na pałe w upale

Data: 2013-08-05 08:15:32
Autor: Prawy
na pałe w upale
jak w temacie - jazda na pałe w upale jest kolejn± odmian± motoklizmu, dotyczy najwyższych temperatur i ma charakter czego¶ jak poniżej

*strój dowolny plażowy *przyczepno¶ć opon urozmaicona od najwyższej i odwrotnie
*duże grzanie po¶ladów
*¶lady na rozgrzanym asfalcie gdzie nie gdzie
*spalanie i wzmożony ubytek płynów
*opalenizna klaty, ramion, kolektora i udar w kasku

Prawy, xtx670 i sportowy rower

Data: 2013-08-05 17:41:21
Autor: Kuczu
na pałe w upale
W dniu 2013-08-05 17:15, Prawy pisze:
jak w temacie - jazda na pałe w upale jest kolejną odmianą motoklizmu, dotyczy najwyższych temperatur i ma charakter czegoś jak poniżej

*strĂłj dowolny plaĹĽowy
*przyczepność opon urozmaicona od najwyższej i odwrotnie
*duże grzanie pośladów
*ślady na rozgrzanym asfalcie gdzie nie gdzie
*spalanie i wzmożony ubytek płynów
*opalenizna klaty, ramion, kolektora i udar w kasku

Prawy, xtx670 i sportowy rower

Ale o co Ci, k..., chodzi ? Chwalisz sie, zalisz, czy zazdraszczasz ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-08-06 05:39:25
Autor: Prawy
na pałe w upale
Czy nie dostrzegasz problemu, przez upał tracimy sezon który i tak wynosi tylko połowę. Kazdy interpretuje sobie dowolnie. Ja widzę z jednej strony radosn± jazda w k±pielówkach i groĽba obdartych ko¶ci, z drugiej wzorowy kostium motocyklisty i groĽba przegrzania zwojów i ugotowania jajek... A może jest jak±¶ cudowna receptura? 1. jazda w nocy
2. polewanie sie płynami
3. wentylatorek na kierownicy

Data: 2013-08-06 14:41:35
Autor: Kuczu
na pałe w upale
W dniu 2013-08-06 14:39, Prawy pisze:
Czy nie dostrzegasz problemu, przez upał tracimy sezon który i tak wynosi tylko połowę. Kazdy interpretuje sobie dowolnie. Ja widzę z jednej strony radosną jazda w kąpielówkach i groźba obdartych kości, z drugiej wzorowy kostium motocyklisty i groźba przegrzania zwojów i ugotowania jajek... A może jest jakąś cudowna receptura?

1. jazda w nocy
2. polewanie sie płynami
3. wentylatorek na kierownicy

Ja tam sie na motoklizmie nie znam. Ja po prostu jade szybciej i mi jest chlodniej.

Data: 2013-08-06 14:56:42
Autor: Akarm
na pałe w upale
W dniu 2013-08-06 14:41, Kuczu pisze:
Ja tam sie na motoklizmie nie znam. Ja po prostu jade szybciej i mi jest
chlodniej.

Do tego jeszcze dobrze mieć kombinezon z białej skóry.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-08-06 13:00:35
Autor: AZ
na pałe w upale
On 2013-08-06, Akarm <akarm@wp.pl> wrote:
Ja tam sie na motoklizmie nie znam. Ja po prostu jade szybciej i mi jest
chlodniej.

Do tego jeszcze dobrze mieć kombinezon z białej skóry.

Jestes rasista?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-06 15:10:49
Autor: Grzybol
na pałe w upale
On 2013-08-06, Akarm <akarm@wp.pl> wrote:
Ja tam sie na motoklizmie nie znam. Ja po prostu jade szybciej i mi jest
chlodniej.
Do tego jeszcze dobrze mieć kombinezon z białej skóry.
Jestes rasista?

Zaraz tam rasista. Po prostu skora z czarnucha smierdzi...

--
Grzybol

Data: 2013-08-06 13:04:10
Autor: kakmar
na pałe w upale
Dnia 06.08.2013 Akarm <akarm@wp.pl> napisał/a:
W dniu 2013-08-06 14:41, Kuczu pisze:
Ja tam sie na motoklizmie nie znam. Ja po prostu jade szybciej i mi jest
chlodniej.

Do tego jeszcze dobrze mieć kombinezon z białej skóry.

Co wy robita na tych motórach że wam tak te kilka dni ciepełka boleśnie doskwiera? Może jeździć zacznijcie. Zresztą nieważne. Sam najbardziej lubię właśnie te kilka dni w roku gdy wieje na ciepło,
a nie jak zwykle na zimno, albo lodowato.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-08-06 13:19:51
Autor: AZ
na pałe w upale
On 2013-08-06, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:
[...]

Stojom w korkach to i w jaja goraco albo jak maja Ducati to pchaja...

Fakt, ostatnio jak sie przelecialem w t-shirtcie po S8 to czy jechalem
120 czy 160 czy 200 bylo tak samo goraco ;-) --
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-06 15:53:12
Autor: Leszek Karlik
na pałe w upale

[...]

Na zimę s± kamizelki grzej±ce, a na lato kamizelki chłodz±ce -  http://www.veskimo.com/ :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik               NTV 650 & ST995i
http://leslie.hell.pl/

Data: 2013-08-06 17:09:27
Autor: Akarm
na pałe w upale
W dniu 2013-08-06 15:19, AZ pisze:
Fakt, ostatnio jak sie przelecialem w t-shirtcie po S8 to czy jechalem
120 czy 160 czy 200 bylo tak samo goraco ;-)

Ty się nie ¶miej, w pi±tek wyprzedził mnie na siódemce ¶cigant w klapkach, krótkich majtkach i podkoszulku.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-08-06 08:36:38
Autor: przemofish
na pałe w upale
Jak jazda po piekarniku , ¶rednia przyjemno¶ć a dalej to nawet jak za kare.
w nocy i wieczorem uważać na zwierzynę trzeba bo wyjdzie z lasu i zabije

Data: 2013-08-09 15:37:05
Autor: AZ
na pałe w upale
On 2013-08-06, Akarm <akarm@wp.pl> wrote:
Fakt, ostatnio jak sie przelecialem w t-shirtcie po S8 to czy jechalem
120 czy 160 czy 200 bylo tak samo goraco ;-)

Ty się nie śmiej, w piątek wyprzedził mnie na siódemce ścigant w klapkach, krótkich majtkach i podkoszulku.

No i? :-) Ja nie jechalem szybciej bo balem sie ze mi koszulke zerwie...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-07 14:18:50
Autor: Roman Niewiarowski
na pałe w upale
W dniu 2013-08-06 14:41, Kuczu pisze:

Ja tam sie na motoklizmie nie znam. Ja po prostu jade szybciej i mi jest
chlodniej.

A co z tarciem powietrza ?

pozdr
newrom

Data: 2013-08-07 13:00:54
Autor: masti
na pałe w upale
Dnia pięknego Wed, 07 Aug 2013 14:18:50 +0200 osobnik zwany Roman
Niewiarowski napisał:

W dniu 2013-08-06 14:41, Kuczu pisze:

Ja tam sie na motoklizmie nie znam. Ja po prostu jade szybciej i mi
jest chlodniej.

A co z tarciem powietrza ?

ja tam wolę się prześlizgiwać niż trzeć. Potem trzeba smarować :)

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-08-07 14:17:29
Autor: Roman Niewiarowski
na pałe w upale
[...]

kupse kamizelke z klimatyzacja i nie marudz.

newrom

Data: 2013-08-08 11:51:09
Autor: jeDrASS
na pałe w upale
[...]

kup sobie meshow± kurtkę oraz solidne jeansy i będzie dopsz..

--
jeDrASS i naga włoszka

Data: 2013-08-08 03:23:56
Autor: Prawy
na pałe w upale
aby dostarczyć wam jeszcze bardzej merytorycznej dyskusji podpieram sie konkretami:

-zaplanuj trase na dużej wysoko¶ci gdzie będzie chłodniej
-spocoon± bielizne polewaj płynami dla zachowania higieny lecz unikaj wybielacza -pij dużo wodu i sikaj, z moczem odpływa z  ciała ciepło
-starasz sie utrzymaywać naczynia krwiono¶nie rozszerzone
-ci¶nienie kwri w czaszce i mie¶niach maleje bo krew płynie gdzie indziej bardziej do skóry, staraj sie temu przeciwdziałać bo na motorze potrzebujesz i mie¶ni i koncentracji
-uważaj na symptomy przegrzania: zaczyna sie mrówkami, potem idzie słabo¶ć mie¶ni, potem bol głowy, zawroty, aż w koću omdlenia, po wszystkim mog± pojaiwć sie mdłosci
-uważaj nja opalenie skóry wiatrem i słońcem, dlatego wci±ż lepiej miec na sobie pełne ubranie nomada pustynnego
-pod kaskiem jest gręcej, dlatego wolne przestrzenie uzupełniaj kostakmi lodu (niesprawdzone) -no¶ sandały z duż± podeszw± co uchroni cie od poparzeń rozgrzanym asfaltem
i tym podobne

Data: 2013-08-08 13:32:39
Autor: Marcin N
na pałe w upale
W dniu 2013-08-08 12:23, Prawy pisze:
[...]

Skoro już tak na poważnie.

Żołnierze używaj± chust na szyję. Czasem widać na filmach, jak sobie tak± chustę mocz±. To nie s± zwyczajne chusty. Maj± wszyte specjalne żelowe koraliki, które chłon± wilgoć i pęczniej±. Potem tę wilgoć oddaj± skórze. Te koraliki kosztuj± grosze i sprzedawane s± czasem jako dekoracyjne kulki do nawilżania wody w doniczkach.

Potrafi± utrzymać wodę w sobie nawet ponad dobę. Taka wilgotna chusta (z wszytymi tymi kulkami) na szyi - znakomicie odbiera ciepło i pozwala chłodzić cały organizm.

--
MN

Data: 2013-08-08 13:34:14
Autor: Marcin N
na pałe w upale
W dniu 2013-08-08 13:32, Marcin N pisze:

kulki do nawilżania wody w doniczkach.

Z tym nawilżaniem wody to odrobinę przesadziłem.

--
MN

Data: 2013-08-15 02:35:34
Autor: gwojciula
na pałe w upale
W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 13:34:14 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

>kulki do nawilżania wody w doniczkach.

Z tym nawilżaniem wody to odrobinę przesadziłem.

a mialo byc na powaznie.

A nie wiesz, czy da sie taka wode w kulce zagotowac i na ten przyklad liptonka zrobic?

--
zdrowka
amos

Data: 2013-08-08 16:17:33
Autor: Johnny
na pałe w upale
Użytkownik "Prawy" dobrze prawi:

-zaplanuj trase na dużej wysoko¶ci gdzie będzie chłodniej
Jak jade po browara do sklepu w Puńcowie (1,5km ode mnie) to szteluje nawi na Krupówki. Pomaga.

-spocoon± bielizne polewaj płynami dla zachowania higieny lecz unikaj wybielacza
Polewam, polewam, nawet bez wyci±gania wacka ze spodni.

-pij dużo wodu i sikaj, z moczem odpływa z  ciała ciepło
Patrz punkt powyżej.

-starasz sie utrzymaywać naczynia krwiono¶nie rozszerzone
Racja. Trzeba haratać nie mniej niż 240, wtedy jako extra bonus puszczaj± też zwieracze.

-ci¶nienie kwri w czaszce i mie¶niach maleje bo krew płynie gdzie indziej
Tak, dlatego jak haratam te 240km/ha, to w głowie mi nic innego jak tylko doopy.

-uważaj na symptomy przegrzania: zaczyna sie mrówkami, potem idzie słabo¶ć mie¶ni, potem bol głowy, zawroty, aż w koću omdlenia,
Tu muszę się nie zgodzić! U mnie zamiast mrówek pojawiaj± się białe myszki, chociaż objawy te dopadaj± mnie a i w siarczyste mrozy. Reszta się zgadza, chociaż dodałbym jeszcze po omdleniu - kaftan bezpieczeństwa.

-uważaj nja opalenie skóry wiatrem i słońcem, dlatego wci±ż lepiej miec na sobie pełne ubranie nomada pustynnego
Mam takie odzienie, w końcu nie na darmo sołtys płaci mi premię za propagowanie folkloru.

-pod kaskiem jest gręcej, dlatego wolne przestrzenie uzupełniaj kostakmi lodu (niesprawdzone)
Nie da rady! Ja nie z sikacza, pod kaskiem mam tez mózg.

-no¶ sandały z duż± podeszw± co uchroni cie od poparzeń rozgrzanym asfaltem
Spróbowałem. Nieskuteczne! Lepiej jednak tak zwyczajnie hamulcami;-)

Pozdrawiam Johnny

mój eboczek: http://www.empik.com/palnik-czyli-krotkie-i-jeszcze-krotsze-kaszanki-johnny-ego-artur,p1063599298,ebooki-i-mp3-p

na pałe w upale