najem lokalu - ryczałt

Data: 2009-04-21 14:50:55
Autor: witek
najem lokalu - ryczałt
dr_indy@gazeta.pl wrote:

Pytanie brzmi, czy fiskus bĂŞdzie pobieraÂł ode mnie podatek takÂże od tych mediĂłw?

a dlaczego by nie.
ja bym to jeszcze kazał ovatować na ich miejscu.

Data: 2009-04-21 22:51:02
Autor:
najem lokalu - ryczałt

a dlaczego by nie.
ja bym to jeszcze kazał ovatować na ich miejscu.

albo wyciąc mi nerkę, bo dlaczego nie? Przez taką postawę Ustawodawcy większość ludzi wynajmujących ma w dupie US i nie zgłasza tego do opodatkowania, albo zgłasza ryczałt po najmniejszej linii oporu. Ktoś w końcu na ten socjalizm musi pracować.

Ale koniec z chciejstwem twoim albo moim, to nie jest koncert życzeń. Interesują mnie fakty związane z przedstawioną sprawą, jeśli masz coś rzeczowego do napisania to chetnie przeczytam. W końcu po to jest ta grupa.

Data: 2009-04-21 16:07:46
Autor: witek
najem lokalu - ryczałt
dr_indy@gazeta.pl wrote:
a dlaczego by nie.
ja bym to jeszcze kazał ovatować na ich miejscu.

albo wyciąc mi nerkę, bo dlaczego nie?

Nie to nie wchodzi w grę,
ale pare (teraz to już chyba naście) był ogólnopolska afera z prywatnymi rozmowania przez służbowe telefony.
Pracownicy zwracali firmie kasę za prywatne rozmowy i US się dowalił, że to sprzedaż usług i kazał do każdego impulsu doliczyć 22%.
Ja tu nie widzę przeciwskazań, żeby do "odsprzedaży" mediów doliczyć VAT.
Tak sobie gdybam, ale jakby się uprzec to czemu nie.

[...]

No więc ci napisałem.
Rozliczasz się wg. ryczałtu i skoro firma płaci ci X złotych to płcisz ryczałt od X złotych i nikogo nie obchodzi co się na to X złotych składa.
Było się rozliczać na zasadach ogólnych wóczas dostawałbyć X złotych, w koszta wrzucił twoje wydatki a podatek płacił od różnicy.
Albo rybki albo akwarium.

Data: 2009-04-22 06:58:22
Autor: Piotrek
najem lokalu - ryczałt
witek wrote:
[...]

Spokojnie.

Był taki temat przerabiany jakiś czas temu i wnioski są odmienne od Twoich.

Click -- > http://tinyurl.com/najem-media

Piotrek

Data: 2009-04-22 09:40:30
Autor: Gotfryd Smolik news
najem lokalu - ryczałt
On Wed, 22 Apr 2009, Piotrek wrote:

witek wrote:
[...w cytacie mamy o ryczałcie...]
Spokojnie.

Był taki temat przerabiany jakiś czas temu i wnioski są odmienne od Twoich.

Click -- > http://tinyurl.com/najem-media

  I to się zgadza, była interpretacja MF (po niej przekopałem cały KC
w poszukiwaniu LITERALNEJ treści tego co MF objaśnił :>)

  Ale trzeba przyznać, że "witek" ma rację jak idzie o VAT.
  Jest "odsprzedaż w rozumieniu VAT"? - jest.
  Na mój rozum konieczność wystawienia *refaktury* trzeba by rozważyć
całkiem na poważnie.
  No chyba że wynajmujący korzysta ze zwolnienia podmiotowego (tego
w wątku nie było).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-22 10:18:47
Autor: Piotrek
najem lokalu - ryczałt
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Jasne!

Ja odnosiłem się tylko do kwestii "opłaty za media jako przychód".

Natomiast jako praktykujący wynajmujący (najem prywatny) mogę powiedzieć tyle, że podczas kontroli krzyżowej nie zakwestionowano mi ani ewidencji ani wystawionej FV, w której refakturowałem opłaty za media (naliczając VAT jak sugeruje Witek) nie ujmując refakturowanej kwoty w ewidencji przychodów.

Nie była to wprawdzie formalna kontrola u mnie, ale kazali przyjechać z fakturami, ewidencją VAT i ewidencją przychodów.

Piotrek

Data: 2009-04-23 10:21:07
Autor: Gotfryd Smolik news
najem lokalu - ryczałt
On Wed, 22 Apr 2009, Piotrek wrote:

Nie była to wprawdzie formalna kontrola u mnie, ale kazali przyjechać
z fakturami

....."czynności sprawdzające" pewnie :D

pzdr, Gotfryd

najem lokalu - ryczałt