na pałe w upale

Data: 2013-08-08 03:23:56
Autor: Prawy
na pałe w upale
aby dostarczyć wam jeszcze bardzej merytorycznej dyskusji podpieram sie konkretami:

-zaplanuj trase na dużej wysokości gdzie będzie chłodniej
-spocooną bielizne polewaj płynami dla zachowania higieny lecz unikaj wybielacza -pij dużo wodu i sikaj, z moczem odpływa z  ciała ciepło
-starasz sie utrzymaywać naczynia krwionośnie rozszerzone
-ciśnienie kwri w czaszce i mieśniach maleje bo krew płynie gdzie indziej bardziej do skóry, staraj sie temu przeciwdziałać bo na motorze potrzebujesz i mieśni i koncentracji
-uważaj na symptomy przegrzania: zaczyna sie mrówkami, potem idzie słabość mieśni, potem bol głowy, zawroty, aż w koću omdlenia, po wszystkim mogą pojaiwć sie mdłosci
-uważaj nja opalenie skóry wiatrem i słońcem, dlatego wciąż lepiej miec na sobie pełne ubranie nomada pustynnego
-pod kaskiem jest gręcej, dlatego wolne przestrzenie uzupełniaj kostakmi lodu (niesprawdzone) -noś sandały z dużą podeszwą co uchroni cie od poparzeń rozgrzanym asfaltem
i tym podobne

Data: 2013-08-08 13:32:39
Autor: Marcin N
na pałe w upale
W dniu 2013-08-08 12:23, Prawy pisze:
[...]

Skoro już tak na poważnie.

Żołnierze używają chust na szyję. Czasem widać na filmach, jak sobie taką chustę moczą. To nie są zwyczajne chusty. Mają wszyte specjalne żelowe koraliki, które chłoną wilgoć i pęcznieją. Potem tę wilgoć oddają skórze. Te koraliki kosztują grosze i sprzedawane są czasem jako dekoracyjne kulki do nawilżania wody w doniczkach.

Potrafią utrzymać wodę w sobie nawet ponad dobę. Taka wilgotna chusta (z wszytymi tymi kulkami) na szyi - znakomicie odbiera ciepło i pozwala chłodzić cały organizm.

--
MN

Data: 2013-08-08 13:34:14
Autor: Marcin N
na pałe w upale
W dniu 2013-08-08 13:32, Marcin N pisze:

kulki do nawilżania wody w doniczkach.

Z tym nawilżaniem wody to odrobinę przesadziłem.

--
MN

Data: 2013-08-15 02:35:34
Autor: gwojciula
na pałe w upale
W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 13:34:14 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

>kulki do nawilżania wody w doniczkach.

Z tym nawilżaniem wody to odrobinę przesadziłem.

a mialo byc na powaznie.

A nie wiesz, czy da sie taka wode w kulce zagotowac i na ten przyklad liptonka zrobic?

--
zdrowka
amos

Data: 2013-08-08 16:17:33
Autor: Johnny
na pałe w upale
Użytkownik "Prawy" dobrze prawi:

-zaplanuj trase na dużej wysokości gdzie będzie chłodniej
Jak jade po browara do sklepu w Puńcowie (1,5km ode mnie) to szteluje nawi na Krupówki. Pomaga.

-spocooną bielizne polewaj płynami dla zachowania higieny lecz unikaj wybielacza
Polewam, polewam, nawet bez wyciągania wacka ze spodni.

-pij dużo wodu i sikaj, z moczem odpływa z  ciała ciepło
Patrz punkt powyżej.

-starasz sie utrzymaywać naczynia krwionośnie rozszerzone
Racja. Trzeba haratać nie mniej niż 240, wtedy jako extra bonus puszczają też zwieracze.

-ciśnienie kwri w czaszce i mieśniach maleje bo krew płynie gdzie indziej
Tak, dlatego jak haratam te 240km/ha, to w głowie mi nic innego jak tylko doopy.

-uważaj na symptomy przegrzania: zaczyna sie mrówkami, potem idzie słabość mieśni, potem bol głowy, zawroty, aż w koću omdlenia,
Tu muszę się nie zgodzić! U mnie zamiast mrówek pojawiają się białe myszki, chociaż objawy te dopadają mnie a i w siarczyste mrozy. Reszta się zgadza, chociaż dodałbym jeszcze po omdleniu - kaftan bezpieczeństwa.

-uważaj nja opalenie skóry wiatrem i słońcem, dlatego wciąż lepiej miec na sobie pełne ubranie nomada pustynnego
Mam takie odzienie, w końcu nie na darmo sołtys płaci mi premię za propagowanie folkloru.

-pod kaskiem jest gręcej, dlatego wolne przestrzenie uzupełniaj kostakmi lodu (niesprawdzone)
Nie da rady! Ja nie z sikacza, pod kaskiem mam tez mózg.

-noś sandały z dużą podeszwą co uchroni cie od poparzeń rozgrzanym asfaltem
Spróbowałem. Nieskuteczne! Lepiej jednak tak zwyczajnie hamulcami;-)

Pozdrawiam Johnny

mój eboczek: http://www.empik.com/palnik-czyli-krotkie-i-jeszcze-krotsze-kaszanki-johnny-ego-artur,p1063599298,ebooki-i-mp3-p

na pałe w upale