naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów

Data: 2011-05-27 16:24:49
Autor: HK8
naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
dostałem dzisiaj odmowę wypłaty odszkodowania z OC sprawcy
zostałem przez biegłego uznany winnym wypadku

oto obszerny zakres opinii biegłego dosłownie w zakresie dotyczącym tego wątku a więc definicji pasa ruchu:

"Zgodnie z definicją zawartą w Art. 2 przepisów prawa o Ruchu Drogowym "pas ruchu - każdy z podłużnych  pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi"
Podkreślić nalezy określenie, że pas ruchu jest to obszar niezbędny do bezpiecznego ruchu jednego rzędu pojazdów wilośladowych - a więc dowolnych, w tym i autobusów czy pojazdów ciężarowych wysokotonażowych o szerokości 2,5 metra. Pas ruchu to, w odniesieniu do miejsca zdarzenia, nie mniej niż 3 metrowyobszar jezdni. Wątpliwości co do interpretacji pojęcia pas ruchu rozwiewa publikacja Ryszarda Stefańskiego "Prawo o ruchu drogowym - komentarz" wydanie 3, Warszawa 2008, wydawca Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.
Jeżeli część jezdni jest szersza niż wymagana szerokość dla ruchu jednego rzędu pojazdów, lecz nie na tyle szeroka by mogły powstać dwa pasy ruchu, to nadal pozostaje wyłącznie jeden pas ruchu. Zwyczajowe poruszanie się kierujących równolegle na jednym (nieco szrszym) pasie ruchu nie zmienia faktu - iż jest to postępowanie niezgodne z obowiązującymi przepisami. Stwierdzenie kierującego motocyklem, że poruszał się wzdłuż pojazdów znajdujących się na prawym pasie ruchu nie przekraczając podwójnej linii ciągłej oznacza nie mnie nie więcej, tylko tyle, że kierujący motocyklem nie zastosował sie do przepisów prawa o ruchu drogowym i złamał zasadę poruszania się jednego rzędu pojazdów na jednym pasie ruchu."

Jeśli takie stanowisko biegłego da się prawomocnie udowodnić na gruncie prawa o ruchu drogowym to jeżdzenie w korkach jest nielegalne, i nie jesteście chronieni żadnymi polisami !
Ale może być inaczej, trzeba to udowodnić.

Opublikuję całą opinię ale muszę uzgodnić z prawnikiem jakie dane mogę upublicznić.

Teraz w tym samym towarzystwie będę likwidował tę szkodę z polisy AC z możliwością regresu.
Z prawnikiem spotykam się w przyszłym tygodniu.

pozdrawiam,
HK8

Data: 2011-05-27 15:27:38
Autor: AZ
naganna praktyka ubezpieczycieli ? zÂłe orzecznictwo sÂądĂłw ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistĂłw
On 2011-05-27, HK8 <pwie@o2.pl> wrote:

"Zgodnie z definicjÂą zawartÂą w Art. 2 przepisĂłw prawa o Ruchu Drogowym "pas ruchu - kaÂżdy z podÂłuÂżnych  pasĂłw jezdni wystarczajÂący do ruchu jednego rzĂŞdu pojazdĂłw wieloÂśladowych, [...]

Z naciskiem na *wielo*sladowych, dalej cytowac nie trzeba. Czy Twoj
motocykl jest wielosladowy?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-05-27 16:29:49
Autor: Mariusz Kruk
naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "HK8"
ciągłej oznacza nie mnie nie więcej, tylko tyle, że kierujący motocyklem nie zastosował sie do przepisów prawa o ruchu drogowym i złamał zasadę poruszania się jednego rzędu pojazdów na jednym pasie ruchu."

Nawet jeżeli, to co z tego?
Jeśli misiek włączał się do ruchu, to ma obowiązek upewnić się, żę może
to zrobić bezpiecznie. Niezależnie od tego czy tam jest jeden pas ruchu,
dwa, czy lotnisko.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-05-27 16:50:31
Autor: HK8

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnitvdat.24p.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

-- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Mariusz Kruk, odpowiem następującymi fragmentami opiniii biegłego:

"Podczs włączania się do ruchu nie wystąpiły żadne symptomy nakazujące jej przypuszczaś, ze z lewej strony nadjeżdża jakiś pojazd. Wynika to z faktu, iż prawy pas ruchu był zajęty przez pojazdy przemieszczające się w korku do skrzyżowania z ulicą (...), włącznie z pojazdem ciężarowym, który zatrzymał się przed wyjazdem z parkingu, a miejsce zdarzenia poprzedzone podwójną linią ciągłą, która wykluczała możliwość pojawienia się jakiegokolwiek pojazdu z lewej strony. Pojawienie się z lewej strony motocykla stanowiło więc dla kierującego pojazdem (...) zaskoczenie, z racji poruszania się kierującego pojazdem niezgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego."

oraz

"Kierująca pojazdem (...) miałaby obowiązek ustąpienie pierwszeńśtwa przejazdu również pojazdom jadącym niezgodnie z przepisami, o ile mogłaby ich obecność przewidzieć, a więc o ile występiowałyby przesłanki wskazujące na możliopść poruszania się innego pojazdu. Zgodnie bowiem z wykładnią wyroków sądowych można i należy oczekiwać od kierowców szczególnej ostrożności i przewidywania zagrożeń o ile ich obecność była możliwa do przewidzenia."

Pozdrawiam,
HK8

Data: 2011-05-27 17:29:23
Autor: Monster
naganna praktyka ubezpieczycieli ? z�e orzecz nictwo s�d�w ? sprawa dotyczy wszystkich mo tocyklist�w
W dniu 2011-05-27 16:50, HK8 pisze:
No i co w końcu na to twój prawnik?Jak do tej pory przebijasz tu na siłę punkt widzenia ubezpieczyciela.
żeby nie było-miałem prawie identyczny przypadek,wyjechałem zza stojącego pojazdu na skrzyżowanie i dostałem strzała od pojazdu wyjeżdżającego z podporządkowanej.Nie miałem żadnych problemów z ubezpieczeniem.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-05-27 17:48:23
Autor: HK8

Użytkownik "Monster" <alpy2@op.pl> napisał w wiadomości news:4ddfc352$0$2436$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A czy możesz dać mi swój nr tel. prywatnie ?

Ja na razie relacjonuję moją sprawę.  Czy Twoja sprawa trafiła do sądu ?
Ja jestem posądzony o naruszenie przepisów ruchu drogowego ponieważ nie mogłem jechać tym samym pasem co samochód. Twoja sprawa jest inna.

Pozdrawiam,
HK8

Data: 2011-05-27 17:24:43
Autor: AZ
On 2011-05-27, HK8 <pwie@o2.pl> wrote:

Ja na razie relacjonujĂŞ mojÂą sprawĂŞ.  Czy Twoja sprawa trafiÂła do sÂądu ?
Ja jestem posÂądzony o naruszenie przepisĂłw ruchu drogowego poniewaÂż nie mogÂłem jechaĂŚ tym samym pasem co samochĂłd. Twoja sprawa jest inna.

Mogles, ale skoro twierdzisz ze nie to przyjmij na klate mandat za
spowodowanie kolizji i przepros ubezpieczyciela za zawracanie dupy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-05-27 20:43:06
Autor: Monster
W dniu 2011-05-27 17:48, HK8 pisze:

[...]

Bez sądu,facetowi dało się wytłumaczyć że dał ciała.
Sprawa jest dokładnie taka sama,wiele osób stąd miało podobnie,również w sądzie,zazwyczaj bez większych problemów.
Tylko przyjmij w końcu do wiadomości że ubezpieczyciel jest stroną przeciwną.Też będziesz słuchał dobrych rad prokuratora?

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-05-27 17:47:39
Autor: Piotr Rezmer
HK8 pisze:

[...]

I tu jest błąd w rozumowaniu. Nie ma przepisu/zasady poruszania się jednego rzędu pojazdów* na jednym pasie ruchu. W przypadku pojazdów wielośladowych (a takim nie jest motocykl), dwa pojazdy się technicznie nie mieszczą.

pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane; (PORD dział I, art 2)

PS:
Napisz w końcu co to za ubezpieczyciel.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-05-27 17:55:07
Autor: HK8

Użytkownik "Piotr Rezmer" <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisał w wiadomości news:iroh30$rcp$1inews.gazeta.pl...
HK8 pisze:

[...]

-- pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Allianz, przestrzegam.
HK8

Data: 2011-05-27 20:03:56
Autor: Laphroaig
On 5/27/11 4:24 PM, HK8 wrote:

oto obszerny zakres opinii biegłego dosłownie w zakresie dotyczącym tego
wątku a więc definicji pasa ruchu:

To nie biegly jest od interpretowania  prawa (w tym przypadku PoRD) tylko sad! Stwierdzenie bieglego, ze motocykl poruszal sie niezgodnie z prawem bo na tym samym pasie co samochod wykracza poza jego (bieglego) kompetencje.
Skoncz juz sie ekscytowac tym ubezpieczycielem i jego bieglym.  Oddaj sprawe do sadu i juz. Tymbardziej, jesli policjant  ukaral mandatem kierowce samochodu a nie ciebie (bo o ile pamietam tak wynikalo z wczesnijeszych Twoich postow? ). Stwierdzenie przez policjanta winy kierowcy samochodu bedzie istotnym argumentem dla orzekajacego sedziego.   I uwierz, ze to nie biegly  interpretuje zapisy PoRD.
Biegly moze sie wypowiedzien na temat drogi hamowania, widopcznoscii, okreslic predkosc itp ale nie interpretowac czy na pasie razem z samochodem moze znajdowac sie moto.
Widze jednak, ze zadne argumenty do Ciebie nie trafiaja, ciagle siue trzymasz tej opinii bieglego

--
pozdr
Wojtek

Data: 2011-05-27 20:06:09
Autor: Arni
Laphroaig pisze:

Widze jednak, ze zadne argumenty do Ciebie nie trafiaja, ciagle siue trzymasz tej opinii bieglego

daj mu spokój, dzieki takim jeleniom inni maja nizsze składki

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2011-05-27 20:18:22
Autor: Laphroaig
naganna praktyka ubezpieczycieli ? zÂłe orzeczn ictwo sÂądĂłw ? sprawa dotyczy wszystkich motoc yklistĂłw
On 5/27/11 8:06 PM, Arni wrote:

daj mu spokĂłj,

chyba masz racje, ale chcialem mu dac jeszcze jedna szanse ;)

Data: 2011-05-30 22:14:09
Autor: HK8
naganna praktyka ubezpieczycieli ? z3e orzecznictwo s?dów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów

Użytkownik "Arni" <arni@no.spam.pl> napisał w wiadomości news:irop6c$lsb$1inews.gazeta.pl...
Laphroaig pisze:

[...]

Twoje posty nie wnoszą wartości dodanej w dyskusji, ale jak chcesz mnie obrażać to możemy się umówić i powiesz mi prosto w oczy co masz do powiedzenia.
Załatwimy sprawy po męsku.
Napisz do mnie na PW.
HK8

Data: 2011-05-30 22:59:59
Autor: Arni
HK8 pisze:

Twoje posty nie wnoszą wartości dodanej w dyskusji,

do Twojego odpornego łba na pewno nic nie wnoszą

ale jak chcesz mnie obrażać to możemy się umówić i powiesz mi prosto w oczy co masz do powiedzenia.
Załatwimy sprawy po męsku.
Napisz do mnie na PW.

a po chuj na PW? Juz Ci tu dawno publicznie napisałem, na samym poczatku Twojej urzekającej historii, którego to przepisu nie znasz ani Ty ani pożal sie Boże biegły ubezpieczyciela. Przemilczałeś to i dalej brniesz w te bzdury. No to tylko podsumowałem co o tym myśle, szkoda na Ciebie wysiłku bo nie chcesz pomocy i robisz po swojemu. Więc bądź łaskaw i nie zawracaj mi wiecej gitary bo zajety troche jestem.

Data: 2011-05-31 01:32:29
Autor: Jacot
Arni <no@spam.pl> wrote:

[...]

Oj, dej mu spokoj;) Ma chlopak swoje 5 minet i sie tym upaja.
Chociaz lepiej byloby mu chyba bloga zalozyc alboco?;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-05-31 18:11:09
Autor: HK8

Użytkownik "Arni" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:is10g9$js4$1inews.gazeta.pl...
HK8 pisze:

[...]

Jesteś tchórzem, trollem i niczym więcej.
HK8

Data: 2011-05-31 18:40:20
Autor: Arni
HK8 pisze:

Jesteś tchórzem, trollem i niczym więcej.

ojaaaa, teraz to juz nic innego mi nie pozostaje jak isc sie zamknąc w sobie. Masz ciekawy sposób reagowania na racjonalne argumenty, nie terminowałeś u Owcy przypadkiem?

Data: 2011-05-31 19:42:34
Autor: masti
naganna praktyka ubezpieczycieli ? z3e orzecznictwo s?dów
Dnia pięknego Tue, 31 May 2011 18:11:09 +0200 osobnik zwany HK8 wystukał:

JesteÂś tchĂłrzem, trollem i niczym wiĂŞcej. HK8

podobno prosiłeś o pomoc?
to pa!

--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-05-30 11:36:36
Autor: gildor
naganna praktyka ubezpieczycieli ? zÂłe orzeczn ictwo sÂądĂłw ? sprawa dotyczy wszystkich motoc yklistĂłw
W dniu 27.05.2011 20:03, Laphroaig pisze:
On 5/27/11 4:24 PM, HK8 wrote:
oto obszerny zakres opinii biegÂłego dosÂłownie w zakresie dotyczÂącym tego
wÂątku a wiĂŞc definicji pasa ruchu:

To nie biegly jest od interpretowania prawa (w tym przypadku PoRD) tylko
sad!

chyba jednak coś nie do końca. a sąd na jakiej podstawie interpretuje to prawo? na podstawie opinii biegłych. biegły to nie tylko technik, ale też i biegły w przepisach prawa.
no i nie wiem czemu po nim jedziecie. HK8 mam na myśli. prawo cywilne, to nie prawo karne. tu ważne sa racje obu stron, a nie suchy przepis. TU ma swoja rację, którą zaprezentował HK8 i niestety, ale HK8 musi swoją racje też przedstawić na papierze w sądzie w postaci interpretacji. HK8 nie uchyla się od sprawy sądowej, jak się wam wydaje, tylko pokazuje nam tu fakty. więc skończcie już jeździć po nim, tylko wysłuchajcie serialu.

- gildor

Data: 2011-05-30 17:01:43
Autor: Bartek Kacprzak

Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:irvof2$g4s$1news.onet.pl...

[...]

Ale w opinii jest mowa o pojazdach wielosladowych, nic o motocyklach.
To jaki to biegly jest??
No i HK8 trzyma sie tej kulawej opinii jak rzep.
IMO oczywiscie.

pozdr

--
Bartek
niebieska9'99

Data: 2011-05-31 09:04:32
Autor: gildor
W dniu 30.05.2011 17:01, Bartek Kacprzak pisze:
[...]

ale co to ma za znaczenie? Ty to wiesz i ja to wiem. ale oceniać będzie to sąd. tak czy nie?

To jaki to biegly jest??

biegły TU Allianz. polecam, bo skoro migają się od wypłaty odszkodowania, to warto, bo można zaoszczędzić na zniżkach. nie ma wypłaty, nie ma utraty zniżek przez sprawcę. hehe

No i HK8 trzyma sie tej kulawej opinii jak rzep.

nie, prezentuje ją.

IMO oczywiscie.

no właśnie

- gildor

Data: 2011-05-31 00:37:06
Autor: Bartek Kacprzak
On 31 Maj, 09:04, gildor <gil...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
> Ale w opinii jest mowa o pojazdach wielosladowych, nic o motocyklach.

ale co to ma za znaczenie? Ty to wiesz i ja to wiem. ale oceniać będzie
to sąd. tak czy nie?
Chyba istotne, tak mi sie wydaje. Bo jesli swad bedzie sie opieral na
takiej opinii, gdzie "biegly" w przypadku motocykla, czyli pojazdu
jednosladowego wydaje opinie dotyczaca pojazdow wielosladowych to HK8
powinien sie cieszyc.

biegły TU Allianz. polecam, bo skoro migają się od wypłaty
odszkodowania, to warto, bo można zaoszczędzić na zniżkach. nie ma
wypłaty, nie ma utraty zniżek przez sprawcę. hehe
No jesli patrzysz z tej strony to oki.
Jednak to HK chcialby naprawic swoje moto i nie moze, wiec jakby z
drugiej strony spojrzec to TU jest nie bardzo.

> No iHK8trzyma sie tej kulawej opinii jak rzep.

nie, prezentuje ją.
Eeeetam, zaraz prezentuje.
Z tej strony ekranu wyglada to tak:
HK8: nie mam racji, przegram.
Reszta: masz racje, wygrasz.
H: Nie mam (stanowisko TU)
R: Masz. (argumenty)
H: nie mam.
R: masz.

I tak w kolko.

A IMO bedzie zawsze to jest moja opinia :)

pozdr
Bartek Kacprzak

Data: 2011-05-31 09:44:13
Autor: gildor
W dniu 31.05.2011 09:37, Bartek Kacprzak pisze:
[...]

każdy ma prawo do interpretacji. jak się podpisuje pod bzdurą, że jest biegły w interpretacjach, to potrzeba komisji śledczej. no ale to, czy opinię uwzględni sąd, to jednak wymaga kontrargumentu ze strony HK8. i tylko o to w tym wszystkim chodzi.

[...]

jasne, że nie za bardzo. ale z AC wypłacają. tak pisał HK8, bo AC ma w Allianz :) co ja mam się przejmować swoim OC? ja z niego kasy nie będę wyciągał. kupuje najtańsze.

[...]

bo chłopak stresuje się rozprawą sądową. zresztą. o ile wcześniej rzeczywiście był przejęty, strasząc nas, że nam jednak nie wolno bo biegły tak napisał, to teraz prezentuje jedynie opinie TU, nie komentując raczej. tak to widzę.

A IMO bedzie zawsze to jest moja opinia :)

no no, IMO będzie więc od teraz Twoją opinią. hehe. a IMVHO nawet bardziej.

- gildor

Data: 2011-05-31 01:15:31
Autor: Bartek Kacprzak
On 31 Maj, 09:44, gildor <gil...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]
Ok, to jest oczywista oczywistosc. Ale jakby stanowisko HK jest troche
dziwne, bo chlop zamiast cieszyc sie z kuriozalnej opinii, ktora w
normalnym sadzie, wlasciwie przesadzilaby o jego wygranej, staje w
pozycji pokonanego.
To jest dla mnie dziwne. Myslisz, ze potrzebny bedzie kontrargument? W
sprawie kolizji, gdzie winnego wskazuje policja?

jasne, że nie za bardzo. ale z AC wypłacają. tak pisałHK8, bo AC ma w
Allianz :) co ja mam się przejmować swoim OC? ja z niego kasy nie będę
wyciągał. kupuje najtańsze.
Ok, ale to z twojego  OC beda wyplacane ewentualne szkody. Skoro Tu
sie wymiga, nie boisz sie, ze sciagna z Ciebie regresem?
No bo w koncu to TU jest dla posiadacza OC dupochronem.

[...]
Acha, czyli jest ok? Bo ja tu widze jeszcze dwie mozliwosci, albo jest
trollem i dalismy sie wkrecic, albo to on jest tym bieglym i saduje
rynek ;)
> A IMO bedzie zawsze to jest moja opinia :)

no no, IMO będzie więc od teraz Twoją opinią. hehe. a IMVHO nawet bardziej.
nienienie, to moja opinia jest moja wiec jest IMO a Twoja jest Twojsza
wiec bedzie IYO.
Obie moga byc VH.

BTW sprawa jest na tyle ciekawa, ze chcialbym poznac jej wynik, bo na
chwile dzisiejsza ta opinia prezentowana przez HK byla powodem do
smiechu u calkiem sporej liczby policjantow z KRD w Lodzi. :)

pozdrawiam
Bartek Kacprzak

Data: 2011-05-31 10:22:44
Autor: gildor
W dniu 31.05.2011 10:15, Bartek Kacprzak pisze:
[...]

będzie, to to powództwo cywilne. o tym tez pisali i inni i on sam. nie ma kontrargumentu, jest przegrana, nawet jeśli jest kuriozum.

[...]

ale nie dla mnie. ja mam OC, pokazuje, a o odszkodowanie walczy ten, kogo uszkodziłem. taki HK8 np.

Skoro Tu sie wymiga, nie boisz sie, ze sciagna z Ciebie regresem?

hmm... w sumie nie zastanawiałem się jak to jest z tej strony. że TU się miga, a policja mnie wskazuje winnym. czyli TU nie placi za szkode, to poszkodowany wystepuje do mnie z powodztwa cywilnego? e nie, po to sie ubezpieczam, zeby meic to w dupie, a jak TU sie miga to nie fundusz gwarancyjny jest od tego? nie znam sie.

No bo w koncu to TU jest dla posiadacza OC dupochronem.

wlasnie.

[...]

hehe. mysle raczej, że nie wszystkiego jest świadom, a w szczególnosci poruszania się po usenecie i jego zasadach.

BTW sprawa jest na tyle ciekawa, ze chcialbym poznac jej wynik, bo na
chwile dzisiejsza ta opinia prezentowana przez HK byla powodem do
smiechu u calkiem sporej liczby policjantow z KRD w Lodzi. :)

no i wlasnie. zamiast chlopaka objeżdżać, to lepiej dopingować. bo się zamknie w sobie i nie naszkicuje potem zakończenia. dlatego prosiłem o wstrzymanie.

- gildor

Data: 2011-05-31 10:24:23
Autor: Arni
gildor pisze:

bo chłopak stresuje się rozprawą sądową. zresztą.

jaką rozprawą? jeszcze nie ma zadnej rozprawy

o ile wcześniej rzeczywiście był przejęty, strasząc nas, że nam jednak nie wolno bo biegły tak napisał, to teraz prezentuje jedynie opinie TU, nie komentując raczej. tak to widzę.

Gdyby posłuchał i napisał twarde odwołanie poparte jakąs kancelaria prawniczą to byc moze od razu Allianz by sobie odpuscił. No ale jak ktos zamiast sie bronic slucha prokuratora...

Data: 2011-05-31 10:28:32
Autor: gildor
W dniu 31.05.2011 10:24, Arni pisze:
gildor pisze:
bo chłopak stresuje się rozprawą sądową. zresztą.

jaką rozprawą? jeszcze nie ma zadnej rozprawy

stersuje się, ze będzie.

[...]

przecież napisał, ze mu cośtam prawnik czy radca prawny pisze. tak mi się wydaje.

- gildor

naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów