nagrywarki CD/DVD NEC'a [cross]

Data: 2009-07-20 00:10:18
Autor: rs
nagrywarki CD/DVD NEC'a [cross]
do niedawna myslalem, ze nagrywarki NEC 3450A byly ok. nagralem na
nich setki plyt od CD po DVD DL. plusy, minusy. markowe i jakies
indyjskie matrixy najgorszego sortu. nie bylo wiekszych problemow.
pare miesiecy temu okazalo sie, ze nie moge nagrywac plyt DL. trudno,
mysle sobie, nie czesto nagrywam takie plyty, przezyje, ale potem
okazalao, sie, ze nie nagrywarki nie chca nagrywac rowniez na minusach
TDK wzietych z tego samego slupka. dokladnie ta sama sytuacja jest na
dwoch innych kompach z takimi samymi nagrywarkami. uzywam programow
pod windows 2000/XP/vista - nero, ashampoo i roxio. na wszystkich jest
to samo. naped nie przyjmuje plyty i mowi, ze plyta albo jest
zapisana, albo zeby wrzucic inna, albo (nero) prosi specyficznie o
plusa. w tych samych systemach nagrywarki (kupowane z systemem jako
NEC) NEC SONY OPTIARC AD 7170A sprawuja sie bez zarzutu. czy ktos sie spotkal ze zjawiskiem jakie opisalem, czy to moze tak
wyglada powolne umieranie nagrywarek NEC 3450A? z gory dzieki za rozjasnienie sytuacji.

btw. jakie teraz nagrywarki wewnetrzne CD/DVD warto kupowac? <rs>

Data: 2009-07-20 07:06:09
Autor: G Nowak
[...]

A firmware nowy?

--
pozdr

Data: 2009-07-20 12:09:06
Autor: rs
nagrywarki CD/DVD NEC'a [cross]
On Mon, 20 Jul 2009 07:06:09 +0100, "G Nowak"
<gnowak84.wytnijto@gmail.com> wrote:

[...]

hmmmm. nie sprawdzalem. najnowszy naped ma niewiele wiecej jak dwa
lata. jednak nie sadze, by nawet starszy firmware by sie nagle
zbiesil, i odmowil  nagrywania plytek, na ktorych poprzednio
nagrywarki nagrywaly i to na trzech roznych systemach. <rs>

--

"My God is nicer than yours". Thomas Krupski

Data: 2009-07-20 15:46:26
Autor: radekp@konto.pl
nagrywarki CD/DVD NEC'a [cross]
Mon, 20 Jul 2009 07:06:09 +0100, w <h411ga$fue$1@inews.gazeta.pl>, "G Nowak"
<gnowak84.wytnijto@gmail.com> napisał(-a):

A firmware nowy?

Już chyba nie robią nowych firmware do 3540A - ostatni bodajże sprzed ładnych
paru lat (poprawka do oryginalne i koniec).
Mnie też nie nagrywa DL... :]

Data: 2009-07-20 12:09:55
Autor: rs
nagrywarki CD/DVD NEC'a [cross]
On Mon, 20 Jul 2009 15:46:26 +0200, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> wrote:

[...]

hmmm. no trudno. pewnie bede sie z tym musial pogodzic. w kazdym razie
dzieki za odpowiedzi. <rs>

--

"My God is nicer than yours". Thomas Krupski

Data: 2009-07-20 18:29:04
Autor: Jan Goscicki
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:f8t865p23v53iago5v10pc0f38ksarvuh14ax.com...

[...]

Nagrywa. Sprawdź 1.W8 lub lepiej 1.W9 na przykład stąd: http://liggydee.cdfreaks.com/page/en/NEC-ND-3540A/

Janek

Data: 2009-07-20 18:59:06
Autor: Leszek K.
Dnia Mon, 20 Jul 2009 18:29:04 +0200, Jan Goscicki napisał(a):

[...]

Nie każde. Verbatim-y łyka bez problemu, ale ostatnio nabyłem maxell-e i te
dopiero pionier 215 (i to dopiero po wgraniu świeżego firmware) nagrał.  --

Data: 2009-07-20 19:03:54
Autor: radekp@konto.pl
nagrywarki CD/DVD NEC'a [cross]
Mon, 20 Jul 2009 18:29:04 +0200, w <h4266q$6sd$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
"Jan Goscicki" <jan.goscicki@wp.pl> napisał(-a):

Nagrywa. Sprawdź 1.W8 lub lepiej 1.W9 na przykład stąd: http://liggydee.cdfreaks.com/page/en/NEC-ND-3540A/

A nie lepiej 1.WA czy 1.WB -- chyba są nowsze od 1.W9?

Data: 2009-07-20 20:10:56
Autor: Jan Goscicki
nagrywarki CD/DVD NEC'a [cross]
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:4r8965d3abirt3avmb2483if3tt9gv3e434ax.com...

(...)
http://liggydee.cdfreaks.com/page/en/NEC-ND-3540A/
A nie lepiej 1.WA czy 1.WB -- chyba są nowsze od 1.W9?

Nie wiem. :)
Kiedyś wgrywałem kolejno jak się ukazywały 1.W7 ÷ 1.W9
Nagrywałem DL i to mi wystarczyło. Teraz mam tę nagrywarkę jako rezerwową w kieszeni na USB. Podstawową jest inna.

Janek

Data: 2009-07-21 16:05:04
Autor: radekp@konto.pl
nagrywarki CD/DVD NEC'a [cross]
Mon, 20 Jul 2009 20:10:56 +0200, w <h42c41$jpd$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
> [...]

Nagrywałem DL i to mi wystarczyło. Teraz mam tę nagrywarkę jako rezerwową w kieszeni na USB. Podstawową jest inna.

Zaflashowałem 1.WB (wcześniej był Mad Dog F2) i dalej nie chce zapisywać DL.
Co prawda płytkę DL mam tylk 1 szt. jakiegoś Vakossa, ale nie i już (nie
rozpoznaje).

Data: 2009-07-20 13:24:26
Autor: Animka
rs pisze:
[...]

Może te programy, których używasz są uszkodzone jakieś.
Odinstaluj i spróbuj nagrać jakieś pliki spod samego XP i na nie używanej płytce.
Skopiuj jakieś pliki na płytkę np. cdrom w Exploatorze Windows, a potem ""Zapisz te pliki na dysku CDROM".
Ja używam programiku freeware "Burn4 Free" i bardzo sobie chwalę.

--
animka

Data: 2009-07-20 10:31:00
Autor: rs
nagrywarki CD/DVD NEC'a [cross]
On Mon, 20 Jul 2009 13:24:26 +0200, Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl>
wrote:

[...]

trzy programy uszkodzone w taki sam sposob, na trzech roznych kompach?
<rs>

--

"My God is nicer than yours". Thomas Krupski

Data: 2009-07-20 17:17:02
Autor: Animka
rs pisze:

trzy programy uszkodzone w taki sam sposob, na trzech roznych kompach?

Może cały czas chce użyć tej samej płytki, która już się nie nadaje do nagrania-zamiast wziąć następną czystą.
Tak sobie gdybam.

--
animka

Data: 2009-07-20 12:05:35
Autor: rs
nagrywarki CD/DVD NEC'a [cross]
On Mon, 20 Jul 2009 17:17:02 +0200, Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl>
wrote:

rs pisze:

trzy programy uszkodzone w taki sam sposob, na trzech roznych kompach?

Może cały czas chce użyć tej samej płytki, która już się nie nadaje do nagrania-zamiast wziąć następną czystą.
Tak sobie gdybam.

tak. to widac. <rs>