najlepsza ropa

Data: 2009-05-14 06:43:03
Autor: h1n1
najlepsza ropa
Pewnie było, ale w google znalazłem zapisy głównie dość stare (lata 2004-2006) i nie z tej grupy.
Czy rzeczywiście opłaca się dopłacać np. do BP Ultimate czy Orlen Verva?
Czy Shell nadal sprzedaje najlepszą ropę?
Jaka jest z Waszych doświadczeń najlepsza ropa na rynku?

Pozdrawiam dieslowców

Data: 2009-05-14 06:54:18
Autor: JanKo
najlepsza ropa
Agent h1n1 nadaje:

Jaka jest z Waszych doświadczeń najlepsza ropa na rynku?

Najlepsza ropa to jest ta po 130 dolców za baryłke. Ta po 58 to chińska podróbka.

Data: 2009-05-14 07:41:32
Autor: Zbyszek
najlepsza ropa

Użytkownik "h1n1" <h1n1@wp.pl> napisał w wiadomości news:gug7h0$vkq$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Pozdrawiam dieslowców ===================================================== To było w listopadzie i grudniu ub.roku :
Zabawiłem się w sprawdzanie na stacjach czy ON jest napewno "zimowy"
Na każdej zapytanej stacji pokazywano mi bez problemu fakturę
za ostatnie paliwo . Czy to była stacja Orlen , BP , Lukoil czy jeszcze
inna to faktura była zawsze wystawiona przez Rafinerię Płock .

Najlepsza ropa na rynku - to ropa z Płocka - bo innej niema .
    / przynajmniej w Warszawie i okolicach /

Data: 2009-05-14 08:42:03
Autor: sop3k
najlepsza ropa

> [...]

Najlepsza ropa na rynku - to ropa z Płocka - bo innej niema .
    / przynajmniej w Warszawie i okolicach /

Nie liczy sie tu tyle sama ropa, co sposób jej przechowywania, dodatki "konserwujące", i uczciwość sprzedawcy. Sama ropa w całej polsce jest taka sama.

Data: 2009-05-14 09:21:53
Autor: J.F.
najlepsza ropa
On Thu, 14 May 2009 08:42:03 +0200,  sop3k wrote:
Użytkownik "h1n1" <h1n1@wp.pl> napisał w wiadomości Zabawiłem się w sprawdzanie na stacjach czy ON jest napewno "zimowy"
[...]

Jest jeszcze Rafineria Gdanska [Lotos] i pare malych rafinerii - choc
one chyba podpadly pod Orlen.

Nie liczy sie tu tyle sama ropa, co sposób jej przechowywania, dodatki "konserwujące", i uczciwość sprzedawcy. Sama ropa w całej polsce jest taka sama.

A taka stacja Shella w ogole cos przechowuje i dodaje, czy cysterna
jedzie prosto z rozlewni Orlenu ? J.

Data: 2009-05-14 10:28:26
Autor: WIHEDCNF
najlepsza ropa

Użytkownik "J.F."

A taka stacja Shella w ogole cos przechowuje i dodaje, czy cysterna
jedzie prosto z rozlewni Orlenu ?

Obiło mi się o uszy, że rzeczywiście wszędzie baza ON jest ta sama, tylko np. w przypadku shell - przed wlaniem w zbiornik na stacji kierowca  cysterny dodaje do ON jakieś uszlachetniacze i robi sie z tego już w cysternie!!! V-power.

Data: 2009-05-14 10:43:47
Autor: 085
najlepsza ropa
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:gugla6$ijc$1mx1.internetia.pl...

Obiło mi się o uszy, że rzeczywiście wszędzie baza ON jest ta sama,

oczywiscie, nie dajmy sie zwariowac reklamom o specjalnie dobranym paliwie !

shell v-power 99+ przyjezdza 'skads tam' - polskie rafinerie nie maja czegos takiego w ofercie - a poza tym, tak jak piszecie - Plock, Gdansk, ew. cos zza wschodniej granicy.

p, zul

Data: 2009-05-15 07:32:12
Autor: stebi
najlepsza ropa
085 pisze:
[...]

V-power Racing przyjeżdża z Niemiec. Podobno w badaniach (co do jakości) boje na głowę nasz polski produkt.
Dodatki są wlewane przed wlaniem do cysterny. Każda sieć ma swój dodatek i z tego co wiem, to tyczy się to nie tylko paliw typy Ultimate/Verwa...

Data: 2009-05-15 11:51:56
Autor: WIHEDCNF
najlepsza ropa

Użytkownik "stebi"

V-power Racing przyjeżdża z Niemiec.

Chcesz mi powiedzieć, że do Białegostoku, Zamościa, Suwałk, Rzeszowa jedzie sobie co jakiś czas radośnie cysterna z Niemiec, żeby dolać troche Racinga?

Data: 2009-05-18 00:17:33
Autor: stebi
najlepsza ropa
WIHEDCNF pisze:

Użytkownik "stebi"

V-power Racing przyjeżdża z Niemiec.

Chcesz mi powiedzieć, że do Białegostoku, Zamościa, Suwałk, Rzeszowa jedzie sobie co jakiś czas radośnie cysterna z Niemiec, żeby dolać troche Racinga?

Wcale nie musi jechać z Niemiec co jakiś czas. Wystarczy, że gdzieś w Polsce jest przechowywana i rozwożona po Polsce. Przy tej cenie raczej by się to opłaciło.
A źródłem tej informacji jest kierowca pracujący w firmie przewożącej paliwa.

pozdr.
stebi

Data: 2009-05-15 02:18:08
Autor: ąćęłńóśźż
najlepsza ropa
A ta słynna ruska baza paliwowa przy granicy z Białorusią??
JaC

-- -- -

Najlepsza ropa na rynku - to ropa z Płocka - bo innej niema .

Data: 2009-05-15 11:37:02
Autor: Maverick
najlepsza ropa
ąćęłńóśźż wrote:
A ta słynna ruska baza paliwowa przy granicy z Białorusią??

Ta co ma powstac za 3-4 lata przy Puszczy Bialowieskiej?

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-05-14 10:31:38
Autor: Robert_J
najlepsza ropa
Jaka jest z Waszych doświadczeń najlepsza ropa na rynku?

Pytasz poważnie czy żartobliwie? ;-))) Niby według jakich doświadczeń? Uważasz że są tu aż tacy psychole, którzy pobierają z baków próbki i poddają badaniom? ;-)) Bo ocena organoleptyczna w tym przypadku to tak, jakbyś chciał oceniać smak befsztyka patrząc na niego przez szybę... Ale jak ktoś lubi oszukiwać samego siebie że "ta jest lepsza, a ta ciulowa" to jego sprawa...

Data: 2009-05-14 11:28:47
Autor: kamil
najlepsza ropa

"Robert_J" <rob_33@wp.pl> wrote in message news:gugktd$s2o$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja NP na paliwach 99 oct i 100oct robie ok 30-40km wiecej na jednym baku, trasa codziennie ta sama, ruch identyczny, sprawdzane po kilkukrotnym tankowaniu do pelna danego paliwa.

Tak, tak, psychol jestem.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-14 08:42:57
Autor: Rafał Banaszkiewicz
najlepsza ropa
kamil wyskrobał:

[...]

a mię sie wydawało że ropę określa liczba cetanowa....

Data: 2009-05-14 12:34:16
Autor: Maverick
najlepsza ropa
kamil wrote:
"Robert_J" <rob_33@wp.pl> wrote in message news:gugktd$s2o$1inews.gazeta.pl...
Jaka jest z Waszych doÂświadczeĂą najlepsza ropa na rynku?
Pytasz powaÂżnie czy Âżartobliwie? ;-))) Niby wedÂług jakich doÂświadczeĂą? UwaÂżasz Âże sÂą tu aÂż tacy psychole, ktĂłrzy pobierajÂą z bakĂłw prĂłbki i poddajÂą badaniom? ;-)) Bo ocena organoleptyczna w tym przypadku to tak, jakbyÂś chciaÂł oceniaĂŚ smak befsztyka patrzÂąc na niego przez szybĂŞ... Ale jak ktoÂś lubi oszukiwaĂŚ samego siebie Âże "ta jest lepsza, a ta ciulowa" to jego sprawa...

Ja NP na paliwach 99 oct i 100oct robie ok 30-40km wiecej na jednym baku, trasa codziennie ta sama, ruch identyczny, sprawdzane po kilkukrotnym tankowaniu do pelna danego paliwa.

Tak, tak, psychol jestem.

A wiec dolanie alkoholu czy wiekszosci rozpuszczalnikow powinno dawac oszczednosci :D

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-05-14 11:36:44
Autor: kamil
najlepsza ropa

"Maverick" <maveWYTNIJ_TO_I_TOrick_1@poczta.fm> wrote in message news:gugs38$s3g$2inews.gazeta.pl...
kamil wrote:
[...]

Nie wierzysz, twoja sprawa. Fakt ze nie tankuje na jakichs ukrainskich stacjach diabli wiedza czego, ale srednie spalanie 13.5 litra z ostanich 4000km po trzykrotnym zalaniu V-power spadlo do 12.6 w identycznych warunkach i na tej samej trasie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-14 03:55:06
Autor: Przemek
najlepsza ropa
On 14 Maj, 12:36, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:

[...]

zakładając że masz rację, to chyba nie chcesz powiedzieć, że
zaoszczędziłeś?

pozdr

Data: 2009-05-14 12:19:52
Autor: kamil
najlepsza ropa

"Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com> wrote in message news:cbfef90e-84fd-4481-a032-dd4f8fea81e5o14g2000vbo.googlegroups.com...
[...]

Roznica w cenie baku rzedu jednego piwa w knajpie, wiec nawet jesli mniej spali - wyjdzie na to samo. Ale przynajmniej wiem ze nie leje diabli wiedza czego z *faktyczna* liczba oktanowa w okolicy 90.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-14 04:26:22
Autor: Przemek
najlepsza ropa
On 14 Maj, 13:19, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:

Roznica w cenie baku rzedu jednego piwa w knajpie, wiec nawet jesli mniej
spali - wyjdzie na to samo. Ale przynajmniej wiem ze nie leje diabli wiedza
czego z *faktyczna* liczba oktanowa w okolicy 90.

tankowałeś malucha? ;)

NMSP

Data: 2009-05-14 12:55:44
Autor: kamil
najlepsza ropa

"Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com> wrote in message news:cf2b9c23-e38b-4b33-b9a9-fa96a44d917c21g2000vbk.googlegroups.com...
[...]

95oct - ok 95 pensow za litr. V-power ok ?1.04 za litr. Roznica na 60-litrowym baku (a zawsze cos na dnie plywa) niewielka.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-14 12:54:14
Autor: WIHEDCNF
najlepsza ropa

Użytkownik "kamil"

[...]

W całkiem wiarygodnym programie TopGear zrobili nawet takie testy, z tym, że oprózniali bak do suchego i zalewali coraz to innym paliwem - od tych najtańszych po te najdroższe - wynik testu - ŻADNYCH różnic w osiągach autka !!!

Data: 2009-05-14 10:32:24
Autor: jacek2v
najlepsza ropa
On 14 Maj, 12:54, "WIHEDCNF" <2...@hwdp.nl> wrote:
Użytkownik "kamil"

> [...]

tym, że oprózniali bak do suchego i zalewali coraz to innym paliwem - od
tych najtańszych po te najdroższe - wynik testu - ŻADNYCH różnic w

Bardzo możliwe, bo oni mają innej jakości paliwo, czego doświadczają
rodacy tankujący na zachodzie Europy.Dlatego różnice w spalaniu na
100km są niewielkie lub żadne.

Jacek

Data: 2009-05-14 12:17:55
Autor: kamil
najlepsza ropa

"WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> wrote in message news:gugtrj$428$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "kamil"

[...]

A Amerykanscy naukowcy w TV Shop udowodnili....

Data: 2009-05-14 13:45:20
Autor: WIHEDCNF
najlepsza ropa

Użytkownik "kamil"

Nie wierzysz, twoja sprawa. Fakt ze nie tankuje na jakichs ukrainskich stacjach diabli wiedza czego,

W całkiem wiarygodnym programie TopGear zrobili nawet takie testy, z

A Amerykanscy naukowcy w TV Shop udowodnili....

Fakt to jest kolego taki, że na ukrainie mają paliwo wyższej jakości jak w Polsce

widzę, że mam przyjemnośc rozmawiać z v-powerboyem, któremu reklama podobnie jak amerykańskie TV robi wode z mózgu

Data: 2009-05-14 12:56:31
Autor: kamil
najlepsza ropa

"WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> wrote in message news:guh0rc$21i$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "kamil"

[...]

To, ze "pasek w dizlu" rocznik 99 pojedzie nawet na slonecznikowym ze smazalni U Haliny nie znaczy, ze niektore silniki nie reaguja lepiej na wysokooktanowe paliwo.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-14 14:11:35
Autor: WIHEDCNF
najlepsza ropa

Użytkownik "kamil"

smazalni U Haliny nie znaczy, ze niektore silniki nie reaguja lepiej na wysokooktanowe paliwo.

nie będę za ciebie odrabiał lekcji - wpisz sobie w google "test -power"  - przeanalizuj wyniki, może to da ci do myślenia

na koniec jeszcze zapoznaj się z wynikami kontroli, które znajdziesz tu http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw/wyniki_kontroli_jakosci_paliw/kontrola_stacji_paliw/
być może "Twoja" stacja nawet nie spełnia warunków jakości paliwa opisanych w PN - miłej lektury

Data: 2009-05-14 13:18:35
Autor: kamil
najlepsza ropa

"WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> wrote in message news:guh2cj$6ko$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "kamil"

[...]

"moja" stacja, a wlasciwie dwie, leza szczesliwie 1.5 tysiaca kilometrow od polski, wiec cudowne polskie paliwo tu niestety nie dociera.

W Google znajdziesz tez dowody na dzialanie magnetyzerow - mam w nie uwierzyc?

Pisze co zauwazylem - 3 tankowania V-power, na kazdym ta sama trasa przez tydzien, spalanie o prawie litr mniejsze. Ja sprawdzilem, ty brandzlujesz sie googlami.  EOT.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-14 14:42:12
Autor: WIHEDCNF
najlepsza ropa

Użytkownik "kamil"

"moja" stacja, a wlasciwie dwie, leza szczesliwie 1.5 tysiaca kilometrow od polski, wiec cudowne polskie paliwo tu niestety nie dociera.

Najpierw piszesz, że nie tankujesz na ukrainie, teraz piszesz, że nie tankujesz w Polsce, w temacie o oleju napędowym piszesz raz  o benzynie, to znów o TV Shop i magnetyzerach.

Myslę, że tymi argumentami zniechęciłeś mnie do dalszej dyskusji.

Pozdrawiam i powodzenia na emigracji.

Data: 2009-05-14 13:57:38
Autor: kamil
najlepsza ropa

"WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> wrote in message news:guh460$ad3$1mx1.internetia.pl...

[...]

Nie tankuje na polskich stacjach, wiec lejac 95 mam w baku 95, a lejac 100 mam w baku 100, zamiast niewiadomego pochodzenia paliwa z domieszka rozpuszczalnika i akwareli. Glupia argumentacje o "wiarygodnych" testach w Top Gear nie ja zaczalem, jeszcze glupsza o "testach w google" tez nie ja zaczalem.

Przyjmij do wiadomosci prosty fakt - przejechalem kilka bakow na wysokooktanowym paliwie i zmierzylem roznice w spalaniu. Jesli chcesz, udowadniaj mi ze nie mam racji wynikami google, albo po prostu sam zrob podobny test zamiast teoretyzowac.

Myslę, że tymi argumentami zniechęciłeś mnie do dalszej dyskusji.

Za dlugo w usenecie siedze, zeby dac sie na tani numer z zabieraniem zabawek nadziac. Wytknij mi jeszcze ze dwie literowki, a na pewno twoja argumentacja sporo zyska.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-14 12:40:37
Autor: hamberg
najlepsza ropa
[...]

wiesz, to jest tak jak wielu audiofilow twierdzi ze widzi roznice
miedzy przewodami glosnikowymi za 1000zl a 20000zl - niestety niewielu
jest odwaznych ktorzy w ciemno podejda do testu i serie testow odgadna
bez pomylek. Podobnie mysle ze bedzie z Twoim jezdzeniem - jakbys nie
wiedzial na czym jezdzisz to szczerze watpie czy bys odgadl jakie
paliwo bylo w baku.

Co do roznic miedzy zagranicznym paliwem a polskim - zadnej roznicy w
2.4JTD nie stwierdzilem.

Data: 2009-05-15 02:21:42
Autor: acelnószz
najlepsza ropa
Ja stwierdzilem:  polskie lepsze od germanskiego bio-eko.
JaC

-- -- -

Co do roznic miedzy zagranicznym paliwem a polskim - zadnej roznicy w 2.4JTD nie stwierdzilem.

Data: 2009-05-14 15:10:48
Autor: Robert_J
najlepsza ropa
...prosty fakt - przejechalem kilka bakow na wysokooktanowym paliwie i zmierzylem roznice w spalaniu.

Nie jesteś w stanie tego zmierzyć z wielu powodów. M.in. nigdy w odstępach czasu nie uzyskasz identycznych warunków pomiaru. Twoje 30-40 km na baku to nic, głupia zmiana siły lub kierunku wiatru spowoduje większe różnice :-).

Data: 2009-05-14 10:40:18
Autor: jacek2v
najlepsza ropa
On 14 Maj, 15:10, "Robert_J" <rob...@wp.pl> wrote:
> [...]

nic, głupia zmiana siły lub kierunku wiatru spowoduje większe różnice :-).

Wrzućcie sobie na "luz" gość pyta o doświadczenia grupowiczów to mu
Kamil i inni odpowiadają, a że to nie BADANIA NAUKOWE to przeca
wiadomo :)

Ja potwierdzam swoim doświaczeniem z Golfem 1.9 TDI 110KM :
BP Ultimate Diesel- silnik pracuje aksamitnie, spala więcej 1-2 l na
100km (7-8l/100)
V-Power Diesel -  silnik pracuje bardziej gładko niż na zwykłym pali
1-2l na 100km mniej (6,3l/100) - ciekawostka : na spalanie ma
niewielki wpływ temperatura : w zimie i lecie tyle samo :)
Statoil Diesel zimowy - silnik pracuje jak w traktorze :) - miałem
dość i nie przećwiczyłem dobrze spalania :)

Jacek

Data: 2009-05-14 12:42:48
Autor: hamberg
najlepsza ropa
Ja potwierdzam swoim doświaczeniem z Golfem 1.9 TDI 110KM :
BP Ultimate Diesel- silnik pracuje aksamitnie, spala więcej 1-2 l na
100km (7-8l/100)

TDI pracujacy aksamitnie powiadasz?? I 2 litry roznicy mowisz? MSPANC

Data: 2009-05-15 15:52:25
Autor: MichałG
najlepsza ropa
jacek2v pisze:
[...]

za to bajki piszesz niezłe.. ;)
M.

Data: 2009-05-15 15:22:00
Autor: kamil
najlepsza ropa

"MichałG" <grodmich@wp.pl> wrote in message news:gujs2g$c52$1news.onet.pl...
jacek2v pisze:

[...]

Rozmowa z daltonisa o kolorach ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-21 10:17:53
Autor: jacek2v
najlepsza ropa
On 15 Maj, 15:52, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:

za to bajki piszesz niezłe.. ;)
M.

Wielce konstruktywne stwierdzenie :)

Jacek

Data: 2009-05-14 14:19:00
Autor: kamil
najlepsza ropa

"Robert_J" <rob_33@wp.pl> wrote in message news:guh58r$ar6$1inews.gazeta.pl...
[...]

Widac wiatr wial w jedna strone przez okragly miesiac, a w przeciwna przez pozostale pol roku.

Real world test pokazal, ze mniej pali, to leje i faktycznie pali mniej. Nawet jesli to z powodu wiatru, merkurego w koniunkcji z wenus i rozpoczecia okresu legowego fok szetlandach. ;-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-14 16:03:06
Autor: WIHEDCNF
najlepsza ropa

Użytkownik "kamil"

[...]

Oczywiście, że zrobiłem taki test, tyle, że był to olej napędowy - żadnej róznicy poza ceną oleju nie zauważyłem - piszę oczywiście o osiągach auta, bo czy myje np. wtryskiwacze czy nie, nie potrafię stwierdzić

Za dlugo w usenecie siedze, zeby dac sie na tani numer z zabieraniem zabawek nadziac.

To dobrze, bo nie jesteś łatwowierny i nie dajesz się nabić w butelkę.

Data: 2009-05-15 02:26:25
Autor: ąćęłńóśźż
najlepsza ropa
No to już jesteś zajebistym kierownikiem.
JaC

-- -- -

Przyjmij do wiadomosci prosty fakt - przejechalem kilka bakow na wysokooktanowym paliwie

Data: 2009-05-15 22:17:05
Autor: Przemek V
najlepsza ropa

Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:guh0rc$21i$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "kamil"

[...]

buahahahahahahhahahaha

Zobacz sobie normę ukraińską na ON (w Polsce taka była bodajże w 92 r. hint - siarka) i przemnóż przez prawdopodobieństwo, że to co jest na stacji spełnia tą normę skoro łańcuch logistyczny - rurociągi produktowe, naftobazy, zbiorniki, cysterny itp są w większości takie jak w PL za Gierka a każdy po drodze kombinuje jak tu zachachmęcić.

Znajdź w Kijowie współczesne osobowe auto z silnikiem diesla - pojedyńcze przypadki, żaden ukrainiec nie chce ryzykować.

Data: 2009-05-14 21:48:41
Autor: Bastion
najlepsza ropa

Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:gugtrj$428$1mx1.internetia.pl...

[...]

Glownymi czynnikami pogarszajacymi
jakosc zwyklego ON otrzymanego z destylacji ropy naftowej
jest wysoka zawartosc siarki oraz weglowodorow aromatycznych i niektorych plynnych naftalenow.

Tych wad nie posiada GTL czyli ropa otrzymywana w drodze syntezy
z gazu ziemnego. GTL to praktycznie czyste plynne parafiny. Czyli
idealne ON- pozbawione jakichkolwiek wad.

Czym w takim razie jest Shell V- Power GTL ?
Ano jest to mieszanka zwyklego ON pochodzacego z destylacji ropy
naftowej(z obnizonym technologicznie pozomem szkodliwej siarki i weglowodorow aromatycznych i naftalenow)
oraz idealnie czystego GTL. GTL ma liczbe centanowa w oklicach 100(jezeli dobrze pamietam).
W Polskiej normie uznaje sie ze liczba centanowa 51 to dopuszczalne minimum.

Czy  Shell V- Power GTL jest lepszy od zwyklej ON?
Na to pytanie ciezko odpowiedziec, poniewaz nie znamy
procentowej  zawartosci GTL w paliwie Shella.

Mysle, ze jezeli w nowym paliwie Shella jest 10-15% GTL(a pewnie tyle jest)
to paliwo powinno byc zauwazalnie lepsze od zwyklej ON.

Data: 2009-05-15 02:25:16
Autor: ąćęłńóśźż
najlepsza ropa
Strzelam w ciemno na 2% (bazując na "maśle" o zawartości 2% masła czy na ketchupie o zawartości 2% pomidorów).
JaC

-- -- -

Mysle, ze jezeli w nowym paliwie Shella jest 10-15% GTLto paliwo powinno byc zauwazalnie lepsze od zwyklej ON.

Data: 2009-05-14 13:02:08
Autor: Robert_J
najlepsza ropa
Nie wierzysz, twoja sprawa.

Wybacz, ale nie wierzę ;-). Sam też kiedyś kilka razy, jeszcze w poprzednim, benzynowym aucie, wlałem V-power racing schella, tę 99 okt. I jeśli już nawet miałoby spalanie cokolwiek spaść to może minimalnie. Mnożąc to przez realnie droższe samo paliwo i tak jest się do tyłu, i to nieźle :-)

...srednie spalanie 13.5 litra z ostanich 4000km po trzykrotnym zalaniu V-power spadlo do 12.6 w identycznych warunkach i na tej samej trasie.

Warunki nigdy nie są identyczne :-). Siły i kierunku wiatru na pewno nie mierzyłeś. Pomijam już zakłócenia Twojego ruchu spowodowane przez inne pojazdy... Poza tym nie mam zamiaru kłócić się z Tobą, po prostu wyraziłem swój pogląd na tę sprawę :-).

Data: 2009-05-14 13:14:34
Autor: Brzezi
najlepsza ropa
czw, 14 maj 2009 o 13:02 GMT, Robert_J napisał(a):

Nie wierzysz, twoja sprawa.
Wybacz, ale nie wierzę ;-). Sam też kiedyś kilka razy, jeszcze w poprzednim, benzynowym aucie

Ale zapominacie o jednej waznej kwestji, czy auto dane auto potrafi
wykorzystac paliwo 99/100 okatnow czy nie...
zwykle silniki bede nawet gorzej jezdzic na takim paliwie...
inne silniki mocno wyzylowane MUSZA jezdzic na >=98 oktanow

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-05-14 12:18:51
Autor: kamil
najlepsza ropa

"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.h0nv8q.qoj.brzezibrzezi.chello.pl...
czw, 14 maj 2009 o 13:02 GMT, Robert_J napisał(a):

Nie wierzysz, twoja sprawa.
Wybacz, ale nie wierzę ;-). Sam też kiedyś kilka razy, jeszcze w poprzednim,
benzynowym aucie

Trudno sie mowi, zmuszac Cie nie bede.

[...]

Silnik uturbiony i raczej wyzylowany, producent zaleca 98+ ale nie zabrania lac 95.

Data: 2009-05-14 15:16:23
Autor: radekp@konto.pl
najlepsza ropa
Thu, 14 May 2009 11:36:44 +0100, w <gugs7t$fc$1@inews.gazeta.pl>, "kamil"
<kamil@spamwon.com> napisał(-a):

[...]

Trzeba było raz porządnie przeczyścić układ.
Bo vpower tylko tym się różni, że ma dodatki czyszczące.
Stwierdzić różnice mogą więc ci z zasyfionym układem...

Data: 2009-05-14 14:20:40
Autor: kamil
najlepsza ropa

<kamil@spamwon.com> napisał(-a):

[...]

Patrz, a ja myslalem ze rozni sie liczba oktanowa. Widac musze dolac plynu do naczyn, znow spalanie spadnie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-14 13:27:07
Autor: Jacek Rudowski
najlepsza ropa
On 2009-05-14, kamil <kamil@spamwon.com> wrote:
Trzeba było raz porządnie przeczyścić układ.
Bo vpower tylko tym się różni, że ma dodatki czyszczące.

Patrz, a ja myslalem ze rozni sie liczba oktanowa. Widac musze dolac plynu do naczyn, znow spalanie spadnie.

A mnie sie cos przypomina z literatury o paliwach, ze wraz ze wzrostem liczby
oktanowej paliwa, jego wartosc energetyczna z reguly maleje, wiec raczej
spalanie powinno wzrosnac. Wiec raczej nie wiazalbym faktu spadku zuzycia paliwa
z liczba oktanowa, ktora zreszta nie jest jedynym parametrem okreslajacym jakosc
paliwa.

A to, ze Vpower to zwykla benzyna z dodatkami czyszczacymi (czy tez innymi
poprawiajacymi glownie samopoczucie kupujacego) - o czym wspomniano te dwa posty
wczesniej - to kolejna sprawa.
Chyba, ze masz na mysli Vpower racing.

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-05-14 14:30:53
Autor: kamil
najlepsza ropa

"Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> wrote in message news:slrnh0o71b.dp8.amilazarus.wkurw.org...
On 2009-05-14, kamil <kamil@spamwon.com> wrote:
[...]

Od samego poczatku pisze o 100-oktanowej...

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-15 02:22:54
Autor: ąćęłńóśźż
najlepsza ropa
Ropie?
JaC

-- -- -

Od samego poczatku pisze o 100-oktanowej.

Data: 2009-05-14 18:02:12
Autor: radekp@konto.pl
najlepsza ropa
Thu, 14 May 2009 14:20:40 +0100, w <guh5rl$d91$1@inews.gazeta.pl>, "kamil"
<kamil@spamwon.com> napisał(-a):

Patrz, a ja myslalem ze rozni sie liczba oktanowa.

Szkoda, że nie pomyślałeś co daje większa liczba okranowa jeżeli auto nie
potrafi jej wykorzystać.

I ile oktan ma VPower 95 jaki widziałem na stacji Shella?

Data: 2009-05-14 14:30:04
Autor: kamil
najlepsza ropa

<kamil@spamwon.com> napisał(-a):

[...]

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=302977&f=57&h=0

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-14 18:04:48
Autor: radekp@konto.pl
najlepsza ropa
Thu, 14 May 2009 14:30:04 +0100, w <guh6dd$fpr$1@inews.gazeta.pl>, "kamil"
<kamil@spamwon.com> napisał(-a):

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=302977&f=57&h=0

Bardzo fajnie, że potrafisz googlować.
A teraz zobacz jakie to auto.
Bo na razie przypominasz mi reklamę BP Ultimate w jakiejś TV, w której
udowadniono jej wyższość na Pb95 na przykładzie auta przystosowanego do Pb98...

Data: 2009-05-15 14:18:35
Autor: kamil
najlepsza ropa

<kamil@spamwon.com> napisał(-a):

[...]

Takie samo, jak moje. H1N1 nie sprecyzowal o jaki samochod chodzi, wiec napisalem jak moj sie zachowuje.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-15 14:20:48
Autor: kamil
najlepsza ropa

<kamil@spamwon.com> napisał(-a):

[...]

Zreszta MR2 to tez nie jest zaden prom kosmiczny, zwykly wolnossacy 2-litrowy silnik montowany od wczesnych lat 90-tych i strojony fabrycznie pod paliwo 95oct.

Skoro w 15-letnim samochodzie roznice widac, dlaczego nie w nowym?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-15 15:44:46
Autor: radekp@konto.pl
najlepsza ropa
Fri, 15 May 2009 14:20:48 +0100, w <gujq7h$feg$1@inews.gazeta.pl>, "kamil"
<kamil@spamwon.com> napisał(-a):

Skoro w 15-letnim samochodzie roznice widac, dlaczego nie w nowym?

Bo nowe nie mają zasyfionego układu i silnika.

Data: 2009-05-15 14:48:57
Autor: kamil
najlepsza ropa

<kamil@spamwon.com> napisał(-a):

Skoro w 15-letnim samochodzie roznice widac, dlaczego nie w nowym?

Bo nowe nie mają zasyfionego układu i silnika.

Jak na przyklad 3-letnia Impreza po 60tys km? Gnojkowki nikt do niej nie leje.

To milo, ze chcesz sie wykazac wiedza toretyczna, ale opisz moze swoje odczucia po przejechaniu N kilometrow na danym paliwie. Zaczekam.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-15 17:21:46
Autor: radekp@konto.pl
najlepsza ropa
Fri, 15 May 2009 14:48:57 +0100, w <gujrsa$m0g$1@inews.gazeta.pl>, "kamil"
<kamil@spamwon.com> napisał(-a):

To milo, ze chcesz sie wykazac wiedza toretyczna, ale opisz moze swoje odczucia po przejechaniu N kilometrow na danym paliwie. Zaczekam.

Leje czasem Vpower (ale nie Racing) -- aby przeczyścić układ.
Różnicy w spalaniu nie widzę.

Data: 2009-05-14 12:50:18
Autor: hamberg
najlepsza ropa
On 14 Maj, 06:43, "h1n1" <h...@wp.pl> wrote:
[...]

Chcesz sie lepiej poczuc czy zaoszczedzic?

Data: 2009-05-15 16:23:00
Autor: yabba
najlepsza ropa
[...]

Około 80% paliw w Polsce pochodzi z polskich rafinerii, więc masz duże
prawdopodobieństwo, że wszędzie tankujesz paliwo z jednej linii
produkcyjnej. Największy wpływ na jakość paliwa ma uczciwość przewoźnika,
który dowozi paliwo na stację paliw oraz właściciela/ajenta stacji paliw.
Zdażają się też wpadki znanym koncernom paliwowym, np. kilka lat temu, ktoś się pomylił przy zamawianiu i zimą zamówił ON letni, który potem został sprzedany klientom. :)
Na podstawie moich spostrzeżeń oceniam, że najdokładniejszą kontrolę jakości na swoich stacjach ma Statoil. Nikt z moich znajomych nie odnotował żadnego problemu po zatankowaniu ON u nich.
Jak nie miałem po drodze Statoil to zatankowałem na BP paliwo ON Ultimate i nie stwierdziłem żadnej różnicy ani w osiągach, ani w pracy silnika, ani w żużyciu paliwa.

Największą poprawę osiagów odnotowałem kilka lat temu po zatankowaniu do Uno benzyny z prywatnej stacji paliw pod Toruniem. Wrażenia z jazdy były takie jakby nagle dołożono turbosprężarkę do silnika, odczuwalnie poprawiło się przyspieszenie samochodu. Niestety bardzo dzwoniły zawory, a benzyna miała wyraźny zapach rozpuszczalnika nitro. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

najlepsza ropa