Data: 2011-04-01 23:06:55 | |
Autor: NESSO | |
na popych ? | |
no i się stało ...
wypadzik do klienta na motorku , juz na miejscu zachwyt ach , och , itd a kluczyk w stacyjce i tak zeszło na pierdołach około godzinki jak mozna się domyślać , aku zdechło ( pyt1 - v-strom650 - da sie jakos wylaczyc swiatła w tym moto ? czy juz tak musi byc że świecą jak tylko zapłon jest włczaony ) . Ale wracajac akumulator zdechł na tyle że nic: lampy , liczniki , kontorlki na zegarach nawet nie mrugneły . teraz pytanko 2: dałoby sie w takim przypadku odpalic moto ( moj konkretny ) na tzw popych ; czyli szukamy górki wsiadamy wpinamy 2,3 bieg i rura puszcajac sprzegiełko - czy motor by zaskoczył i udało by sie go w ten spoosb odpalić ? Ja rozwiazalem problem inaczej , kolega miał autko i kable po zimie podpiołem na 1 minutke , potem jeszcze na podpietych odpliłem motonga , potykał z 10 min zanim wypielismy klemy z jego AKU , i come back do garazu z sercem na raminiu co bybyło jak by np zgasł po drodze ( kontrola dorgowa , lub inny musowy przystanek ) czy ponownie by juz odpalił . Już na miejscu okazało sie że przelocik 30 min wystarczył aby motora odpalic ponownie - a aku aktualnie pod prostownikiem :) na nocke . |
|
Data: 2011-04-01 23:08:25 | |
Autor: Kuczu | |
na popych ? | |
W dniu 2011-04-01 23:06, NESSO pisze:
no i siÄ staĹo ... No ale co probujesz przekazac ? Pytaboniewiem. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2011-04-01 23:16:10 | |
Autor: NESSO | |
na popych ? | |
W dniu 2011-04-01 23:06, NESSO pisze: masz racje moze namieszałem no to krótko : 1) Czy da sie wylaczyc lampy , majac właczony zapłon ( vstrom ) ? 2) I czy da sie odpalic na popych majac calkowice padniete AKU ? ( abstrachujac ze moto wazy 200km wiec poporstej rozpedzic toto nie ma szans - dlatego opcja z gorka :) |
|
Data: 2011-04-01 23:24:49 | |
Autor: Boniek | |
na popych ? | |
W dniu 2011-04-01 23:16, NESSO pisze:
> 2) I czy da sie odpalic na popych majac calkowice padniete AKU ? ( > abstrachujac ze moto wazy 200km wiec poporstej rozpedzic toto nie ma szans - > dlatego opcja z gorka :) Daaa się. Dawno temu odpalałem na pych GSXF600 z padniętym aku na płaskim terenie. -- Boniek gg 644826 Yamaha TDM 900 http://www.bikepics.com/members/boniek/ |
|
Data: 2011-04-01 23:26:18 | |
Autor: blur | |
na popych ? | |
Użytkownik "NESSO" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:in5far$k5h$1@news.onet.pl...
masz racje moze namieszałem no to krótko : Ja nie wiem masz tam wtrysk czy jakiś imobilizer to może być problem bo elektronika musi mieć napięcie do działania a czasami też czas 1-2 sek żeby wystartować, kwestia taka czy przy 10km/h twój alternator wygeneruje pełne napięcie potrzebne do zasilania. |
|
Data: 2011-04-01 23:51:49 | |
Autor: NESSO | |
na popych ? | |
no wlasnie zaraz po porzereceniu kluczyka mam cała plejade , ssanie , warkniecie , 2 pipki , ponownie zassanie czegos , pierdniecie , potem wskazówki zegarów robia kółeczko po licznikach i juz po tych 2 s moge odpalic motora dlatego wlasnie nie wiem czy dało by rade z popycha ( oczywiscie moto na wtrysku z mapami i kupa elektroniki ) |
|
Data: 2011-04-02 00:23:11 | |
Autor: blur | |
na popych ? | |
Użytkownik "NESSO" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:in5hdo$rkc$1@news.onet.pl...
no wlasnie zaraz po porzereceniu kluczyka mam cała plejade , ssanie , warkniecie , 2 pipki , ponownie zassanie czegos , pierdniecie , potem wskazówki zegarów robia kółeczko po licznikach i juz po tych 2 s moge odpalic motora dlatego wlasnie nie wiem czy dało by rade z popycha ( oczywiscie moto na wtrysku z mapami i kupa elektroniki ) no to sobie odpowiedziałeś :) Cieszę się że moje moto nie ma ani jednego tranzystora i pali z całkowicie rozładowanym aku :) |
|
Data: 2011-04-04 01:20:40 | |
Autor: Viking | |
na popych ? | |
W dniu 2011-04-01 23:51, NESSO pisze:
No zaraz. to chyba nie jest ciÄĹźsze od ST1100, a tam jak zasadziĹem alarm samochodowy to permanentnie musiaĹem odpalaÄ z popycha ale to na gaznikach. Co do wtryskĂłw i map, dopĂłki nie za nabyĹem nowego reglera tez z popycha paliĹem jak grubo odziany to korzystaĹem z pomocy,teraz jak cieplej to samotrzec popycham,wskakujÄ, odpala.. az przyszedĹ regler. i skoĹczyĹo sie bieganko pod garaĹźem:) pozdr. Tomek XX' Czarnula. |
|
Data: 2011-04-03 20:02:11 | |
Autor: Skimir | |
na popych ? | |
W dniu 2011-04-01 23:26, blur pisze:
Ja nie wiem masz tam wtrysk czy jakiś imobilizer to może być problem bo Coś mi się wydaje, że jak alternatorowi nie dasz odpowiedniego prądu do wzbudzenia to możesz nawet jechać z górki 50km/h a i tak nie zapalisz silnika. Więc przy całkowitym padzie akku metoda na pych może być zupełnie nieskuteczna. -- M. |
|
Data: 2011-04-03 20:17:03 | |
Autor: blur | |
na popych ? | |
Użytkownik "Skimir" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:inacn3$2cq$1@news.onet.pl...
W dniu 2011-04-01 23:26, blur pisze: Ja nie wiem masz tam wtrysk czy jakiś imobilizer to może być problem bo Coś mi się wydaje, że jak alternatorowi nie dasz odpowiedniego prądu do wzbudzenia to możesz nawet jechać z górki 50km/h a i tak nie zapalisz silnika. Z tego co pamiętam taki problem to miały stare prądnice obcowzbudne |
|
Data: 2011-04-03 20:24:10 | |
Autor: Skimir | |
na popych ? | |
W dniu 2011-04-03 20:17, blur pisze:
Z tego co pamiętam taki problem to miały stare prądnice obcowzbudne Alternatory też mogą być obcowzbudne. -- M. |
|
Data: 2011-04-03 21:21:30 | |
Autor: Michał V-R | |
na popych ? | |
W dniu 2011-04-03 20:24, Skimir pisze:
W dniu 2011-04-03 20:17, blur pisze:kazdy altek potrzebuje wzbudzenia, z racji jego budowy. Zwykla pradnica nie potrzebuje czegos takiego -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2011-04-03 21:46:49 | |
Autor: Arni | |
na popych ? | |
Michał V-R pisze:
W dniu 2011-04-03 20:24, Skimir pisze: z racji budowy posiada jeszcze cos takiego jak magnetyzm szczątkowy i jest w stanie wzbudzic sie sam. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-04-03 21:56:42 | |
Autor: Michał V-R | |
na popych ? | |
W dniu 2011-04-03 21:46, Arni pisze:
z racji budowy posiada jeszcze cos takiego jak magnetyzm szczątkowy ipradnica tak, ale nie latek, altek nie posiada zadnych magnesow i musi koniecznie miec wzbudzenie zewnwtrzne -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2011-04-03 22:00:44 | |
Autor: Michał V-R | |
na popych ? | |
W dniu 2011-04-03 21:56, Michał V-R pisze:
pradnica tak, ale nie latek, altek nie posiada zadnych magnesow i musi konczac dalej, pradnica jest "silnikiem" pradu stalego i tak dziala, a altek daje 3 fazy pradu zmiennego, dlatego potrzebujesz do niego pozniej 6ciu diod prostowniczych - zupelnie inna zasada dzialania -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2011-04-03 22:01:45 | |
Autor: Michał V-R | |
na popych ? | |
W dniu 2011-04-03 22:00, Michał V-R pisze:
konczac dalej, pradnica jest "silnikiem" pradu stalego i tak dziala, a patre na usta, ale jezeli nie podasz napiecia nie bedzie magnetyzmu, bo nie ma skad -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2011-04-03 22:05:03 | |
Autor: Arni | |
na popych ? | |
Michał V-R pisze:
W dniu 2011-04-03 22:00, Michał V-R pisze: czytasz i nie rozumiesz -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-04-03 22:04:32 | |
Autor: Michał V-R | |
na popych ? | |
W dniu 2011-04-03 22:05, Arni pisze:
czytasz i nie rozumieszczytam i rozumiem, ale Ty nie rozumiesz, zwoje w altku dzialaja jak cewka, musi cos to wzbudzic, z samego krecenia wirnika, z blach i uzwojenia na zewnatrz nie otrzymasz tego -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2011-04-03 22:10:09 | |
Autor: Arni | |
na popych ? | |
Michał V-R pisze:
W dniu 2011-04-03 22:05, Arni pisze: uparty jestes ale jeszcze bardziej leniwy. Ja specjalnie sprawdziłem czy jak uzyjesz googla to znajdziesz to co trzeba. Twoja sprawa, żyj w niewiedzy -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-04-03 22:04:39 | |
Autor: Arni | |
na popych ? | |
Michał V-R pisze:
konczac dalej, pradnica jest "silnikiem" pradu stalego i tak dziala, a altek daje 3 fazy pradu zmiennego, dlatego potrzebujesz do niego pozniej 6ciu diod prostowniczych - zupelnie inna zasada dzialania albo nawet 9. Nadal polecam zapytac wujka googla -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-04-03 22:06:16 | |
Autor: Michał V-R | |
na popych ? | |
W dniu 2011-04-03 22:04, Arni pisze:
albo nawet 9. Nadal polecam zapytac wujka googla Po co mi wujek gugle - szkola i doswiadczenia w praktyce sa lepsze, powiedz mi dokladnie skad ten szczatkowy magnetyzm? -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2011-04-03 22:12:45 | |
Autor: Arni | |
na popych ? | |
Michał V-R pisze:
W dniu 2011-04-03 22:04, Arni pisze: powiem Ci tylko tyle - w szkole uczą o magnetyzmie szczątkowym a moja praktyka dowiodła, ze bez wzbudzenia altek ładuje. Inna szkoła, inna praktyka -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-04-03 22:19:00 | |
Autor: Michał V-R | |
na popych ? | |
W dniu 2011-04-03 22:12, Arni pisze:
powiem Ci tylko tyle - w szkole uczą o magnetyzmie szczątkowym a mojaDobra, widze, ze sie nie dogadamy, proponuje prosty eksperyment. Wez altak(najlatwiej z samochodu, bo ma wbudowqany od razu mostek i regler i bedzie latwiejszy do sprawdzenia, dzial tak samo jak w moto) podlacz do niego miernik lub zarowke i zaczij krecici go wiertara, nie bezdiesz mial tam nawet 1V, a podlacz tam jeszcze w szereg aku i miernik i zobacz, co pokaze miernik. Jest to najlatwiejszy sposob sprawdzenia naszych teori. I nie musisz mi jechac od upartych i leniwych, po prostu zrob to i sprawdz, odpowiedz bedzie jedna -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2011-04-03 22:34:29 | |
Autor: Arni | |
na popych ? | |
Michał V-R pisze:
Dobra, widze, ze sie nie dogadamy, proponuje prosty eksperyment. nie muszę. Mam w samochodzie taki układ, ze wzbudzenie idzie do altka przez zarówke. mam tez obrotomierz zasilany z alternatora i dodatkowy wskaznik napiecia. Czy taki układ jest odpowiedni? jest to bardzo popularne rozwiazanie. Bo ten uklad przy rozłączonej zarówce ładowania działa, wymaga tylko wkrecenia silnika na ok 1200 rpm i widac jak altek zaskakuje. a teraz masz i sie doucz a nie kombinuj jak tu udowodnic, ze białe jest czarne: http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/alternator/alternatory.htm -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-04-03 22:46:31 | |
Autor: Michał V-R | |
na popych ? | |
W dniu 2011-04-03 22:34, Arni pisze:
nie muszę. Mam w samochodzie taki układ, ze wzbudzenie idzie do altka zgadza sie, to co jest tam napisane, ale w praktyce nie masz altkow samowzbudnych, bo ich sie nie stosuje, przynajmniej ja sie nie spotlalem. zasadnicza rzecza jest ich budow, cytat z twojego artykulu: "Do wzbudzenia alternatora stosuje się uzwojenie magnesujące, nawinięte na wirniku o biegunach pazurowych. Możliwe są dwa układy wzbudzenia alternatora : obcowzbudny i samowzbudny. W olbrzymiej większości alternatorów do wzbudzenia stosuje się dodatkowe trzy diody o małym prądzie przewodzenia ( do 2A).. Układ tych diod tworzy prostownik półokresowy. W początkowym okresie pod wpływem szczątkowego magnetyzmu wirnika w uzwojeniu alternatora indukuje się napięcie które po wyprostowaniu przez dodatkowe diody przepływa przez uzwojenie powodując wzrost strumienia magnetycznego, a z tym wiąże się wzrost napięcia. W początkowej fazie pracy zwojenie wirnika zasilane jest również z akumulatora poprzez lampkę kontrolną. Poprawia to znacznie charakterystykę rozruchową alternatora , a czasami wręcz umożliwia wzbudzenie alternatora." moze i w jakis samochodach jest, ale w 99% sa altki obcowzudne, a gadamy tutaj o motocyklach i nie znam zadnego moto, co by mial altek samowzbudny. - tylko tyle, nie gadam o teori ale o praktyce. jeszcze raz, nie znam parowozu, co by mial samowzbudny. Bo jak bysmy poszli dalej tym tropem, to zorobilibysmy bombe atomowa. mowmy o dostepnych rzeczadch w naszych moto i taka byla moja intencja -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2011-04-03 23:16:14 | |
Autor: Arni | |
na popych ? | |
Michał V-R pisze:
W dniu 2011-04-03 22:34, Arni pisze: ja nie wiem skąd Ty bierzesz wiedze, nie wiem czemu wymysliłes 12000 rpm. Te 1200 pokazuje mi obrotomierz kiedy wskaznik napiecia pokazuje skok ładowania do normalnego poziomu. Wczesniej tez ładuje tylko za niskim napieciem. i juz zeby nie mnozyc postów: "zwoje w altku dzialaja jak cewka, musi cos to wzbudzic, z samego krecenia wirnika, z blach i uzwojenia na zewnatrz nie otrzymasz tego" "kazdy altek potrzebuje wzbudzenia, z racji jego budowy. Zwykla pradnica nie potrzebuje czegos takiego" "altek nie posiada zadnych magnesow i musi koniecznie miec wzbudzenie zewnwtrzne" "jezeli nie podasz napiecia nie bedzie magnetyzmu, bo nie ma skad" poznajesz te cytaty? bo zaczynasz cos mydlic oczy ze tylko o motocyklowych była mowa. Dopuszczesz juz istnienie magnetyzmu szczątkowego? W dodatku niepotrzebnie dzielisz na motocyklowe i samochodowe bo nawet mój Jaszczomb ma altek samowzbudny. Chociaz na tyle ciekawy, że na wolnych obrotach nie ładuje i prawidlowe napiecie uzyskuje sie dopiero przy 2500 rpm -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-04-03 23:15:19 | |
Autor: Tytus | |
na popych ? | |
Siemka
***"Michał V-R" Po co mi wujek gugle - szkola i doswiadczenia w praktyce sa lepsze, powiedz mi dokladnie skad ten szczatkowy magnetyzm? Mowicie chlopaki o dwoch rzeczach majacych taki sam skutek. O teorii i praktyce. Kiedys gaworzylismy o tym z Piernikiem...hmmm bylo to chyba przed wynalezieniem internetu a byc moze nawet przed odkryciem pradu Nie da sie wzbudzic alternatora we wspolczesnym pojezdzie bez zrodla zasilania Nie istnieje w praktyce zerowy akumulator. Obie obserwacje z praktyki sie wywodza - nie zawsze trzezwej -- Tytus żółta motorynka i malagutek |
|
Data: 2011-04-03 23:23:18 | |
Autor: Arni | |
na popych ? | |
Tytus pisze:
Nie da sie wzbudzic alternatora we wspolczesnym pojezdzie bez zrodla zasilania jakby Ci to powiedziec... kiedys wykonałem opisywanym wczesniej pojazdem taki numer, ze pojechałem do Warszawy i z powrotem bez deski rozdzielczej. A w desce jest zarowka ładowania, ktora zamyka obwod, bez niej nie dochodzi wbudzenie do altka. Jak sie domyslasz dojechałem i wróciłem, cały czas mając ładowanie. _Praktyka_ dowodzi, że ładowanie bez wzbudzenia wymaga tylko wkrecenia silnika na wyzsze obroty niz jalowe, nastepuje skok napięca i potem juz sie sam podtrzymuje -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-04-04 05:29:45 | |
Autor: Tytus | |
na popych ? | |
Siemka
***"Arni" jakby Ci to powiedziec... kiedys wykonałem opisywanym wczesniej pojazdem taki numer, ze pojechałem do Warszawy i z powrotem bez deski rozdzielczej. Pacz mnie na usta "bez zrodla zasilania".:) Czy we wtym aucie deska byla zrodlem zasilania??? -- Tytus żółta motorynka i malagutek |
|
Data: 2011-04-04 07:20:12 | |
Autor: Arni | |
na popych ? | |
Tytus pisze:
Siemka zrodłem zasilania wzbudzenia tak :) ok, wiem o co Ci chodzi i oczywiscie jakies prądy musza byc bo cała elektronika i cewki jednak troche pradu biorą. Ale gdyby miec tylko sam alternator... "we wtym aucie" dodatkowo silnik w ogóle prądu do pracy nie potrzebuje, mo może małe 12V na otwarcie zaworka paliwa. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-04-04 03:54:49 | |
Autor: Tytus | |
na popych ? | |
Siemka
*** Arni ok, wiem o co Ci chodzi i oczywiscie jakies pr dy musza byc bo ca a I dokladnie to mialem na mysli. To i tylko to. T |
|
Data: 2011-04-04 12:34:51 | |
Autor: Jacot | |
na popych ? | |
Arni <arni@no.spam> wrote:
Tytus pisze: Wiesz Arni, jest taka mozliwosc, ze te wspolczesne alternatory jeszcze nic nie widza o tym, ze potrzebuja wzbudzenia z zewnatrz. Moze jak poczytaja precle... -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl http://stokrotka.ath.cx |
|
Data: 2011-04-03 22:03:14 | |
Autor: Arni | |
na popych ? | |
Michał V-R pisze:
W dniu 2011-04-03 21:46, Arni pisze: patrz mnie na usta: magnetyzm szczątkowy. Nie "magnesy". bawiłes sie kiedys namagnesowywaniem kawałka stali? To nie jest magnes a pole magnetyczne wytwarza. Zaprzegnij google do pomocy -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-04-03 22:51:53 | |
Autor: Jacot | |
na popych ? | |
Skimir <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-04-03 20:17, blur pisze: Ze moga to jedno ale tak konkretnie, w pojezdzie, zeby nie rzec, w motocyklu, widzielista jakas pradnice obcowzbudna w ciagu ostatnich 70-80 lat?:) -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl http://stokrotka.ath.cx |
|
Data: 2011-04-01 23:44:42 | |
Autor: Tytus | |
na popych ? | |
Siemka
*** "NESSO" 1) Czy da sie wylaczyc lampy , majac w aczony zap on ( vstrom ) ? Taka wersja moto, ze ma lampy na stale - potrzebna by byla mala przerobka instalacji - ale po co ***2) I czy da sie odpalic na popych majac calkowice padniete AKU ? Raczej nie probowalbym, moze sie udac ale moze byc bardzo niezdrowe. Bo jak spada napiecie to rosnie prad i dzieja sie rozne dziwne rzeczy. T |