na jakim full'u...

Data: 2009-08-06 16:15:32
Autor: BoDro
na jakim full'u...
.... ( model ramy, dampera, amorka ) da się pokonać takie cosik na drodze
rowerowej:

 http://tiny.pl/hhpg4

ale pod warunkiem, że biker nie odczuje najmniejszego "kopnięcia" :-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-08-06 16:30:51
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
na jakim full'u...

.... ( model ramy, dampera, amorka ) da się pokonać takie cosik na drodze
rowerowej:

 http://tiny.pl/hhpg4

ale pod warunkiem, że biker nie odczuje najmniejszego "kopnięcia" :-)

Jakie kopnięcie masz na myśli?
Zawsze poczuje.
Zawsze można przeskoczyć.

Ja mam z przodu 203, z tyłu jakieś 160-220 i zdarza mi się nie podnosić koła przed krawężnikami, a rower połyka.
http: // zarzecki. com/ rower/ boxxer/ boxxer13.jpg
(ciut nieaktualna fotka)

zyga

Data: 2009-08-06 16:47:32
Autor: BoDro
na jakim full'u...
"Zygmunt M. Zarzecki" napisał:

Zawsze poczuje.
Zawsze można przeskoczyć.

Bo ta fotka to chyba fotomontaż gdyż jest miejsce, by
i na szosówce objechać :-)

Ja mam z przodu 203, z tyłu jakieś 160-220 i zdarza mi się nie
podnosić koła przed krawężnikami, a rower połyka.

a jak pompujesz, by nie dobijało - na maksa?

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-08-06 16:49:30
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
na jakim full'u...

[...]

Masz na myśli dampera?
Wg porady Wooyka jeżdżę na niskim ciśnieniu, 60Psi i póki co nie dobiłem, do tej pory "spadłem" z 1m.
Zawieszenie mam progresywne pod koniec.

zyga

Data: 2009-08-06 17:22:43
Autor: click
na jakim full'u...
BoDro pisze:
... ( model ramy, dampera, amorka ) da się pokonać takie cosik na drodze
rowerowej:

 http://tiny.pl/hhpg4

ale pod warunkiem, że biker nie odczuje najmniejszego "kopnięcia" :-)

pikus
w Lubinie jakis inszy-nier opracowal fale na ddr z kostki bauma
4-5 garbow o mocnej amplitudzie
wjechanie w to grozi przycieciem jezyka (funkcja tych "urzadzen inzynierii ruchu" jest spowolnienie rowerzysty przed skrzyzowniem)
--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-08-06 18:35:29
Autor: Wooyek
na jakim full'u...
ale pod warunkiem, że biker nie odczuje najmniejszego "kopnięcia" :-)

Raczej na żadnym, pod warunkiem, że prawidłowo ustawionym*. Fulle nie są projektowane pod kątem uczucia latającego dywanu podczas jazdy ;) Musisz czuć, po czym jedziesz, np. żeby reagować na zmiany przyczepności. Do tego oczywiście dochodzi kwestia efektywności pedałowania, dla której często poświęca się część aktywności zawieszenia.

Poza tym progi zwalniające nie są projektowane z myślą o tym, żeby nie czuć od nich najmniejszego kopnięcia ;)

* jak ustawisz SAG na 50%, to kopnięcie będzie ledwo odczuwalne w większości fulli. Inna sprawa, że wtedy dobijesz zawiechę na następnym krawężniku ;)

Data: 2009-08-06 19:01:47
Autor: Adrian S.
na jakim full'u...
BoDro wrote:

... ( model ramy, dampera, amorka ) da się pokonać takie cosik na drodze
rowerowej:

 http://tiny.pl/hhpg4

ale pod warunkiem, że biker nie odczuje najmniejszego "kopnięcia" :-)

sugeruję opony 2,5cala z odpowiednim ciśnieniem. Takie mniejsze nierówności
wygładzają lepiej niż zawieszenie. No chyba że weźmiesz rower ze skokiem
150mm i ustawisz sag na ok 50%.

--
Adrian S. the Lajt Rider

na jakim full'u...