na jaką kk zamienić kk Alior?

Data: 2010-01-07 20:00:41
Autor: Olgierd
na jaką kk zamienić kk Alior?
Dnia Tue, 05 Jan 2010 23:52:21 +0100, RobertS napisał(a):

widzę, że moja przygoda z Aliorem się kończy, mam jeszcze ich kk, ale
planuję przenieść do innego banku...ktora kk polecacie?

fajnie, gdyby był cashback, brak oplaty za korzystanie w pierwszym roku,
brak obowiazkowych (platnych) ubezpieczen i oczywiscie bez przynoszenia
do banku roznej masci zaswiadczen

A ja prawdę mówiąc zastanawiam się po co.
Nawet jeśli nie wykręciłbyś 15 tys. obrotu, ale chociaż te 7,5 tys., to dzięki zwrotowi będziesz i tak jakieś 40 złotych do przodu.
W zamian masz całkiem przyjemnie działający plastik, niezłą obsługę -- czego jeszcze trzeba?

A jeśli ktoś nie robi nawet 7,5 tys. rocznie -- to chyba karta nie jest mu potrzebna?

Migracja do jakichś GE czy innych banków niesie to ryzyko, że może się okazać, że "tam dobrze, gdzie nas nie ma". --
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-01-07 23:18:52
Autor: RobertS
na jaką kk zamienić kk Alior?

[...]

10kzł spokojnie wyrobiłem, ale zwyczajnie mam awersję do płacenia za kk i tyle...bank zarabia na mnie na intercharge'u i niech mu to wystarczy,
jeżeli nie znajdę żadnej sensownej alternatywy to głównie będę korzystal    z kk Polbanku, do tego Citi do przelewow i rezerwowa KIS

RobertS

Data: 2010-01-08 08:18:09
Autor: Olgierd
na jaką kk zamienić kk Alior?
Dnia Thu, 07 Jan 2010 23:18:52 +0100, RobertS napisał(a):

[...]

Wykręcając dziesięć tysięcy dostajesz 100 zł zwrotu i płacisz za kartę 35 zeta. IMHO i tak się opłaca ;-)

jeżeli nie znajdę żadnej sensownej alternatywy to głównie będę korzystal
   z kk Polbanku

U mnie Polbank nie ma szans na status karty nr 1, dopóki nie będzie EMV. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-08 10:30:52
Autor: RobertS
na jaką kk zamienić kk Alior?

Wykręcając dziesięć tysięcy dostajesz 100 zł zwrotu i płacisz za kartę 35 zeta. IMHO i tak się opłaca ;-)

opłaca się, ale tak jak pisałem wcześniej...mam wyjątkową awersję do płacenia za kartę i tego się 3mam dlatego jak nie łapię się na zwolnienie to znak, że z karty trzeba zrezygnować

jeżeli nie znajdę żadnej sensownej alternatywy to głównie będę korzystal
   z kk Polbanku

U mnie Polbank nie ma szans na status karty nr 1, dopóki nie będzie EMV.
mnie to akurat nie przeszkadza, że jeszcze nie jest

RobertS

Data: 2010-01-08 03:34:54
Autor: fiki
na jaką kk zamienić kk Alior?
On 8 Sty, 10:30, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> Wykr caj c dziesi tysi cy dostajesz 100 z zwrotu i p acisz za kart 35
> zeta. IMHO i tak si op aca ;-)

op aca si , ale tak jak pisa em wcze niej...mam wyj tkow awersj do
p acenia za kart i tego si 3mam dlatego jak nie api si na
zwolnienie to znak, e z karty trzeba zrezygnowa

> U mnie Polbank nie ma szans na status karty nr 1, dop ki nie b dzie EMV..

mnie to akurat nie przeszkadza, e jeszcze nie jest

RobertS

EMV to ochrona dla banku nie dla klienta!!! W przypadku kart na podpis
bank odpowiada za wszystkie nie autoryzowane transakcje(Polbank np do
24h wstecz). W przypadku kart potwierdzanych pinem to uzytkownik
odpowiada za wszystkie transakcje(polecam zapoznac sie z
regulaminami). Mozna sobie wyobrazic prosta sytuacje: kupujesz cos w
markecie, ktos za toba podglada pin, nastepnie kradnie karte. Za
wszystkei transakcje odpowiada uzytkownik karty. W przypadk ukarty na
podpis odpowiedzialnosc spada na bank.

Data: 2010-01-08 16:14:46
Autor: Mithos
na jaką kk zamienić kk Alior?
Olgierd pisze:
A ja prawdę mówiąc zastanawiam się po co.
Nawet jeśli nie wykręciłbyś 15 tys. obrotu, ale chociaż te 7,5 tys., to dzięki zwrotowi będziesz i tak jakieś 40 złotych do przodu.

Weź pod uwagę, że dla nowych umów/kart zmienia się wysokość cashback. A ja osobiście mam kartę na rok.

No i jak dla mnie to nie jest 15 tyś obrotu, a 30 tyś obrotu więc całkiem sporo. A i sama opłata za kartę to 150 PLN rocznie.

W zamian masz całkiem przyjemnie działający plastik, niezłą obsługę -- czego jeszcze trzeba?

Plastik jak plastik działa jak każdy inny. Obsługa to kwestia mocno indywidualna. Ja swoją chwalę ale w innych miastach zostałem przez obsługę po prostu olany (włącznie z odmową wydania potwierdzenia wpłaty środków na mój własny rachunek).

Migracja do jakichś GE czy innych banków niesie to ryzyko, że może się okazać, że "tam dobrze, gdzie nas nie ma".

Coś w tym jest.

Dzisiaj GE/BPH odpisało mi, że skoro nie jestem ich klientem, to mi na maila merytorycznie nie odpiszą. Skreśliłem ten bank.

Tym niemniej oferta Alior pogorszyła się i jednocześnie podrożała. Trudno być z tego zadowolonym.

--
Mithos

Data: 2010-01-08 20:21:23
Autor: RobertS
na jaką kk zamienić kk Alior?

Coś w tym jest.

Dzisiaj GE/BPH odpisało mi, że skoro nie jestem ich klientem, to mi na maila merytorycznie nie odpiszą. Skreśliłem ten bank.

ciekawe podejscie, mogles wypelnic formularz kontaktu - odpowiadaja na wszelkie pytania

Tym niemniej oferta Alior pogorszyła się i jednocześnie podrożała. Trudno być z tego zadowolonym.

ano trudno, dlatego szukam alternatywy, generalnie zostaly mi jeszcze ponad 3 m-ce a transakcji wykonalem na ponad 12,5kzł
wiec warunek zwolnienia bede mial spelniony

generalnie Olgierd moze miec racje, przenosiny do innego banku moga nie byc konieczne

ps
czy oprocz zwiekszenia limitu zwolnienia oraz obowiazku wyk. 4 transakcji w miesiacu oferta kk Aliora jeszcze jakos sie pogorszy?

RobertS

Data: 2010-01-08 20:56:33
Autor: Mithos
na jaką kk zamienić kk Alior?
RobertS pisze:
ciekawe podejscie, mogles wypelnic formularz kontaktu - odpowiadaja na wszelkie pytania

Teraz to już po wszystkim. Jeśli bank w ten sposób mnie zachęca do siebie to cóż, trudno.

ano trudno, dlatego szukam alternatywy, generalnie zostaly mi jeszcze ponad 3 m-ce a transakcji wykonalem na ponad 12,5kzł
wiec warunek zwolnienia bede mial spelniony

Ja mam kartę ok. 6 miesięcy i wydałem jakieś 18k PLN. Do wymaganego 20k PLN dobiłbym więc bezproblemowo ale do 30k PLN nie chce mi się na siłę ścigać.

generalnie Olgierd moze miec racje, przenosiny do innego banku moga nie byc konieczne

Tak ale "nowy" cashback wynosi 0,5% co niestety jest wartością śmiesznie małą (kartą mam ważną rok, pewnie jak większość osób). Tak więc wydając kartą trochę ponad 20k PLN otrzymam z banku 100 PLN zwrotu i zapłacę za kartę 75 PLN (połowę opłaty).

Tak więc zyskam całe 25 PLN rocznie. A ktoś tu się śmiał z moich patelni i innych bonusów z BP :)

Mówiąc inaczej, "zysk" w wysokości 25 PLN rocznie nie jest warty zachodu i równie dobrze mogę wybrać dowolnie inną KK.

ps
czy oprocz zwiekszenia limitu zwolnienia oraz obowiazku wyk. 4 transakcji w miesiacu oferta kk Aliora jeszcze jakos sie pogorszy?

Zmniejszenie cashback do 0,5% lub konieczność wykupienia jakichś tam ubezpieczeń.

--
Mithos

Data: 2010-01-08 21:08:29
Autor: RobertS
na jaką kk zamienić kk Alior?

Ja mam kartę ok. 6 miesięcy i wydałem jakieś 18k PLN. Do wymaganego 20k PLN dobiłbym więc bezproblemowo ale do 30k PLN nie chce mi się na siłę ścigać.

masz jakiegoś golda? ja mam silver i nawet 15k wyrobie, poza tym aktywnie korzystam jeszcze z Polbankowej ery i ostatnio golda z eurobanku, musialbym kiedys policzyc ile rocznie wydaje kk

[...]

ha ha ha, a to bank sie wysilil z oferta, 0.5% cashback? nie mam wiecej pytan

Zmniejszenie cashback do 0,5% lub konieczność wykupienia jakichś tam ubezpieczeń.

to niech spadaja na drzewo, nie myslalem ze jest az tak fatalnie, to nie korekta oferty, ale calkowita jej zmiana i to w zlym kierunku ;-(

RobertS

Data: 2010-01-08 21:16:55
Autor: Mithos
na jaką kk zamienić kk Alior?
RobertS pisze:
masz jakiegoś golda? ja mam silver i nawet 15k wyrobie, poza tym aktywnie korzystam jeszcze z Polbankowej ery i ostatnio golda z eurobanku, musialbym kiedys policzyc ile rocznie wydaje kk

Golda. Wziąłem m.in., ze względu na jakieś tam dodatkowe ubezpieczenia itp. Nie przewidziałem drastycznego pogorszenia oferty w tak krótkim czasie.

ha ha ha, a to bank sie wysilil z oferta, 0.5% cashback? nie mam wiecej pytan

Wszystko jest na ich stronie www.

to niech spadaja na drzewo, nie myslalem ze jest az tak fatalnie, to nie korekta oferty, ale calkowita jej zmiana i to w zlym kierunku ;-(

Dlatego ja się z ich KK pewnie rozstanę. Zobaczę jeszcze co zrobić z rachunkiem osobistym, bo niby wszystkie bezpłatne bankomaty + oprocentowany ROR to fajna sprawa ale nadmierne komplikowanie i znaczne pogarszanie oferty w tak krótkim czasie po starcie to jak dla mnie porażka.

Alior ani nie ma wyrobionej marki, ani renomy. Bardzo mocno bronił się niezłą ofertą, które właśnie zostaje zniszczona. Tak więc co ma mnie przekonać do tego banku ?

To co sobie bardzo chwalę to jasna i klarowna polityka. O zmianach uprzedzili z wyprzedzeniem i zrobili to po prostu uczciwie.

--
Mithos

Data: 2010-01-08 21:37:42
Autor: Rafał
na jaką kk zamienić kk Alior?
W dniu 10-01-08 20:56, Mithos pisze:
[...]

Według strony Aliora nowy cashback dotyczy umów podpisanych po 1.11.2009. Więc wymiana plastiku nie zmienia nic. Gorzej jak chcę np. podnieść limit. Ale to też powinien być aneks i zamierzam odmówić podpisania nowej umowy (jeśli w ogóle ktoś w końcu się odezwie z tego banku).

Wszyscy zapomnieli chyba o najgorszej zmianie. Prowizja od przelewu z KK: 2%, min 5zł. Chyba ich to za dużo kosztowało.

--
Raf

Data: 2010-01-08 22:03:06
Autor: Mithos
na jaką kk zamienić kk Alior?
Rafał pisze:
[...]

Ja mam kartę wydaną na rok. I umowa ZTCP też jest na taki okres czasu.

Wszyscy zapomnieli chyba o najgorszej zmianie. Prowizja od przelewu z KK: 2%, min 5zł. Chyba ich to za dużo kosztowało.

Mnie to akurat nie interesuje.

--
Mithos

Data: 2010-01-08 22:23:04
Autor: Rafał
na jaką kk zamienić kk Alior?
W dniu 10-01-08 22:03, Mithos pisze:
Ja mam kartę wydaną na rok. I umowa ZTCP też jest na taki okres czasu.

Jak w każdym banku, automatycznie przedłużana.

--
Raf

Data: 2010-01-09 10:04:56
Autor: RobertS
na jaką kk zamienić kk Alior?

Jak w każdym banku, automatycznie przedłużana.

no chyba, ze sie zrezygnuje ze wznowienia

15kzł limitu transakcji zwalniajacych z oplaty, 4 transakcje w miesiacu - to jeszcze moge jakos przelknać, ale zmniejszenie cashback o 50% to juz przesada, wzialem te karte wlasnie z powodu cashbacku, jak go kasuja lub wprowadzaja jakies dodatkowe, platne ubezp. to naprawde wymiekam

poza tym karty wydali na rok, moze od poczatku bylo wiadomo, ze początkowa oferta ma jedynie charakter tymczasowy mający na celu przyciągnięcie jak największej liczby klientow?

RobertS

Data: 2010-01-09 13:17:33
Autor: Rafał
na jaką kk zamienić kk Alior?
W dniu 10-01-09 10:04, RobertS pisze:
[...]

Ale wiesz, że Ci go obniżą, czy to takie dywagacje? Niech Olgierd się wypowie, on ma chyba wznawianą od grudnia. Moja powinna niedługo się pojawić (do lutego ważna). Wtedy będzie można coś powiedzieć w tym temacie.

--
Raf

Data: 2010-01-09 15:51:03
Autor: Olgierd
na jaką kk zamienić kk Alior?
Dnia Sat, 09 Jan 2010 13:17:33 +0100, Rafał napisał(a):

[...]

Ja miałem kartę od 11/08 i nową mam od 11/09. Nie mam żadnego obniżenia zwrotu, żadnych ubezpieczeń -- nic. I nie czuję, by od lutego miało się coś zmienić.

Jak dla mnie karta kredytowa tego banku odpowiada w 90% moim potrzebom (te 10% pozostawiam sobie na nieuświadomione jeszcze cechy). Jak jeszcze zwiększą limit do zwolnienia to pomyślę o jej skasowaniu. --
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-01-09 19:52:59
Autor: xbartx
na jaką kk zamienić kk Alior?
Dnia Sat, 09 Jan 2010 15:51:03 +0000, Olgierd napisał(a):

[...]

Ja pierwszą kartę miałem ważną do 1/2010 (ale procedura zaczęła się jeszcze zanim A otworzył oddziały oficjalnie - przelewy za friko). W sierpniu zmieniłem okres rozliczeniowy czyli dostałem nową kartę i mam ją ważna do 8/2010, ale to niby ta sama karta. W styczniu robiłem dwa razy przelew z karty i patrzyłem przed chwilą i poszedł bez żadnych opłat.

--
xbartx

Data: 2010-01-12 10:50:38
Autor: TZ
na jaką kk zamienić kk Alior?
Cześć Robertsie!

W sobotę, 9 stycznia 2010, o godz. 10:04:56, napisałeś na temat: "na jaką kk
zamienić kk Alior?"
RobertS bob75@xpostx.pl, news:hi9gro$2060$1opal.icpnet.pl

- to jeszcze moge jakos przelknać, ale zmniejszenie cashback o 50% to juz przesada, wzialem te karte wlasnie z powodu cashbacku,

http://www.dziennik.pl/gospodarka/article523295/Fiskus_bierze_sie_za_karty_kredytowe.html

Banki przyciągają klientów oferując tzw. "cash back" - za każdą transakcję
kartą część pieniędzy wraca na nasze konto. Fiskus jednak chce nam te
pieniądze zabrać. Według skarbówki to dochód klienta, a każdy zysk musi być
opodatkowany. Co gorsza bank za nas podatku nie zapłaci - musimy sami
zgłaszać transakcje "cash back" do urzędu skarbowego

--
Hej!
TZ

- A do kotletów była sałata, którą mamusia przyprawiła potem. -

Data: 2010-01-12 03:01:33
Autor: mucher
na jaką kk zamienić kk Alior?

RobertS bo...@xpostx.pl,news:hi9gro$2060$1opal.icpnet.pl

> [...]

opodatkowany. Co gorsza bank za nas podatku nie zapłaci - musimy sami
zgłaszać transakcje "cash back" do urzędu skarbowego

Temat już był - i rozbijał się o to, że aby opodatkować to po stronie
klienta - musiałby on dostać PIT od banku. Poza tym jest to bodajże
'nagroda' - nieopodatkowana do 750 zł (tak to zresztą jest zapisane w
regulaminie np. aliora). IANAL, ale nie powinni się mieć do czego
przyczepić. Podobnie jest na przykład z nagrodami miles&more - bony
Merlina można zamówić max. w kwocie nieprzekraczającej progu, powyżej
którego podatek od nagród jest naliczany.

Reasumując - urzędnik kertyn, dziennikarz idiota (wypadałoby to swoją
drogą jakoś po ich stronie skomentować).

mucher

na jaką kk zamienić kk Alior?