najbardziej energooszczedny desktop w idle

Data: 2010-03-16 18:53:04
Autor: GLaF
najbardziej energooszczedny desktop w idle
Dnia Tue, 16 Mar 2010 17:00:16 +0100, R.M. napisał(a):

Witam,
Probuje dobrac komponenty (zasilacz ATX, plyta, procesor), tak aby pobieraly jak najmniej pradu w stanie idle, atomy i inne odpadaja ze wzgledu na to, ze czasami bede potrzebowal wyzszej wydajnosci

Zasilacz: Enermax MODU87+ 500 W (80+ gold), jak na swoją moc ma wg ludzi z
PCLaba bardzo wysoką sprawność przy bardzo niskim obciążeniu:
http://pclab.pl/art41063-9.html

Co do procków z AMD, to tu masz listę:
http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUResult.aspx
Wystarczy wybrać Wattage i Socket. Zaczynają się od 25 W dla AM3.

Mój 5050e (45 W TDP) według programu monitorującego ASRocka pobiera w idle
2,5 W, pod obciążeniem do 46 W. Cały komp w idlu pobiera ok 45 W (bez
monitora, średniej sprawności zasilacz, karta TV, 2 moduły RAM). --
GLaF

Data: 2010-03-16 19:36:37
Autor: R.M.
On 03/16/2010 06:53 PM, GLaF wrote:
[...]

super by bylo, gdyby to byla prawda - 90% sprawnosci przy 5% obciazenia, moze ktos to potwierdzic, bo ja jakos nie moge w to uwierzyc ... jak oni to zrobili?

Data: 2010-03-16 20:44:21
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Tue, 16 Mar 2010 19:36:37 +0100, R.M. napisał(a):

super by bylo, gdyby to byla prawda - 90% sprawnosci przy 5% obciazenia,
moze ktos to potwierdzic, bo ja jakos nie moge w to uwierzyc ... jak oni
to zrobili?
Chyba najlepsza metoda to uzycie prostownikow synchronicznych, zwlaszcza na 3.3V.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-03-17 17:55:18
Autor: R.M.
On 03/16/2010 08:44 PM, Jaroslaw Berezowski wrote:
[...]

bajki opowiadaja pclab jest nic nie warte, klamia lub swoje testy robia byle jak, ten sam zasilacz przetestowany przez spr:

http://www.silentpcreview.com/article806-page5.html

Data: 2010-03-17 18:37:48
Autor: Wiesław
Dnia 17-03-2010 o 17:55 R.M. napisał na pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika:

bajki opowiadaja pclab jest nic nie warte, klamia lub swoje testy robia  byle jak, ten sam zasilacz przetestowany przez spr:

http://www.silentpcreview.com/article806-page5.html

To jest Enermax Modu82+, a na PcLabie jest test Modu87+, a to robi dużą
różnicę. Ponieważ mnie te testy z PcLaba również nie przekonują, znalazłem
bardziej wiarygodne, ale również imponujące wyniki dla tego zasilacza.

http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/showdoc.aspx?i=3723&p=12
To naprawdę świetne zasilacze, ale ta cena...

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-03-24 12:15:59
Autor: Eryk
[...]

Mi właśnie "kończył się" Tagan 430 EasyCon i jak znalazłem tutaj to info o Enermaxie uznałem, że to coś w sam raz dla mnie :)
Wczoraj dotarł i już zrobiłem mały test (tanim miernikiem który jest wyśmiewany tutaj ale zawsze coś :)
3 letni Tagan w idle ciągnał 145 W
teraz po zmianie na Enermaxa 87+ mam w idle 115 W wychodzi 30 W mniej. Komputer chodzi po 12-14 godzin dziennie więc powinienem to odczuć na rachunku i może nawet wyjdę na zero :)
Sprawność (wskazywana przez tani czujnik więc w 100% nie można na tym polegać) jest zdecydowanie lepsza niż Tagana ale ten miał już swoje lata i zapewnił stabilność jak skała. Nigdy mi się komputer nie zawiesił ot tak ani podczas pracy ani podczas grania.

Te 115W to na E8400 podkręconym do 3600 Ati 4770 (bez podkręcania) jeszcze jedna karta Ati 5450, 8 GB ram, 3 dyski twarde, DVD-R i Win764.

Pzdr
Eryk

najbardziej energooszczedny desktop w idle