, aczkolwiek są one ograniczone kwotowo. Z Cinkciarza na Aliora oczywiście przelew darmowy.

są droższe - tak od 1,5 do 2 razy, a rubel to już chyba 8-10 razy (ciekawe, czy to błąd czy specjalnie).

To normalne. Wszystko zależy od dostawców. W przypadku RUB nie jest to błąd - Alior nie ma możliwości tańszego nabycia. Trzeba jednak mieć świadomość, iż to bardzo dobry kurs! Po prostu nie należy porównywać spreadu na USD czy EUR do egzotyki typu TRY, ZAR czy RUB.

Więc płacenie DKK kupionymi w IKA za PLN wyjdzie tak samo jak zapłacenie kupionymi tam EUR - czy to kartą IKA czy N26.

Obecnie Alior chce mi sprzedać DKK w cenie 0,5717. Na Cinkciarzu mam 0,5699. Przy małych kwotach to taka raczej zabawa...

Jeszcze odnośnie RUB. Alior: 0,0599/0,0613, a Cinkciarz (firma, nie społecznościowe!) 0,0563/0,0648. Sprawdziłem LiderWalut.pl tam dla RUB 0,0582/0,0627. Jak widzisz - Alior nadal bezkonkurencyjny.

Data: 2019-07-24 03:29:24
Autor: Dawid Rutkowski
n26 a inne waluty?
W dniu środa, 24 lipca 2019 11:11:56 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:

> [...]

Kantor Aliora teraz (kurs preferencyjny) 4,267. Na Cinkciarz.pl w transakcjach społecznościowych 4,253. Wprawdzie na Cinkciarzu jedynie 700 EUR można kupić w tej cenie, ale w opisanej sytuacji na pewno starczy.

Te społecznościowe są poniżej średniego NBP.
Inna sprawa, że i tak sprzedający dostanie więcej niż w kantorze.
Ale wiedziałem, że jest haczyk - czyli te 700 euro.
To jest dziennie, miesięcznie, na zawsze?
Czy od jednej osoby?
Kwota wolna dla darowizny to ponad 4k, powinni pozwalać więcej.
A przy takim ograniczeniu zyskać można 10zł - choć zawsze coś, ale trochę szkoda zachodu.

[...]

Ale policz - egzotyki liry, randy, dolary HK - max. 0.5% kosztują.
Rubel 2%.
Ale skoro jest tak wszędzie...
Ale czemu?
Jak byłem w Turcji to wywóz gotówki lirowej był przestępstwem, można było na lotnisku wpaść z 2-lirową monetą na pamiątkę.

Data: 2019-07-24 13:16:21
Autor: Szymon
n26 a inne waluty?

Ale wiedziałem, że jest haczyk - czyli te 700 euro.

Nie zawsze to 700 euro. Teraz najlepsza oferta to 4200. Niemniej jeśli chciałbyś operować dziesiątkami czy setkami tysięcy euro to faktycznie transakcje społecznościowe nie bardzo się do tego nadają.

To jest dziennie, miesięcznie, na zawsze?

To transakcja przeciwstawna do Twojej. Na tę chwilę Alior proponuje mi EUR za 4,2665. Na Cinkciarzu poniżej tej kwoty (od 4,2539) mogę kupić ok. 150.000 euro. Niemniej w partiach podzielonych. W Aliorze klik i jest.

Czy od jednej osoby?

Tak.

Kwota wolna dla darowizny to ponad 4k, powinni pozwalać więcej.

To działa tak samo jak na walutomacie. Tyle, że bez prowizji ze strony kantoru.

A przy takim ograniczeniu zyskać można 10zł - choć zawsze coś, ale trochę szkoda zachodu.

Najwyraźniej nie wiesz jak to działa.

Ale policz - egzotyki liry, randy, dolary HK - max. 0.5% kosztują.

Nie umiem Ci powiedzieć dlaczego tak się dzieje. Na teraz mam 0,57%, 0,54%, 0,53% na walutach, które podałeś.

Rubel 2%.

2,3% nawet.

Ale skoro jest tak wszędzie...

Jest gorzej ;-)

Ale czemu?

Raczej nie wynika to z wahań kursów, bo TRY waha się równie mocno i często. Sprawa jest banalna - skąd tego rubla trzeba pozyskać i gdzieś go sprzedać. Najwyraźniej przepływ tej waluty jest ograniczony.

Jak byłem w Turcji to wywóz gotówki lirowej był przestępstwem, można było na lotnisku wpaść z 2-lirową monetą na pamiątkę.

Mogę Ci tylko powiedzieć, że większe od Aliora banki dostarczające waluty Aliorowi też tak mają.

Data: 2019-07-24 17:52:50
Autor: Robert Sierant
n26 a inne waluty?

Niestety z premią mogą być jazdy/reklamacje - za żonę dostałem, ale ona nie dostała. Czat powiedział, że liczy się data otwarcia konta, więc może Ty dostaniesz bez kłopotów.

N26 (transakcja wykonana), zobaczymy czy dadzą jakieś bonusy
120,40 DKK = 16,13 EUR (7,46435)

na stooq.pl kurs teraz to 7,46445 DKK za 1 EUR

różnica zatem żadna

wcześniej kupiłem EUR przez revoluta, przelew na N26 dotarł w mniej niż godzinę (nie śledziłem na bieżąco) chociaż info na email, że 1-5 dni

Data: 2019-07-24 11:33:08
Autor: Dawid Rutkowski
n26 a inne waluty?
Docelowy kurs będzie troszkę gorszy (ok. 0,2% - blokadę robią chyba po średnim, dziwię się, że nie po aktualnym MC), pojutrze powinno się rozliczyć - i powinna być premia ;>
Dam znać jak dostanę.
Masz jakieś pojęcie, kiedy otworzyli Ci konto? I kiedy był wniosek?

Z N26 robiłem tylko wewnętrzne do N26 na konto żony.
Ale jak dostanę za Ciebie to będę miał nadwyżkę i zrobię test do IKA.
Kiszka mała w tym, że nie mają listy odbiorców - jedynie można danymi poprzedniego przelewu uzupełnić dane do zlecenia stałego.

Data: 2019-07-24 21:32:45
Autor: Robert Sierant
n26 a inne waluty?
Docelowy kurs będzie troszkę gorszy (ok. 0,2% - blokadę robią chyba po średnim, dziwię się, że nie po aktualnym MC), pojutrze powinno się rozliczyć - i powinna być premia ;>
Dam znać jak dostanę.

też się pochwalę jak coś dostanę

Masz jakieś pojęcie, kiedy otworzyli Ci konto? I kiedy był wniosek?

19.05 napisałem na pbb, że mi kartę przysłali, konto pewnie założyłem jakiś tydzień wcześniej

[...]

cały czas miałem logowanie palcem, ale dzisiaj opcja zaczęła wariować, niby wygasła i trzeba było jeszcze raz się odcisnąć, zrobiłem to i znowu ten sam komunikat

ps
mam kartę N26 business, mam ktoś taką, są jakieś praktyczne różnice w stosunku do "zwykłej" karty?

Data: 2019-07-26 04:03:22
Autor: Dawid Rutkowski
n26 a inne waluty?
W dniu środa, 24 lipca 2019 21:32:44 UTC+2 użytkownik Robert Sierant napisał:
> Docelowy kurs będzie troszkę gorszy (ok. 0,2% - blokadę robią chyba po średnim, dziwię się, że nie po aktualnym MC), pojutrze powinno się rozliczyć - i powinna być premia ;>
> [...]

Właśnie dostałem, więc zajrzyj (tzn. nie wiem na pewno, czy za Ciebie, bo akurat dziś zniknęły mi listy poleconych) - a jak nie to trzeba będzie reklamować (najlepiej na czacie https://support.n26.com/en-eu/getting-started/other/how-to-contact-n26 ), na 99% konto otworzyli Ci wtedy, gdy obowiązywało 10 euro dla poleconego - a podobno ta data się liczy, a nie data zakupu.
Na pewno będą marudzić, że jest 2 miesiące na przyznanie nagrody - więc jeśli nie dadzą, trzeba będzie po 2 miesiącach do sprawy wrócić.

Ciekawostka, że N26 rozlicza MC D+2 - a np. taki santander MC w D+1, a visy w D+2. A citek i visy i MC w D+1 bodajże (jedynie podczas trwania procesu wymiany MC na visę rozliczało mi w D+2).

A, i przy okazji sprawdź, jaki był kurs rozliczenia.

Data: 2019-07-26 04:56:34
Autor: Dawid Rutkowski
n26 a inne waluty?
Jeszcze można dodać, że nie są totalnie tragiczni jeśli chodzi o listę odbiorców - samemu sobie wpisać nie można, ale taka lista tworzy się z adresatów wykonywanych przelewów (ale chyba dopiero po autoryzacji na androidzie - samą przeglądarką przelewu nie zrobisz, nie przyjdzie też SMS na starutką komórę :( ).
Jak potwierdzę po powrocie do domu to pójdzie przelew do IKA - zobaczymy, kiedy dojdzie - ale pewnie trzeba go będzie liczyć już od poniedziałku.

Data: 2019-07-27 10:15:48
Autor: Robert Sierant
n26 a inne waluty?

[...]

10 ojro wczoraj wpłynęło czyli jest ok

a transakcja rozliczona po kursie blokady więc różnic nie było

Data: 2019-07-27 02:33:44
Autor: Dawid Rutkowski
n26 a inne waluty?
Fajnie że dali bez sensacji - a wczorajsze 15 było za Ciebie, w apce lista działa, dzięki.
Rozliczyło dokładnie po tym samym kursie, do 5. miejsca po przecinku?
Sprawdź w apce, po puknięciu w transakcję pokazują kurs..
Póki jest blokada, jest dopisek "(estimated)".
Mogło tak wyjść, że akurat kurs się zmienił o te 0,2%.
Ale u mnie wszystkie kilka dodatkowych centów zjadły.

No i widać, że z IO nie ma problemów.
A nie proponowało DCC?

Przelew do IKA wysłałem (będzie akurat na transakcję nową kartą wielowalutową - podobno można nią też płacić i wypłacać w PLN w PL bez dodatkowych kosztów), po autoryzacji w apce dodało mi konto do odbiorców.

Data: 2019-07-27 21:07:17
Autor: Robert Sierant
n26 a inne waluty?
[...]

120,40 DKK = 16,13 EUR, taka blokada, teraz to samo już bez tej zielonej kropki
exchange rate 0,13 EUR za 1 DKK

No i widać, że z IO nie ma problemów.
A nie proponowało DCC?

nie

Przelew do IKA wysłałem (będzie akurat na transakcję nową kartą wielowalutową - podobno można nią też płacić i wypłacać w PLN w PL bez dodatkowych kosztów), po autoryzacji w apce dodało mi konto do odbiorców.

fajnie też, że N26 można revolutem doładować

Data: 2019-07-24 18:46:09
Autor: Robert Sierant
n26 a inne waluty?
no i teraz pozostał do zrobienia jeszcze test nr 2, przelew z N26 na inne konto w EUR, ktoś próbował?