nagrywarki dvd z SATA

Data: 2011-01-12 16:55:13
Autor: the_foe
nagrywarki dvd z SATA
mam pytanko. Wlasnie padl mi naped (po 4 latach intesywnego uzytkowania wiec trzeba oddac ze odsluzyl swoje) a teraz naped PATA jest drozszy od SATA. Ja mam sterownik SATA I. Tak wiec, czy te napedy wspolpracuja z SATA I bo na zdjeciach w necie widac ze nie ma zadnych zworek jak w HDD by ograniczyc transfer do 150 Mbs
Dzieki.
--
the_foe

Data: 2011-01-12 17:06:46
Autor: qwerty
nagrywarki dvd z SATA
UĹĽytkownik "the_foe"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
[...]

Musisz sobie odpowiedzieć na 2 pytania:
1. Czy masz płytę głównym na badziewnym VIA
2. Czy napędy są na sata 3 Gbps, czy 1,5 Gbps. :)

Data: 2011-01-12 17:24:27
Autor: the_foe
nagrywarki dvd z SATA
W dniu 2011-01-12 17:06, qwerty pisze:
Musisz sobie odpowiedzieć na 2 pytania:
1. Czy masz płytę głównym na badziewnym VIA
2. Czy napędy są na sata 3 Gbps, czy 1,5 Gbps. :)

mam HDD SATA II na sterowniku SATA I i dziala wiec spzret tu nie bedzie problemem. Problem jest taki ze zaden z producentow DVD-RW jasno nie pisze jaki to jest interfejs. Wszytscy pisza po porstu Serial ATA, bez zadnej numeracji.

--
the_foe

Data: 2011-01-12 18:27:05
Autor: Czarek
nagrywarki dvd z SATA
W dniu 12-01-2011 17:24, the_foe napisał/a:
W dniu 2011-01-12 17:06, qwerty pisze:
Musisz sobie odpowiedzieć na 2 pytania:
1. Czy masz płytę głównym na badziewnym VIA
2. Czy napędy s± na sata 3 Gbps, czy 1,5 Gbps. :)

[...]

Nie "na sterowniku" tylko kontrolerze ;-)

Podaj dokładny symbol swojej płyty głównej.

--
Cz.

Data: 2011-01-12 18:44:42
Autor: the_foe
nagrywarki dvd z SATA
W dniu 2011-01-12 18:27, Czarek pisze:
[...]

Gigabyte GA-K8VT800 v1

--
the_foe

Data: 2011-01-12 19:06:14
Autor: Czarek
nagrywarki dvd z SATA
W dniu 12-01-2011 18:44, the_foe napisał/a:

Gigabyte GA-K8VT800 v1

http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-k8vt800_1x

Chipset VIA, podobno z nim bywaj± problemy ale o szczegółach niech się wypowiedz± bardziej obeznani z tematem.

--
Cz.

Data: 2011-01-15 12:56:44
Autor: Tomaszek
nagrywarki dvd z SATA
W dniu 2011-01-12 19:06, Czarek pisze:
Chipset VIA, podobno z nim bywaj± problemy ale o szczegółach niech się
wypowiedz± bardziej obeznani z tematem.

ASRock K7VT4A Pro - u mnie zworkować trzeba, inaczej dysku nie wykryje. Napędu optycznego nie podł±czałem. Ale to jedne z pierwszych SATA, więc one chyba w ogóle nie obsługiwały autonegocjacji prędko¶ci?

Data: 2011-01-15 13:13:01
Autor: Tomaszek
nagrywarki dvd z SATA
W dniu 2011-01-15 12:56, Tomaszek pisze:
ASRock K7VT4A Pro - u mnie zworkować trzeba, inaczej dysku nie wykryje.
Napędu optycznego nie podłączałem. Ale to jedne z pierwszych SATA, więc
one chyba w ogóle nie obsługiwały autonegocjacji prędkości?

Żebym nie był gołosłowny. Fragment instrukcji obsługi do Barracud serii 12 ( strona 22 ):

Install a jumper as shown in Figure 1 below to limit the data transfer rate to 1.5 Gbits/sec (and leave the drive connected to the SATA-equipped motherboard or host adapter that doesn’t support autonegotiation) or
•Install a SATA host adapter that supports autonegotiation, leave the drive jumper block set to “Normal operation” (see Figure 1 below), and connect the drive to that adapter. This option has the benefit of not limiting the drive to a 1.5 Gbits/sec transfer rate.

Całość tu: http://tnij.org/jx8a

Data: 2011-01-15 15:45:47
Autor: qwerty
nagrywarki dvd z SATA
Użytkownik "Tomaszek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:igs21g$9nj$1@news.onet.pl...
ASRock K7VT4A Pro - u mnie zworkować trzeba, inaczej dysku nie wykryje.

Musiałe¶, gdyż jest na nic nie wartym VIA. Mam płytę na i865PE i nic nie muszę robić.

Data: 2011-01-15 17:37:30
Autor: Tomaszek
nagrywarki dvd z SATA
W dniu 2011-01-15 15:45, qwerty pisze:
Musiałe¶, gdyż jest na nic nie wartym VIA. Mam płytę na i865PE i nic nie
muszę robić.

Przestawienie zworki raz na kilka lat przy wymianie dysku to chyba nie jest aż tak wielki problem;)

Data: 2011-01-12 18:38:56
Autor: qwerty
nagrywarki dvd z SATA
UĹĽytkownik "the_foe"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:igkkjq$aac$1@news.dialog.net.pl...
mam HDD SATA II na sterowniku SATA I i dziala wiec spzret tu nie bedzie problemem.

1. Kontrolerze
2. Skoro Sata 3 Gbps działa u ciebie to czym się martwisz? Wiesz po co jest ta zworka ograniczająca do Sata 1,5 Gbps?

Problem jest taki ze zaden z producentow DVD-RW jasno nie pisze jaki to jest interfejs. Wszytscy pisza po porstu Serial ATA, bez zadnej numeracji.

Zapewne montują sata 1,5 Gbps. Skoro nie chwalą się coraz większymi cyferkami (ciekawe czemu nie zrobią od razu marketingowe logo Sata 28,67 Tbps).

Data: 2011-01-12 20:25:52
Autor: Radosław Sokół
nagrywarki dvd z SATA
W dniu 12.01.2011 17:24, the_foe pisze:
mam HDD SATA II na sterowniku SATA I i dziala wiec spzret tu nie bedzie problemem. Problem jest taki ze zaden z producentow DVD-RW jasno nie pisze jaki to jest interfejs. Wszytscy pisza po porstu

Bo nie ma takiego czego¶ jak "SATA I" i "SATA II", więc
producenci bardzo sensownie nie pisz± takiej informacji.
Mogliby pisać jedynie o tym, jaka szybko¶ć sygnalizacji
jest obsługiwana przez sterownik napędu.

Twój problem jest w tym, że obecnie mało kto już używa płyt
na starych, problematycznych układach VIA, a tym bardziej
kupuje do takiej płyty nowy napęd optyczny SATA. Nawet w
dyskach twardych już się nie montuje zworek ograniczaj±cych
sygnalizację z 3.0 Gbps do 1.5 Gbps (koszty!), co najwyżej
udostępnia się tak± opcję programowo.

Potwierdzam, że może być problem z rozpoznaniem sterownika
przez mostek, jeżeli napęd używa trybu 3.0 Gbps. Oczywi¶cie,
tryb można sprawdzić na jakim¶ innym komputerze, ale przed
kupnem napędu jest to z oczywistych względów niemożliwe ;)
Zostaje Ci popytać się o jaki¶ sprawdzony napęd działaj±cy
w trybie 1.5 Gbps i szukać takiego.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-01-15 12:59:55
Autor: Tomaszek
nagrywarki dvd z SATA
W dniu 2011-01-12 20:25, Radosław Sokół pisze:
[...]

A ja tam w najnowszych Seagate'ach i WD widzę te zworki. SprawdĽ proszę;)

[...]

Ewentualnie przej¶ciówka SATA>ATA, ale z jako¶ci± bywa różnie.

Data: 2011-01-15 17:19:50
Autor: Radosław Sokół
nagrywarki dvd z SATA
W dniu 15.01.2011 12:59, Tomaszek pisze:
[...]

W niektórych może s±. Ale np. w Samsungach bodajże już nie.

Akurat Seagate nie kupuję od bardzo dawna :)

Ewentualnie przej¶ciówka SATA>ATA, ale z jako¶ci± bywa różnie.

Tak, to rozwi±zanie jest nieco bez sensu.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-01-15 17:35:58
Autor: Tomaszek
nagrywarki dvd z SATA
W dniu 2011-01-15 17:19, Radosław Sokół pisze:
W niektórych może s±. Ale np. w Samsungach bodajże już nie.

Sprawdziłem. W Samsungach jest rozwi±zanie programowe, ale najpierw trzeba posiadać co¶ co ten dysk rozpozna;)

Akurat Seagate nie kupuję od bardzo dawna :)

Ewentualnie przej¶ciówka SATA>ATA, ale z jako¶ci± bywa różnie.

Tak, to rozwi±zanie jest nieco bez sensu.

Utrata danych mi się nie u¶miecha;)

Data: 2011-01-12 19:13:29
Autor: JoteR
nagrywarki dvd z SATA
"the_foe" napisał:

 teraz naped PATA jest drozszy od SATA.

O ile i czy ta różnica w cenie jest warta szarpania się ze sprzetem, co do którego nie masz pewności, czy i jak będzie działał z Twoją płytą? Przy okazji, spójrz na wątek o problemach z bootowaniem z napędu SATA wpiętym do płyty z chipsetem właśnie VIA.

JoteR

Data: 2011-01-12 19:32:32
Autor: the_foe
nagrywarki dvd z SATA
W dniu 2011-01-12 19:13, JoteR pisze:
"the_foe" napisał:

[...]

w tej chwili mama podpiety dysk SATA II i dziala bez problemu, tyle ze trzeba bylo wpiac zworke. W DVD-RW nie ma takiej opcji...

--
the_foe

Data: 2011-01-12 20:54:00
Autor: Kamikazee
nagrywarki dvd z SATA
W dniu 2011-01-12 19:32, the_foe pisze:
w tej chwili mama podpiety dysk SATA II i dziala bez problemu, tyle ze
trzeba bylo wpiac zworke. W DVD-RW nie ma takiej opcji...

Ale zworkę wpinałe¶ aby obniżyć czy zwiększyć transfer?

nagrywarki dvd z SATA