na rondzie

Data: 2020-03-05 17:55:16
Autor: J.F.
na rondzie
I juz wiemy, jak uzywac kierunkowskazow na rondzie

Nie wiadomo jak :-)

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/czy-lewy-kierunkowskaz-na-rondzie-jest-obowiazkowy-wyrok-sadu-w-sprawie-oblanego/mhxjr78

Aczkolwiek ... zamierzajac na rondzie skrecic w lewo, wydaje sie , ze nie nalezy przed wjazdem migac w prawo :-)

J.

Data: 2020-03-05 18:19:03
Autor: pueblo
na rondzie
Witaj J.F., 05 mar 2020 w
news:5e612ef7$0$17349$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

Jestem ciekaw czy inne nacje też mają takie problemy. Dla mnie sprawa jest prosta - na rondzie zawsze skręcamy w prawo, nie da rady w lewo. Jak ktoś przed wjazdem włącza kierunek w lewo, to jest to informacja przydatna dla nikogo, choćby dlatego że pewnie nikt tego nie zobaczy.
W sumie nie wiem, czy jest, ale jeśli tak, to ewentualnie kierunek w lewo jak chciałbym zmienić pas na bliższy środka ronda.

Data: 2020-03-05 13:00:13
Autor: sczygiel
na rondzie
W dniu czwartek, 5 marca 2020 12:19:06 UTC-6 użytkownik pueblo napisał:
Witaj J.F., 05 mar 2020 w
news:5e612ef7$0$17349$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś: > I juz wiemy, jak uzywac kierunkowskazow na rondzie
> [...]
W sumie nie wiem, czy jest, ale jeśli tak, to ewentualnie kierunek w lewo jak chciałbym zmienić pas na bliższy środka ronda.

Jednemu trzeba drugiemu nie.

Lewy przy wjezdzie moze sygnalizowac temu za toba ze obierzesz wewnetrzny pas. Pomagajac mu manewrowac aby sprawnie rondo przejechac.
Ale i tak musi uwazac jak jedziesz wiec pozytek z tego taki se.

Spor jest lekko sztuczny ale widac ze komus jednak potrzebne bo sie az o sad oparlo.

Data: 2020-03-06 08:24:07
Autor: pueblo
na rondzie
Witaj , 05 mar 2020 w
napisałeś/aś:

[...]
Rozumiem, sam włączam lewy na tego typu rondach z sygnalizacją, a tutaj być może źle z góry założyłem, że chodziło o takie klasyczne rondo, czyli coś co mi się od razu kojarzy ze słowem rondo - jazda po okręgu, bez sygn. świetlnej.

Data: 2020-03-06 10:57:08
Autor: Myjk
na rondzie
06 Mar 2020 08:24:07 GMT, pueblo
[...]

Nie ma znaczenia czy na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym są światła czy ich
nie ma, czy "prosto" się jedzie faktycznie prosto po lekkim łuku czy trzeba
kręcić kierownicą jakby się ten kierunek trzykrotnie zmieniało. Zasady
ruchu po skrzyżowaniach są ZAWSZE TAKIE SAME, jedyna różnica przy
skrzyżowaniach o ruchu okrężnym w stosunku do "klasycznych" jest taka, że
tam nie ma skrętów kolizyjnych, literalnie jadąc zgodnie ze znakami nie ma
praktycznie możliwości aby komuś wyjechać na czołówkę (np. przy skręcie w
lewo czy zawracaniu na skrzyżowaniu). No i druga, że pojazd na skrzyżowaniu
ma pierwszeństwo przed innymi chcącymi na to skrzyżowanie wjechać.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-03-06 06:43:48
Autor: sczygiel
na rondzie
W dniu piątek, 6 marca 2020 03:57:38 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
06 Mar 2020 08:24:07 GMT, pueblo > Rozumiem, sam włączam lewy na tego typu rondach z sygnalizacją, a tutaj > być może źle z góry założyłem, że chodziło o takie klasyczne rondo, czyli > coś co mi się od razu kojarzy ze słowem rondo - jazda po okręgu, bez > sygn. świetlnej.

[...]

Wiem co masz na mysli ale jednak troche naduzyles tego wyrazenia.
Kolizje masz i przy zmianie pasa i przy wjezdzaniu na rondo. To mniej niz zwykle ale jednak jest.

literalnie jadąc zgodnie ze znakami nie ma
praktycznie możliwości aby komuś wyjechać na czołówkę (np. przy skręcie w
lewo czy zawracaniu na skrzyżowaniu).

No normalnie tez nie, chyba ze zignorowales znak i wymusiles pierwszenstwo na takim co nie zdazyl sie zatrzymac...

No i druga, że pojazd na skrzyżowaniu
ma pierwszeństwo przed innymi chcącymi na to skrzyżowanie wjechać.

Tak po prawdzie to na moje glowna przyczyna ze ronda sa bezpieczniejsze jest fakt ze sie je wolniej przejezdza.

Reszta oczywiscie wazna i pomaga ale IMHO to powolnosc czyni pozytek.
Na jutubie sporo filmikow jest gdzie na rondzie sie stukaja i w 90% przypadkow albo jeden albo obaj za jada szybko.
No i potem jest gdybanie kto komu wjechal i gdzie byl zderzak jednego czy drugiego w danym momencie (tu tez takie watki byly).

Data: 2020-03-06 13:53:19
Autor: Tom N
na rondzie
Myjk w <news:1rnd7qpw7067d.dlgmyjk.org>:

[...]

Oj!!! Ma, bo S-1 znika A-7 na ten przykład...

No i druga, że pojazd na skrzyżowaniu
ma pierwszeństwo przed innymi chcącymi na to skrzyżowanie wjechać.

Niekoniecznie ;P

--
'Tom N'

Data: 2020-03-06 16:33:49
Autor: Tom N
na rondzie

napisałeś/aś:
Lewy przy wjezdzie moze sygnalizowac temu za toba ze obierzesz
wewnetrzny pas.
Rozumiem, sam włączam lewy na tego typu rondach z sygnalizacją,
To źle robisz.

Bo ponieważ?
I poproszę się odnieść do konkretnego przykładu:
Zestaw znaków drogowych (to dla IDIOTów komentarz) -- interesuje nas ten na
dole, czyli zakaz skrętu w lewo z tabliczką:
<https://goo.gl/maps/UWL8AtM5DAmFbdF87>
Pytania są dwa:
1. co ma wspólnego sygnalizacja (S1) z sygnalizacją kierunkowskazem.
2. Skąd koniu przekonanie, że IDIOTA nie jest kierowcą ZTM w DC, skręcającym
w lewo na degolu...

--
'Tom N'

Data: 2020-03-06 11:04:52
Autor: Myjk
na rondzie
Thu, 5 Mar 2020 13:00:13 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com
Jednemu trzeba drugiemu nie.

Ja lubię jak migają lewym, usprawnia to jazdę nie tylko będąc za migającym
lewym, ale także z daleka widać czy będzie dalej zawijać. W przeciwnym
razie trzeba czekać dłużej.

Spor jest lekko sztuczny ale widac ze komus jednak potrzebne bo sie az o sad oparlo.

Jak została pozwana przez kursantkę, to się broni i odwołuje. Wg
istniejących przepisów ma rację, powinno się zawczasu sygnalizować zmianę
kierunku, w tym ustawić się do niego należycie, tj. przy skręcie w lewo i
zawracaniu ustawić się do lewej krawędzi lub osi jezdni. Stąd
"objeżdżanie" (tj. zawracanie na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym) zewnętrznym
pasem ruchu jest niezgodne z przepisami.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-03-06 14:02:30
Autor: Tom N
na rondzie
Myjk w <news:ep9v3pd2vrcf$.dlgmyjk.org>:

powinno się zawczasu sygnalizować zmianę kierunku,

Nie ma definicji zmiany kierunku w PoRD.

w tym ustawić się do niego należycie, tj. przy skręcie w lewo i
zawracaniu ustawić się do lewej krawędzi lub osi jezdni.

A taki zapis w PoRD jest, ale ma wyjątki

Stąd "objeżdżanie" (tj. zawracanie na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym)
zewnętrznym pasem ruchu jest niezgodne z przepisami.

Jest zgodne, bo dopiero na SORO mogłeś zmienić decyzję i chcieć zawrócić. Do wymuszenia odpowiedniego zachowania są "turbinowe" :P

Ale co tu tłumaczyć, całe to tępe towarzystwo pueblo/budziko/szczyglowe i
tak nie pojmie niuansów.

--
'Tom N'

Data: 2020-03-05 19:31:25
Autor: Tom N
na rondzie
pueblo w <news:5e614297$0$17353$65785112news.neostrada.pl>:

Dla mnie sprawa jest prosta - na rondzie zawsze skręcamy w prawo,

Głupiś...

<https://goo.gl/maps/VfyovCoipwF7Ki638>

--
'Tom N'

Data: 2020-03-05 18:54:49
Autor: pueblo
na rondzie
Witaj Tom N, 05 mar 2020 w news:200305.193125.pms.4395.70
@int.dyndns.org.invalid.200305.invalid napisałeś/aś:

pueblo w <news:5e614297$0$17353$65785112news.neostrada.pl>:

Dla mnie sprawa jest prosta - na rondzie zawsze skręcamy w prawo,

Głupiś...

<https://goo.gl/maps/VfyovCoipwF7Ki638>

potrzebujesz dosłownie: zawsze zjeżdzamy z ronda jadąc na wprost lub w prawo.

Data: 2020-03-05 20:56:46
Autor: Tom N
na rondzie
pueblo w <news:5e614af9$0$17347$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Nigdy nie jedziemy w prawo -- zawsze przed się... IDIOTO.

--
'Tom N'

Data: 2020-03-05 20:50:42
Autor: Pszemol
na rondzie
Tom N <news@intf.dyndns.org.invalid> wrote:
[...]

Czy Ty masz jakieś kompleksy które leczysz tutaj próbując wyzywać
wszystkich od durnych, głupich czy idiotów?
A może tato tak czule do Ciebie się zwraca i się tak nauczyłeś że można tak
do obych się odzywać?

Data: 2020-03-05 13:02:26
Autor: sczygiel
na rondzie
W dniu czwartek, 5 marca 2020 14:50:45 UTC-6 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

wszystkich od durnych, głupich czy idiotów?
A może tato tak czule do Ciebie się zwraca i się tak nauczyłeś że można tak

Chyba mu juz nie odpisuja bo musi zmieniac nicki zeby sie ludziom w czytnikach pojawiac.
Juz od pewnego czasu go ignoruje bo sens pisania do niego jest ujemny.

Ale na pewno cos napisze bo on z tych co musza miec ostatnie slowo. Jakby nie mial to mu zadne tabletki nie pomagaja.

Data: 2020-03-06 08:30:03
Autor: pueblo
na rondzie
Witaj Tom N, 05 mar 2020 w
napisałeś/aś:

Nigdy nie jedziemy w prawo -- zawsze przed się... IDIOTO.

Ooooo, widzę, że trafiłem na prawdziwą bestię. No to teraz znikasz.

Data: 2020-03-06 04:59:47
Autor: Budzik
na rondzie
Użytkownik Tom N news@intf.dyndns.org.invalid ...

pueblo w <news:5e614297$0$17353$65785112news.neostrada.pl>:

Dla mnie sprawa jest prosta - na rondzie zawsze skręcamy w prawo,

Głupiś...

Niewychowanyś...

<https://goo.gl/maps/VfyovCoipwF7Ki638>

i czego to zdjęcie dowodzi?

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2020-03-06 10:46:01
Autor: Myjk
na rondzie
06 Mar 2020 04:59:47 GMT, Budzik
i czego to zdjęcie dowodzi?

Że na tym rondzie, jak i na wielu innych, się skręca w prawo tylko jak się
faktycznie skręca w prawo. Bo jak się jedzie prosto, to się jedzie prosto
(tylko po łuku) i przy zjeździe ze skrzyżowania się nie skręca w prawo, co
podważa jednoznacznie twierdzenie że zjeżdżając z ronda ZAWSZE się skręca w
prawo przy (dowolnym!) zjeździe. Zresztą wielu ma problem z rondami, bo ta
jazda po łuku wokół wyspy w kierunku wskazanym na znaku (na którym
nieszczęsne strałki się zamykają w okrąg) niektórym totalne siano z głowy
robi. --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-03-06 13:44:46
Autor: Tom N
na rondzie
Myjk w <news:1w5qnxmt8czj4.dlgmyjk.org>:

[...]

Dodatkowo na tym SORO jest zakaz skrętu w lewo z wyłączeniem, więc
twierdzenie, że nie da rady na SORO skręcić w lewo jest błędne.

Ojtam, się młody nauczy -- kiedyś...

--
'Tom N'

Data: 2020-03-05 19:32:18
Autor: ąćęłńóśźż
na rondzie
Są ronda, gdzie jak najbardziej można (lub można było) skręcać w lewo.
Kiedyś w W-wie to Pl. Unii Lubelskiej i Pl. Wilsona.
Na Pl. Unii tę możliwość skrętu w lewo OIDP dawno zlikwidowali, na Wilsona nie pamiętam czy jest nakaz jazdy "prosto" (czyli po łuku):
https://www.google.pl/maps/place/plac+Unii+Lubelskiej,+Warszawa/@52.2136137,21.0216279,130m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x471ecce0a9a690e9:0xed7de81028b43672!8m2!3d52.2133951!4d21.021817
https://www.google.pl/maps/place/plac+Thomasa+Woodrowa+Wilsona,+Warszawa/@52.2683962,20.9868144,65m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x471ecbf20a45a3ff:0x331951dc2811a313!8m2!3d52.2688189!4d20.9862739

-- -- -
Dla mnie sprawa jest prosta - na rondzie zawsze skręcamy w prawo, nie da rady w lewo.

Data: 2020-03-05 20:20:00
Autor: Shrek
na rondzie
W dniu 05.03.2020 o 19:32, ąćęłńóśźż pisze:

https://www.google.pl/maps/place/plac+Thomasa+Woodrowa+Wilsona,+Warszawa/@52.2683962,20.9868144,65m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x471ecbf20a45a3ff:0x331951dc2811a313!8m2!3d52.2688189!4d20.9862739

Na wilsona można w lewo, choć projektant chyba tego nie przemyślał;)

--
Shrek

Data: 2020-03-06 10:50:04
Autor: ąćęłńóśźż
na rondzie
Wczoraj jechałem i pomyślałem to samo ;-)

-- -- -
Na Wilsona można w lewo, choć projektant chyba tego nie przemyślał

Data: 2020-03-06 11:47:22
Autor: collie
na rondzie
W dniu 5.03.2020 o 20:20, Shrek pisze:

Na wilsona można w lewo, choć projektant chyba tego nie przemyślał;)

Nie można - tam jest wszystko jednokierunkowe i ze światłami.
Na pl. Wilsona nie ma ronda, choć na takie wielkie rondo wygląda:
jedziesz Mickiewicza (ze Śródmieścia) prosto przez plac w Słowackiego,
albo skręcasz w prawo, by zjechać potem w Krasińskiego, czy Mickiewicza,
lub przejechać się dookoła placu.

Data: 2020-03-06 19:38:23
Autor: Shrek
na rondzie
W dniu 06.03.2020 o 11:47, collie pisze:
[...]

O tu - w lewo. W zasadzie po stzałkach sądząt to nawet trzeba w lewo;)

https://www.google.com/maps/@52.2683928,20.9864181,3a,75y,79.19h,80.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfhKNjkCWnjHaYDfU0eIPWA!2e0!7i13312!8i6656

--
Shrek

Data: 2020-03-07 14:04:36
Autor: collie
na rondzie
W dniu 6.03.2020 o 19:38, Shrek pisze:

[...]

No i co? Na zdjęciu jedziesz jednokierunkową ulicą obiegającą okręgiem plac
Wilsona. Na skrzyżowaniu z Mickiewicza (od Śródmieścia), możesz z niej skręcić
mocno w lewo - w ulicę przebiegającą przez plac w stronę Słowackiego, albo
słabiej w lewo - w następny jednokierunkowy odcinek okrężnicy placu. Natomiast
w prawo skręcasz tam w Mickiewicza, do Śródmieścia. Dojeżdżając do tego
niby-ronda z Mickiewicza, Krasińskiego i Słowackiego, nie można - tak jak
napisałem - skręcić w lewo. Podobnie jak na prawdziwym rondzie.

Data: 2020-03-07 14:41:25
Autor: Shrek
na rondzie
W dniu 07.03.2020 o 14:04, collie pisze:

[...]

No właśnie to - możesz skręcić w lewo. Inna spraw, że to oficjalnie nie jest SORO.

--
Shrek

Data: 2020-03-07 16:35:05
Autor: collie
na rondzie
W dniu 7.03.2020 o 14:41, Shrek pisze:

[...]

Co ma wspólnego jazda po placu Wilsona z Samodzielnym Ośrodkiem
Rehabilitacyjno-Oświatowym (dla dzieci niepełnosprawnych)?

Data: 2020-03-07 19:03:45
Autor: Shrek
na rondzie
W dniu 07.03.2020 o 16:35, collie pisze:

No właśnie to - możesz skręcić w lewo. Inna spraw, że to oficjalnie nie jest SORO.

Co ma wspólnego jazda po placu Wilsona z Samodzielnym Ośrodkiem
Rehabilitacyjno-Oświatowym (dla dzieci niepełnosprawnych)?

Pewnie nic. Tak jak ze skrzyżowaniem o ruchu okrężnym.

--
Shrek

Data: 2020-03-06 10:59:46
Autor: Robert Wańkowski
na rondzie
W dniu 2020-03-05 o 19:32, ąćęłńóśźż pisze:
Są ronda, gdzie jak najbardziej można (lub można było) skręcać w lewo.

[...]

[...]

Ale to nie rondo. Nie widziałem tam C-12.

Robert

Data: 2020-03-06 11:20:13
Autor: Myjk
na rondzie
Fri, 6 Mar 2020 10:59:46 +0100, Robert Wańkowski
Ale to nie rondo. Nie widziałem tam C-12.

Nie jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym i nigdy nim nie było. Ale są
takie poworki oznaczone jako skrzyżowania o ruchu okrężnym, co jest
absurdem jakimś, bo rondo nie do tego zostało stworzone żeby mieć średnicę
200m i więcej.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-03-06 02:39:28
Autor: WS
na rondzie
On Friday, March 6, 2020 at 11:20:42 AM UTC+1, Myjk wrote:
Ale są
takie poworki oznaczone jako skrzyżowania o ruchu okrężnym, co jest
absurdem jakimś, bo rondo nie do tego zostało stworzone żeby mieć średnicę
200m i więcej.

wrecz przeciwnie, rondo powinno byc duze ;)
https://www.google.pl/maps/place/Charles+de+Gaulle+%E2%80%93+%C3%89toile/@48.8741722,2.2936645,498m/data=!3m1!1e3!4m8!1m2!2m1!1scharl+de+gaulle+etole

Pierwszenstwo z prawej, czyli dla wjazdow, wiec te samochody musza sie gdzies pomiescic na rondzie...
A u nas generalnie sa popierdolki a nie ronda, budowana zamiast progow zwalniajacych ;)

Data: 2020-03-06 17:02:42
Autor: ddddddddddddd
na rondzie
W dniu 05.03.2020 o 18:19, pueblo pisze:

Jestem ciekaw czy inne nacje też mają takie problemy.

nie mają - mrugają lub nie, jak im się podoba

[...]

np. tutaj:
https://goo.gl/maps/r2zBeXwGxXLXieXy6
czerwony samochód mrugając w prawo (ruch lewostronny) dałby jednoznaczny sygnał, że na rondzie będzie zawracał (czyli nie włączając kierunkowskazu jest duże prawdopodobieństwo, że Nissan ruszy, bo niewielu na takich rondach zawraca.
Tyle że w UK takich problemów nie mają (przynajmniej w moim rejonie), jak ktoś chce zmienić pas, to się go zwykle wpuszcza, jak wjechał i delikatnie wymusił - to pewnie popełnił błąd, więc się przyhamowuje...

Lukasz

Data: 2020-03-07 16:08:31
Autor: J.F.
na rondzie
Dnia 05 Mar 2020 18:19:03 GMT, pueblo napisał(a):
Witaj J.F., 05 mar 2020 w
[...]

Moze maja bardziej tolerancyjnych egzaminatorow, albo ustalone
standardy szkolenia.

Przemku - znajdz u Niemcow jak migac na rondzie :-)

Dla mnie sprawa jest prosta - na rondzie zawsze skręcamy w prawo, nie da rady w lewo.

No jak nie, jak tak ? Wjezdzajac na rondo - w prawo, zjezdzajac - w prawo, a na samym
rondzie to w lewo :-)

Z wyjatkiem paru warszawskich i poznanskich wynalazkow :-)

Jak ktoś przed wjazdem włącza kierunek w lewo, to jest to informacja przydatna dla nikogo, choćby dlatego że pewnie nikt tego nie zobaczy.

Owszem, ale pytanie, czy wymagana. Chodzilo mi po glowiem ze jest cos "przed wjazdem na skrzyzowanie
nalezy ...", ale nie znalazlem.

A moze p/oslowie uwazaja ze nieprzydatna ... i dlatego niewymagana :-)

J.

Data: 2020-03-05 18:27:07
Autor: Cavallino
na rondzie
W dniu 05-03-2020 o 17:55, J.F. pisze:
I juz wiemy, jak uzywac kierunkowskazow na rondzie

Zawsze wiedzieliśmy, tylko głąby mogły mieć wątpliwości.

Data: 2020-03-05 18:53:03
Autor: J.F.
na rondzie
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r3rcp9$558$2$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 05-03-2020 o 17:55, J.F. pisze:
I juz wiemy, jak uzywac kierunkowskazow na rondzie

Zawsze wiedzieliśmy, tylko głąby mogły mieć wątpliwości.

Nie czytales wyroku ?
Zawsze wam sie wydawalo, ze wiedzieliscie :-P

J.

Data: 2020-03-05 23:18:58
Autor: Cavallino
na rondzie
W dniu 05-03-2020 o 18:53, J.F. pisze:
[...]

Czytałem, ale może to było sprawozdanie z niego.
Nic nowego nie wniósł.

Data: 2020-03-07 15:46:40
Autor: z
na rondzie
Lewy kierunkowskaz nie jest obowiązkowy / wg przepisów nie należy go włączać...

Ale ...

On nikomu krzywdy nie robi a potrafi poinformować innych użytkowników co się będzie działo Taka zwykła uprzejmość i upłynnianie ruchu przez informację.

Data: 2020-03-05 18:49:24
Autor: Tom N
na rondzie
J.F. w <news:5e612ef7$0$17349$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Ale tam piszą, że na egzaminie nie trzeba sygnalizowac kierunkowskazem
zamiaru skrętu w lewo w sytuacji rozstrzyganej, a nie ogólnej...

Durnyś i tyle.

--
'Tom N'

na rondzie