nagranie w sporze bez wiedzy drugiej strony jako dowod w sporze

Data: 2012-05-23 21:21:50
Autor: ToMasz
nagranie w sporze bez wiedzy drugiej strony jako dowod w sporze
W dniu 23.05.2012 14:15, air force one pisze:
Czy w sporze cywilnym mozna uzyc jako dowodu nagranie (np. dyktafonem)
rozmowy telefonicznej z druga osoba, bez wczesniejszego poinformowania
jej o tym, ze rozmowa jest nagrywana?

Jakie ewentualnie inne konsekwencje moze miec takie nagranie?
bez jaj. Idziesz do sądu i mówisz: jan kowalski mnie obraził publicznie nazywając "ty xxxxxx" Jan Kowalski na to - takie zdarzenie nie miało miejsca, nie przyznaję się. Ty: mam dowód w postaci nagrania. Na to sąd: Wsadź se pan ten dowód w d...? Gdyż Kowalski powinien być poinformowany że będzie nagrywany przed obrażeniem Pana?

Jeśli owo nagranie sam wykonałeś to jest ono LEGALNE. PRawo złamiesz dopiero wówczas, gdy w jakiś sposób zaczniesz na takim nagraniu zarabiać, albo rozpowszechniać bez zgody nagrywanych.

Natomiast czy sąd będzie takie nagranie chciał zobaczyć? jeśli ono wnosi coś do sprawy - raczej tak.

ToMasz

Data: 2012-05-24 07:20:26
Autor: Massai
ToMasz wrote:

> [...]
> poinformowania jej o tym, ze rozmowa jest nagrywana?
bez jaj. Idziesz do sądu i mówisz: jan kowalski mnie obraził
publicznie nazywajÄ…c "ty xxxxxx" Jan Kowalski na to - takie
[...]

Chcesz powiedzieć że jeśli podrzucę ci pluskwę i nagram jak
psioczysz nad usenetem, to nie będziesz miał nic przeciwko, póki
tego nie zacznę rozpowszechniać?

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-05-24 23:50:18
Autor: Gotfryd Smolik news
nagranie w sporze bez wiedzy drugiej strony jako dowod w sporze
On Thu, 24 May 2012, Massai wrote:

Chcesz powiedzieæ ¿e je¶li podrzucê ci pluskwê i nagram

  To jest INNY przypadek.
  To nie jest 'twoja rozmowa', lecz CZYJAS rozmowa, nie bierzesz
w niej udzia³u.

to nie bêdziesz mia³ nic przeciwko, póki
tego nie zacznê rozpowszechniaæ?

  A rozpowszechnianie to jest JESZCZE inny problem.
  Mowa by³a dotad wy³acznie o samym nagrywaniu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-25 08:39:04
Autor: Massai
Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]

 To jest INNY przypadek.
 To nie jest 'twoja rozmowa', lecz CZYJAS rozmowa, nie bierzesz

Ano w³a¶nie, ale przedpi¶cia uzale¿ni³ "nielegalno¶æ" tylko od
zarabiania czy rozpowszechniania, pod warunkiem ¿e sam nagra³e¶...

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-05-25 17:33:36
Autor: Gotfryd Smolik news
nagranie w sporze bez wiedzy drugiej strony jako dowod w sporze
On Fri, 25 May 2012, Massai wrote:

Gotfryd Smolik news wrote:

 To jest INNY przypadek.
[...]

Ano w³a¶nie, ale przedpi¶cia uzale¿ni³ "nielegalno¶æ" tylko od
zarabiania czy rozpowszechniania, pod warunkiem ¿e sam nagra³e¶...

  Fakt, tresc jest co najmniej wieloznaczna i doszuka³em siê tam
nie tego co wyra¿ono, mea culpa!

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-30 02:16:03
Autor: Skrypëk
Massai <tsender@wp.pl> wrote:
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Ale¿ bynajmniej. Przedpi¶ca uzale¿ni³ legalno¶æ nagrania od samodzielno¶ci jego wykonania.

Data: 2012-05-30 03:09:47
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-05-24 09:20, Massai wrote:
ToMasz wrote:

[...]

Tematem nie jest pluskwa, tylko bezpośrednie uczestnictwo jednej strony w nagraniu (tej która nagrywa). Swoje rozmowy i ustalenia mogę jak najbardziej utrwalać w celach dowodowych, nie upoważnia mnie to jednak do ich rozpowszechniania.

Data: 2012-05-30 04:59:02
Autor: Budzik
nagranie w sporze bez wiedzy drugiej strony jako dowod w sporze
Osobnik posiadaj±cy mail rafalweb@lukawski.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Chcesz powiedzieæ ¿e je¶li podrzucê ci pluskwê i nagram jak
psioczysz nad usenetem, to nie bêdziesz mia³ nic przeciwko, póki
tego nie zacznê rozpowszechniaæ?

Tematem nie jest pluskwa, tylko bezpo¶rednie uczestnictwo jednej strony w nagraniu (tej która nagrywa). Swoje rozmowy i ustalenia mogê jak najbardziej utrwalaæ w celach dowodowych, nie upowa¿nia mnie to jednak do ich rozpowszechniania.

chcesz powiedzieæ, ¿e je¿eli bêdzie to nagranie np. z pluskwy, to nie bêdzie ono mog³o stanowiæ dowodu w s±dzie?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2012-05-24 13:46:07
Autor: air force one
[...]

Dokladnie o takie nagranie chodzi - spor handlowy miedzy dwiema stronami. Podczas rozmowy jedna ze stron nagrywa rozmowe, by miec pozniej dowod. Druga nie wie, ze rozmowa jest nagrywana.

Data: 2012-05-25 07:08:53
Autor: _±æê³ñ󶼿.
nagranie w sporze bez wiedzy drugiej strony jako dowod w sporze
Dowód jak dowód, zale¿y od sêdziego.
Tak czy inaczej musisz sporz±dziæ transkrypcjê (stenogram), a je¶li bêdzie wniosek o bieg³ego w fonoskopii, to warto¶æ takiej opinii mo¿e przekroczyæ warto¶æ przedmiotu sporu.
Generalnie nagranie lepiej mieæ, ni¿ nie mieæ ;-))

-- -- -