nag³y atak bieg³ego na uczestnika sprawy

Data: 2009-02-23 14:56:01
Autor: czterdziescibatow
nag³y atak bieg³ego na uczestnika sprawy
Witam,

Uprzejmie proszê o informacjê na nastêpuj±cy temat. Jestem
wspó³w³a¶cicielem nieruchomo¶ci. Drugi wspó³w³a¶ciciel skierowa³
sprawê do s±du cywilnego wnioskuj±c o zniesienie wspó³w³asno¶ci.

Równie¿ ja chcia³bym przeprowadziæ taki podzia³, ale nie teraz (mam na
g³owie pilne sprawy rodzinne). Nie zgadzam siê te¿ z propozycj±
wspó³w³a¶ciciela - uwa¿am, ¿e zaproponowany podzia³ jest
niesprawiedliwy.

Sprawa siê toczy swoim biegiem, w³a¶ciwie bez mojego udzia³u
(napisa³em jedynie pismo do s±du, wyja¶niaj±ce moje stanowisko).
Otrzyma³em jednak wezwanie do uiszczenia zaliczki na poczet kosztów
opinii bieg³ego, kosztów - dla mnie do¶æ wysokich.

Pytanie: na jakiej podstawie jestem zmuszony do ponoszenia kosztów,
skoro to nie ja rozpocz±³em ca³y ten w/w proces i w³a¶ciwie nie zale¿y
mi na szybkim podziale nieruchomo¶ci.

Czy jestem zmuszony sporz±dzaæ wniosek o zwolnienie od kosztów
s±dowych (i w zwi±zku udowadniaæ moj± do¶æ mizern± sytuacjê
finansow±), czy jest mo¿e jaka¶ inna droga, mniej upokarzaj±ca, na
unikniêcie wspomnianych zobowi±zañ w stos. do s±du?

Z góry dziêkujê za informacjê,

Krzysztof.

nag³y atak bieg³ego na uczestnika sprawy