na prawach rękopisu do użytku służbowego

Data: 2011-07-21 12:01:14
Autor: smerf
na prawach rękopisu do użytku służbowego
Jako Powód otrzymałem pismo procesowe z załącznikiem-dowodem
będącym opinią
- wykonanÄ… na zlecenie Pozwanego przed procesem,
- wydaną "na prawach rękopisu do użytku służbowego", co czyniło ją dotąd niedostępną dla osób trzecich i krytyki.

Z treścią opinii się nie zgadzam.

Czy mogę skutecznie bronić się i pokazywać ten dowód innym
  - prawnikom, innemu specjaliscie do recenzji itd.?

Czy mogę opinię opublikować tak by uzyskać jej krytykę?

Data: 2011-07-21 20:24:32
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2011-07-21 12:01, smerf pisze:
[...]

Pokazywać oczywiście możesz, opublikować oczywiście nie możesz.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2011-07-21 23:21:16
Autor: smerf
On 2011-07-21 20:24, Roman Rumpel wrote:
[...]

Podobno na prawach rekopisu tzn nawet cytatow nie mozna uzywac z niej.
Wiec jak wyglada sprawa gdybym dal do recenzji innemu specjaliscie ?

Data: 2011-07-22 01:06:00
Autor: Marcin Wasilewski
On 2011-07-21 20:24, Roman Rumpel wrote:

Pokazywać oczywiście możesz, opublikować oczywiście nie możesz.

Podobno na prawach rekopisu tzn nawet cytatow nie mozna uzywac z niej.
Wiec jak wyglada sprawa gdybym dal do recenzji innemu specjaliscie ?

To zależy, publikować tego z pewnością nie można, ale jeśli stanowi to materiał dowodowy w sprawie, to uważam, że jako strona postępowania masz jak najbardziej prawo się z nią zapoznać i przygotować kontrargumenty, czy uzyskać opinię podważającą tą otrzymaną.

W końcu jest równość stron wobec prawa. Nie wyobrażam sobie aby jedna strona przedstawiała materiał dowodowy, w którym druga strona nie może wskazać uchybień, czy nieprawidłowości, bo to rękopis... bez jaj.

Data: 2011-07-22 17:18:21
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2011-07-21 23:21, smerf pisze:
On 2011-07-21 20:24, Roman Rumpel wrote:
[...]

Bez przesady. Tak w ogóle to prawo autorskie nie bardzo zna takie pojecie "na prawach rękopisu" Rozumiem, że ktoś chciał przez to zasygnalizować, ze autor zastrzega wyraźnie swoje prawo o pierwszym udostępnieniu publicznym. To absolutnie jednak nie zmienia, że jeśli to jest pismo procesowe to ze swojej istoty będzie podlegało ujawnieniu sądowi, stronom, ich pełnomocnikom, biegłym i każdej innej osobie mającej prawo do wglądu do akt.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2011-07-22 17:19:28
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "smerf" <bez-konta@net.pl> napisał w wiadomości news:4e27f8ec$0$2501$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W mojej ocenie te zapisy są wiążące pomiędzy autorem opinii, a zlecajacym. On nie powinien takiego dokumentu przesłać do sądu. Skoro Tobie go ujawniono, to możesz z niego normalnie korzystać. To znaczy oczywiście nei wolno Ci tego publikować, ale możesz pokazywać to komuś, robić kopie itp.

na prawach rękopisu do użytku służbowego