na czym polega GPW

Data: 2010-05-21 10:54:36
Autor: olob kowalski
na czym polega GPW
z ciekwości zadzwoniłem do GPW do działu emitenta z pytaniem czy mając firmę o wartości 100zł mogę wyemitować papiery mojej firmy na kwotę 1000zł
i turbo specjalista od emisji oświadczył że mogę :D
na pytanie czy GPW ma jakikolwiek nadzór nad tym aby wartość emisji nie przekraczała wartości spółki i dla ochrony udziałowców czy ma instrument wstrzymania lub zablokowania majatku firmy na ewentualne pokrycie roszczeń posiadaczy akcji turobo specjalista stwierdził że nie ma GPW takiego nadzoru

i tak sobie pomyslałem :
skoro OFE inwestują pieniadze emerytów w akcje firm nad którymi GPW i państwo nie ma żadnej kontroli co do ich wypłacalności to mamy tu niezły burdel :D --

Data: 2010-05-21 13:11:38
Autor: kigam
na czym polega GPW

Użytkownik "olob kowalski" <bolo1975.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
[...]

No właśnie dlaczego giełda kwotuje spółki które mają straty, ja sie pytam
dlaczego, dlaczego nie ma kwarantanny dla takich spółek, co to ma wszystko
znaczyć?

Data: 2010-05-21 20:55:01
Autor: Fidelio
na czym polega GPW
Użytkownik "kigam" <pilot.zolwia@gmail.com> napisał w wiadomości news:4bf66a6b$0$17096$65785112news.neostrada.pl...

[...]

To znaczy, że nikt Ci nie może zabronić dofinansować bankruta jeśli masz na to ochotę.

Data: 2010-05-21 13:18:53
Autor: totus
na czym polega GPW
olob kowalski wrote:

[...]

Problemem nie jest to, że przy każdym nie stoi policjant. Problem jest w tym, że zmusza się taką osobę jak Ty, która nie ma zaufania do spółek i wszędzie spodziewa się złodziejstwa, do trzymania pieniędzy w tych spółkach. Gdyby była pełna swoboda gdzie lokować pieniądze z przeznaczeniem np na emeryturę, Ty mógłbyś trzymać w kanapie i codziennie przed pacierzem je liczyć. Mnie zupełnie nie przeszkadza, że spółka emituje akcje o wartość przekraczającej jej wartość w momencie emisji. Dla mnie, po emisji spółka ma nowych udziałowców i nowe kapitały i jest więcej warta o wartość emisji. Ty jednak odbierasz emisję jako przekręt zarządu i prezesa, jako naciąganie głupich nieświadomych ludzi. W żadnym przypadku nie powinieneś być zmuszany przez państwo do inwestycji na rynku akcji. Sam powinieneś mieć możliwość wyboru jak zapewnić sobie środki na emeryturę. Jednak nie chciałbym by było tak, byś miał możliwość zmuszania mnie do swoich chorych pomysłów, ja też nie chcę Ciebie zmuszać do moich chorych pomysłów. Twój pomysł na więcej kontroli, więcej nadzoru, więcej państwa, więcej podatków, mniej myślenia, mniej samodzielności, zupełnie mi nie odpowiada.

Data: 2010-05-21 13:34:25
Autor: TT
na czym polega GPW
olob kowalski napisał(a):
z ciekwości zadzwoniłem do GPW do działu emitenta z pytaniem czy mając firmę o wartości 100zł mogę wyemitować papiery mojej firmy na kwotę 1000zł
i turbo specjalista od emisji oświadczył że mogę :D

Gdybyś taka operacja była zabroniona, to zabronione by było pozyskiwanie kapitału inwestycyjnego przez giełdę. Między innymi do takich rzeczy giełda służy.

TT.

Data: 2010-05-21 14:03:11
Autor: Delfino Delphis
na czym polega GPW
olob kowalski wrote:

z ciekwości zadzwoniłem do GPW do działu emitenta z pytaniem czy mając
firmę o wartości 100zł mogę wyemitować papiery mojej firmy na kwotę 1000zł
i turbo specjalista od emisji oświadczył że mogę :D

No ale o co chodzi? Przecież podniesienie kapitału spółki to podstawowy cel giełdy. Jak zapłacisz te 1000zł za wszystkie akcje to jesteś właścicielem spółki, która tym 1000zł rozporządza. Nic nie straciłeś.

Data: 2010-05-21 15:41:54
Autor: kroovka
na czym polega GPW
olob kowalski wrote:

> [...]

No ale o co chodzi? Przecież podniesienie kapitału spółki to podstawowy cel giełdy. Jak zapłacisz te 1000zł za wszystkie akcje to jesteś właścicielem spółki, która tym 1000zł rozporządza. Nic nie straciłeś.
A jesli kupisz akcje EEX za 1000 zl to za rok masz 2000 zl-- czy to nie jest granda???

kroovka

Data: 2010-05-22 01:15:44
Autor: Delfino Delphis
na czym polega GPW
kroovka@poczta.onet.pl wrote:

A jesli kupisz akcje EEX za 1000 zl to za rok masz 2000 zl-- czy to nie
jest granda???

Jeśli spółka umiała pomnożyć ten 1000 razy dwa to wszystko jest ok. :)

Data: 2010-05-22 12:29:36
Autor: kroovka
na czym polega GPW
A jesli kupisz akcje EEX za 1000 zl to za rok masz 2000 zl-- czy to nie
jest granda???
> Jeśli spółka umiała pomnożyć ten 1000 razy dwa to wszystko jest ok. :)

Tak, juz umiala razy trzy w 2010
a do 31 grudnia 2010 jeszcze fokona razy dwa.

Tez uwazam ze to OK, choc patrzec na wiekszosc spolek to jednak...granda :-) ze przepisy na to pozwalaja.... Dobrze ze wyrzuca ta spolke z New Connect na Gielde na poczatku 2011 roku.

kroovka

Data: 2010-05-21 21:04:26
Autor: marfi
na czym polega GPW
Użytkownik "olob kowalski" <bolo1975.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ht5opc$1sp$1inews.gazeta.pl...

i tak sobie pomyslałem :
skoro OFE inwestują pieniadze emerytów w akcje firm nad którymi GPW i
  Pieniądze przyszłych emerytów chyba? (dla jasności: moich nie inwestują)

państwo nie ma żadnej kontroli co do ich wypłacalności to mamy tu niezły
burdel :D

  Zgadzam się...niezły burdel mamy ale IMO nie ma on związku ze sposobem działania GPW (albo ma z nia znikomy związek).

--
marfi

na czym polega GPW