naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów

Data: 2011-05-31 18:48:27
Autor: HK8
naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
Dzięki niezwykłej uprzejmości profesor Ryszard Stefański zgodził się spotkać ze mną.

W swojej pracy:
Prawo o ruchu drogowym Komentarz, autor R. Stefański
Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
Rok wydania: 2009
Oprawa: Twarda z obwolutą
Format: 17.0x24.0cm
Język: polski
Ilość stron: 1100
ISBN: 9788376010564
Seria: DUŻE KOMENTARZE LEX

która stała się biblią rzeczoznawców napisał co zostało zacytowane w opinii biegłego rzeczoznawcy:  "Pasem ruchu jest pas wzdłuż jezdni, po  kórym może poruszać się jeden rząd pojazdów wielośladowych: podział jezdni na pasy ruchu może nastąpić liniami segregacyjnymi (znakami poziomymi), lub też nie, z tym że w tym ostatnim wypadku trzeba je sobie wyobrazić, co ma szczególne znaczenie przy zajmowaniu miejsca na jezdni przed skrzyżowaniem (z. Drexler, Prawo o ruchu drogowym ..., s. 17)."

Oczywiście swoboda interpretacji jest duża, tak więc będę miał unikatową możliwość porozmawiać z autorem oraz specjalistą w zakresie postępowanie karnego, oraz postępowania procesowego.

Wnioski z rozmowy przedstawię Wam tutaj.

Pozdrawiam,
HK8
PS. odebralem naprawiony motocykl, koszt min. 18500 zł brutto, fakturę dostanę za kilka dni.
Osoby, które tak jak gildor są w stanie zrozumieć o co chodzi, lub są zainteresowane dla własnego bezpieczeństwa ustaleniem stanu prawnego, albo wszyscy którzy zainteresowani, mogą się ze mną kontaktować telefonicznie, nie ma żadnego problemu również aby się spotkać w Warszawie. Mogę pokazać opinię rzeczoznawcy. Jestem absolutnie zmotywany aby ustalić czy można jeździć tym samym pasem obok samochodu czy nie, na gruncie prawa. Dzisiaj dostałem kolejną informację oficjalną z policji

Mam jeszcze jedną uwagę, miałem kolizję, którą może mieć każy z Was, mam problem który może spotkać każdego z Was, konflikty na tym forum są idiotyzmem ponieważ nie jesteśmy dla siebie wrogami, spotykamy się na zlotach, jesteśmy częścią środowiska motocyklowego od wielu lat, łączy nas wszystkich miłość do motocykli i jazdy, więc okażmy sobie odrobinę szacunku.
Ten wątek założyłem dlatego i tylko dlatego abyście mogli skorzystać z mojego doświadczenia za które słono płacę.

Na moje pytanie do policji:
"
Szanowny Panie (...),

Moje pytanie dotyczyło czy zgodnie z przepisami ruchu drogowego, konkretnie z definicją pasa ruchu, czy obok samochodu na tym samym pasie ruchu może jechać motocykl.

Uprzejmie proszę o odpowiedź na pytanie. Kogo innego mam zapytać jeśli nie policję ?

Pozdrawiam,

(...)"

Dostałem rozbrajającą odpowiedź nie na temat:

"

Witam,

W nawiązaniu do kolejnego zapytania uprzejmie informuję że jak wspomniano w poprzedniej odpowiedzi, w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej organ nie jest zobowiązany do wydawania opinii prawnych w indywidualnych sprawach. W przedstawionej przez Pana sytuacji środkiem kwestionowania opinii ubezpieczyciela jest skierowanie sprawy do sądu, który dokona oceny i interpretacji zdarzenia.

Niemniej jednak warto zapoznać się z następującymi definicjami ustawy Prawo o ruchu drogowym:

omijanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok nieporuszającego się pojazdu,
uczestnika ruchu lub przeszkody;

wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika
ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;

pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego
rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
drogowymi.

Ponadto, zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 2 ustawy, kierujący jest obowiązany przy omijaniu zachować
bezpieczny odstęp od omijanego pojazdu, uczestnika
ruchu lub przeszkody, a w razie potrzeby zmniejszyć prędkość; omijanie
pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia w lewo może odbywać się tylko z
jego prawej strony.

Z kolei art. 24 stanowi:
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w
szczególności, czy:
1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
utrudnienia komukolwiek ruchu;
2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;
3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował
zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany
pasa ruchu.
(...)
10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi
pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
1) na jezdni jednokierunkowej;
2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze
zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone
są do jazdy w tym samym kierunku.

Wobec powyższego należy wskazać, że zgodnie z przepisami prawa opisywane zdarzenie powinno
być ocenione pod kątem formalnoprawnym przez policjantów wezwanych na miejsce kolizji w trybie
ustawy o postępowaniu w sprawach o wykroczenia lub na drodze sądowej w związku z nie przyjęciem
przez Pana decyzji ubezpieczyciela.

(...)
Wydział Analiz
Gabinet Komendanta Głównego Policji
"

niesamowite ...

odpowiedź warta posła ...

Data: 2011-05-31 19:03:19
Autor: Bartek Kacprzak

Użytkownik "HK8" <pwie@o2.pl> napisał w wiadomości news:is364m$33l$1inews.gazeta.pl...

[...]

Kurwa, zrozum czlowieku co tu juz wiele osob napisalo.
Na miejscu policja wskazala winnego, tak?
Winnym nie jestes ty, tak?
Ubezpieczyciel wymiguje sie od zaplaty bo ma taki przymus, tak?
W opinii biegly wskazuje na ilosc pojazdow wielosladowych na jednym pasie jezdni, tak?
Motocykl jest pojazdem jednosladowym, tak?

To po cholere jeszcze ciagniesz temat?
Idz do sadu i przedstaw wyrok.

jeeeezzz

--
Bartek
niebieska9'99

Data: 2011-06-01 01:10:28
Autor: Jacot
naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo s±dów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
"Bartek Kacprzak" <bar.ka@wp.pl> wrote:

To po cholere jeszcze ciagniesz temat?

Bo lubi?;)
Idz do sadu i przedstaw wyrok.

Czarno to widze. Jesli pojdzie i bedzie usilnie, powolujac sie na
wszelkie autorytety udowadnial, iz ubezpieczyciel ma racje.
Sad moze sie z nim zgodzic.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-05-31 19:05:28
Autor: KJ Siła Słów
W dniu 2011-05-31 18:48, HK8 pisze:
Dzięki niezwykłej uprzejmości profesor Ryszard Stefański zgodził się spotkać

Oprawa: Twarda z obwolutą

Poszukaj jednak jakiegoś miękkiego wydania, w razie gdyby pan profesor wyszedł z nerwa...
:-)

Ale trzymam kciuki że jednak da radę chłop Ci objaśnić raz a dobrze.

KJ

Data: 2011-06-01 10:16:02
Autor: gildor
W dniu 31.05.2011 18:48, HK8 pisze:
Jestem absolutnie zmotywany aby ustalić czy można
jeździć tym samym pasem obok samochodu czy nie, na gruncie prawa. Dzisiaj
dostałem kolejną informację oficjalną z policji

no, tu to trochę za mocno przesadzasz. udowadniając w sądzie swoją racje ubezpieczycielowi, udowadniasz ją jedynie jemu. my wiemy co możemy, bo znamy PoRD. policja też wie i Ci to napisała już w chwili kolizji. nie potrzebujemy więcej informacji na temat NASZYCH racji. a w naszym sądownictwie nie istnieje instytucja precedensu, więc Twoja wygrana o niczym nie będzie z naszego punktu widzenia.
tyle

- gildor

Data: 2011-06-01 10:17:38
Autor: gildor
W dniu 01.06.2011 10:16, gildor pisze:
(...) sądownictwie nie istnieje instytucja precedensu, więc Twoja wygrana o
niczym nie będzie z naszego punktu widzenia.

...., przesądzała

coś nie dopisałem.

- gildor

naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów