nRadio HD

Data: 2010-10-21 20:54:29
Autor: Marek M
nRadio HD
Mam pytanie do grupowiczów. Czy ktos korzysta z nRadio HD? Jak podłączyliście dekoder sat do amplitunera wielokanałowego? Jaki to ma byc dekoder? Czy dźwięk wielokanałowy przekazywany jest połączeniem optycznym? Mam nadzieję, że tak, bo nie mam HDMI w amplitunerze, mam natomiast kilka wejść optycznych.. Jako, że jest to odbiór poprzez Internet, czy przepustowość 2 MB/sek w Neostradzie wystarczy?
Jaka jest jakość dźwieku, czy rzeczywiście jest to 5.1? Czy to jest DD  5.1 ? Czy może DTS? Jaki repertuar nadają?
Polskie Radio PR I sporadycznie nadaje słuchowiska w DD 5.1 - efekt jest znakomity.

Data: 2010-10-22 07:39:02
Autor: pawell32
nRadio HD
W dniu 2010-10-21 20:54, Marek M pisze:
[...]

tak. nbox ma wy optyczne

  Mam nadzieję, że tak, bo nie mam HDMI w amplitunerze, mam
natomiast kilka wejść optycznych.. Jako, że jest to odbiór poprzez
Internet, czy przepustowość 2 MB/sek w Neostradzie wystarczy?

wystarczy i  to z zapasem

[...]

z 5,1 korzystałem tylko na filmach.
radia słucham od początku, ale w stereo.
nawet nie wiem czy jakieś radio nadaje w 5.1.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-10-22 09:36:37
Autor: SW3
nRadio HD
Dnia 21-10-2010 o 20:54:29 Marek M <marmle1@wp.pl> napisał(a):

Jako, że jest to odbiór poprzez Internet, czy przepustowość 2 MB/sek w  Neostradzie wystarczy?

nRadio HD jest nadawane z satelity, nie przez sieć. Kilka innych stacji w  usłudze nRadio również jest z satelity.
Poprawne skonfigurowanie internetu jest niezbędne żeby wogóle uruchomić  nRadio ale jak już jest skonfigurowany to można kabel sieciowy odłączyć a  tych kilku stacji radiowych nadal słuchać.

--
SW3
-- --

Data: 2010-10-22 18:17:32
Autor: Marek M
nRadio HD
Dziekuję "SW3"za to wyjasnienie. Jeszcze jedno; jesli telewizor do n-box'a
podłączę scartem (tv nie ma HDMI) to czy na amplitunerze kina domowego
odbiorę dźwięk nRadio HD w DD 5.1?
Czytam forum na stronie "n" i nie znajduję (jak na razie) jednoznacznych
informacji na ten temat.
Jest np wypowiedź, że jeśli nie ma połaczenia HDMI z telewizorem, to dźwięk
jest konwertowany do PCM stereo.
Czy i po co potrzebne jest włączenie telewizora i połączenie n-box'a z
telewizorem, jeśli chcę tylko słuchać n- radia?
Nie wystarczy kablem optycznym podać dźwięk z n-box na amplituner?
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2010-10-22 21:49:08
Autor: pawell32
nRadio HD
W dniu 22.10.2010 18:17, Marek M pisze:
> [...]
> telewizorem, jeśli chcę tylko słuchać n- radia?
> Nie wystarczy kablem optycznym podać dźwięk z n-box na amplituner?

powinno wystarczyć.
to dotyczy połaczenia z tv, bo po hdmi idzie też dzwięk 5.1,
po scart tylko stereo.
nie sprawdzałem, bo słucham tych stereofonicznych.
podłącz optyczny kabel i zobacz co pokazuje amplituner

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-10-24 00:44:00
Autor: Marek M
nRadio HD
W specyfikacji n-box sa takie złącza: HDMI, Komponent (YPbPr), EURO, Ethernet i USB (to ze strony "n")
Z tego wynika, że nia ma złącza optycznego dźwieku. Komponebt to tylko obraz, a scart daje stereo?
Czyli nie połączę amplitunera jesli nie mam w nim HDMI...
"paweł32" jakbym miał n-box to nie pytałbym na grupie. Rozważam dopieru zakup.
Wolałbym, żeby mi odpowiedził ktoś, kto
sprawdził przesył dźwielu wielokanałowego, a nie ktos komu sie wydaje.

Data: 2010-10-24 18:52:05
Autor: pawell32
nRadio HD
W dniu 24.10.2010 00:44, Marek M pisze:
W specyfikacji n-box sa takie złącza: HDMI, Komponent (YPbPr), EURO,
Ethernet i USB (to ze strony "n")
Z tego wynika, że nia ma złącza optycznego dźwieku. Komponebt to tylko
obraz, a scart daje stereo?

a było inaczej?

Czyli nie połączę amplitunera jesli nie mam w nim HDMI...
"paweł32" jakbym miał n-box to nie pytałbym na grupie. Rozważam dopieru
zakup.

woli ścisłości - nie zakup

Wolałbym, żeby mi odpowiedził ktoś, kto
sprawdził przesył dźwielu wielokanałowego, a nie ktos komu sie wydaje.

a co to zmieni? ja amplituner wywaliłem do innego pokoju.
poza tym jak zależy na samym radiu, to przełączysz na 720p/1080i
i w tedy będzie 5.1.
nie pooglądasz bo na tym utawieniu działa hdmi, a nie działa scart.
ale po co do radia obraz......;-)

Data: 2010-10-24 00:53:48
Autor: Marek M
nRadio HD
Informacja na stronie "n" o złączach n-box'a jest chyba nieprecyzyjna.
Jest jednak złącze SPDIF.

nRadio HD