na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?

Data: 2011-08-05 07:18:48
Autor: Agent
na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?

Użytkownik "proartisma" <proartisma.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j1en9d$o1b$1inews.gazeta.pl...
na co patrzec przy kupnie nowego auta? chodzi mi o parametry techniczne bo
wygode i wyglad to sobie sama potrafie ocenic. sprzedawcy mowia glownie o
momencie obrotowym i spręzarce ale jakos nikt nie potrafił mi do końca
wytłumaczyć jak to się przekłada na użytkowanie. czy lepiej wziąśc silnik
diesel czy może lepiej tradycyjnie na beznyne? jakie samochody w tej chwili
najmniej sie psuja?

--
I dobrze mówią. Generalnie silnik np. 1.4 Turbo benzynowy będzie jechał znacznie lepiej niż 1.4 bez turbo. Sama moc max mało mówi o tym jak się będzie jeździło. A to tez dlatego że przeciętny użytkownik rzadko kręci powyżej 4.5 tys obrotów więc moc rowijana np przy 6.2 tys jest osiągana rzadko.
Jak auto ma być nowe to po prostu przejedź się wybranym modelem z silnikiem benzynowym bez turbo, silnikiem benzynowym z turbo i dieslem. Jak nie poczujesz różnicy albo jest to dla Cibie bez znaczenia to bierz najtańszy. Diesel będzie mniej palił ale naprawy są bardziej kosztowne. Chociaż jak auto ma być nowe to też bym się specjalnie nie bał.

na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?