Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   na autopilocie

na autopilocie

Data: 2018-11-09 12:24:58
Autor: J.F.
na autopilocie


https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/swiat/awaria-autopilota-13-sekund-od-katastrofy/ar-BBPubTa


"Jak się okazało, maszyna znajdowała się ok. 400 metrów nad ziemią, gdy kontrolę przejął autopilot. Nieprawidłowe ustawienia autopilota wskazywały, że docelowa wysokość to 0 metrów.
Samolot zaczął gwałtownie opadać. Dowódca maszyny zorientował się, że do sytuacji doprowadził włączony autopilot, więc przełączył na ręczne sterowanie. W tym czasie Bombardier Dash 8 Q400 opadła z prędkością 1300 metrów na minutę. Pilotowi samolotu udało się wyrównać lot zaledwie 283 metry nad ziemią. "

Nie maja TAWS ?
Nie ma automatycznego wylacznika AP ?

Czy pilotow juz ucza "lepiej jak nie dotykasz sterow" ?

J.

Data: 2018-11-13 07:38:56
Autor: TJ_Blues
na autopilocie
On Friday, November 9, 2018 at 6:25:45 AM UTC-5, J.F. wrote:
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/swiat/awaria-autopilota-13-sekund-od-katastrofy/ar-BBPubTa


"Jak się okazało, maszyna znajdowała się ok. 400 metrów nad ziemią, gdy kontrolę przejął autopilot. Nieprawidłowe ustawienia autopilota wskazywały, że docelowa wysokość to 0 metrów.
Samolot zaczął gwałtownie opadać. Dowódca maszyny zorientował się, że do sytuacji doprowadził włączony autopilot, więc przełączył na ręczne sterowanie. W tym czasie Bombardier Dash 8 Q400 opadła z prędkością 1300 metrów na minutę. Pilotowi samolotu udało się wyrównać lot zaledwie 283 metry nad ziemią. "

Nie maja TAWS ?
Nie ma automatycznego wylacznika AP ?

Czy pilotow juz ucza "lepiej jak nie dotykasz sterow" ?

J.

Ta notatka prasowa wyglada bardzo dramatycznie. Ale wg. mnie
tam poppierniczylo sie troche wiecej niz tylko zle ustawienie AP.
Np. w wiekszosci wypadkow AP ma ogranicznik predkosci pionowej
do ok 5m/s. Skad wiec wzielo sie te 21m/s? No i jak dalej pisza
w BBC samolot stracil 152m w ciagu 18 sekund, czyli srednio 8.5m/s.
To ze chwilowo moglo byc wiecej wiele nie mowi.

Co do Twoich pytan' TAWS mogl byc jeszcze nie aktywny ze wzgledu
na bliskosc lotniska.
Nie bardzo rozumiem co masz na mysli mowiac o "automatycznym
wylacznku AP"? Co mialby taki wylacznik robic, jesli wszystkie
dane z czujnikow byly poprawne?
A wylaczenie AP w takiej sytuacji polega na zwyklym "pociagnieciu
za rogi". Ten incydent wskazuje raczej na to, ze piloci sa szkoleni, by zawsze byc gotowym na przejecie sterowania.

cheers

na autopilocie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona