na jak± kk zamienić kk Alior?

Data: 2010-01-05 23:52:21
Autor: RobertS
na jak± kk zamienić kk Alior?
jak w temacie

widzę, że moja przygoda z Aliorem się kończy, mam jeszcze ich kk, ale planuję przenie¶ć do innego banku...ktora kk polecacie?

fajnie, gdyby był cashback, brak oplaty za korzystanie w pierwszym roku, brak obowiazkowych (platnych) ubezpieczen i oczywiscie bez przynoszenia do banku roznej masci zaswiadczen

kk Polbanku juz mam, ktora kk jeszcze jest godna uwagi?

RobertS

Data: 2010-01-06 00:03:46
Autor: Michal_Ko
na jak± kk zamienić kk Alior?
RobertS pisze:
[...]

GE Money KK Gold? IMHO spełnia wszystkie wymagania.

--
Michał

Data: 2010-01-05 15:23:21
Autor: Homzik
na jak± kk zamienić kk Alior?
teraz kartę przej±ł już BPH, choć droga w utrzymaniu, może BPH
Zakupowa?

Data: 2010-01-06 08:25:06
Autor: RobertS
na jak± kk zamienić kk Alior?
Homzik pisze:
teraz kartę przej±ł już BPH, choć droga w utrzymaniu, może BPH
Zakupowa?

co to znaczy droga w utrzymaniu? możecie to rozwin±ć?

RobertS

Data: 2010-01-06 07:50:11
Autor: jk
na jak± kk zamienić kk Alior?
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a):
co to znaczy droga w utrzymaniu? możecie to rozwin±ć?

Je¶li nie zrobisz obrotu min. 5k przez pierwsze 3 miesi±ce (czy "okresy rozliczeniowe"), to płacisz 190 opłaty rocznej za kartę.

Data: 2010-01-06 09:03:35
Autor: RobertS
na jak± kk zamienić kk Alior?

Je¶li nie zrobisz obrotu min. 5k przez pierwsze 3 miesi±ce (czy "okresy rozliczeniowe"), to płacisz 190 opłaty rocznej za kartę.

trochę niefajny ten warunek...;-/ podejrzewam, że najpierw płacę 190 zł, kasę oddadz± jak wyrobię ww. limit?

RobertS

Data: 2010-01-06 20:06:57
Autor: Mithos
na jak± kk zamienić kk Alior?
Homzik pisze:
teraz kartę przej±ł już BPH, choć droga w utrzymaniu, może BPH
Zakupowa?

Te karty Gold BPH wygl±daj± na bardzo fajne ale tylko w pierwszym roku, bo póĽniej nie ma możliwo¶ci zwolnienia z opłaty rocznej.

Co ciekawe przelew z rachunku karty jest bezpłatny (przez internet) ale nie wiem czy dla takiej operacji jest GP czy też nie ma ?

Jak dla mnie to te karty wygl±daj± znacznie lepiej niż Alior (obecnie w każdym razie).

--
Mithos

Data: 2010-01-06 20:50:04
Autor: RobertS
na jaką kk zamienić kk Alior?

Te karty Gold BPH wyglądają na bardzo fajne ale tylko w pierwszym roku, bo później nie ma możliwości zwolnienia z opłaty rocznej.

Co ciekawe przelew z rachunku karty jest bezpłatny (przez internet) ale nie wiem czy dla takiej operacji jest GP czy też nie ma ?

Jak dla mnie to te karty wyglÄ…dajÄ… znacznie lepiej niĹĽ Alior (obecnie w kaĹĽdym razie).

strasznie mi te kk bph jadą GE a z nimi się w przyjaźni nie rozstawałem więc...zastanowię się

na stronie piszą, że w wybranych sklepach można otrzymać nawet 5% zwrotu, w jakich konkretnie?

"Aż 5% wartości zakupów w wybranych sklepach zwracamy na rachunek Twojej karty – sprawdź w Kalendarzu Promocji na następnej stronie."

nie mogę ww. kalendarza promocji znaleźć ;-(

RobertS

Data: 2010-01-06 20:54:35
Autor: MarekZ
na jak± kk zamienić kk Alior?
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hi2n0m$pmp$1@news.onet.pl...

Co ciekawe przelew z rachunku karty jest bezpłatny (przez internet) ale nie wiem czy dla takiej operacji jest GP czy też nie ma ?

Nie ma GP.

Data: 2010-01-06 21:08:34
Autor: RobertS
na jak± kk zamienić kk Alior?

Co ciekawe przelew z rachunku karty jest bezpłatny (przez internet) ale nie wiem czy dla takiej operacji jest GP czy też nie ma ?

Nie ma GP.

byłoby za dobrze, a na jak długo wydaj± kk? GE na 2 lata (lub nawet 3 - nie chciało mi się szukać)

RobertS

Data: 2010-01-06 21:40:41
Autor: Mithos
na jak± kk zamienić kk Alior?
RobertS pisze:
byłoby za dobrze, a na jak długo wydaj± kk? GE na 2 lata (lub nawet 3 - nie chciało mi się szukać)

A co to za różnica skoro bank nie przewiduje zwolnienia z opłaty rocznej? Tak czy inaczej za niecały rok trzeba się będzie ewakuować gdzie indziej.

--
Mithos

Data: 2010-01-06 21:42:30
Autor: Mithos
na jak± kk zamienić kk Alior?
MarekZ pisze:
Nie ma GP.

Ty niemniej 1% cashback to aktualnie najlepsza oferta na rynku. Zwłaszcza, że karta ta ma również inne zalety.

Inne banki maj± mniej (Alior, Polbank - z wył±czeniem Ery).

Swoj± drog±, dobry jest ich system online ?

Zapytałem się też banku ile znaków (imię + nazwisko) wchodzi na ich kartę. Mam nadzieję, że więcej niż 19. A może kto¶ wie ?

--
Mithos

Data: 2010-01-06 21:53:50
Autor: MarekZ
na jak± kk zamienić kk Alior?
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hi2sjr$apt$3@news.onet.pl...

Ty niemniej 1% cashback to aktualnie najlepsza oferta na rynku. Zwłaszcza, że karta ta ma również inne zalety.

Owszem, jak najbardziej, np. "ubezpieczenie zdrowotne" (ciekawe co obejmuje). Z wad tej karty: odsetki s± liczone tak jakby w roku było 360 dni, a nie 365. Daje to zatem nieco wyższe realnie odsetki, niż te deklarowane przez bank. Natomiast zniknęły opłaty za nieużywanie karty, obniżone zostały progi zwalniaj±ce z opłaty (tam gdzie one występuj±).

Swoj± drog±, dobry jest ich system online ?

Da się przeżyć. Stary, ale jary. Choć prawdopodobnie niektóre rzeczy mogłyby Cie wkurzać (można doszukiwać się analogii z systemem ING). Stopień onlajnowo¶ci naturalnie nie taki jak w BRE.

Co do pytania Roberta "na ile wydaj±" - w regulaminie nie jest o tym nic napisane. Niemniej jednak ponieważ mikroprocesor jest chyba w tych kartach obowi±zkowy, niemożliwe wydaje mi się aby były tak jak w przeszło¶ci wydawane na 1 rok, a dopiero wznawiane na okresy dwuletnie.  Pewnie na 2 lata wydaj±.

Trochę szkoda, że zostaje logo BPH. World Signia z GE Money to byłoby co¶. Zaraz za Centurionem z Cetelem.

Data: 2010-01-06 21:57:13
Autor: RobertS
na jak± kk zamienić kk Alior?

[...]

Ma to znaczenie, jeżeli na 1 rok to nawet po miesi±cu użytkowania można wysłać pismo z pro¶b± o niewznawianie karty. A jak 2 lata to już trzeba kombinować i to niestety grubo przed końcem 1 roku!

RobertS

Data: 2010-01-06 22:27:36
Autor: Mithos
na jak± kk zamienić kk Alior?
MarekZ pisze:
[...]

Odsetki s± nieistotne.

Miałem raczej na my¶li te bliżej nieokre¶lone 5% rabaty :)

Da się przeżyć. Stary, ale jary. Choć prawdopodobnie niektóre rzeczy mogłyby Cie wkurzać (można doszukiwać się analogii z systemem ING). Stopień onlajnowo¶ci naturalnie nie taki jak w BRE.

A blokady widać ? Co¶ jak Alior mnie satysfakcjonuje.

--
Mithos

Data: 2010-01-06 22:34:40
Autor: Robert Kois
na jak± kk zamienić kk Alior?
Dnia Wed, 06 Jan 2010 22:27:36 +0100, Mithos napisał(a):

[...]

Nie będziesz miał dostępu przez system BPH tylko przez ten GEM

"GEM24 - platforma dla Klientów dawnego GE Money Banku oraz Klientów,
którzy po 1 stycznia 2010 podpisali umowy na następuj±ce produkty:
- kredyt hipoteczny
- kredyt gotówkowy
- kredyt ratalny
- kredyt samochodowy
- karty kredytowe"
http://www.bph.pl/pl/kanaly_elektroniczne/aktualnosci/content_news_28081

--
Kojer

Data: 2010-01-07 00:08:23
Autor: RobertS
na jak± kk zamienić kk Alior?

[...]

GEM24 jest nawet niezły, widać to co potrzeba, wszystko raczej proste i czytelne, miałem kiedy¶ rachunek w BPH i wygl±dało to znacznie gorzej niż GEM24

RobertS

Data: 2010-01-06 08:41:04
Autor: xbartx
na jak± kk zamienić kk Alior?
Dnia Tue, 05 Jan 2010 23:52:21 +0100, RobertS napisał(a):

jak w temacie

widzę, że moja przygoda z Aliorem się kończy, mam jeszcze ich kk, ale
planuję przenieść do innego banku...ktora kk polecacie?

[...]

Ja ostatnio wspominałem o kk Mille Piotr i Paweł, no i w tym wątku ktoś wspominał o kk carrefour, że też są jakieś zniżki. Kwestia, że są to karty mocno ukierunkowane i nie wiem czy będą akuratnie Tobie pasować.

Data: 2010-01-06 09:47:36
Autor: RobertS
na jaką kk zamienić kk Alior?

Ja ostatnio wspominałem o kk Mille Piotr i Paweł, no i w tym wątku ktoś wspominał o kk carrefour, że też są jakieś zniżki. Kwestia, że są to karty mocno ukierunkowane i nie wiem czy będą akuratnie Tobie pasować.

miałem kk z Kerfura, taką z limitem 500 zł można dostać bez żadnych papierów, ww. była korzystna jak można nią było płacić w specjalnej kasie (nie musiałem stać w kolejce do standardowej kasy)
ale jak kasę skasowali to z karty zrezygnowałem, teraz szukam czegoś innego

RobertS

Data: 2010-01-06 10:17:44
Autor: Paweł Muszyński
na jaką kk zamienić kk Alior?
W dniu 2010-01-06 09:47, RobertS pisze:

[...]

W tej kasie można było płacić dowolną kartą, tylko nie gotówką, ale nie wszyscy o tym wiedzieli...

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl

Data: 2010-01-06 10:27:15
Autor: RobertS
na jaką kk zamienić kk Alior?

W tej kasie można było płacić dowolną kartą, tylko nie gotówką, ale nie wszyscy o tym wiedzieli...

TYLKO kk Kerfur, no chyba że w innym sklepie było inaczej niż u mnie, ale finalnie mogli tam płacić wszyscy i zdjęto banner...szkoda

RobertS

ps
teraz w IKEA są kasy, w których można płacić TYLKO kartami płatniczymi, płaciłem kilka razy i zawsze off-line ;-)

Data: 2010-01-06 10:27:47
Autor: Robert Kois
na jaką kk zamienić kk Alior?
Dnia Wed, 06 Jan 2010 10:17:44 +0100, Paweł Muszyński napisał(a):

Ja ostatnio wspominałem o kk Mille Piotr i Paweł, no i w tym w±tku
kto¶ wspominał o kk carrefour, że też s± jakie¶ zniżki. Kwestia, że s±
to karty mocno ukierunkowane i nie wiem czy będ± akuratnie Tobie pasować.
miałem kk z Kerfura, tak± z limitem 500 zł można dostać bez żadnych
papierów, ww. była korzystna jak można ni± było płacić w specjalnej
kasie (nie musiałem stać w kolejce do standardowej kasy)
ale jak kasę skasowali to z karty zrezygnowałem, teraz szukam czego¶ innego
W tej kasie można było płacić dowoln± kart±, tylko nie gotówk±, ale nie wszyscy o tym wiedzieli...

We Wrocławiu chc±/chcieli tylko ich kartę.

--
Kojer

Data: 2010-01-06 21:16:30
Autor: krzysztofsf
na jak± kk zamienić kk Alior?
Robert Kois pisze:

We Wrocławiu chc±/chcieli tylko ich kartę.

Bo bylo to warunkiem ekspresowej obslugi.

Data: 2010-01-06 22:59:56
Autor: xbartx
na jak± kk zamienić kk Alior?
Dnia Wed, 06 Jan 2010 09:47:36 +0100, RobertS napisał(a):

[...]

To moĹĽe coĹ› z oferty Lukasa? FurorÄ™ tutaj chwalono, za pokaĹşne procenta.

--
xbartx

Data: 2010-01-07 00:10:40
Autor: RobertS
na jaką kk zamienić kk Alior?

To moĹĽe coĹ› z oferty Lukasa? FurorÄ™ tutaj chwalono, za pokaĹşne procenta.

hmmm a czy tam cashback/rabaty nie są jakieś przypadkowe? raz apteka a później stacja benzynowa itp...

na razie mam 2 typy:
1. AmEx z Mille, ale pewnie bardziej do patrzenia niĹĽ uĹĽywania,
2. Zakupowa z BPH/GE te 190 zł (z opcją zwrotu) no i trzeba zrezygnować długo przed końcem 1. roku...

RobertS

Data: 2010-01-07 00:19:04
Autor: MarekZ
na jaką kk zamienić kk Alior ?
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hi359h$149i$3@opal.icpnet.pl...

na razie mam 2 typy:
1. AmEx z Mille, ale pewnie bardziej do patrzenia niĹĽ uĹĽywania,
2. Zakupowa z BPH/GE te 190 zł (z opcją zwrotu) no i trzeba zrezygnować długo przed końcem 1. roku...

"Gold bonus" masz chyba na myśli. Karta zakupowa jest za 85 zł. i jest zwrot opłaty za wydanie 12k rocznie. Dla zakupowej cashback chyba 1,5% do 25 zł miesięcznie czy jakoś tak.

Data: 2010-01-07 20:12:44
Autor: RobertS
na jaką kk zamienić kk Alior?

[...]

w nocy wypełniłem formularz a rano zadzwoniła kobita i sobie 20 min. pogadaliśmy

Gold bonus, 190zł zwracane po 3 m-cach jak się 5kzł wykręci, przelewy z kk to operacje gotówkowe* (brak GP), karta wydawana na 2 lata, brak możliwości zwolnienia z opłaty za kolejny rok (190 zł) i co ciekawe do 31.12 była promocja na tę kartę = 0 zł za wydanie i obsługę dożywotnio!

5% cashbacku otrzymuje się płacąc w określonych sklepach np. spożywcze w grudniu, apteki jesienią itp...

*ale jak się komuś zapłaci za coś np. towar z aukcji to jest to traktowane jako op. bezgotówkowa, zapytałem czy płatność za energię elektr. również w to wchodzi i po konsultacji dowiedziałem się, że nie, bo "to nie jest zakup", ja na to, że kupuję przecież energię, gaz, internet, ale takie rachunki się nie liczą ;-(
szkoda, bo gdyby tak to wyrobienie 5kzł byłoby znacznie prostsze

RobertS

Data: 2010-01-07 19:28:19
Autor: xbartx
na jak± kk zamienić kk Alior?
Dnia Thu, 07 Jan 2010 20:12:44 +0100, RobertS napisał(a):

Gold bonus, 190zł zwracane po 3 m-cach jak się 5kzł wykręci, przelewy z
kk to operacje gotĂłwkowe* (brak GP), karta wydawana na 2 lata, brak
możliwości zwolnienia z opłaty za kolejny rok (190 zł) i co ciekawe do
31.12 była promocja na tę kartę = 0 zł za wydanie i obsługę dożywotnio!

A to ciekawe, za taką kk 0 pln dożywotnio, nieźle się szarpnęli, nie ma co.

--
xbartx

Data: 2010-01-07 20:30:25
Autor: RobertS
na jaką kk zamienić kk Alior?

A to ciekawe, za taką kk 0 pln dożywotnio, nieźle się szarpnęli, nie ma co.

ponoć było info na stronie internetowej, logowałem się tam (miałem kk GE), ale nic nie było...

i wypełniłem wniosek na stronie bph, ale kobieta dzwoniła z GE (kierunkowy 58)

RobertS

Data: 2010-01-07 20:17:55
Autor: MarekZ
na jaką kk zamienić kk Alior ?
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hi5bne$gb6$1@opal.icpnet.pl...

możliwości zwolnienia z opłaty za kolejny rok (190 zł) i co ciekawe do 31.12 była promocja na tę kartę = 0 zł za wydanie i obsługę dożywotnio!

Kobieta tak powiedziała? Dziwne, miałem wrażenie, że ta oferta weszła od 1 stycznia, a wcześniej nie było tych kart... Ale może GE je wydawał (że nie wydawał BPH to jestem w zasadzie pewien).

Data: 2010-01-07 00:20:22
Autor: MK
na jaką kk zamienić kk Alior ?
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:hi359h$149i$3opal.icpnet.pl...

na razie mam 2 typy:
1. AmEx z Mille, ale pewnie bardziej do patrzenia niĹĽ uĹĽywania,
2. Zakupowa z BPH/GE te 190 zł (z opcją zwrotu) no i trzeba zrezygnować długo przed końcem 1. roku...

Spojrz jeszcze tu jak sie nie obawiasz jakosci Toyoty ;)

http://www.toyotabank.pl/2070.html

MK

Data: 2010-01-07 20:00:41
Autor: Olgierd
na jak± kk zamienić kk Alior?
[...]

A ja prawdę mówi±c zastanawiam się po co.
Nawet je¶li nie wykręciłby¶ 15 tys. obrotu, ale chociaż te 7,5 tys., to dzięki zwrotowi będziesz i tak jakie¶ 40 złotych do przodu.
W zamian masz całkiem przyjemnie działaj±cy plastik, niezł± obsługę -- czego jeszcze trzeba?

A je¶li kto¶ nie robi nawet 7,5 tys. rocznie -- to chyba karta nie jest mu potrzebna?

Migracja do jakich¶ GE czy innych banków niesie to ryzyko, że może się okazać, że "tam dobrze, gdzie nas nie ma". --
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-01-07 23:18:52
Autor: RobertS
na jak± kk zamienić kk Alior?

[...]

10kzł spokojnie wyrobiłem, ale zwyczajnie mam awersję do płacenia za kk i tyle...bank zarabia na mnie na intercharge'u i niech mu to wystarczy,
jeżeli nie znajdę żadnej sensownej alternatywy to głównie będę korzystal    z kk Polbanku, do tego Citi do przelewow i rezerwowa KIS

RobertS

Data: 2010-01-08 08:18:09
Autor: Olgierd
na jak± kk zamienić kk Alior?
Dnia Thu, 07 Jan 2010 23:18:52 +0100, RobertS napisał(a):

[...]

Wykręcaj±c dziesięć tysięcy dostajesz 100 zł zwrotu i płacisz za kartę 35 zeta. IMHO i tak się opłaca ;-)

jeżeli nie znajdę żadnej sensownej alternatywy to głównie będę korzystal
   z kk Polbanku

U mnie Polbank nie ma szans na status karty nr 1, dopóki nie będzie EMV. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-08 10:30:52
Autor: RobertS
na jak± kk zamienić kk Alior?

Wykręcaj±c dziesięć tysięcy dostajesz 100 zł zwrotu i płacisz za kartę 35 zeta. IMHO i tak się opłaca ;-)

opłaca się, ale tak jak pisałem wcze¶niej...mam wyj±tkow± awersję do płacenia za kartę i tego się 3mam dlatego jak nie łapię się na zwolnienie to znak, że z karty trzeba zrezygnować

jeżeli nie znajdę żadnej sensownej alternatywy to głównie będę korzystal
   z kk Polbanku

U mnie Polbank nie ma szans na status karty nr 1, dopóki nie będzie EMV.
mnie to akurat nie przeszkadza, że jeszcze nie jest

RobertS

Data: 2010-01-08 03:34:54
Autor: fiki
na jak± kk zamienić kk Alior?
On 8 Sty, 10:30, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> Wykr caj c dziesi tysi cy dostajesz 100 z zwrotu i p acisz za kart 35
> zeta. IMHO i tak si op aca ;-)

op aca si , ale tak jak pisa em wcze niej...mam wyj tkow awersj do
p acenia za kart i tego si 3mam dlatego jak nie api si na
zwolnienie to znak, e z karty trzeba zrezygnowa

> U mnie Polbank nie ma szans na status karty nr 1, dop ki nie b dzie EMV..

mnie to akurat nie przeszkadza, e jeszcze nie jest

RobertS

EMV to ochrona dla banku nie dla klienta!!! W przypadku kart na podpis
bank odpowiada za wszystkie nie autoryzowane transakcje(Polbank np do
24h wstecz). W przypadku kart potwierdzanych pinem to uzytkownik
odpowiada za wszystkie transakcje(polecam zapoznac sie z
regulaminami). Mozna sobie wyobrazic prosta sytuacje: kupujesz cos w
markecie, ktos za toba podglada pin, nastepnie kradnie karte. Za
wszystkei transakcje odpowiada uzytkownik karty. W przypadk ukarty na
podpis odpowiedzialnosc spada na bank.

Data: 2010-01-08 16:14:46
Autor: Mithos
na jak± kk zamienić kk Alior?
Olgierd pisze:
A ja prawdę mówi±c zastanawiam się po co.
Nawet je¶li nie wykręciłby¶ 15 tys. obrotu, ale chociaż te 7,5 tys., to dzięki zwrotowi będziesz i tak jakie¶ 40 złotych do przodu.

WeĽ pod uwagę, że dla nowych umów/kart zmienia się wysoko¶ć cashback. A ja osobi¶cie mam kartę na rok.

No i jak dla mnie to nie jest 15 ty¶ obrotu, a 30 ty¶ obrotu więc całkiem sporo. A i sama opłata za kartę to 150 PLN rocznie.

W zamian masz całkiem przyjemnie działaj±cy plastik, niezł± obsługę -- czego jeszcze trzeba?

Plastik jak plastik działa jak każdy inny. Obsługa to kwestia mocno indywidualna. Ja swoj± chwalę ale w innych miastach zostałem przez obsługę po prostu olany (wł±cznie z odmow± wydania potwierdzenia wpłaty ¶rodków na mój własny rachunek).

Migracja do jakich¶ GE czy innych banków niesie to ryzyko, że może się okazać, że "tam dobrze, gdzie nas nie ma".

Co¶ w tym jest.

Dzisiaj GE/BPH odpisało mi, że skoro nie jestem ich klientem, to mi na maila merytorycznie nie odpisz±. Skre¶liłem ten bank.

Tym niemniej oferta Alior pogorszyła się i jednocze¶nie podrożała. Trudno być z tego zadowolonym.

--
Mithos

Data: 2010-01-08 20:21:23
Autor: RobertS
na jak± kk zamienić kk Alior?

Co¶ w tym jest.

Dzisiaj GE/BPH odpisało mi, że skoro nie jestem ich klientem, to mi na maila merytorycznie nie odpisz±. Skre¶liłem ten bank.

ciekawe podejscie, mogles wypelnic formularz kontaktu - odpowiadaja na wszelkie pytania

Tym niemniej oferta Alior pogorszyła się i jednocze¶nie podrożała. Trudno być z tego zadowolonym.

ano trudno, dlatego szukam alternatywy, generalnie zostaly mi jeszcze ponad 3 m-ce a transakcji wykonalem na ponad 12,5kzł
wiec warunek zwolnienia bede mial spelniony

generalnie Olgierd moze miec racje, przenosiny do innego banku moga nie byc konieczne

ps
czy oprocz zwiekszenia limitu zwolnienia oraz obowiazku wyk. 4 transakcji w miesiacu oferta kk Aliora jeszcze jakos sie pogorszy?

RobertS

Data: 2010-01-08 20:56:33
Autor: Mithos
na jak± kk zamienić kk Alior?
RobertS pisze:
ciekawe podejscie, mogles wypelnic formularz kontaktu - odpowiadaja na wszelkie pytania

Teraz to już po wszystkim. Je¶li bank w ten sposób mnie zachęca do siebie to cóż, trudno.

ano trudno, dlatego szukam alternatywy, generalnie zostaly mi jeszcze ponad 3 m-ce a transakcji wykonalem na ponad 12,5kzł
wiec warunek zwolnienia bede mial spelniony

Ja mam kartę ok. 6 miesięcy i wydałem jakie¶ 18k PLN. Do wymaganego 20k PLN dobiłbym więc bezproblemowo ale do 30k PLN nie chce mi się na siłę ¶cigać.

generalnie Olgierd moze miec racje, przenosiny do innego banku moga nie byc konieczne

Tak ale "nowy" cashback wynosi 0,5% co niestety jest warto¶ci± ¶miesznie mał± (kart± mam ważn± rok, pewnie jak większo¶ć osób). Tak więc wydaj±c kart± trochę ponad 20k PLN otrzymam z banku 100 PLN zwrotu i zapłacę za kartę 75 PLN (połowę opłaty).

Tak więc zyskam całe 25 PLN rocznie. A kto¶ tu się ¶miał z moich patelni i innych bonusów z BP :)

Mówi±c inaczej, "zysk" w wysoko¶ci 25 PLN rocznie nie jest warty zachodu i równie dobrze mogę wybrać dowolnie inn± KK.

ps
czy oprocz zwiekszenia limitu zwolnienia oraz obowiazku wyk. 4 transakcji w miesiacu oferta kk Aliora jeszcze jakos sie pogorszy?

Zmniejszenie cashback do 0,5% lub konieczno¶ć wykupienia jakich¶ tam ubezpieczeń.

--
Mithos

Data: 2010-01-08 21:08:29
Autor: RobertS
na jak± kk zamienić kk Alior?

Ja mam kartę ok. 6 miesięcy i wydałem jakie¶ 18k PLN. Do wymaganego 20k PLN dobiłbym więc bezproblemowo ale do 30k PLN nie chce mi się na siłę ¶cigać.

masz jakiego¶ golda? ja mam silver i nawet 15k wyrobie, poza tym aktywnie korzystam jeszcze z Polbankowej ery i ostatnio golda z eurobanku, musialbym kiedys policzyc ile rocznie wydaje kk

[...]

ha ha ha, a to bank sie wysilil z oferta, 0.5% cashback? nie mam wiecej pytan

Zmniejszenie cashback do 0,5% lub konieczno¶ć wykupienia jakich¶ tam ubezpieczeń.

to niech spadaja na drzewo, nie myslalem ze jest az tak fatalnie, to nie korekta oferty, ale calkowita jej zmiana i to w zlym kierunku ;-(

RobertS

Data: 2010-01-08 21:16:55
Autor: Mithos
na jak± kk zamienić kk Alior?
RobertS pisze:
masz jakiego¶ golda? ja mam silver i nawet 15k wyrobie, poza tym aktywnie korzystam jeszcze z Polbankowej ery i ostatnio golda z eurobanku, musialbym kiedys policzyc ile rocznie wydaje kk

Golda. Wzi±łem m.in., ze względu na jakie¶ tam dodatkowe ubezpieczenia itp. Nie przewidziałem drastycznego pogorszenia oferty w tak krótkim czasie.

ha ha ha, a to bank sie wysilil z oferta, 0.5% cashback? nie mam wiecej pytan

Wszystko jest na ich stronie www.

to niech spadaja na drzewo, nie myslalem ze jest az tak fatalnie, to nie korekta oferty, ale calkowita jej zmiana i to w zlym kierunku ;-(

Dlatego ja się z ich KK pewnie rozstanę. Zobaczę jeszcze co zrobić z rachunkiem osobistym, bo niby wszystkie bezpłatne bankomaty + oprocentowany ROR to fajna sprawa ale nadmierne komplikowanie i znaczne pogarszanie oferty w tak krótkim czasie po starcie to jak dla mnie porażka.

Alior ani nie ma wyrobionej marki, ani renomy. Bardzo mocno bronił się niezł± ofert±, które wła¶nie zostaje zniszczona. Tak więc co ma mnie przekonać do tego banku ?

To co sobie bardzo chwalę to jasna i klarowna polityka. O zmianach uprzedzili z wyprzedzeniem i zrobili to po prostu uczciwie.

--
Mithos

Data: 2010-01-08 21:37:42
Autor: Rafał
na jak± kk zamienić kk Alior?
W dniu 10-01-08 20:56, Mithos pisze:
[...]

Według strony Aliora nowy cashback dotyczy umów podpisanych po 1.11.2009. Więc wymiana plastiku nie zmienia nic. Gorzej jak chcę np. podnie¶ć limit. Ale to też powinien być aneks i zamierzam odmówić podpisania nowej umowy (je¶li w ogóle kto¶ w końcu się odezwie z tego banku).

Wszyscy zapomnieli chyba o najgorszej zmianie. Prowizja od przelewu z KK: 2%, min 5zł. Chyba ich to za dużo kosztowało.

--
Raf

Data: 2010-01-08 22:03:06
Autor: Mithos
na jak± kk zamienić kk Alior?
Rafał pisze:
[...]

Ja mam kartę wydan± na rok. I umowa ZTCP też jest na taki okres czasu.

Wszyscy zapomnieli chyba o najgorszej zmianie. Prowizja od przelewu z KK: 2%, min 5zł. Chyba ich to za dużo kosztowało.

Mnie to akurat nie interesuje.

--
Mithos

Data: 2010-01-08 22:23:04
Autor: Rafał
na jak± kk zamienić kk Alior?
W dniu 10-01-08 22:03, Mithos pisze:
Ja mam kartę wydan± na rok. I umowa ZTCP też jest na taki okres czasu.

Jak w każdym banku, automatycznie przedłużana.

--
Raf

Data: 2010-01-09 10:04:56
Autor: RobertS
na jak± kk zamienić kk Alior?

Jak w każdym banku, automatycznie przedłużana.

no chyba, ze sie zrezygnuje ze wznowienia

15kzł limitu transakcji zwalniajacych z oplaty, 4 transakcje w miesiacu - to jeszcze moge jakos przelknać, ale zmniejszenie cashback o 50% to juz przesada, wzialem te karte wlasnie z powodu cashbacku, jak go kasuja lub wprowadzaja jakies dodatkowe, platne ubezp. to naprawde wymiekam

poza tym karty wydali na rok, moze od poczatku bylo wiadomo, ze pocz±tkowa oferta ma jedynie charakter tymczasowy maj±cy na celu przyci±gnięcie jak największej liczby klientow?

RobertS

Data: 2010-01-09 13:17:33
Autor: Rafał
na jak± kk zamienić kk Alior?
W dniu 10-01-09 10:04, RobertS pisze:
[...]

Ale wiesz, że Ci go obniż±, czy to takie dywagacje? Niech Olgierd się wypowie, on ma chyba wznawian± od grudnia. Moja powinna niedługo się pojawić (do lutego ważna). Wtedy będzie można co¶ powiedzieć w tym temacie.

--
Raf

Data: 2010-01-09 15:51:03
Autor: Olgierd
na jak± kk zamienić kk Alior?
Dnia Sat, 09 Jan 2010 13:17:33 +0100, Rafał napisał(a):

[...]

Ja miałem kartę od 11/08 i now± mam od 11/09. Nie mam żadnego obniżenia zwrotu, żadnych ubezpieczeń -- nic. I nie czuję, by od lutego miało się co¶ zmienić.

Jak dla mnie karta kredytowa tego banku odpowiada w 90% moim potrzebom (te 10% pozostawiam sobie na nieu¶wiadomione jeszcze cechy). Jak jeszcze zwiększ± limit do zwolnienia to pomy¶lę o jej skasowaniu. --
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-01-09 19:52:59
Autor: xbartx
na jak± kk zamienić kk Alior?
Dnia Sat, 09 Jan 2010 15:51:03 +0000, Olgierd napisał(a):

Ja miałem kartę od 11/08 i nową mam od 11/09. Nie mam żadnego obniżenia
zwrotu, żadnych ubezpieczeń -- nic. I nie czuję, by od lutego miało się
coś zmienić.

Jak dla mnie karta kredytowa tego banku odpowiada w 90% moim potrzebom
(te 10% pozostawiam sobie na nieuświadomione jeszcze cechy). Jak jeszcze
zwiększą limit do zwolnienia to pomyślę o jej skasowaniu.

Ja pierwszą kartę miałem ważną do 1/2010 (ale procedura zaczęła się jeszcze zanim A otworzył oddziały oficjalnie - przelewy za friko). W sierpniu zmieniłem okres rozliczeniowy czyli dostałem nową kartę i mam ją ważna do 8/2010, ale to niby ta sama karta. W styczniu robiłem dwa razy przelew z karty i patrzyłem przed chwilą i poszedł bez żadnych opłat.

--
xbartx

Data: 2010-01-12 10:50:38
Autor: TZ
na jak± kk zamienić kk Alior?
Cze¶ć Robertsie!

W sobotę, 9 stycznia 2010, o godz. 10:04:56, napisałe¶ na temat: "na jak± kk
zamienić kk Alior?"
RobertS bob75@xpostx.pl, news:hi9gro$2060$1opal.icpnet.pl

- to jeszcze moge jakos przelknać, ale zmniejszenie cashback o 50% to juz przesada, wzialem te karte wlasnie z powodu cashbacku,

http://www.dziennik.pl/gospodarka/article523295/Fiskus_bierze_sie_za_karty_kredytowe.html

Banki przyci±gaj± klientów oferuj±c tzw. "cash back" - za każd± transakcję
kart± czę¶ć pieniędzy wraca na nasze konto. Fiskus jednak chce nam te
pieni±dze zabrać. Według skarbówki to dochód klienta, a każdy zysk musi być
opodatkowany. Co gorsza bank za nas podatku nie zapłaci - musimy sami
zgłaszać transakcje "cash back" do urzędu skarbowego

--
Hej!
TZ

- A do kotletów była sałata, któr± mamusia przyprawiła potem. -

Data: 2010-01-12 03:01:33
Autor: mucher
na jak± kk zamienić kk Alior?

RobertS bo...@xpostx.pl,news:hi9gro$2060$1opal.icpnet.pl

> [...]

opodatkowany. Co gorsza bank za nas podatku nie zapłaci - musimy sami
zgłaszać transakcje "cash back" do urzędu skarbowego

Temat już był - i rozbijał się o to, że aby opodatkować to po stronie
klienta - musiałby on dostać PIT od banku. Poza tym jest to bodajże
'nagroda' - nieopodatkowana do 750 zł (tak to zreszt± jest zapisane w
regulaminie np. aliora). IANAL, ale nie powinni się mieć do czego
przyczepić. Podobnie jest na przykład z nagrodami miles&more - bony
Merlina można zamówić max. w kwocie nieprzekraczaj±cej progu, powyżej
którego podatek od nagród jest naliczany.

Reasumuj±c - urzędnik kertyn, dziennikarz idiota (wypadałoby to swoj±
drog± jako¶ po ich stronie skomentować).

mucher

Data: 2010-01-12 20:01:38
Autor: xbartx
na jak± kk zamienić kk Alior?
[...]

Z tego co się dzisiaj dowiedziałem, zmieni Ci się tylko limit do wyrobienia z 12k na 15k - nie jest to jakaś straszna kwota myślę. IMO kk Aliora i Polbankowa-era to obecnie na rynku czołówka i w sumie można powiedzieć idealny duet. VISA i MC, w Polbanku dobre kursy, w Alior tanie pzelewy z karty (nawet darmowe w niektórych przypadkach) i dobre www, obie karty cashback 1% - aktualnie najlepsze warunki na rynku IMO.

--
xbartx

Data: 2010-01-13 07:29:43
Autor: Mithos
na jaką kk zamienić kk Alior?
xbartx pisze:
[...]

A na gold z 20k do 30k co już robi sporą różnicę.

KK Alior to już nie jest niestety czołówka. Zauważ, że dla nowych klientów cashback wynosi 0,5%.

--
Mithos

Data: 2010-01-13 08:08:19
Autor: xbartx
na jak± kk zamienić kk Alior?
Dnia Wed, 13 Jan 2010 07:29:43 +0100, Mithos napisał(a):

A na gold z 20k do 30k co już robi sporą różnicę.

Tutaj też uważam, że przegięli z tą 50% podwyżką i to po prostu tanie sztuczki na dodatkową kasę dla banku.

KK Alior to już nie jest niestety czołówka. Zauważ, że dla nowych
klientĂłw cashback wynosi 0,5%.

Nowe karty to fakt są już mocno przeciętne, ale też się jakoś w miarę wyróżniają. Chodziło mi o te pierwsze serie.

Data: 2010-01-13 08:31:21
Autor: Olgierd
na jak± kk zamienić kk Alior?
Dnia Wed, 13 Jan 2010 08:08:19 +0000, xbartx napisał(a):

A na gold z 20k do 30k co już robi spor± różnicę.

Tutaj też uważam, że przegięli z t± 50% podwyżk± i to po prostu tanie
sztuczki na dodatkow± kasę dla banku.

Na szczę¶cie jest jeszcze ta biała ze srebrnym rzucikiem. Różnicy je¶li chodzi o komfort usługi raczej nie ma?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-13 17:08:51
Autor: Mithos
na jak± kk zamienić kk Alior?
W dniu 2010-01-13 09:31, Olgierd pisze:
Na szczę¶cie jest jeszcze ta biała ze srebrnym rzucikiem. Różnicy je¶li
chodzi o komfort usługi raczej nie ma?

Gorzej je¶li nie mie¶cisz się z limitem lub chcesz mieć chociaż jakie¶ podstawowe ubezpieczenia.

--
Mithos

Data: 2010-01-13 20:02:29
Autor: Olgierd
na jak± kk zamienić kk Alior?
Dnia Wed, 13 Jan 2010 17:08:51 +0100, Mithos napisał(a):

Na szczę¶cie jest jeszcze ta biała ze srebrnym rzucikiem. Różnicy je¶li
chodzi o komfort usługi raczej nie ma?

Gorzej je¶li nie mie¶cisz się z limitem lub chcesz mieć chociaż jakie¶
podstawowe ubezpieczenia.

Jak kto¶ potrzebuje wyższego limitu, to mu raczej wyższa kwota do zwolnienia z opłaty nie wadzi.
A jak potrzebuje ubezpieczeń -- je¶li s± one takie dobre -- to nawet te parę złotych nie tragedia.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-01-13 17:17:32
Autor: Mithos
na jaką kk zamienić kk Alior?
W dniu 2010-01-13 09:08, xbartx pisze:
Tutaj też uważam, że przegięli z tą 50% podwyżką i to po prostu tanie
sztuczki na dodatkowÄ… kasÄ™ dla banku.

Dodatkowa kasa w moim przypadku skończy się zamknięciem karty. Ja nie zarobię na cashback, a bank nie zarobi na prowizji za moje zakupy. Przez pazerność banku stracą wszyscy :)

Nowe karty to fakt są już mocno przeciętne, ale też się jakoś w miarę
wyróżniają. Chodziło mi o te pierwsze serie.

Czym się wyróżniają ? 0,5% cashback to jest aż 50 PLN rocznie od kwoty obrotu 10k PLN.

Karty srebrne nie mają żadnych ponad standardowych ubezpieczeń. Programu rabatowego (zniżki itp.) brak.
Przelewy drogie.
Limity do zwolnienia z opłaty w kolejnym roku wysokie i brak na to alternatywy (vide mBank/Multibank i zwolnienia ilościowe).

Dodatkowo nowa TOiP wprowadziła rożne denerwujące pozycje jak np. obligatoryjna opłata za duplikat karty w tym np. w przypadku zastrzeżenia karty (wcześniej była tylko opłata za wydanie z winy klienta, a co klient jest winny że mu obiją twarz i portfel ukradną?).

Osobiście ROR uważam nadal za całkiem fajny (przy 2500 PLN na rachunku) koszta wynoszą 0 PLN, a wszystkie bankomaty za free + oddziały + darmowe przelewy + nie najgorszy system online ale karty kredytowe stały się nijakie.

--
Mithos

Data: 2010-01-13 18:46:52
Autor: xbartx
na jak± kk zamienić kk Alior?
Dnia Wed, 13 Jan 2010 17:17:32 +0100, Mithos napisał(a):

Czym się wyróżniają ? 0,5% cashback to jest aż 50 PLN rocznie od kwoty
obrotu 10k PLN.

Karty srebrne nie mają żadnych ponad standardowych ubezpieczeń. Programu
rabatowego (zniĹĽki itp.) brak.
Przelewy drogie.
Limity do zwolnienia z opłaty w kolejnym roku wysokie i brak na to
alternatywy (vide mBank/Multibank i zwolnienia ilościowe).

No te nowe na kk pewno tak, nijakie takie. Ale taka jak moja (darmowe przelewy), jest całkiem fajna, bo limit można wyrobić kilkoma przelewami (w moim przypadku) i jeszcze na tym nieźle zarobić % na KO + zwolnienie z opłaty rocznej za kk.

--
xbartx

Data: 2010-01-13 20:20:48
Autor: Mithos
na jaką kk zamienić kk Alior?
W dniu 2010-01-13 19:46, xbartx pisze:
[...]

No ale co to za porównanie ? Posiadasz ofertę dla wybranych, z której bank błyskawicznie się wycofał :)

A normalna oferta jest wybitnie przeciętna.

--
Mithos

na jak± kk zamienić kk Alior?