najem lokalu - rycza³t

Data: 2009-04-21 21:03:30
Autor:
najem lokalu - rycza³t
Witam,

uprzejmie prosze o wyja¶nienie mi nastêpuj±cej kwestii:
wynajmujê komu¶ (firmie) lokal na zasadzie rycza³tu. Umowa mówi o kwocie powiedzmy 1000 z³ tytu³em najmu oraz pokryciu przez korzystajacego z lokalu op³at od mediów. Konstrukcja jest taka, ¿e ja op³acam rachunki a a firma zwraca mi pieni±dze po przedstawieniu dowodu op³at. Na koniec miesi±ca przedstawiam firmie rachunek gdzie wyszczególniam dwie pozycje - pierwsza to ten 1000 z³, a druga to "zwrot kosztów op³at za media....".

Pytanie brzmi, czy fiskus bêdzie pobiera³ ode mnie podatek tak¿e od tych mediów?

dr_indy

Data: 2009-04-21 14:50:55
Autor: witek
najem lokalu - ryczałt
dr_indy@gazeta.pl wrote:

Pytanie brzmi, czy fiskus bêdzie pobiera³ ode mnie podatek tak¿e od tych mediów?

a dlaczego by nie.
ja bym to jeszcze kazał ovatować na ich miejscu.

Data: 2009-04-21 22:51:02
Autor:
najem lokalu - rycza³t

a dlaczego by nie.
ja bym to jeszcze kaza³ ovatowaæ na ich miejscu.

albo wyci±c mi nerkê, bo dlaczego nie? Przez tak± postawê Ustawodawcy wiêkszo¶æ ludzi wynajmuj±cych ma w dupie US i nie zg³asza tego do opodatkowania, albo zg³asza rycza³t po najmniejszej linii oporu. Kto¶ w koñcu na ten socjalizm musi pracowaæ.

Ale koniec z chciejstwem twoim albo moim, to nie jest koncert ¿yczeñ. Interesuj± mnie fakty zwi±zane z przedstawion± spraw±, je¶li masz co¶ rzeczowego do napisania to chetnie przeczytam. W koñcu po to jest ta grupa.

Data: 2009-04-21 16:07:46
Autor: witek
najem lokalu - rycza³t
dr_indy@gazeta.pl wrote:
a dlaczego by nie.
ja bym to jeszcze kaza³ ovatowaæ na ich miejscu.

albo wyci±c mi nerkê, bo dlaczego nie?

Nie to nie wchodzi w grê,
ale pare (teraz to ju¿ chyba na¶cie) by³ ogólnopolska afera z prywatnymi rozmowania przez s³u¿bowe telefony.
Pracownicy zwracali firmie kasê za prywatne rozmowy i US siê dowali³, ¿e to sprzeda¿ us³ug i kaza³ do ka¿dego impulsu doliczyæ 22%.
Ja tu nie widzê przeciwskazañ, ¿eby do "odsprzeda¿y" mediów doliczyæ VAT.
Tak sobie gdybam, ale jakby siê uprzec to czemu nie.

[...]

No wiêc ci napisa³em.
Rozliczasz siê wg. rycza³tu i skoro firma p³aci ci X z³otych to p³cisz rycza³t od X z³otych i nikogo nie obchodzi co siê na to X z³otych sk³ada.
By³o siê rozliczaæ na zasadach ogólnych wóczas dostawa³byæ X z³otych, w koszta wrzuci³ twoje wydatki a podatek p³aci³ od ró¿nicy.
Albo rybki albo akwarium.

Data: 2009-04-22 06:58:22
Autor: Piotrek
najem lokalu - rycza³t
witek wrote:
[...]

Spokojnie.

By³ taki temat przerabiany jaki¶ czas temu i wnioski s± odmienne od Twoich.

Click -- > http://tinyurl.com/najem-media

Piotrek

Data: 2009-04-22 09:40:30
Autor: Gotfryd Smolik news
najem lokalu - rycza³t
On Wed, 22 Apr 2009, Piotrek wrote:

witek wrote:
[...w cytacie mamy o rycza³cie...]
Spokojnie.

By³ taki temat przerabiany jaki¶ czas temu i wnioski s± odmienne od Twoich.

Click -- > http://tinyurl.com/najem-media

  I to siê zgadza, by³a interpretacja MF (po niej przekopa³em ca³y KC
w poszukiwaniu LITERALNEJ tre¶ci tego co MF obja¶ni³ :>)

  Ale trzeba przyznaæ, ¿e "witek" ma racjê jak idzie o VAT.
  Jest "odsprzeda¿ w rozumieniu VAT"? - jest.
  Na mój rozum konieczno¶æ wystawienia *refaktury* trzeba by rozwa¿yæ
ca³kiem na powa¿nie.
  No chyba ¿e wynajmuj±cy korzysta ze zwolnienia podmiotowego (tego
w w±tku nie by³o).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-22 10:18:47
Autor: Piotrek
najem lokalu - rycza³t
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Jasne!

Ja odnosi³em siê tylko do kwestii "op³aty za media jako przychód".

Natomiast jako praktykuj±cy wynajmuj±cy (najem prywatny) mogê powiedzieæ tyle, ¿e podczas kontroli krzy¿owej nie zakwestionowano mi ani ewidencji ani wystawionej FV, w której refakturowa³em op³aty za media (naliczaj±c VAT jak sugeruje Witek) nie ujmuj±c refakturowanej kwoty w ewidencji przychodów.

Nie by³a to wprawdzie formalna kontrola u mnie, ale kazali przyjechaæ z fakturami, ewidencj± VAT i ewidencj± przychodów.

Piotrek

Data: 2009-04-23 10:21:07
Autor: Gotfryd Smolik news
najem lokalu - rycza³t
On Wed, 22 Apr 2009, Piotrek wrote:

Nie by³a to wprawdzie formalna kontrola u mnie, ale kazali przyjechaæ
z fakturami

....."czynno¶ci sprawdzaj±ce" pewnie :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-21 21:06:39
Autor: Tomasz
najem lokalu - rycza³t
dr_indy@gazeta.pl pisze:
[...]

przepisz lepiej media na firme - w razie problemow to oni beda dluznikiem dostawcow mediow, a nie ty. No i nie bedziesz musial sie tlumaczyc przed fiskusem :)

Pytanie brzmi, czy fiskus bêdzie pobiera³ ode mnie podatek tak¿e od tych mediów?

--
Tomasz

Data: 2009-04-21 21:36:07
Autor:
najem lokalu - rycza³t

przepisz lepiej media na firme - w razie problemow to oni beda
dluznikiem dostawcow mediow, a nie ty. No i nie bedziesz musial sie tlumaczyc przed fiskusem :)

za pó¼no:(

Na logikê to chyba nie mog± siê przyczepiæ, ale postêpowanie logiczne nie jest im narzucone przez ustawê (niestety).

najem lokalu - rycza³t