nabijanie w butelkę

Data: 2011-01-22 03:37:36
Autor: aga
nabijanie w butelkę
Pomóżcie kobiecie
Zastanawiam się, czy warto kupować twina do 300 bar, gdzie takiego
potem nabiję? Mieszkam niedaleko Koparek, ale tam już pytałam, na
Zakrzówku też nabiję tylko do 200. Okolice Krakowa, Katowic?

pozdrawiam
Aga

Data: 2011-01-22 12:23:34
Autor:
nabijanie w butelkę
aga <agnieszka.dobrzanska@gmail.com> napisał(a):
Pom=F3=BFcie kobiecie
Zastanawiam si=EA, czy warto kupowa=E6 twina do 300 bar, gdzie takiego
potem nabij=EA? Mieszkam niedaleko Koparek, ale tam ju=BF pyta=B3am, na
Zakrz=F3wku te=BF nabij=EA tylko do 200. Okolice Krakowa, Katowic?

Każda jednostka Państwowej Straży Pożarnej już pracuje na 300 at.

pozdrawiam rc

Data: 2011-01-22 14:55:25
Autor: Divemania.pl
nabijanie w butelk
Ja uważam, że to bez sensu, chociaz u nas (Warszawa) nabijamy do 300 bar.
Przede wszystkim zadaj sobie pytanie "po co" ? Gazu raczej Ci wystarczy na 90% nurkowań w twinie 232 bar, a fakatycznie problem z jego nabiciem jest.
Po drugie - jezeli nurkujesz w Twinie, bo mniemam, ze nie beda to nurkowania na 15m tylko glebsze. Zaczynajac nurkowanie od 300 bar duzo latwiej jest zalodzić automat poniewaz powietrze rozpreza sie z 300 bar do cisnienie otoczenia, a nie z 200/232. To spora roznica w temperaturze w I stopniu, ktora i tak jest baaardzo niska. Jak automat się zalodzi to nawet jak podręcznikowo sprawnie zakręcisz sobie zaworty - i tak stracisz cze¶ć gazu i tyle będzie z tych 300 bar ;)

Pozdrawiam,
Przemyslaw Kacprzak
Centrum Nurkowe Divemania.pl
www.divemania.pl

Data: 2011-01-22 14:17:47
Autor:
nabijanie w butelk
Divemania.pl <przemek@divemania.pl> napisał(a):
[...]

To mam odmienne pogl±dy, w zakresie od około 190 at w górę, powietrze ma większy niż 1 współczynnik sci¶liwo¶ci (model gazu rzeczywistego), co oznacza że efekt JT ogrzewa. Poniżej 190 ma mniejszy niż 1 wtedy efekt JT daje ochłodzenie.

pozdrawiam rc

Data: 2011-01-22 15:08:41
Autor:
[...]

Cze¶ć ! Moim zdaniem nie warto , będziesz miała b.ciężki zestaw(porównywalny lub cięższy niż lekkie fabery 12L/200bar),który nie wszędzie Ci nabij± do 300 bar, no i w zestawie wcale nie będzie o połowę więcej powietrza niż w 200bar (powietrze nie jest gazem doskonałym).Pozdrav! Jarek

Data: 2011-01-22 15:20:33
Autor:
nabijanie w butelkę
  <ali066.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Dlaczego ma mieć ciężki zestaw.
http://www.stako.pl/index.php?id=light&lang=pl
Nawet w Polsce s± produkowane takie butle.

pozdrawiam rc

Data: 2011-01-22 15:56:19
Autor: jacekplacek
nabijanie w butelkę
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
  <ali066.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): >  będziesz miała b.ciężki zestaw(porównywalny > lub cięższy niż lekkie fabery 12L/200bar),który nie wszędzie Ci nabij± do > 300 bar, no i w zestawie wcale nie będzie o połowę więcej powietrza niż w > 200bar (powietrze nie jest gazem doskonałym).

Dlaczego ma mieć ciężki zestaw.
http://www.stako.pl/index.php?id=light&lang=pl
Nawet w Polsce s± produkowane takie butle.

Przypomnij - skoro już o nich wspominasz - po ilu latach takich butli nie wolno legalizować i należy je z użytkowania wycofać? Polecaj±c co¶, nie ukrywaj istotnych informacji.

Data: 2011-01-22 10:35:36
Autor: aga
nabijanie w butelkę
On 22 Sty, 16:56, " jacekplacek" <jacekiala.SKA...@gazeta.pl> wrote:
  <demolant.SKA...@gazeta.pl> napisał(a):

> Dlaczego ma mieć ciężki zestaw.
>http://www.stako.pl/index.php?id=light〈=pl
> Nawet w Polsce sÄ… produkowane takie butle.

Przypomnij - skoro juĹĽ o nich wspominasz - po ilu latach takich butli nie
wolno legalizować
i należy je z użytkowania wycofać? Polecając coś, nie ukrywaj istotnych
informacji.

No właśnie, szukając info na temat butli 300 bar znalazłam dużo stron
paintballowych:)
Zamysł był taki, żeby zamiast klasycznego 2x12 kupić 2x10 tylko z
możliwością ładowania do 300 bar. Nie wiem tylko, czy w takim razie
się to wagowo opłaci. Nigdzie nie znalazłam wiarygodnego porównania
wagi 2x12 200bar, 2x10 300bar i 2x10 200 bar. 12-ki przymierzyłam
tylko na sucho i ciężko mi było z nimi wstać, trochę się boję, że z
wody to mnie będzie dźwigiem trzeba wyjmować. Ale do kompozytowych i
tak musiałabym wziąć więcej balastu, w sumie na jedno wyjdzie.

Data: 2011-01-22 18:50:28
Autor:
nabijanie w butelkę
aga <agnieszka.dobrzanska@gmail.com> napisał(a):
> Przypomnij - skoro ju=C5=BC o nich wspominasz - po ilu latach takich butl=
i nie
> wolno legalizowa=C4=87
> i nale=C5=BCy je z u=C5=BCytkowania wycofa=C4=87? Polecaj=C4=85c co=C5=9B=
, nie ukrywaj istotnych
> informacji.

Ponieważ technologia okazała się bezpieczna, czas służby wynosi obecnie 20 lat, to tyle ile aluminiowych butli.

Ale do kompozy=
towych i
tak musia=C5=82abym wzi=C4=85=C4=87 wi=C4=99cej balastu, w sumie na jedno w=
yjdzie.

http://www.interspiro.com/product-divatorlite.htm
http://www.interspiro.com/_downloads/98608C01%20Divator%20Lite%20Image%20Leafl
et_L.pdf
Kiedy¶ ta firma nazywała się AGA.

pozdrawiam rc

Data: 2011-01-22 20:32:19
Autor: jacekplacek
nabijanie w butelkę
aga <agnieszka.dobrzanska@gmail.com> napisał(a):
On 22 Sty, 16:56, " jacekplacek" <jacekiala.SKA...@gazeta.pl> wrote:
> =C2=A0 <demolant.SKA...@gazeta.pl> napisa=C5=82(a):

ie wsz=C4=99dzie Ci nabij=C4=85 do

> [...]
> wolno legalizowa=C4=87
> i nale=C5=BCy je z u=C5=BCytkowania wycofa=C4=87? Polecaj=C4=85c co=C5=9B=

usenet/

No w=C5=82a=C5=9Bnie, szukaj=C4=85c info na temat butli 300 bar znalaz=C5=
=82am du=C5=BCo stron
paintballowych:)
Zamys=C5=82 by=C5=82 taki, =C5=BCeby zamiast klasycznego 2x12 kupi=C4=87 2x=
10 tylko z
mo=C5=BCliwo=C5=9Bci=C4=85 =C5=82adowania do 300 bar. Nie wiem tylko, czy w=
 takim razie
si=C4=99 to wagowo op=C5=82aci. Nigdzie nie znalaz=C5=82am wiarygodnego por=
=C3=B3wnania
wagi 2x12 200bar, 2x10 300bar i 2x10 200 bar. 12-ki przymierzy=C5=82am
tylko na sucho i ci=C4=99=C5=BCko mi by=C5=82o z nimi wsta=C4=87, troch=C4=
=99 si=C4=99 boj=C4=99, =C5=BCe z
wody to mnie b=C4=99dzie d=C5=BAwigiem trzeba wyjmowa=C4=87. Ale do kompozy=
towych i
tak musia=C5=82abym wzi=C4=85=C4=87 wi=C4=99cej balastu, w sumie na jedno w=
yjdzie.

Czyli wynika, że bł±dzisz trochę po omacku... Przede wszystkim waga zestawu 2x10 nie będzie się specjalnie różniła od 2x12, bo liczy się waga cało¶ci - wraz z balastem. Jeżeli masz problem ze wstaniem, to kwestia treningu a nie szukania substytutu. Mam znajome, drobne dziewczyny, bez problemu nie tylko wstaj±ce, ale potrafi±ce np. wej¶ć w pełnym sprzęcie na RIBa(no, może z lekk± pomoc±) - osobi¶cie wolę to zrzucić w wodzie :) Waga butli jest podawana w każdym chyba sklepie. O ile pamiętam, wiele o wadze i jakie butle stosować było tu: http://forum.divetrek.com.pl/ - dostaniesz tam konkretne odpowiedzi, bez pomysłów nienurkuj±cego psychopaty. Wiele osób z DiveTrek możesz spotkać na Koparkach, Zakrzówku. Polecam spotkanie i pogadanie co i jak :) Pozdrawiam. Jacek.
Zobacz też tu: http://www.deepstop.de/twins-tankbands-sets-twins-c-166_89_38.html --

Data: 2011-01-22 15:15:33
Autor: jacekplacek
nabijanie w butelkę
[...]

Cze¶ć Aga. Kilkoro znajomych ma twiny z zaworami 300 bar. Do zakupu skłoniła ich albo niewiedza, albo spora promocja... No i same kłopoty z tym :) Wspomniana straż pożarna jak i nie wspomniane ratownictwo górnicze maj± kompresory i końcówki 300bar, ale maj± to dla siebie i nie ¶wiadcz± usług dla ludno¶ci. Jak kto lubi się prosić, może próbować, ale trzeba się liczyć, że mog± odmówić nie tylko z niechęci ale i z powodu nieobecno¶ci pracownika, który jest do ładowania butli uprawniony. Żeby naładować butle z kompresora 200 bar, musisz mieć redukcję 300/200bar - takie małe gówienko za jakie¶ 30zł, które najczę¶ciej się zapomina. Niby nie wielki kłopot, bo szanuj±ce się kompresornie maj± te redukcje, ale zdarza się, że potrzebujesz gazy przetoczyć nie maj±c kompresorni pod ręk± a redukcja "się zapomniała" :) Druga sprawa, to waga samych butli. Butle przenosimy, przestawiamy, wnosimy, znosimy - bez balastu a waga 300bar jest zdecydowanie wyższa od 200 czy 232bar. Wbrew pozorom, tych czynno¶ci poza nurkowych jest całkiem sporo a kręgosłup coraz młodszy się nie staje. Ponieważ mieszkasz w okolicy Krakowa i Katowic, gdzie centra nurkowe nie ładuj± do 300bar a banki sa ustawione na 220bar, więc w butlach będziesz przy większo¶ci swoich nurkowań miała 190-200bar.
Kolejny element - planowanie nurkowania. Jeżeli wszyscy Twoi partnerzy używaj± 300bar butli, nie bardzo masz wyj¶cie - w partnerstwie nie ma kompromisów. Ale jeżeli używaj± 200-232bar, to i tak planowanie jest pod najsłabszego, więc będziesz miała najwięcej gazu - tylko po co? Czasem trzeba, przy zmianie planów, zawarto¶ć butli spu¶cić i wypełnić czym innym, więc przy okazji poniesiesz większe straty - taka sytuacja jest do¶ć rzadka, ale warto wiedzieć. Podsumowuj±c - może i butle 300bar fajne s±, ale moim zdaniem mog± sprawić więcej kłopotów niż z nich pożytku a klnięcie podczas każdorazowego wyjmowania/wkładania do auta nie jest warte tych kilku litrów gazu więcej, szczególnie, że zawsze można wzi±ć stage. Pozdrawiam. Jacek.

Data: 2011-01-22 16:52:59
Autor: Jacek Wendołowski
nabijanie w butelkę
Witam,

Poważnie rozważyłbym to, co napisał powyżej jacekplacek.

Je¶li jednak z jaki¶ powodów dojdziesz do wniosku, że potrzebujesz nabijać butle do 300bar to zapraszam do nas.
www.letsdive.pl
tel: 513 8900 900
--

Jacek Wendołowski
Course Director PADI

Data: 2011-01-26 19:01:27
Autor:
nabijanie w butelkę
Chyba bałbym się nabity 300 ata zestaw wozić w bagażniku.
Mam 232, a i tak "wszędzie i zawsze" bij± do 200 (po ostygnięciu).
Dzi¶ brałbym lżejsze 200 ata.

-- -- -

Data: 2011-01-26 20:52:41
Autor:
nabijanie w butelkę
  <j666.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Chyba bałbym się nabity 300 ata zestaw wozić w bagażniku.

performance

Working pressure 300 bar

Test pressure 450 bar

Burst pressure 900 bar

Medium Compressed Breathing Air

Lifetime
Non-Limited Life (NLL approval)

http://www.interspiro.com/product-divatorlite.htm
http://translate.google.pl/#

pozdrawiam rc

Data: 2011-01-25 17:22:01
Autor:
nabijanie w butelkę {market ale nie mój]
aga <agnieszka.dobrzanska@gmail.com> napisał(a):
Pom=F3=BFcie kobiecie
Zastanawiam si=EA, czy warto kupowa=E6 twina do 300 bar, gdzie takiego
potem nabij=EA?

http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-paintball-ak-150-i1421602143.html

To droga do własnych butli na ci¶nienie jakie chcemy, po zastosowaniu bloku AK 200 możemy sprężać do 300 at. Akurat ten egzemplaż ma podanie wstępnie sprżonego powietrza (spr Star) i duże chłodnice międzystopniowe.

pozdrawiam rc

--

nabijanie w butelkę