nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB

Data: 2010-12-02 11:01:54
Autor: Gupik
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
czy te p³ytki nagrywa siê tak jak zwyk³e DVD czy trzeba w którym¶ momencie prze³o¿yæ odwrotnie [ chodzi o p³ytki dwuwarstwowe ] i jakie p³ytki tego typu s± dobre ??

Data: 2010-12-02 11:08:03
Autor: Vituniu
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB

czy te p³ytki nagrywa siê tak jak zwyk³e DVD czy trzeba w którym¶
momencie prze³o¿yæ odwrotnie [ chodzi o p³ytki dwuwarstwowe ]

"Dwuwarstwowe" nie rowna sie "dwustronne"
(choc specyfikacja przewiduje oba warianty)

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
I nie zdziw sie, jak z takimi pytaniami dolaczysz do Klubu Animki. ;)

Data: 2010-12-02 11:13:14
Autor: Gupik
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
I nie zdziw sie, jak z takimi pytaniami dolaczysz do Klubu Animki. ;)
wiesz, nigdy takich nie nagrywa³em, st±d te pytania :)

Data: 2010-12-02 11:21:53
Autor: MadMan
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia Thu, 02 Dec 2010 11:13:14 +0100, Gupik napisa³(a):

I nie zdziw sie, jak z takimi pytaniami dolaczysz do Klubu Animki. ;)
wiesz, nigdy takich nie nagrywa³em, st±d te pytania :)

Kup tak± p³ytê i obejrzyj. Tam jedna strona jest nagrywalna a druga nie,
widaæ to na pierwszy rzut oka. P³yty dwustronnej chyba w ¿yciu nie widzia³em, aczkolwiek faktycznie,
standard przewiduje. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-12-02 13:57:18
Autor: JoteR
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
"MadMan" napisa³:

P³yty dwustronnej chyba w ¿yciu nie widzia³em, aczkolwiek faktycznie,
standard przewiduje.

Ja mam p³ytkê ze "Starship Troopers", któr± w po³owie filmu trzeba przek³adaæ na drug± stronê. Dobrze, ¿e przewijaæ nie trzeba ;-)
Koledze po prostu pomyli³a siê p³ytka dwustronna z dwuwarstwow± ;-)

JoteR

Data: 2010-12-02 15:21:16
Autor: Ghost
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB

U¿ytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:id855p$mvh$1inews.gazeta.pl...
"MadMan" napisa³:

[...]

Ja mam takiego Blade Runnera - na jednej stronie 16:9 na drugiej 4:3.

Data: 2010-12-03 10:01:36
Autor: Yakhub
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia Thu, 2 Dec 2010 15:21:16 +0100, Ghost napisa³(a):

[...]

Widzia³em te¿ przypadek, gdy na jednej stronie by³o DVD, a na drugiej
Video-CD.

--
Yakhub

Data: 2010-12-02 11:24:11
Autor: Vituniu
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
I nie zdziw sie, jak z takimi pytaniami dolaczysz do Klubu Animki. ;)
wiesz, nigdy takich nie nagrywa³em, st±d te pytania :)

Nie nie nie... :) Ty masz prawo pytac. Serio.

Ale poniewaz masz tez prawo (zeby nie powiedziec obowiazek)
korzystac z Googli, to my z kolei mamy prawo wyzwac Cie od leni,
jesli zawracasz glowe pytaniami, nazwijmy to, trywialnymi.

Tak to z grubsza dziala. A przynajmniej powinno. :)

pozdrawiam,
Vituniu.

Teraz Ty masz prawo sie obrazic, a my zyskamy prawo do uznania
Cie za niewartego dalszej dyskusji.

Oczywiscie masz tez prawo potraktowac calosc jako (mniej lub
bardziej wybredny) dowcip z mojej strony (zgodnie z prawda
z reszta) i obiecac, ze nastepnym razem najpierw zapytasz Googli. ;)

Data: 2010-12-02 11:49:36
Autor: Ghost
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB

U¿ytkownik "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:4cf773ed$0$22812$65785112news.neostrada.pl...
[...]

PLONK

Data: 2010-12-02 11:54:21
Autor: Jacek S
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
W dniu 2010-12-02 11:49, Ghost pisze:

PLONK

To ¿e¶ b³ysn±³...
--
Jacek S.

Data: 2010-12-02 12:38:01
Autor: Ghost
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB

U¿ytkownik "Jacek S" <orm@fcnzh.cy> napisa³ w wiadomo¶ci news:id7tsp$qu2$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-12-02 11:49, Ghost pisze:

PLONK

To ¿e¶ b³ysn±³...

Bynajmniej, baranku.

Data: 2010-12-03 18:33:47
Autor: Jacek S
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
W dniu 2010-12-02 12:38, Ghost pisze:

Bynajmniej, baranku.

Baranka to sobie w rodzinie znajd¼.
Wysil siê, poszukaj FAQ tej¿e grupy, zapoznaj siê, tak jak i z netykiet±, poczym wróæ, przepro¶, i wyjd¼, nie trzaskaj±c drzwiami.
I do KF'a.

--
Jacek S.

Data: 2010-12-03 18:50:37
Autor: Ghost
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB

U¿ytkownik "Jacek S" <orm@fcnzh.cy> napisa³ w wiadomo¶ci news:idb9le$lt5$1news.dialog.net.pl...
[...]

Bez tupniecia sie nie liczy, baranku.

Data: 2010-12-02 12:00:41
Autor: Vituniu
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
PLONK

"Je¶li wyja¶nisz co¶, tak zrozumiale, ¿e wykluczona jest jakakolwiek
mo¿liwo¶æ jej niezrozumienia, na pewno znajdzie siê kto¶ kto i tak
zrozumie ciê opatrznie."

LOL,
Vituniu.

Data: 2010-12-02 12:24:01
Autor: JoteR
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
"Vituniu" napisa³:

PLONK

"Je¶li wyja¶nisz co¶, tak zrozumiale, ¿e wykluczona jest jakakolwiek
mo¿liwo¶æ jej niezrozumienia, na pewno znajdzie siê kto¶ kto i tak
zrozumie ciê opatrznie."

Zaprawdê powiadam wam, OpaTRZno¶æ czuwaæ bêdzie, by¶ opaCZnym pojmowaniem istoty rzeczy nie by³ jako cymba³ brzmi±cy.

JoteR

Data: 2010-12-02 12:37:36
Autor: Vituniu
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Zaprawdê powiadam wam, OpaTRZno¶æ czuwaæ
bêdzie, by¶ opaCZnym pojmowaniem istoty rzeczy
nie by³ jako cymba³ brzmi±cy.

Ctrl+C, Ctrl+V... ale i tak mi wstyd... :/

V.

Data: 2010-12-02 12:39:08
Autor: Ghost
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB

U¿ytkownik "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:4cf77c7b$0$22797$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tak jak myslalem, zaposiadasz jedynie poczócie chómoró.

Data: 2010-12-02 12:49:08
Autor: boxfish
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
W dniu 2010-12-02 11:01, Gupik pisze:
czy te p³ytki nagrywa siê tak jak zwyk³e DVD czy trzeba w którym¶
momencie prze³o¿yæ odwrotnie [ chodzi o p³ytki dwuwarstwowe ]

zgadujê ¿e nigdy o google nie s³ysza³e¶, nie wiesz co to wikipedia i wierzysz ¿e nikt nigdy tak popularnej technologii nie opisa³, zapewne nie wiesz te¿ ¿e zwyk³a kupiona w sklepie porz±dna p³yta z filmem tez jest dwuwarstwowa i jako¶ niczego nie zmieniasz w odtwarzaczu

jak ju¿ kto¶ wspomnia³, Animka rules - pewnie zreszt± te¿ ci pomo¿e proponuj±c zassanie sterowników do napêdu dvd

Data: 2010-12-02 13:51:58
Autor: Brunon Bluthgeld
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
W dniu 2010-12-02 12:49, boxfish pisze:
[...]

Ja widzia³em porz±dne filmy na dwustronnych p³ytach. A w ogóle to ³amiecie zasadê "nie ma g³upich pytañ", JESTE¦CIE GORSI NI¯ HITLER.

(tak wiem ¿e google - to mo¿e w ogóle zamkn±æ grupe? wiêkszo¶æ w±tkow da³oby sie rozwi±zaæ po reserczu na guglu wszak)

Data: 2010-12-02 14:21:08
Autor: Dawid
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
W dniu 2010-12-02 13:51, Brunon Bluthgeld pisze:

(tak wiem ¿e google - to mo¿e w ogóle zamkn±æ grupe? wiêkszo¶æ w±tkow
da³oby sie rozwi±zaæ po reserczu na guglu wszak)

Bo ta grupa istnieje po to, ¿eby kilku zakompleksionych idiotów mog³o wy¿ywaæ siê na innych.W domu musz± pysk trzymaæ, matka lub ¿ona mo¿e w ³eb zdzieliæ, to dzia³aj± prê¿nie tutaj.To ju¿ nie jest *grupa dyskusyjna*.
Zaraz zobaczysz którzy to :-)

Data: 2010-12-02 16:06:54
Autor: Vituniu
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
To ju¿ nie jest *grupa dyskusyjna*.

No offence, ale zdaje sie mylisz grupe dyskusyjna z help deskiem.

Owszem - na wiekszosci grup mozna uzyskac pomoc, jednakze
przede wszystkim sa one miejscem wymiany mysli. A przynajmniej
byly, bo IMHO powoli umieraja...

Od zadawania tak podstawowych pytan jest... instrukcja obslugi.

Byl czas, ze osobnik slyszacy "RTFM" potulnie oddalal sie odrobic
zadanie domowe. Niestety obecnie mamy wiek poprawnosci
politycznej i trzeba podac grzecznie odpowiedz na tacy a nastepnie
przeprosic, ze tak dlugo musial czekac.

Coz... Ide juz sobie "pysk trzymac" zeby mnie "matka w leb nie zdzielila".

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-12-02 16:25:37
Autor: Dawid
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
W dniu 2010-12-02 16:06, Vituniu pisze:
[...]

To nie dotyczy twojej osoby.
Sprawa druga, je¿eli nie chcesz odpowiadaæ, nikt ciê nie zmusza.
Nie odpisuj, nie dyskutuj, to pytaj±cy sam siê postara o rozwi±zanie.
A tak naprawdê, je¿eli wszystko jest w google,to o czym chcesz tu rozmawiaæ?
Tylko po kiego tyle chamstwa?
Pozdrawiam

Data: 2010-12-02 16:30:55
Autor: boxfish
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
W dniu 2010-12-02 16:25, Dawid pisze:

A tak naprawdê, je¿eli wszystko jest w google,to o czym chcesz tu
rozmawiaæ?
Tylko po kiego tyle chamstwa?

zwa¿ proszê kto pierwszy w tym ci±gu wypowiedzi zacz±³ u¿ywaæ s³ownictwa, które chamstwem nazwaæ mo¿na EOT

Data: 2010-12-02 16:41:22
Autor: RadoslawF
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia 2010-12-02 16:30, U¿ytkownik boxfish napisa³:

[...]

Biednemu idiocie kilka osób zwróci³o uwagê ¿e zb³±dzi³ w innym
w±tku, teraz chce siê wyp³akaæ i poskar¿yæ w tym.
A tu go znowu kopi± i w dodatku inni ni¿ w poprzednim.
Pytanie czy wreszcie zrozumie czy zacznie siê skar¿yæ w kolejnym ?

Pozdrawiam

Data: 2010-12-03 05:50:28
Autor: Przemys³aw Ryk
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia Thu, 02 Dec 2010 16:25:37 +0100, Dawid napisa³(a):

To nie dotyczy twojej osoby.
Sprawa druga, je¿eli nie chcesz odpowiadaæ, nikt ciê nie zmusza.
Nie odpisuj, nie dyskutuj, to pytaj±cy sam siê postara o rozwi±zanie.

Skoro ju¿ mu siê nie chcia³o szukaæ, to my¶lisz, ¿e nagle siê zachce? Nie
widzia³e¶ nigdy wys³anych przez tego samego autora postów z tekstem "cooo -
nikt nie wie?", gdzie faktycznie znalezienie odpowiedzi na zadane pytanie
czy to w archiwum grupy, czy to na jakiej¶ stronie www zajmowa³o pi razy oko
5 minut?

A tak naprawdê, je¿eli wszystko jest w google,to o czym chcesz tu rozmawiaæ?

O tym, czego w Google jeszcze nie ma? ;)

Tylko po kiego tyle chamstwa?

Chamstwem teraz nazywa siê podabie komu¶ "wêdki" zamiast od razu "ryby"?
Smutne.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Fortuna to niesta³a dziwka.                                              ]

Data: 2010-12-03 08:33:41
Autor: Vituniu
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Sprawa druga, je¿eli nie chcesz odpowiadaæ, nikt ciê nie zmusza.
Nie odpisuj, nie dyskutuj, to pytaj±cy sam siê postara o rozwi±zanie.

Na przyklad zada to pytanie jeszcze siedem razy... ;)

Widzisz - ktos musi pytajacemu powiedziec, ze zawalil sprawe.
Inaczej skad bedzie wiedzial dlaczego nie dostal odpowiedzi?
Moze post nie dotarl?
  (wysle jeszcze ze 3 razy)
Moze napisal za mala czcionka?
  (wysle kapitalikami a co sprytniejszy takze w HTMLu na czerowno)
Moze nikt mu zlosliwie nie chce odpowiedziec?
  (obrazi sie i trzasnie dzwiami, wczesniej obrazajac
  takze wszystkich w okol)

A kultura osobista odpowiadajacego... oj..
Jak mawiaja - to juz zupelnie inna bajka ;)

A wlasnie... mala uwaga: Gupik, nie bierz tego wszystkiego
do siebie, dawno juz przestalismy rozmawiac a tym konkretnym
watku/pytaniu ;)

A tak naprawdê, je¿eli wszystko jest w google,
to o czym chcesz tu rozmawiaæ?

Tematow rozwojowych raczej nie brak.
To ludzi posiadajacych wiedze na ich temat coraz mniej... :/

pozdrawiam i EOT chyba ;),
Vituniu.

Data: 2010-12-02 16:38:52
Autor: boxfish
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
W dniu 2010-12-02 13:51, Brunon Bluthgeld pisze:

Ja widzia³em porz±dne filmy na dwustronnych p³ytach.

Ja nawet mam kilka, nawet tak dziwnych gdzie z jednej strony audio (cd) a z drugiej dvd ;-)

[...]

Byæ mo¿e masz racjê, byæ mo¿e na takie pytanie nie nalezy odpowiedaæ albo odpowiadaæ cierpliwie, tylko ... zastanawia mnie z jakiego powodu tak trudno wstukaæ w google "p³yta dwuwarstwowa" "p³yta dwustronna" - odpowied¼ masz natychmiast, nie musisz czekaæ, nie musisz siê liczyæ z tym ¿e nikt nie odpowie

Data: 2010-12-02 17:26:40
Autor: BrunoN Bluthgeld
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
W dniu 2010-12-02 16:38, boxfish pisze:

[...]

Chyba jednak trochê lepiej siê czyta odpowiedzi na banalne pytania (zazwyczaj wtedy w±tek siê konczy i po bólu) ni¿ 10 postów z rubasznymi uwagami, ¿e hohoho, ale kto¶ czego¶ nie wiedzia³ albo ¼le napisa³.

Data: 2010-12-02 12:57:57
Autor: Olo
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
On 2010-12-02 11:01, Gupik wrote:
czy te p³ytki nagrywa siê tak jak zwyk³e DVD czy trzeba w którym¶
momencie prze³o¿yæ odwrotnie [ chodzi o p³ytki dwuwarstwowe ] i jakie
p³ytki tego typu s± dobre ??

jeee nie ma to jak poprawienie humoru ;)

Data: 2010-12-02 13:40:42
Autor: qwerty
nagrywanie płytek DVD 8.5GB
Użytkownik "Olo"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:id81k8$3q2$1@news.onet.pl...
jeee nie ma to jak poprawienie humoru ;)

Może niedawno była pełnia? Najpierw "znikające" GB, teraz płyta DVD. Ciekawe kto jutro zabłyśnie.

Data: 2010-12-02 14:37:19
Autor: konieczko
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
W dniu 2010-12-02 11:01, Gupik pisze:
czy te p³ytki nagrywa siê tak jak zwyk³e DVD czy trzeba w którym¶
momencie prze³o¿yæ odwrotnie [ chodzi o p³ytki dwuwarstwowe ] i jakie
p³ytki tego typu s± dobre ??

Nagrywalem kilka razy, ogolnie porazka  z 10 plyt 3 dzialaja reszta poleciala do kosza.

Data: 2010-12-02 15:36:11
Autor: MadMan
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia Thu, 02 Dec 2010 14:37:19 +0100, konieczko napisa³(a):

Nagrywalem kilka razy, ogolnie porazka  z 10 plyt 3 dzialaja reszta poleciala do kosza.

Pora kupiæ sprawn± nagrywarkê :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-12-02 15:44:35
Autor: qwerty
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
U¿ytkownik "MadMan"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:18kqzhd5tkexb.dlg@rower.power.pl...
Pora kupiæ sprawn± nagrywarkê :)

Albo nie kupowaæ p³yt u Rumunów. :)

Data: 2010-12-02 17:25:55
Autor: MadMan
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia Thu, 2 Dec 2010 15:44:35 +0100, qwerty napisa³(a):

Pora kupiæ sprawn± nagrywarkê :)

Albo nie kupowaæ p³yt u Rumunów. :)

Zgadza siê, ale po co przepisywa³e¶ moj± wypowied¼?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-12-02 18:10:16
Autor: konieczko
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
W dniu 2010-12-02 15:44, qwerty pisze:
U¿ytkownik "MadMan" napisa³ w wiadomo¶ci grup
Pora kupiæ sprawn± nagrywarkê :)

Albo nie kupowaæ p³yt u Rumunów. :)

Testowalem na 2 roznych a plyty ze sklepu dla idiotowq firmy Verbatim. Myslisz ze to jest problemem ?

:):):)

Data: 2010-12-02 15:45:11
Autor: OMSON
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
MadMan pisze:

Pora kupiæ sprawn± nagrywarkê :)

Ja nagrywa³em na Plextorze - p³yty, które by³y sprawne po nagraniu po ok 4 miesi±cach same zaczê³y dostawaæ b³êdów. Niektóre z nich nadawa³y siê do ¶mietnika a z pozosta³ych zrobi³em ISO (g³ownie software na nich by³) i trzymam na HDD.

Pzdr, OMSON

Data: 2010-12-03 05:50:28
Autor: Przemys³aw Ryk
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia Thu, 2 Dec 2010 15:36:11 +0100, MadMan napisa³(a):

Nagrywalem kilka razy, ogolnie porazka  z 10 plyt 3 dzialaja reszta poleciala do kosza.

Pora kupiæ sprawn± nagrywarkê :)

Dwuwarstwowe TDK wypalane w rzadko u¿ywanych nagrywarkach LG i Pioneera. Do
kosza lecia³y 3 z 5 nagranych p³yt. Podejrzewam, ¿e jak próbowa³bym zapisu z
maksymaln± szybko¶ci± (zamiast minimaln±) dostêpn± dla danego no¶nika, to
polecia³yby do kosza wszystkie.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ It's better to reign in hell than serve in heaven.                       ]

Data: 2010-12-03 08:46:33
Autor: qwerty
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
U¿ytkownik "Przemys³aw Ryk"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1elsrk69nrr31.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Dziwne. Ja zawsze wypalam na Verbatimach (DVD kupujê MCC004) i nigdy nie zdarzy³o mi siê, aby DVD-DL wyl±dowa³a do kosza.

Data: 2010-12-03 20:35:25
Autor: Przemys³aw Ryk
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia Fri, 3 Dec 2010 08:46:33 +0100, qwerty napisa³(a):

[...]

Kilka Verbatimów te¿ przerobi³em - posz³y w cholerê niestety. Stwierdzi³em,
¿e testowanie / szukanie przyczyn wychodzi mi stanowczo za drogo i da³em
sobie siana.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Richard B. Riddick: Lesson Learned. No such word as "friend".            ]

Data: 2010-12-03 19:49:34
Autor: MadMan
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia Fri, 3 Dec 2010 05:50:28 +0100, Przemys³aw Ryk napisa³(a):

[...]

No có¿, ja ostatnio kupi³em 2 czy 3 jakie¶ Imationy, wszystkie siê
dobrze nagra³y. Dla odmiany na innej (starszej) nagrywarce Verbatim
poleg³. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-12-03 21:15:26
Autor: Przemys³aw Ryk
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia Fri, 3 Dec 2010 19:49:34 +0100, MadMan napisa³(a):

No có¿, ja ostatnio kupi³em 2 czy 3 jakie¶ Imationy, wszystkie siê
dobrze nagra³y. Dla odmiany na innej (starszej) nagrywarce Verbatim
poleg³.

Mam w kompie w³adowane napêdy:
- LG GH20NS10
- Pioneer DVR-215D

Próbowa³em paliæ no¶niki DVD+R DL zarówno Verbatima, jak i TDK. Na 5 p³ytek
wypala³y siê ¶rednio 3 (przy za³o¿eniu najmniejszej prêdko¶ci nagrywania).
¬ród³o plików le¿a³o na nieobci±¿onej macierzy RAID0 (2 dyski 7200 rpm
podpiête pod ICH10R).

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ S± dwa sposoby na zrozumienie kobiety: pierwszy nie dzia³a, drugi nie    ]

Data: 2010-12-02 15:53:04
Autor: OMSON
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Gupik pisze:
czy te p³ytki nagrywa siê tak jak zwyk³e DVD czy trzeba w którym¶ momencie prze³o¿yæ odwrotnie [ chodzi o p³ytki dwuwarstwowe ] i jakie p³ytki tego typu s± dobre ??

Niestety nie jak zwyk³e. Ja u¿ywa³em ImageBurn 2xxx w tym celu i dobrej nagrywarki Plextor. Trzeba wybraæ booktype w tym programie i mo¿na wypalaæ. Generalnie zanim znalaz³em odpowiednie parametry nagrywarka/p³yta - posz³o do ¶mieci ze 2-3 szt.
W zasadzie do archiwizowania czegokolwiek odradzam - moje p³yty zaczê³y padaæ po ok 4 miesi±cach... Nie by³y to (ponoæ najlepsze) Verbatimy - ale i one zapewne nie daj± d³ugotrwa³ej gwarancji zapisu. Tak¿e z mojej strony odradzam i namawiam do trzymania obrazów tych rzeczy, które wymagaj± du¿ej pojemno¶ci no¶nika. Te które mo¿na dzieliæ zdecydowanie nagrywaæ na std no¶nikach DVD.

Pzdr, OMSON

P.S. Nero ma problemy z nagrywaniem takich p³yt, a i wiele od samej nagrywarki zale¿y, marki p³yty...

Data: 2010-12-02 16:18:36
Autor: RobertCZ
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB

[...]

Hmm. Wszystkie kopie zapasowe do X360 muza byc nagrywane na dwuwarstwowych plytach .Ja nagralem juz pareset , wszystko na Verbatimach i juz drugi rok bez problemow.Nagrywarka Pioneer i zawsze verbatim
pozdrawiam Robert

Data: 2010-12-02 18:26:10
Autor: OMSON
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
RobertCZ pisze:

Hmm. Wszystkie kopie zapasowe do X360 muza byc nagrywane na dwuwarstwowych plytach .Ja nagralem juz pareset , wszystko na Verbatimach i juz drugi rok bez problemow.Nagrywarka Pioneer i zawsze verbatim
Ja mam tak± zasadê, ¿e po nagraniu zapisujê markerem datê na p³ycie - wiem w jakim wieku jest nagranie. Nie spieram siê, ¿e Verbatimy utrzymuj± d³ugo poprawny zapis ale czy mo¿esz jednoznacznie zweryfikowaæ, czy najstarsze z nich utrzymuj± poprawny zapis?

Pzdr, OMSON

Data: 2010-12-02 18:39:42
Autor: Gupik
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
skoro tak cienko siê nagrywaj±, to mo¿e przy najbli¿szej zmianie komputera na nowszy lepiej kopiæ nagrywarkê BLU-RAY ??

Data: 2010-12-03 06:00:28
Autor: Przemys³aw Ryk
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia Thu, 02 Dec 2010 18:39:42 +0100, Gupik napisa³(a):

skoro tak cienko siê nagrywaj±, to mo¿e przy najbli¿szej zmianie komputera na nowszy lepiej kopiæ nagrywarkê BLU-RAY ??

Tylko po co, skoro 2,5" dysk wyjdzie znacznie taniej zarówno od p³yt
Blu-ray, jak i dwuwarstwowych p³ytek DVD? O wygodzie rozwi±zania i zajêto¶ci
miejsca w domu ju¿ nie wspominaj±c.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ To jest komiczne, ¿e mê¿czyzna, który siê nie musi troszczyæ o nic na    ]

Data: 2010-12-03 08:26:54
Autor: Ghost
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB

U¿ytkownik "Przemys³aw Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:1veycqf0vwm28.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Dysku nie wsadzisz do DVD playera, do niektorych co najwyzej podlaczysz, ale z obsluga tez bedzie gorzej niz przy uzyciu plytki.

Data: 2010-12-03 10:07:29
Autor: Yakhub
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia Fri, 3 Dec 2010 08:26:54 +0100, Ghost napisa³(a):

Blureja te¿ nie...

--
Yakhub

Data: 2010-12-03 11:52:25
Autor: Ghost
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB

U¿ytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:xu7a8w6h51ys.dlgwazzenon.pl...
[...]

Muj borze.

Data: 2010-12-03 20:35:25
Autor: Przemys³aw Ryk
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
[...]

OK - zgoda. Aczkolwiek to te¿ zale¿y, jak kto lubi korzystaæ z tego typu
zabawek. U wiêkszo¶ci moich znajomych doskonale sprawdza siê opcja podpiêcia
stacjonarnego kompa czy podpinania notebooka bezpo¶rednio pod telewizor pod
HDMI (jak chc± ogl±daæ telewizjê, to idzie bezpo¶rednio przez kablówkê /
dekoder której¶ z cyfrowych platform. Jak chc± ogl±daæ film - wrzucaj± go po
prostu z komputera). Rozwi±zanie okaza³o siê na tyle wygodnym, ¿e
prawdopodobnie nied³ugo bêdê sk³ada³ przynajmniej dwa ma³e, ciche
komputerki, które w³a¶nie za tego typu odtwarzacze / serwery mediów w domu
s³u¿yæ bêd±.

To jedno. Drugi zestaw argumentów - dla mnie akurat istotniejszych - to:
- ilo¶æ zajmowanego miejsca przez 2,5" dysk o pojemno¶ci (za³ó¿my) 640GB w
objêto¶ci± zajmowan± przez p³yty DVD/DVD DL/Blu-ray pozwalaj±ce na zapis tej
samej ilo¶ci danych
- awaryjno¶æ no¶ników - zawsze wypala³em na porz±dniejszych p³ytkach (TDK,
Verbatim, Plextor) licz±c na to, ¿e zapis "trochê" wytrzyma. Co ostatnio
sprawdzam jakie¶ no¶niki w archiwum, to okazuje siê, ¿e spora czê¶æ z nich
po prostu pad³a. Owszem - dyski te¿ padaj± i pad dysku jest bardziej
dotkliwy (co innego straciæ 8,5GB danych, a co innego 640GB), ale z drugiej
strony - w jednym egzemplarzu, to ja wra¿liwych i niemo¿liwych do odzyskania
danych po prostu nie trzymam. :)
- brak mo¿liwo¶ci aktualizacji zapisu - owszem, niby mo¿na wypalaæ na
p³ytach wielokrotnego zapisu, ale umówmy siê - jest to koszmarnie wolne
- czasy dostêpu / transferu danych

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Sam nie wiem co jest gorsze: bycie alkoholikiem czy seksoholikiem?       ]

Data: 2010-12-03 20:46:25
Autor: Ghost
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB

U¿ytkownik "Przemys³aw Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:19ohcg4j4lxr6.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Degustibus - dla mnie to rozwiazanie jest koszmarne, ale BTW doloz sobie od razu karte tunera DVB, bedziesz mial wszystko w jednym pudelku.

Data: 2010-12-03 21:15:25
Autor: Przemys³aw Ryk
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia Fri, 3 Dec 2010 20:46:25 +0100, Ghost napisa³(a):

(ciach...)
Degustibus - dla mnie to rozwiazanie jest koszmarne, ale BTW doloz sobie od razu karte tunera DVB, bedziesz mial wszystko w jednym pudelku.

Tam gdzie nie ma "stacjonarnego" urz±dzenia z jakiej¶ kablówki pod³±czonego
bezpo¶rednio do telewizora - pewnie tak siê skoñczy.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Przekonania s± bardziej niebezpiecznymi wrogami prawdy ni¿ k³amstwa.     ]

Data: 2010-12-03 08:42:20
Autor: Przemek
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Przemys³aw Ryk nam wczesniej objawi³, a ja odpowiadam:
Tylko po co, skoro 2,5" dysk wyjdzie znacznie taniej zarówno od p³yt
Blu-ray, jak i dwuwarstwowych p³ytek DVD? O wygodzie rozwi±zania i
zajêto¶ci miejsca w domu ju¿ nie wspominaj±c.

W³a¶nie zwróci³e¶ mi uwagê na mój kretynizm...
Miesiêcznie wydajê na p³ytki z 80 z³ maj±c na to ~160GB na jednorazowego u¿ytku p³ytki. Za 150 zl mo¿na 320 kupiæ...
Dziêki eny³ej :)
Przem

Data: 2010-12-03 20:35:25
Autor: Przemys³aw Ryk
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia Fri, 3 Dec 2010 08:42:20 +0100, Przemek napisa³(a):

[...]

Takiej samokrytyki, to bym siê nie spodziewa³, ale... ;)

Co do przelicznika - jednowarstwowe p³yty wychodz± jeszcze taniej od dysku
2,5" w zewnêtrznej obudowie. Ale dla napêdów 3,5" o du¿ej pojemno¶ci wygl±da
to mniej wiêcej tak:
- dysk WD Elements Desktop o pojemno¶ci 1TB, podpinany po USB 2.0, kupujesz
(Komputronik sprawdza³em) za 230 z³ brutto
- nagranie 1000 GB danych na jednowarstwowe p³yty wymaga 213 no¶ników
(1000/4,7). Zak³adam zakup dwóch szpindli po 100 sztuk i dwóch po 10 sztuk.
Razem daje to kwotê: 2*109,90 + 2*12,81 = 245,42 PLN

Ok - na no¶nikach optycznych w takim za³o¿eniu nagrasz oko³o 32 GB wiêcej
danych (o ile je tak dok³adnie na p³ytkach poupychasz).

Ja tam wolê obudowê z dyskiem, nawet gdybym mia³ wy³±cznie z komunikacji via
USB 2.0 korzystaæ.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Dopóki mój szef my¶li, ¿e ja du¿o zarabiam                               ]

Data: 2010-12-03 12:11:26
Autor: ±æê³ñ󶼿
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dawno nie widzieli¶my padniêtego dysku.
Ja ostatnio wczoraj 1TB w NAS-ie (na szczê¶cie by³ w RAID-zie).

-- -- -

Data: 2010-12-02 19:39:57
Autor: RobertCZ
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB

[...]

X360 mam juz 2 lata i tak patrze i Mortal_Kombat_vs_DC_Universe czy Midnight_Club_Los_Angeles , czyli pierwsze gry chodza bez problemow mino ze nie mam ich zgranych na HDD x360

Data: 2010-12-02 21:38:20
Autor: RadoslawF
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Dnia 2010-12-02 19:39, U¿ytkownik RobertCZ napisa³:

[...]

Dwa lata to nie problem, mi zaczynaj± padaæ p³ytki CD nagrywane
z dziesiêæ lat temu.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-03 00:45:24
Autor: OMSON
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
RadoslawF pisze:

Dwa lata to nie problem, mi zaczynaj± padaæ p³ytki CD nagrywane
z dziesiêæ lat temu.

Nie problem dla p³yt CD - temat jest o p³ytach dwustronnych 8,5GB.

Pzdr, OMSON

Data: 2010-12-02 16:13:17
Autor: Piter
nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB
Gupik pisze tak:

czy te p³ytki nagrywa siê tak jak zwyk³e DVD czy trzeba w którym¶ momencie prze³o¿yæ odwrotnie [ chodzi o p³ytki dwuwarstwowe ] i
jakie p³ytki tego typu s± dobre ??

Nie trzeba przek³adaæ.
Mnie siê nigdy nie uda³o nagraæ takiej p³yty bez b³êdów tak¿e je¶li masz na my¶li nagrywanie bo mam plik który jest wiêkszy od 4,7 GB to daj sobie spokój szkoda nerwów.

--
Piter

nagrywanie p³ytek DVD 8.5GB