Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?

na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?

Data: 2011-08-04 21:13:56
Autor: Bydlę
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
On 2011-08-04 20:09:50 +0200, "proartisma" <proartisma.WYTNIJ@gazeta.pl> said:

na co patrzec przy kupnie nowego auta?

Na wszystko.


 chodzi mi o parametry techniczne

Bierzesz listę i patrzysz.
(pytasz o to, co chcesz kupić, czy o to, co ci się podoba?)


sprzedawcy mowia glownie o
momencie obrotowym i spręzarce ale jakos nikt nie potrafił mi do końca
wytłumaczyć jak to się przekłada na użytkowanie.

Im większy moment obrotowy, tym rzadziej możesz zmieniać biegi, choć nie jest to panaceum na brak pieniędzy na skrzynię automatyczną.
Mniej więcej tak - dla laika.


czy lepiej wziąśc

Nie da się wziąść.
;>>>


 silnik
diesel

Jeśli chcesz dielsa, to tak. Jeśli nie, to nie.

 czy może lepiej tradycyjnie na beznyne?

A od czego? Bo inna odpowiedź będzie przy założeniu, że 6 km do pracy w mieście, inna przy 3 km tygodniowo do kościoła na wsi, a jeszcze inna przy przebiegu kilkudziesięciu tysięcy km rocznie.


 jakie samochody w tej chwili
najmniej sie psuja?

Nieużywane.


--
Bydlę

Data: 2011-08-04 22:35:51
Autor: Cavallino
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:

Im większy moment obrotowy, tym rzadziej możesz zmieniać biegi,

Nieprawda.
Zwłaszcza że momentu na kołach się nie podaje.

W mieście często jest dokładnie odwrotnie.

Data: 2011-08-04 23:11:53
Autor: Przembo
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
*Cavallino* w wiadomości news:j1evr2$cmf$1news.onet.pl napisał(a):
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:
Im większy moment obrotowy, tym rzadziej możesz zmieniać biegi,
Nieprawda.
Zwłaszcza że momentu na kołach się nie podaje.
W mieście często jest dokładnie odwrotnie.

Dziwne, bo moje autko po zwolnieniu do 20kmph na 4 biegu nie protestuje jak się nie zredukuje biegu, twierdzisz że to zasługa niskiego momentu obrotowego? Oczywiście opisany przypadek dotyczy miasta.

Pozdr

Data: 2011-08-04 23:13:57
Autor: Cavallino
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości news:j1f1un$kg7$1news.onet.pl...
*Cavallino* w wiadomości news:j1evr2$cmf$1news.onet.pl napisał(a):
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:
Im większy moment obrotowy, tym rzadziej możesz zmieniać biegi,
Nieprawda.
Zwłaszcza że momentu na kołach się nie podaje.
W mieście często jest dokładnie odwrotnie.

Dziwne, bo moje autko po zwolnieniu do 20kmph na 4 biegu nie protestuje jak się nie zredukuje biegu, twierdzisz że to zasługa niskiego momentu obrotowego?

Raczej typu silnika, te z większym momentem, czyli zazwyczaj diesle, w mieście wymagają sporego wachlowania wajchą.
Na trasie sytuacja się odwraca.

Data: 2011-08-05 07:33:39
Autor: Nadhira
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
W dniu 2011-08-04 23:13, Cavallino pisze:
Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości
news:j1f1un$kg7$1news.onet.pl...
*Cavallino* w wiadomości news:j1evr2$cmf$1news.onet.pl napisał(a):
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:
Im większy moment obrotowy, tym rzadziej możesz zmieniać biegi,
Nieprawda.
Zwłaszcza że momentu na kołach się nie podaje.
W mieście często jest dokładnie odwrotnie.

Dziwne, bo moje autko po zwolnieniu do 20kmph na 4 biegu nie
protestuje jak się nie zredukuje biegu, twierdzisz że to zasługa
niskiego momentu obrotowego?

Raczej typu silnika, te z większym momentem, czyli zazwyczaj diesle, w
mieście wymagają sporego wachlowania wajchą.
Na trasie sytuacja się odwraca.

Tu się zgodzę... Przy dieslu znacznie szybciej zmienia się bieg w porównaniu do benzyny :) wiem to z autopsji :) ale to raczej przy przyśpieszaniu, a nie zwalnianiu... benzyna na niskich obrotach szybko zaczyna się dławić, podczas gdy diesel nadal ładnie ciągnie

Data: 2011-08-05 07:46:26
Autor: Agent
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?

Użytkownik "Nadhira" <nadhira@onet.pl> napisał w wiadomości news:j1fvbq$sn9$2news.net.icm.edu.pl...
W dniu 2011-08-04 23:13, Cavallino pisze:
Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości
news:j1f1un$kg7$1news.onet.pl...
*Cavallino* w wiadomości news:j1evr2$cmf$1news.onet.pl napisał(a):
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:
Im większy moment obrotowy, tym rzadziej możesz zmieniać biegi,
Nieprawda.
Zwłaszcza że momentu na kołach się nie podaje.
W mieście często jest dokładnie odwrotnie.

Dziwne, bo moje autko po zwolnieniu do 20kmph na 4 biegu nie
protestuje jak się nie zredukuje biegu, twierdzisz że to zasługa
niskiego momentu obrotowego?

Raczej typu silnika, te z większym momentem, czyli zazwyczaj diesle, w
mieście wymagają sporego wachlowania wajchą.
Na trasie sytuacja się odwraca.

Tu się zgodzę... Przy dieslu znacznie szybciej zmienia się bieg w porównaniu do benzyny :) wiem to z autopsji :) ale to raczej przy przyśpieszaniu, a nie zwalnianiu... benzyna na niskich obrotach szybko zaczyna się dławić, podczas gdy diesel nadal ładnie ciągnie

Nowe beznyny ze zmiennymi fazami rozrządu się nie dławią, podobnie zresztą jak stare 8V. I pójdą bez drgań nawet od 1200 RPM tyle że komletnie bez ciągu. Dlatego należy powiedzieć że benzyna ma znacznie większy zakres użytecznych obrotów ale też w praktyce ludzie używają 2000-4000/4500 RPM co pokrywa się z obrotami diesla w których to diesel będzie odczuwalnie mocniejszy (przynajmiej jesli chodzi o TD i benz bez turbo)

Data: 2011-08-05 18:58:00
Autor: Przembo
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
*Agent* w wiadomości news:j1g03k$jj3$1news.onet.pl napisał(a):
Nowe beznyny ze zmiennymi fazami rozrządu się nie dławią, podobnie
zresztą  jak stare 8V. I pójdą bez drgań nawet od 1200 RPM tyle że
komletnie bez  ciągu. Dlatego należy powiedzieć że benzyna ma znacznie
większy zakres  użytecznych obrotów ale też w praktyce ludzie używają
2000-4000/4500 RPM co  pokrywa się z obrotami diesla w których to diesel
będzie odczuwalnie  mocniejszy (przynajmiej jesli chodzi o TD i benz bez
turbo)

Sa benzyniaki które pójdą od 500-600rpm, fakt że nie ciągnie jak w okolicy czerwonego pola, ale auto płynnie przyśpiesza.

No to sypnęły się konkrety :-)

Pozdr

Data: 2011-08-05 23:01:52
Autor: Tomasz Pyra
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
W dniu 2011-08-05 18:58, Przembo pisze:
*Agent* w wiadomości news:j1g03k$jj3$1news.onet.pl napisał(a):
Nowe beznyny ze zmiennymi fazami rozrządu się nie dławią, podobnie
zresztą jak stare 8V. I pójdą bez drgań nawet od 1200 RPM tyle że
komletnie bez ciągu. Dlatego należy powiedzieć że benzyna ma znacznie
większy zakres użytecznych obrotów ale też w praktyce ludzie używają
2000-4000/4500 RPM co pokrywa się z obrotami diesla w których to diesel
będzie odczuwalnie mocniejszy (przynajmiej jesli chodzi o TD i benz bez
turbo)

Sa benzyniaki które pójdą od 500-600rpm, fakt że nie ciągnie jak w
okolicy czerwonego pola, ale auto płynnie przyśpiesza.

Tu mój (przyspieszenie 500-6700 rpm na III biegu):
http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Data: 2011-08-05 23:29:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
Hello Tomasz,

Friday, August 5, 2011, 11:01:52 PM, you wrote:

[...]

Tu mój (przyspieszenie 500-6700 rpm na III biegu):
http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

To chyba IV bieg...

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-08-06 00:38:41
Autor: Tomasz Pyra
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
W dniu 2011-08-05 23:29, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Tomasz,

Friday, August 5, 2011, 11:01:52 PM, you wrote:

[...]

Tu mój (przyspieszenie 500-6700 rpm na III biegu):
http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

To chyba IV bieg...

Zdecydowanie III.
Na IV można się rozpędzić do około 220.

Data: 2011-08-06 23:24:29
Autor: LEPEK
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
W dniu 2011-08-06 00:38, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-08-05 23:29, RoMan Mandziejewicz pisze:

To chyba IV bieg...

Zdecydowanie III.

Ale bardzo zdecydowanie, czy tylko "raczej"?
Bo wiesz, ty - w przeciwieństwie do RoMan'a - możesz się mylić...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2011-08-05 09:26:17
Autor: Cavallino
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
Użytkownik "Nadhira" <nadhira@onet.pl> napisał w wiadomości news:

Dziwne, bo moje autko po zwolnieniu do 20kmph na 4 biegu nie
protestuje jak się nie zredukuje biegu, twierdzisz że to zasługa
niskiego momentu obrotowego?

Raczej typu silnika, te z większym momentem, czyli zazwyczaj diesle, w
mieście wymagają sporego wachlowania wajchą.
Na trasie sytuacja się odwraca.

Tu się zgodzę... Przy dieslu znacznie szybciej zmienia się bieg w porównaniu do benzyny :) wiem to z autopsji :) ale to raczej przy przyśpieszaniu, a nie zwalnianiu...

Przy zwalnianiu na upartego wystarczy sprzęgło wcisnać. ;-)

benzyna na niskich obrotach szybko zaczyna się dławić, podczas gdy diesel nadal ładnie ciągnie

Mam dokładnie odwrotne wrażenia.
Mój nie bardzo chce jechać poniżej 20 na biegu II, 40 na III, 60 na IV i 80 na V.
Benzyny nie szarpią chociaż, nawet jeśli nie przyspieszają specjalnie w podobnych okolicach.
Dotyczy również dośćmocnej turbobenzyny.

Data: 2011-08-05 13:35:50
Autor: firlik
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?

Tu się zgodzę... Przy dieslu znacznie szybciej zmienia się bieg w porównaniu do benzyny :) wiem to z autopsji :) ale to raczej przy przyśpieszaniu, a nie zwalnianiu... benzyna na niskich obrotach szybko zaczyna się dławić, podczas gdy diesel nadal ładnie ciągnie

Częstość zmiany biegów zależy tylko od skrzyni biegów.
W służbowym mam 16 biegów do przodu i 3 do tyłu...
muszę się nawachlować nabierając szybkości od 0 do 30 km/h.
W domowym mam 1 do przodu i 1 do tyłu.
I nie zmieniam biegów przy jeździe w zakresie 0 do 200 km/h....

;-)

Data: 2011-08-05 15:45:57
Autor: Bydlę
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
On 2011-08-05 07:33:39 +0200, Nadhira <nadhira@onet.pl> said:

W dniu 2011-08-04 23:13, Cavallino pisze:
Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości
news:j1f1un$kg7$1news.onet.pl...
*Cavallino* w wiadomości news:j1evr2$cmf$1news.onet.pl napisał(a):
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:
Im większy moment obrotowy, tym rzadziej możesz zmieniać biegi,
Nieprawda.
Zwłaszcza że momentu na kołach się nie podaje.
W mieście często jest dokładnie odwrotnie.

Dziwne, bo moje autko po zwolnieniu do 20kmph na 4 biegu nie
protestuje jak się nie zredukuje biegu, twierdzisz że to zasługa
niskiego momentu obrotowego?

Raczej typu silnika, te z większym momentem, czyli zazwyczaj diesle, w
mieście wymagają sporego wachlowania wajchą.
Na trasie sytuacja się odwraca.

Tu się zgodzę... Przy dieslu znacznie szybciej zmienia się bieg w porównaniu do benzyny :) wiem to z autopsji :) ale to raczej przy przyśpieszaniu, a nie zwalnianiu... benzyna na niskich obrotach szybko zaczyna się dławić, podczas gdy diesel nadal ładnie ciągnie

Czyli wracamy do mojego: im większy moment obrotowy, tym rzadziej możesz zmieniać biegi.
;>
--
Bydlę

Data: 2011-08-05 15:51:10
Autor: Cavallino
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:

Raczej typu silnika, te z większym momentem, czyli zazwyczaj diesle, w
mieście wymagają sporego wachlowania wajchą.
Na trasie sytuacja się odwraca.

Tu się zgodzę... Przy dieslu znacznie szybciej zmienia się bieg w porównaniu do benzyny :) wiem to z autopsji :) ale to raczej przy przyśpieszaniu, a nie zwalnianiu... benzyna na niskich obrotach szybko zaczyna się dławić, podczas gdy diesel nadal ładnie ciągnie

Czyli wracamy do mojego: im większy moment obrotowy, tym rzadziej możesz zmieniać biegi.

Ponownie zaprzeczam - taka teza niepoparta różnicami w typie silnika jest bez sensu - w mieście zazwyczaj jest odwrotnie.

na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona