na czym zarabiaj± banki w przypadku kart kredyt.

Data: 2009-12-08 11:23:39
Autor: musiał
na czym zarabiaj± banki w przypadku kart kredyt.
mam kartę kredytow± w mbanku z ustawion± opcj± automatycznej spłaty w pełnej warto¶ci,
zawsze mam ¶rodki na koncie, więc korzystam z niej jak z darmowego  kredytu na 56 dni.
kupujesz laptopa - płacisz za prawie 2 miesi±ce ;)
ale zastanawiam się gdzie tu bank zarabia i dochodzę do wniosku że Visa musi dzielic się z bankiem tymi 3% za kazd± transakcję kart±, bo inaczej nie wciskaliby ich na prawo i lewo  - czy to prawda ?

Data: 2009-12-08 09:51:48
Autor: szczurwa
na czym zarabiaj± banki w przypadku kart kredyt .
On 8 Gru, 11:23, musiał <musialmus...@yahoo.de> wrote:

Na prowizji od transakcji. Mnie dzi¶ mój sklep odmówił przyjęcia AMEX-
a, pod pretekstem jakich¶ gigantycznych prowizji pobieranych przez
Amex. Dziwne, bo Amex polski, z mille...

Data: 2009-12-08 21:08:46
Autor: Paweł
na czym zarabiajÄ… banki w przypadku kart kredyt.
szczurwa wrote:

On 8 Gru, 11:23, musiał <musialmus...@yahoo.de> wrote:

Na prowizji od transakcji. Mnie dziś mój sklep odmówił przyjęcia AMEX-
a, pod pretekstem jakichĹ› gigantycznych prowizji pobieranych przez
Amex. Dziwne, bo Amex polski, z mille...

z amex polska s.a. sie ostatnio chyba cos zmienilo, bo apteka opdal mnie,
gdzies bodajze od pazdziernika, czy listopada tego roku, tez wywiesila
info, ze przestaja przyjmowac amex-y, ale nie dopytywalem przyczyny...

Data: 2009-12-08 22:41:39
Autor: Valdi
na czym zarabiajÄ… banki w pr zypadku kart kredyt.
"Paweł" news:hfmbou$u6v$1achot.icm.edu.pl

> [...]

gdzies bodajze od pazdziernika, czy listopada tego roku, tez wywiesila
info, ze przestaja przyjmowac amex-y, ale nie dopytywalem przyczyny...

Podobna sytuacja w aptece, w ktĂłrej zaopatruje swoich rodzicĂłw - logo Amexa
znikło z szybki a wraz z nim możliwość płacenia ww. kartą. Sam byłem
świadkiem jak pewien klient ratował się MC :) Transakcje rozlicza w tej
aptece eService.
Z tego co się orientuje Amex jest obsługiwany teraz tylko przez FD/Polcard.
Trąci to trochę (albo i nie trochę monopolem), z drugiej strony przy dość
znikomej obecności Amexa na rynku nie wiele osób to odczuje.

Pozdraviam.

Data: 2009-12-09 00:15:00
Autor: MG
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał:
Z tego co się orientuje Amex jest obsługiwany teraz tylko przez FD/Polcard.

Warto się może zorientować, bo ploty siejesz. To, że processing AmEx PL jest świadczony przez FDP od razu nie oznacza, że tylko oni akceptują.

--
MG

Data: 2009-12-09 08:08:52
Autor: Valdi
na czym zarabiajÄ… banki w pr zypadku kart kredyt.
"MG" news:hfml6d$9qn$1news.interia.pl

Warto się może zorientować, bo ploty siejesz. To, że processing AmEx PL
jest
świadczony przez FDP od razu nie oznacza, że tylko oni akceptują.

No to jak wyjaśnisz mi sytuację, że w miejscach gdzie stoją terminale
eService (z własnych doświadczeń - kilka aptek, trzy stacje benzynowe, na
bide z 5 małych spożywczaków itp.) + kiedyś można było płacić amexem, w
chwili obecnej możesz pomachać tym kawałkiem plastiku kasjerce przed oczami
bo do niczego innego ta karta ci nie posłuży w takich sklepach.

Data: 2009-12-09 18:48:42
Autor: MG
Użytkownik "Valdi" napisał:
[...]

Na terminalach Pekao AmEx działa.

--
MG

Data: 2009-12-09 18:49:52
Autor: Valdi
na czym zarabiajÄ… banki w pr zypadku kart kredyt.
"MG" news:hfomed$ll$1news.interia.pl

Na terminalach Pekao AmEx działa.

Nie we wszystkich!

Data: 2009-12-09 20:46:48
Autor: MG
Użytkownik "Valdi" napisał:
Na terminalach Pekao AmEx działa.

Nie we wszystkich!

Oczywiście, że nie we wszystkich. W ogóle AmEx wymaga osobnej umowy od akceptanta z innymi stawkami, więc naturalne jest, że nie wszyscy będą sobie życzyć je obsługiwać.
Ale co to ma do rzeczy? Twierdziłeś, że tylko Polcard obsługuje AmEx.

--
MG

Data: 2009-12-09 19:42:08
Autor: Jooseff
na czym zarabiaj± banki w przypadku kart k redyt.
Dnia 09-12-2009 o 08:08:52 Valdi <Valdi@valdi.pl> napisał(a):

No to jak wyja¶nisz mi sytuację, że w miejscach gdzie stoj± terminale
eService (z własnych do¶wiadczeń - kilka aptek, trzy stacje benzynowe, na
bide z 5 małych spożywczaków itp.) + kiedy¶ można było płacić amexem, w
chwili obecnej możesz pomachać tym kawałkiem plastiku kasjerce przed  oczami
bo do niczego innego ta karta ci nie posłuży w takich sklepach.

Je¶li za transakcję vis± lub mastercardem sklep odpala 2% a za amexa 4% to  rachunek jest prosty
--
Pozdrowienia,
Jooseff

Data: 2009-12-10 00:49:55
Autor: Wielebny
na czym zarabiaj± banki w przypadku kart kredyt.

Użytkownik "Jooseff" <***@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:op.u4oowipgurom55maciej...
[...]

Tylko, że mnóstwo AmEx'ów jest wydawanych jako karty korporacyjne na całym ¶wiecie.

A tak± kart± firmow± wydaje się łatwo i dużo, ponieważ gdyż zwykle wydaje się nie swoje...

W.

Data: 2009-12-08 11:31:42
Autor: Krzysztof

"musiał" <musialmusial@yahoo.de> wrote in message news:hfl9id$1r79$1news.mm.pl...
[...]

placa za to sklepy, a bank musi dostawac spora czesc od organizzacji platniczej, bo np Alior zwraca 1% od trans. bezgotowkowych, a nie wydaje mi sie, zeby do tego interesu dokladal.

Data: 2009-12-08 11:57:09
Autor: Mario
musiał pisze:
[...]

Mam wrażenie, że nie każdy robi tak jak Ty czy ja :-)
czyli wydaje, wydaje i spłaca wszystko dzień przed terminem. :-D bez odsetek.
Kupa ludzi się zadłuża i spłaca jednak słone odsetki.

pozdrawiam
mario

Data: 2009-12-08 03:33:56
Autor: adp
> [...]

odsetek.
Kupa ludzi się zadłuża i spłaca jednak słone odsetki.

Kiedys slyszalem statystyke: zadluza sie na kartach ok. 2/3 klientow.
Do tego dochodza jeszcze przychody bankow z tytulu splat opoznionych -
tzw. koszty "wezwan" czy "monitow".

Data: 2009-12-08 12:40:34
Autor: MarekZ
na czym zarabiaj± banki w przypadku kart kredyt.
Użytkownik "adp" <adp@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:22ca53fb-ddd4-49fc-a7fd-928f049a0343@e27g2000yqd.googlegroups.com...

Kiedys slyszalem statystyke: zadluza sie na kartach ok. 2/3 klientow.
Do tego dochodza jeszcze przychody bankow z tytulu splat opoznionych -
tzw. koszty "wezwan" czy "monitow".

Do tego np. ja mam dużo transakcji gotówkowych na kartach, więc albo prowizja albo odsetki s± przez bank kasowane tak czy inaczej. W niektórych bankach zapewne spokojnie "utrzymam" 50 innych klientów, którzy maj± tylko sporadyczne obroty bezgotówkowe w ramach g/p. Choć tak globalnie to mam zdecydowane wrażenie, że to kredyty gotówkowe s± jednak dla banków najbardziej opłacalne. Tyle, że o wiele trudniej na taki kredyt klienta naci±gn±ć niż na KK.

Data: 2009-12-08 12:50:58
Autor: witek
musiał wrote:
[...]

na tych co nie spłacaj±.

takich jak ty nazywa sie pasożytami.

Data: 2009-12-08 20:29:47
Autor: Valdi
na czym zarabiaj± banki w przypadku kart kredyt.
"witek" news:hfm76i$skp$2inews.gazeta.pl

takich jak ty nazywa sie pasożytami.

W skali kraju, kontynentu, ¶wiata tacy pasożyci to niegroĽna ekstrema :]

Data: 2009-12-09 14:49:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
na czym zarabiaj± banki w przypadku kart kredyt.

"Valdi" hfm805$9j8$1@news.interia.pl

takich jak ty nazywa sie pasożytami.

W skali kraju, kontynentu, ¶wiata tacy pasożyci to niegroĽna ekstrema :]

Trudno powiedzieć, czy pasożyty:

 -- bank zarabia na prowizjach
    (a sklep nie traci/wydaje na targanie surowców,
    za¶ społeczeństwo -- na produkcji tychże surowców)
 -- nie każdy, kto nie płaci w GP, spłaci kiedykolwiek
 -- często lepszy jest rozwój powolny, ale spokojny, niż burzliwy

Data: 2009-12-08 16:21:30
Autor: radekp@konto.pl
na czym zarabiaj± b anki w przypadku ka rt kredyt.
Tue, 8 Dec 2009 11:23:39 +0100, w <hfl9id$1r79$1@news.mm.pl>, musiał
<musialmusial@yahoo.de> napisał(-a):

[...]

Tak, dobrze my¶lisz. Visa (lub Mastercard) dziel± się prowizj± (powiedzmy, że
to 3%) z bankiem - wystawc± twojej karty.
Sklep zarabia, Visa zarabia i bank zarabia.

Tak naprawdę jedyn± osob±, która płaci, jeste¶ ty, nawet gdy spłacasz kartę w
terminie. :)
Gdyby¶ płacił gotówk± mógłby¶ liczyć na upust min 3% (czyli płac±c kart± i
spłacaj±c j± w terminie tak naprawdę płacisz "kredyt" w wysoko¶ci minimum 18%
rocznie).

Data: 2009-12-08 17:29:21
Autor: Mithos
radekp@konto.pl pisze:
[...]

Tylko w teorii. W większo¶ci sklepów konsumenckich nie ma znaczenia czym płacisz, bo cena jest stała.
Chyba, że masz kartę okre¶lonego banku to możesz liczyć na rabaty.

Ja wła¶nie zakupiłem spodnie Levi's i zapłaciłem za nie 30% taniej kart± mBanku. Z gotówk± mógłbym się wypchać (to była promocja ale normalnie i tak jest 10% taniej).

Podobnie jest z innymi rzeczami, jak kupujesz w spożywczym jedzenia za 100 PLN to nie powiesz do sprzedawcy "daj mi pan 3 PLN" zniżki", a płac±c karta Alior dostajesz bez gadania 1 PLN.

No i co się opłaci bardziej ? :)

--
Mithos

Data: 2009-12-08 18:49:53
Autor: radekp@konto.pl
na czym zarabiaj± b anki w przypadku ka rt kredyt.
Tue, 08 Dec 2009 17:29:21 +0100, w <hfluta$s0u$1@news.onet.pl>, Mithos
<fake@adres.pl> napisał(-a):

> [...]
> rocznie).

Tylko w teorii. W większo¶ci sklepów konsumenckich nie ma znaczenia czym płacisz, bo cena jest stała.

To wiem. Ale nie mówimy np. o spożywce, tylko o laptopie.

Data: 2009-12-08 19:35:06
Autor: Mithos
radekp@konto.pl pisze:
To wiem. Ale nie mówimy np. o spożywce, tylko o laptopie.

Akurat kupiłem laptopa, płaciłem kart± i też dostałem zniżkę (ustalaj±c zniżkę nie mówiłem czym będę płacił).

--
Mithos

Data: 2009-12-08 21:21:37
Autor: Paweł
na czym zarabiajÄ… banki w przypadku kart kredyt.
Mithos wrote:

radekp@konto.pl pisze:
Tak naprawdę jedyną osobą, która płaci, jesteś ty, nawet gdy spłacasz
kartÄ™ w terminie. :)
Gdybyś płacił gotówką mógłbyś liczyć na upust min 3% (czyli płacąc kartą
i spłacając ją w terminie tak naprawdę płacisz "kredyt" w wysokości
minimum 18% rocznie).

Tylko w teorii. W większości sklepów konsumenckich nie ma znaczenia czym
płacisz, bo cena jest stała.
Chyba, że masz kartę określonego banku to możesz liczyć na rabaty.

ot ciekawostka:

w pewnym sklepie fotograficznym w krakowie z atrakcyjnymi cenami
nie zaplacisz karta - akceptuja tylko gotowke - natomiast przed sklepem
jest pudelko cash4you ;)

No i co się opłaci bardziej ? :)

wybrac bezprowizyjnie gotowke z cash4you i zaplacic gotowka,
niz isc do pobliskiego sklepu, ktory obsluguje karty i dac
150pln wiecej za ten sam produkt, gdzie cena produktu
w tanszym "gotowkowym" sklepie to 850pln.

co ciekawsze, to obok sklepu ktory dodaje +150pln do ceny,
jest drugi (tez akceptuajcy karty), ktory dodaje jeszcze +200pln.

finalnie mamy wiec produkt X w promieniu 5min spaceru w scislym
centrum krakowa, za 850, 1000 i 1200 (+/-1) pln. fajnie, nie? :)

Data: 2009-12-08 22:47:18
Autor: Valdi
na czym zarabiajÄ… banki w pr zypadku kart kredyt.
"Paweł" news:hfmcgj$v5d$1achot.icm.edu.pl

ot ciekawostka:
w pewnym sklepie fotograficznym w krakowie z atrakcyjnymi cenami
nie zaplacisz karta - akceptuja tylko gotowke - natomiast przed sklepem
jest pudelko cash4you ;)

He he he jest kilka jak nie kilkanaście takich sklepów (nie tylko
fotograficznych) w Krakowie. Jak euro mocno stało zaopatrywałem się w dwa
dyski twarde w jednym z takich przybytków. Różnica w cenie "sklep kartowy"
vs. "sklep gotówkowy" oscylowała coś w granicy 60 zł na korzyść tego
drugiego. IMHO gra warta wycieczki do bankomatu (euronet) oddalone od sklepu
o jakieś 20 metrów, a jeżeli była by taka potrzeba to i więcej bym się
przespacerował :)
Za zaoszczędzone pieniądze zasiliłem siostrzeńcowi konto w telefonie :) -
uśmiech na jego twarzy sprawił mi jeszcze więcej radości, niż sam fakt że
mogłem coś kupić taniej he he :)

> No i co się opłaci bardziej ? :)

OdpowiedĹş jest chyba oczywista :)

finalnie mamy wiec produkt X w promieniu 5min spaceru w scislym
centrum krakowa, za 850, 1000 i 1200 (+/-1) pln. fajnie, nie? :)

No ba :)

Data: 2009-12-08 15:36:05
Autor: Clegan
na czym zarabiaj± banki w przypadku kart kredyt .
On 8 Gru, 22:47, "Valdi" <Va...@valdi.pl> wrote:

He he he jest kilka jak nie kilkana¶cie takich sklepów (nie tylko
fotograficznych) w Krakowie. Jak euro mocno stało zaopatrywałem się w dwa
dyski twarde w jednym z takich przybytków. Różnica w cenie "sklep kartowy"
vs. "sklep gotówkowy" oscylowała co¶ w granicy 60 zł na korzy¶ć tego
drugiego.
Tym niemniej s± osoby - także na tej grupie - które ci±gle powtarzaj±
że kart± jest taniej.  A je¶li sprzedawca daje taniej za gotówkę to
znaczy, że jest zacofany, liczyć nie potrafi i najlepiej jest zmusić
takiego do przyjmowania płatno¶ci kartami. Koniecznie ustawowo - a
jeszcze lepiej w konstytucji. Oczywi¶cie wszystko dla naszego
wspólnego dobra.

Data: 2009-12-09 08:14:53
Autor: Valdi
na czym zarabiaj± banki w przypadku kart kredyt.
"Clegan"

Tym niemniej s± osoby - także na tej grupie - które ci±gle powtarzaj±
że kart± jest taniej.

Dla małego sprzedawcy napewno nie - w końcu w czasie gadki z centrum
rozliczeniowym nie ma takiej siły jak duża sieć handlowa posiadaj±ca
kilkadziesi±t placówek do której chce wpakować kilkana¶cie jak nie
kilkadziesi±t terminali.
Problem leży w % od każdej transkacji - po prostu w PL pewne "instytucje"
ci±gle s± za bardzo pazerne i same na tym trac±.

A je¶li sprzedawca daje taniej za gotówkę to
znaczy, że jest zacofany, liczyć nie potrafi i najlepiej jest zmusić
takiego do przyjmowania płatno¶ci kartami.

Ja tak nie uważam. Chociaż osobi¶cie jestem cholernie cięty na sprzedawców z
karteczkami (płatno¶ć kart± od...). Jeżeli ma takie warunku stawiać to niech
najlepiej zrezygnuje z tego terminalu bo niewiadomo dla kogo on tam stoi -
dla klientów czy jego własnego samopoczucia. Ja osobi¶cie z zasady takie
przybyty omijam mimo, że ilo¶ć moich zakupów najczę¶ciej przekracza ww.
limit kwotowy.

Koniecznie ustawowo - a
jeszcze lepiej w konstytucji. Oczywi¶cie wszystko dla naszego
wspólnego dobra.

Nie ma problemu :) pod warunkiem, że koszty jakie ponosi sprzedawca za to,
że można u niego płacić kart± będ± niższe niż przyjęcie gotówki a na to
jeszcze się nie zanosi.
Niestety to co jest wręcz standardem w niektórych krajach zachodnich u nas
jest na chwile obecn± jeszcze nie osi±galne.

Data: 2009-12-08 23:01:35
Autor: MarekZ
na czym zarabiajÄ… banki w pr zypadku kart kredyt.

Sprzęt komputerowy kartą w Krakowie to tylko w Bit Computer.

Data: 2009-12-08 23:49:14
Autor: Valdi
na czym zarabiajÄ… banki w pr zypadku kart kredyt.
"MarekZ" news:hfmhuf$hck$1srv.cyf-kr.edu.pl

Sprzęt komputerowy kartą w Krakowie to tylko w Bit Computer.

Jest jeszcze komputronik ;)
Po za tym jak siÄ™ uprzesz to znajdziesz jakieĹ› "klitki" gdzie za towar
zapłacisz plastikiem, ale... ceny i wybór takie, że się zwyczajnie
odechciewa.
Osobiście jak składałem swoją maszynkę, która wiernie służy na obczyźnie to
główne zaopatrzenie było: PCprojekt + bitcomputer a obudowę kupiłem we
Wrocku :)

Data: 2009-12-09 00:12:50
Autor: MarekZ
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hfmk0k$kg9$1@news.interia.pl...
"MarekZ" news:hfmhuf$hck$1srv.cyf-kr.edu.pl

Sprzęt komputerowy kartą w Krakowie to tylko w Bit Computer.

Jest jeszcze komputronik ;)

No fakt... oraz Mediamarkt... ;-)

Data: 2009-12-09 08:06:23
Autor: Valdi
na czym zarabiajÄ… banki w pr zypadku kart kredyt.
"MarekZ" news:hfmm41$kes$1srv.cyf-kr.edu.pl

No fakt... oraz Mediamarkt... ;-)

Piszemy o sklepach, nie o bazarach z używanym towarem :) Jak będę chciał
kupić to drugie to na giełdę przy Balickiej pojadę :)

Data: 2009-12-11 10:25:19
Autor: J.F.
na czym zarabiaj± banki w przypadku kart kredyt.
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci
Tak naprawdę jedyn± osob±, która płaci, jeste¶ ty, nawet gdy spłacasz kartę w
terminie. :)
Gdyby¶ płacił gotówk± mógłby¶ liczyć na upust min 3%

Roznie bywa. Oczywiscie sa miejsca, gdzie "oferta zawiera 3% upust przy platnosci gotowka".

Ale probowales np na stacji benzynowej uzyskac taki upust ?
Wiec kto za to placi ? Tamci panstwo placa :-)

Do pelni szczescia dodajmy ze sklep wplacajac gotowke na swoje konto ponosi drobna oplate [rzedu 0.5%], utarg musi dwoch konwojentow odwozic .. no ale utarg gotowkowy i tak bedzie, wiec i tak dwoch konwojentow trzeba .. no chyba ze przy mniejszym wystarczy jeden, albo tylko raz na dobe.

Tak czy inaczej - ktos madrze pomyslal i teraz kazdy swoj procencik odcina .. Visa z tego zyje, Polcard z tego zyje, bank z tego zyje ...

J.

Data: 2009-12-11 16:47:57
Autor: Marcin Wasilewski
na czym zarabiaj± banki w przypadku kart kredyt.
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ehrsh5d72a4ci0rrd6b2kv6acp32omjktf4ax.com...
[...]

    Pokażesz mi ten "trik", jak płac±c gotówk± otrzymujesz 3% rabat np. w TESCO, REAL-u, czy innym LIDL-u?

Data: 2009-12-11 17:10:41
Autor: radekp@konto.pl
na czym zarabiaj± ba nki w przypadku kart kredyt.
Fri, 11 Dec 2009 16:47:57 +0100, w <hftpj8$le9$1@news.task.gda.pl>, "Marcin
Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał(-a):

> [...]
> minimum 18% rocznie).

    Pokażesz mi ten "trik", jak płac±c gotówk± otrzymujesz 3% rabat np. w TESCO, REAL-u, czy innym LIDL-u?

A czy pisałem już, że w±tek jest o zakupie laptopa?

Data: 2009-12-11 17:51:21
Autor: Valdi
na czym zarabiaj± banki w przypadku kart kredyt.
"Marcin Wasilewski" news:hftpj8$le9$1news.task.gda.pl

    Pokażesz mi ten "trik", jak płac±c gotówk± otrzymujesz 3% rabat np. w
TESCO, REAL-u, czy innym LIDL-u?

w przypadku ww. sklepów raczej jest to nie możliwe, ale... w Media Markt
daki rabacik się dostanie, w przypadku większych zakupów. Sprawdzone
osobi¶cie. Przy zakupach na kilka K i chęci rezygnacji z zapłaty kart±
dostaniesz rabacik - sprawdzone osobi¶cie :)

Data: 2009-12-08 16:43:21
Autor: Michal_Ko
musiał pisze:
[...]

Prawda- bank i organizacja płatnicza zarabiaj± na prowizji od zakupów. Tobie jest to względnie obojętne (zyskuje nieco wygoda i bezpieczeństwo), najbardziej kłócić się może sprzedawca, ale to głównie dlatego, że kosztu obrotu gotówkowego "nie widać" lub "nie czuć", a bezgotówkowy na pierwszy rzut oka- odliczana prowizja.

Z jakich¶ przyczyn jednak terminali jest coraz więcej a sieć akceptacji coraz gęstsza, a sklepy które miały terminal i z inego zrezygnowały to wręcz niespotykane zjawisko (pomijam całkowity upadek interesu rzecz jasna ;) ).

Tak a propos:

http://biznes.onet.pl/gotowka-musi-odejsc,18543,3065263,1,news-detal

Strach się bać, jak się pojawi jaki¶ "rz±dowy program" bo to zawsze oznacza jakie¶ kłopoty. Jak do tej pory rynek usług bezgotówkowych się rozwijał dobrze, to teraz może być inaczej. Ciekawe co popsuj±...

--
Michał

Data: 2009-12-09 12:42:05
Autor: Wielebny
na czym zarabiaj± banki w przypadku kart kredyt.

Użytkownik "musiał" <musialmusial@yahoo.de> napisał w wiadomo¶ci news:hfl9id$1r79$1news.mm.pl...
[...]

Ostatnio czytałem, że tak jak Twoja jest obsługiwanych mniej nież 20% kart...

....to chyba wyja¶nia wszystko

W.

na czym zarabiaj± banki w przypadku kart kredyt.