nabyłem prawo do nieruchomości poprzez jej zasiedzenie

Data: 2010-03-31 13:27:41
Autor: georg22604
nabyłem prawo do nieruchomości poprzez jej zasiedzenie
Witam
Niedawno otrzymałem wezwanie z Gminy o wydanie nieruchomości, która wdług Gminy jest jej własności a tak naprawdę to przedmiotową nieruchomość użytkuję nieprzerwanie od 30 lat. Znajduje się ona na ogrodzonym terenie mojej działki, stanowiąc jednocześnie część mojego ogrodu (drzewa, krzewy, trawa). Nie jest w żaden sposób wyodrębniona z mojej działki i stanowi jej integralny fragment.
W związku z tym mam pytanie co należało by zrobić ??
czy wydać działkę  Gminie ?? czy może próbować odkupić ?? czy może  ma tu zastosowanie art. 172 k.c. §1, w świetle którego nabyłem prawo do tej nieruchomości poprzez jej zasiedzenie. Równocześnie informuję, że było to jedyne pismo jakie otrzymałem od Gminy ( chyba robili jakąś inwentaryzację).
Proszę o informacje w jaki tonie i jak mam odpisać Gminie ???

Z góry dziękuę za pomoc.

Data: 2010-03-31 13:33:20
Autor: Goomich
nabyłem prawo do nieruchomości poprzez jej zasiedzenie
609 kpc

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl   UIN: 6750153

Data: 2010-03-31 16:29:31
Autor: george2604
nabyłem prawo donieruchomości poprzez jej zasiedzenie
Witam
Nie mogę odczytać tej wiadomości

Data: 2010-03-31 18:27:40
Autor: MadMan
Dnia Wed, 31 Mar 2010 16:29:31 +0200, george2604 napisał(a):

Nie mogę odczytać tej wiadomości

Masz szukać w artykule 609 Kodeksu Postępowania Cywilnego :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-31 20:46:14
Autor: george2604
nabyłem prawo do nieruchomości poprzez jej zasiedzenie
ok przeczytałem paragraf 609 ale  dalej wszystkiego nie rozumiem i nie wiem co
mam robić.
Proszę o podpowiedź --

Data: 2010-03-31 21:01:14
Autor: Andrzej Lawa
george2604 pisze:
ok przeczytałem paragraf 609 ale  dalej wszystkiego nie rozumiem i nie wiem co mam robić.
Proszę o podpowiedź

Zatrudnij prawnika.

Data: 2010-03-31 21:04:03
Autor: Andrzej Lawa
georg22604 pisze:
[...]

Pomijając zatrudnienie prawnika, bo widząc twoją reakcję na 609KPC sam
sobie nie poradzisz, warto by na początek wyjaśnić, kto faktycznie jest
właścicielem i jakie podstawy ma gmina, żeby twierdzić, że to oni.

Co wiesz o tej działce i o spornym fragmencie - pomijając pismo z gminy?

Data: 2010-03-31 22:03:10
Autor: george2604
nabyłem prawo do nieruchomości poprzez jej zasiedzenie
Witam
Jedynym dokumentem , że Gmina jest właścicielem jest  pismo z Gminy.
Ja mam pytanie co mam robić czy w odpowiedzi powinienem powołać się na paragraf 609( że jest to moja własność ) i czekać co zrobi Gmina czy też w w odpowiedzi poinformować Gminę , że sprawę kieruję do sądu o uznanie zasiedzienia nieruchomości czy też zaproponować odkupienie po preferencyjnych cenach. --

Data: 2010-04-01 08:12:19
Autor: Krzysztof Jodłowski
nabyłem prawo do nieruchomości po przez jej zasiedzenie
Jedynym dokumentem , że Gmina jest właścicielem jest  pismo z Gminy.

Może to trywialne pytanie, ale sprawdzałeś to w księgach wieczystych?

--
Krzysztof

Data: 2010-04-01 08:17:38
Autor: george2604
nabyłem prawo do nieruchomości poprzez jej zasiedzenie
Witam
Nie nie sprawdziłem ale wydaje mi się , że są to jednak tereny Gminy.
W moich księgach tej działki nie ma.

Data: 2010-04-01 08:19:05
Autor: Andrzej Lawa
george2604 pisze:
Witam
Jedynym dokumentem , że Gmina jest właścicielem jest  pismo z Gminy.

No to pierwszą rzeczą jest sprawdzenie stanu formalnego w ewidencji
gruntów i w księgach wieczystych.

Ja bym się też spytał samej gminy, na jakiej podstawie twierdzą, że to ich.

[...]

Bez urazy, ale troszkę słabo sobie z tym radzisz - na prawdę zatrudnij
prawnika. Chyba że ci nie zależy.

Data: 2010-04-01 10:36:18
Autor: george2604
nabyłem prawo do nieruchomości poprzez jej zasiedzenie
Witam
OK zwrócę się do prawnika ale wydaje mi się , że to ja powinienem wiedzieć co chcę ( stąd moje pytanie na forum ).
Czy oddać nieruchomość ?? czy odkupić ?? czy może ma tu zastosowanie paragraf 172( nabycie nieruchomości przez zasiedzenie ).
W przypadku 1 jak i 2 wydaje mi się, że porada prawnika jest zbędna.
Jurek

Data: 2010-04-01 10:44:00
Autor: Andrzej Lawa
george2604 pisze:
Witam
OK zwrócę się do prawnika ale wydaje mi się , że to ja powinienem wiedzieć co chcę ( stąd moje pytanie na forum ).

A co chcesz?

Czy oddać nieruchomość ?? czy odkupić ?? czy może ma tu zastosowanie paragraf 172( nabycie nieruchomości przez zasiedzenie ).
W przypadku 1 jak i 2 wydaje mi się, że porada prawnika jest zbędna.

Chodzi o to, żebyś nie palnął czegoś, co zamknie drogę do np. uznania
zasiedzenia.

Data: 2010-04-01 11:04:27
Autor: Icek
nabyłem prawo do nieruchomości poprzez jej zasiedzenie
... ale wydaje mi się , że to ja powinienem wiedzieć co
chcę ( stąd moje pytanie na forum ).

buahahaha. Dobre.

Icek

nabyłem prawo do nieruchomości poprzez jej zasiedzenie