nadpłacony podatek

Data: 2014-08-26 21:09:29
Autor: pueblo
nadpłacony podatek
Witam
Jak to się mówi młodzieżowo - taka sytuacja:
Jednosobowa działalność - zwolniona z Vat. Podatek za 2013 zapłacony, a do podstawy opodatkowania została doliczona kwota jednego rachunku (za usługę), który miał być wystawiony z datą 2013. Usługa została wykonana w 2014, ale z klientem była umowa, że wystawi na 2013 niezależnie, czy się uda skończyć w 2013 Jednak okazało się, że klient wystawił rachunek z datą 2014.
Tak więc podatek nadpłacony. Jak to rozwiązać, żeby czujne oko US specjalnie nie skupiło się na tej biednej jednoosobowej działalności?
Złożyć korektę zeznania i co tam napisać? Że klient nie wystawił rachunku w 2013 z podowu wady usługi i wystawił go dopiero w 2014 po usunięciu wady? Nie będzie problemów?
Ja się nie znam na podatkach - sprawa nie dotyczy mnie osobiście, ale wiem, że o ile US wspaniałomyślnie przyjmie bez pytań jeśli mam coś dopłacić do podatku, to ubieganie się o jakiś zwrot łatwe już być nie musi.
Dodam, że ten rachunek nieplanowany na 2014 bardzo bruździ, bo blokuje możliwość przyjęcia innego większego rachunku w tym roku - razem(z innymi) przekroczyłyby limit zwolnienia z Vat. No ale jak się nie da, to ten następny będzie wystawiony dopiero w 2015. Vat źle widziany - trzeba by podnieść ceny klientom.

Data: 2014-08-27 05:38:48
Autor: jureq
nadpłacony podatek
Dnia Tue, 26 Aug 2014 21:09:29 +0000, pueblo napisał(a):

[...]

A jak to zaksięgowałeś w KPiR za 2013? Na podstawie jakiego dokumentu? I jak potem to skorygowałeś? Jak odpowiesz sobie na te pytania to chyba dalsze postępowanie będzie oczywiste.

Data: 2014-08-27 08:09:13
Autor: pueblo
nadpłacony podatek
Witaj jureq, 27 sie 2014 w
news:53fd6ee8$0$3052$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
Witam Jak to sie m˘wi mlodziezowo - taka sytuacja:
Jednosobowa dzialalnosc - zwolniona z Vat. Podatek za 2013
zaplacony, a do podstawy opodatkowania zostala doliczona kwota
jednego rachunku (za usluge), kt˘ry mial byc wystawiony z data
2013. Usluga zostala wykonana w 2014, ale z klientem byla umowa, ze
wystawi na 2013 niezaleznie, czy sie uda skonczyc w 2013 Jednak
okazalo sie, ze klient wystawil rachunek z data 2014.

A jak to zaksiegowales w KPiR za 2013? Na podstawie jakiego
dokumentu? I jak potem to skorygowales? Jak odpowiesz sobie na te
pytania to chyba dalsze postepowanie bedzie oczywiste.

Zostało zaksięgowane na podstawie "wirtualnego" rachunku - kwota była z góry ustalona. Dla mnie to nie jest oczywiste, bo sam nie prowadzę działalności. Tutaj chodzi o kobietę, a kobietki, jak wiadomo są bojaźliwe.
I jeszcze jeden drobiazg. Piszesz o nadplacie podatku za 2013 i "kliencie" wiec rozumiem, ze chodzi o usluge, kt˘ra ty wykonywales.
Wiec dlaczego to klient mial wystawiac rachunek? Cos krecisz.

Nic nie kręcę. Źle się wyraziłem - klient z jakiś powodów nie mógł przyjąć rachunku z 2013 (jednak), więc otrzymał z datą 2014.

Data: 2014-08-27 12:31:10
Autor: Pete
nadpłacony podatek
W dniu 2014-08-27 10:09, pueblo pisze:
[...]

bojaĹşliwe.

[...]

Można napisać wyjaśnienie do korekty, że rachunek z 2014 został omyłkowo wpisany w rok 2013.

Tylko nie wnioskowałbym o zwrot nadpłaty, bo to pewna kontrola z US.

Zresztą i tak nie wiadomo, czy nie zechcą się bliżej przyjrzeć działalności.

--
Pete

Data: 2014-08-27 18:32:48
Autor: pueblo
nadpłacony podatek
Witaj Pete, 27 sie 2014 w news:ltkc1a$saj$1node1.news.atman.pl
napisałeś/aś:
[...]

Można, ale jak to brzmi? Nawet nie ma takiej możliwości pomyłki, bo kobieta wpisuje wszystkie rachunki co miesiąc i, co najważniejsze, ostatecznie wystawiała ten rachunek i otrzymała zapłatę gdzieś w maju, czyli po złożeniu PITa.
Wcześniej podałem propozycję wyjaśnienia - wada usługi. Pytanie jeszcze, jakie znaczenie ma to wyjaśnienie - czy dalsze postępowanie US będzie zależne od tego jak się w korekcie uzasadni tę pomyłkę?

Tylko nie wnioskowałbym o zwrot nadpłaty, bo to pewna kontrola z US.

No a co z nadpłatą? Jak nie zwrot, to co? Jest możliwość przesunięcia jej na poczet przyszłych podatków?
Zresztą i tak nie wiadomo, czy nie zechcą się bliżej przyjrzeć
działalności.
Niemiła perspektywa. Nie ma nic do ukrycia, ale sam fakt może być stresujący - no i zawsze COŚ mogą znaleść i się przyczepić.

Data: 2014-08-27 05:46:06
Autor: jureq
nadpłacony podatek
I jeszcze jeden drobiazg. Piszesz o nadpłacie podatku za 2013 i "kliencie" więc rozumiem, że chodzi o usługę, którą ty wykonywałeś. Więc dlaczego to klient miał wystawiać rachunek? Coś kręcisz.

nadpłacony podatek