Data: 2009-05-14 06:43:03 | |
Autor: h1n1 | |
najlepsza ropa | |
Pewnie było, ale w google znalazłem zapisy głównie dość stare (lata 2004-2006) i nie z tej grupy.
Czy rzeczywiście opłaca się dopłacać np. do BP Ultimate czy Orlen Verva? Czy Shell nadal sprzedaje najlepszą ropę? Jaka jest z Waszych doświadczeń najlepsza ropa na rynku? Pozdrawiam dieslowców |
|
Data: 2009-05-14 06:54:18 | |
Autor: JanKo | |
najlepsza ropa | |
Agent h1n1 nadaje:
Jaka jest z Waszych doświadczeń najlepsza ropa na rynku? Najlepsza ropa to jest ta po 130 dolców za baryłke. Ta po 58 to chińska podróbka. |
|
Data: 2009-05-14 07:41:32 | |
Autor: Zbyszek | |
najlepsza ropa | |
Użytkownik "h1n1" <h1n1@wp.pl> napisał w wiadomości news:gug7h0$vkq$1achot.icm.edu.pl... Pewnie było, ale w google znalazłem zapisy głównie dość stare (lata 2004-2006) i nie z tej grupy.Zabawiłem się w sprawdzanie na stacjach czy ON jest napewno "zimowy" Na każdej zapytanej stacji pokazywano mi bez problemu fakturę za ostatnie paliwo . Czy to była stacja Orlen , BP , Lukoil czy jeszcze inna to faktura była zawsze wystawiona przez Rafinerię Płock . Najlepsza ropa na rynku - to ropa z Płocka - bo innej niema . / przynajmniej w Warszawie i okolicach / |
|
Data: 2009-05-14 08:42:03 | |
Autor: sop3k | |
najlepsza ropa | |
Nie liczy sie tu tyle sama ropa, co sposób jej przechowywania, dodatki "konserwujące", i uczciwość sprzedawcy. Sama ropa w całej polsce jest taka sama. -- |
|
Data: 2009-05-14 09:21:53 | |
Autor: J.F. | |
najlepsza ropa | |
On Thu, 14 May 2009 08:42:03 +0200, sop3k wrote:
Użytkownik "h1n1" <h1n1@wp.pl> napisał w wiadomości Zabawiłem się w sprawdzanie na stacjach czy ON jest napewno "zimowy" Jest jeszcze Rafineria Gdanska [Lotos] i pare malych rafinerii - choc one chyba podpadly pod Orlen. Nie liczy sie tu tyle sama ropa, co sposób jej przechowywania, dodatki "konserwujące", i uczciwość sprzedawcy. Sama ropa w całej polsce jest taka sama. A taka stacja Shella w ogole cos przechowuje i dodaje, czy cysterna jedzie prosto z rozlewni Orlenu ? J. |
|
Data: 2009-05-14 10:28:26 | |
Autor: WIHEDCNF | |
najlepsza ropa | |
Użytkownik "J.F." A taka stacja Shella w ogole cos przechowuje i dodaje, czy cysterna Obiło mi się o uszy, że rzeczywiście wszędzie baza ON jest ta sama, tylko np. w przypadku shell - przed wlaniem w zbiornik na stacji kierowca cysterny dodaje do ON jakieś uszlachetniacze i robi sie z tego już w cysternie!!! V-power. |
|
Data: 2009-05-14 10:43:47 | |
Autor: 085 | |
najlepsza ropa | |
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:gugla6$ijc$1mx1.internetia.pl...
Obiło mi się o uszy, że rzeczywiście wszędzie baza ON jest ta sama, oczywiscie, nie dajmy sie zwariowac reklamom o specjalnie dobranym paliwie ! shell v-power 99+ przyjezdza 'skads tam' - polskie rafinerie nie maja czegos takiego w ofercie - a poza tym, tak jak piszecie - Plock, Gdansk, ew. cos zza wschodniej granicy. p, zul |
|
Data: 2009-05-15 07:32:12 | |
Autor: stebi | |
najlepsza ropa | |
085 pisze:
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:gugla6$ijc$1mx1.internetia.pl... V-power Racing przyjeżdża z Niemiec. Podobno w badaniach (co do jakości) boje na głowę nasz polski produkt. Dodatki są wlewane przed wlaniem do cysterny. Każda sieć ma swój dodatek i z tego co wiem, to tyczy się to nie tylko paliw typy Ultimate/Verwa... |
|
Data: 2009-05-15 11:51:56 | |
Autor: WIHEDCNF | |
najlepsza ropa | |
Użytkownik "stebi" V-power Racing przyjeżdża z Niemiec. Chcesz mi powiedzieć, że do Białegostoku, Zamościa, Suwałk, Rzeszowa jedzie sobie co jakiś czas radośnie cysterna z Niemiec, żeby dolać troche Racinga? |
|
Data: 2009-05-18 00:17:33 | |
Autor: stebi | |
najlepsza ropa | |
WIHEDCNF pisze:
Wcale nie musi jechać z Niemiec co jakiś czas. Wystarczy, że gdzieś w Polsce jest przechowywana i rozwożona po Polsce. Przy tej cenie raczej by się to opłaciło. A źródłem tej informacji jest kierowca pracujący w firmie przewożącej paliwa. pozdr. stebi |
|
Data: 2009-05-15 02:18:08 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
najlepsza ropa | |
A ta słynna ruska baza paliwowa przy granicy z Białorusią??
JaC -- -- - Najlepsza ropa na rynku - to ropa z Płocka - bo innej niema . |
|
Data: 2009-05-15 11:37:02 | |
Autor: Maverick | |
najlepsza ropa | |
ąćęłńóśźż wrote:
A ta słynna ruska baza paliwowa przy granicy z Białorusią?? Ta co ma powstac za 3-4 lata przy Puszczy Bialowieskiej? -- Regards, Maverick PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB Nissan Bluebird - ex Astra II 1.8 Elegance |
|
Data: 2009-05-14 10:31:38 | |
Autor: Robert_J | |
najlepsza ropa | |
Jaka jest z Waszych doświadczeń najlepsza ropa na rynku? Pytasz poważnie czy żartobliwie? ;-))) Niby według jakich doświadczeń? Uważasz że są tu aż tacy psychole, którzy pobierają z baków próbki i poddają badaniom? ;-)) Bo ocena organoleptyczna w tym przypadku to tak, jakbyś chciał oceniać smak befsztyka patrząc na niego przez szybę... Ale jak ktoś lubi oszukiwać samego siebie że "ta jest lepsza, a ta ciulowa" to jego sprawa... |
|
Data: 2009-05-14 11:28:47 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
"Robert_J" <rob_33@wp.pl> wrote in message news:gugktd$s2o$1inews.gazeta.pl... Jaka jest z Waszych doświadczeń najlepsza ropa na rynku? Ja NP na paliwach 99 oct i 100oct robie ok 30-40km wiecej na jednym baku, trasa codziennie ta sama, ruch identyczny, sprawdzane po kilkukrotnym tankowaniu do pelna danego paliwa. Tak, tak, psychol jestem. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-14 08:42:57 | |
Autor: Rafał Banaszkiewicz | |
najlepsza ropa | |
kamil wyskrobał:
a mię sie wydawało że ropę określa liczba cetanowa.... |
|
Data: 2009-05-14 12:34:16 | |
Autor: Maverick | |
najlepsza ropa | |
kamil wrote:
"Robert_J" <rob_33@wp.pl> wrote in message news:gugktd$s2o$1inews.gazeta.pl... A wiec dolanie alkoholu czy wiekszosci rozpuszczalnikow powinno dawac oszczednosci :D -- Regards, Maverick PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB Nissan Bluebird - ex Astra II 1.8 Elegance |
|
Data: 2009-05-14 11:36:44 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
"Maverick" <maveWYTNIJ_TO_I_TOrick_1@poczta.fm> wrote in message news:gugs38$s3g$2inews.gazeta.pl... kamil wrote: Nie wierzysz, twoja sprawa. Fakt ze nie tankuje na jakichs ukrainskich stacjach diabli wiedza czego, ale srednie spalanie 13.5 litra z ostanich 4000km po trzykrotnym zalaniu V-power spadlo do 12.6 w identycznych warunkach i na tej samej trasie. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-14 03:55:06 | |
Autor: Przemek | |
najlepsza ropa | |
On 14 Maj, 12:36, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:
Nie wierzysz, twoja sprawa. Fakt ze nie tankuje na jakichs ukrainskich zakładając że masz rację, to chyba nie chcesz powiedzieć, że zaoszczędziłeś? pozdr |
|
Data: 2009-05-14 12:19:52 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
"Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com> wrote in message news:cbfef90e-84fd-4481-a032-dd4f8fea81e5o14g2000vbo.googlegroups.com... On 14 Maj, 12:36, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote: Nie wierzysz, twoja sprawa. Fakt ze nie tankuje na jakichs ukrainskich zakładając że masz rację, to chyba nie chcesz powiedzieć, że Roznica w cenie baku rzedu jednego piwa w knajpie, wiec nawet jesli mniej spali - wyjdzie na to samo. Ale przynajmniej wiem ze nie leje diabli wiedza czego z *faktyczna* liczba oktanowa w okolicy 90. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-14 04:26:22 | |
Autor: Przemek | |
najlepsza ropa | |
On 14 Maj, 13:19, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:
Roznica w cenie baku rzedu jednego piwa w knajpie, wiec nawet jesli mniej tankowałeś malucha? ;) NMSP |
|
Data: 2009-05-14 12:55:44 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
"Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com> wrote in message news:cf2b9c23-e38b-4b33-b9a9-fa96a44d917c21g2000vbk.googlegroups.com... On 14 Maj, 13:19, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote: Roznica w cenie baku rzedu jednego piwa w knajpie, wiec nawet jesli mniej tankowałeś malucha? ;) 95oct - ok 95 pensow za litr. V-power ok ?1.04 za litr. Roznica na 60-litrowym baku (a zawsze cos na dnie plywa) niewielka. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-14 12:54:14 | |
Autor: WIHEDCNF | |
najlepsza ropa | |
Użytkownik "kamil" Nie wierzysz, twoja sprawa. Fakt ze nie tankuje na jakichs ukrainskich stacjach diabli wiedza czego, ale srednie spalanie 13.5 litra z ostanich 4000km po trzykrotnym zalaniu V-power spadlo do 12.6 w identycznych warunkach i na tej samej trasie. W całkiem wiarygodnym programie TopGear zrobili nawet takie testy, z tym, że oprózniali bak do suchego i zalewali coraz to innym paliwem - od tych najtańszych po te najdroższe - wynik testu - ŻADNYCH różnic w osiągach autka !!! |
|
Data: 2009-05-14 10:32:24 | |
Autor: jacek2v | |
najlepsza ropa | |
On 14 Maj, 12:54, "WIHEDCNF" <2...@hwdp.nl> wrote:
Użytkownik "kamil" Bardzo możliwe, bo oni mają innej jakości paliwo, czego doświadczają rodacy tankujący na zachodzie Europy.Dlatego różnice w spalaniu na 100km są niewielkie lub żadne. Jacek |
|
Data: 2009-05-14 12:17:55 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
"WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> wrote in message news:gugtrj$428$1mx1.internetia.pl...
A Amerykanscy naukowcy w TV Shop udowodnili.... |
|
Data: 2009-05-14 13:45:20 | |
Autor: WIHEDCNF | |
najlepsza ropa | |
Użytkownik "kamil" Nie wierzysz, twoja sprawa. Fakt ze nie tankuje na jakichs ukrainskich stacjach diabli wiedza czego, Fakt to jest kolego taki, że na ukrainie mają paliwo wyższej jakości jak w Polsce widzę, że mam przyjemnośc rozmawiać z v-powerboyem, któremu reklama podobnie jak amerykańskie TV robi wode z mózgu |
|
Data: 2009-05-14 12:56:31 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
"WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> wrote in message news:guh0rc$21i$1mx1.internetia.pl...
To, ze "pasek w dizlu" rocznik 99 pojedzie nawet na slonecznikowym ze smazalni U Haliny nie znaczy, ze niektore silniki nie reaguja lepiej na wysokooktanowe paliwo. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-14 14:11:35 | |
Autor: WIHEDCNF | |
najlepsza ropa | |
Użytkownik "kamil" smazalni U Haliny nie znaczy, ze niektore silniki nie reaguja lepiej na wysokooktanowe paliwo. nie będę za ciebie odrabiał lekcji - wpisz sobie w google "test -power" - przeanalizuj wyniki, może to da ci do myślenia na koniec jeszcze zapoznaj się z wynikami kontroli, które znajdziesz tu http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw/wyniki_kontroli_jakosci_paliw/kontrola_stacji_paliw/ być może "Twoja" stacja nawet nie spełnia warunków jakości paliwa opisanych w PN - miłej lektury |
|
Data: 2009-05-14 13:18:35 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
"WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> wrote in message news:guh2cj$6ko$1mx1.internetia.pl...
"moja" stacja, a wlasciwie dwie, leza szczesliwie 1.5 tysiaca kilometrow od polski, wiec cudowne polskie paliwo tu niestety nie dociera. W Google znajdziesz tez dowody na dzialanie magnetyzerow - mam w nie uwierzyc? Pisze co zauwazylem - 3 tankowania V-power, na kazdym ta sama trasa przez tydzien, spalanie o prawie litr mniejsze. Ja sprawdzilem, ty brandzlujesz sie googlami. EOT. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-14 14:42:12 | |
Autor: WIHEDCNF | |
najlepsza ropa | |
Użytkownik "kamil" "moja" stacja, a wlasciwie dwie, leza szczesliwie 1.5 tysiaca kilometrow od polski, wiec cudowne polskie paliwo tu niestety nie dociera. Najpierw piszesz, że nie tankujesz na ukrainie, teraz piszesz, że nie tankujesz w Polsce, w temacie o oleju napędowym piszesz raz o benzynie, to znów o TV Shop i magnetyzerach. Myslę, że tymi argumentami zniechęciłeś mnie do dalszej dyskusji. Pozdrawiam i powodzenia na emigracji. |
|
Data: 2009-05-14 13:57:38 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
"WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> wrote in message news:guh460$ad3$1mx1.internetia.pl...
Nie tankuje na polskich stacjach, wiec lejac 95 mam w baku 95, a lejac 100 mam w baku 100, zamiast niewiadomego pochodzenia paliwa z domieszka rozpuszczalnika i akwareli. Glupia argumentacje o "wiarygodnych" testach w Top Gear nie ja zaczalem, jeszcze glupsza o "testach w google" tez nie ja zaczalem. Przyjmij do wiadomosci prosty fakt - przejechalem kilka bakow na wysokooktanowym paliwie i zmierzylem roznice w spalaniu. Jesli chcesz, udowadniaj mi ze nie mam racji wynikami google, albo po prostu sam zrob podobny test zamiast teoretyzowac. Myslę, że tymi argumentami zniechęciłeś mnie do dalszej dyskusji. Za dlugo w usenecie siedze, zeby dac sie na tani numer z zabieraniem zabawek nadziac. Wytknij mi jeszcze ze dwie literowki, a na pewno twoja argumentacja sporo zyska. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-14 12:40:37 | |
Autor: hamberg | |
najlepsza ropa | |
Przyjmij do wiadomosci prosty fakt - przejechalem kilka bakow na wiesz, to jest tak jak wielu audiofilow twierdzi ze widzi roznice miedzy przewodami glosnikowymi za 1000zl a 20000zl - niestety niewielu jest odwaznych ktorzy w ciemno podejda do testu i serie testow odgadna bez pomylek. Podobnie mysle ze bedzie z Twoim jezdzeniem - jakbys nie wiedzial na czym jezdzisz to szczerze watpie czy bys odgadl jakie paliwo bylo w baku. Co do roznic miedzy zagranicznym paliwem a polskim - zadnej roznicy w 2.4JTD nie stwierdzilem. |
|
Data: 2009-05-15 02:21:42 | |
Autor: acelnószz | |
najlepsza ropa | |
Ja stwierdzilem: polskie lepsze od germanskiego bio-eko.
JaC -- -- - Co do roznic miedzy zagranicznym paliwem a polskim - zadnej roznicy w 2.4JTD nie stwierdzilem. |
|
Data: 2009-05-14 15:10:48 | |
Autor: Robert_J | |
najlepsza ropa | |
...prosty fakt - przejechalem kilka bakow na wysokooktanowym paliwie i zmierzylem roznice w spalaniu. Nie jesteś w stanie tego zmierzyć z wielu powodów. M.in. nigdy w odstępach czasu nie uzyskasz identycznych warunków pomiaru. Twoje 30-40 km na baku to nic, głupia zmiana siły lub kierunku wiatru spowoduje większe różnice :-). |
|
Data: 2009-05-14 10:40:18 | |
Autor: jacek2v | |
najlepsza ropa | |
On 14 Maj, 15:10, "Robert_J" <rob...@wp.pl> wrote:
> ...prosty fakt - przejechalem kilka bakow na wysokooktanowym paliwie i Wrzućcie sobie na "luz" gość pyta o doświadczenia grupowiczów to mu Kamil i inni odpowiadają, a że to nie BADANIA NAUKOWE to przeca wiadomo :) Ja potwierdzam swoim doświaczeniem z Golfem 1.9 TDI 110KM : BP Ultimate Diesel- silnik pracuje aksamitnie, spala więcej 1-2 l na 100km (7-8l/100) V-Power Diesel - silnik pracuje bardziej gładko niż na zwykłym pali 1-2l na 100km mniej (6,3l/100) - ciekawostka : na spalanie ma niewielki wpływ temperatura : w zimie i lecie tyle samo :) Statoil Diesel zimowy - silnik pracuje jak w traktorze :) - miałem dość i nie przećwiczyłem dobrze spalania :) Jacek |
|
Data: 2009-05-14 12:42:48 | |
Autor: hamberg | |
najlepsza ropa | |
Ja potwierdzam swoim doświaczeniem z Golfem 1.9 TDI 110KM : TDI pracujacy aksamitnie powiadasz?? I 2 litry roznicy mowisz? MSPANC |
|
Data: 2009-05-15 15:52:25 | |
Autor: MichałG | |
najlepsza ropa | |
jacek2v pisze:
On 14 Maj, 15:10, "Robert_J" <rob...@wp.pl> wrote: za to bajki piszesz niezłe.. ;) M. |
|
Data: 2009-05-15 15:22:00 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
"MichałG" <grodmich@wp.pl> wrote in message news:gujs2g$c52$1news.onet.pl... jacek2v pisze: V-Power Diesel - silnik pracuje bardziej gładko niż na zwykłym pali Rozmowa z daltonisa o kolorach ;) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-21 10:17:53 | |
Autor: jacek2v | |
najlepsza ropa | |
On 15 Maj, 15:52, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:
Wielce konstruktywne stwierdzenie :) Jacek |
|
Data: 2009-05-14 14:19:00 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
"Robert_J" <rob_33@wp.pl> wrote in message news:guh58r$ar6$1inews.gazeta.pl... ...prosty fakt - przejechalem kilka bakow na wysokooktanowym paliwie i zmierzylem roznice w spalaniu. Widac wiatr wial w jedna strone przez okragly miesiac, a w przeciwna przez pozostale pol roku. Real world test pokazal, ze mniej pali, to leje i faktycznie pali mniej. Nawet jesli to z powodu wiatru, merkurego w koniunkcji z wenus i rozpoczecia okresu legowego fok szetlandach. ;-) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-14 16:03:06 | |
Autor: WIHEDCNF | |
najlepsza ropa | |
Użytkownik "kamil" Przyjmij do wiadomosci prosty fakt - przejechalem kilka bakow na wysokooktanowym paliwie i zmierzylem roznice w spalaniu. Jesli chcesz, udowadniaj mi ze nie mam racji wynikami google, albo po prostu sam zrob podobny test zamiast teoretyzowac. Oczywiście, że zrobiłem taki test, tyle, że był to olej napędowy - żadnej róznicy poza ceną oleju nie zauważyłem - piszę oczywiście o osiągach auta, bo czy myje np. wtryskiwacze czy nie, nie potrafię stwierdzić Za dlugo w usenecie siedze, zeby dac sie na tani numer z zabieraniem zabawek nadziac. To dobrze, bo nie jesteś łatwowierny i nie dajesz się nabić w butelkę. |
|
Data: 2009-05-15 02:26:25 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
najlepsza ropa | |
No to już jesteś zajebistym kierownikiem.
JaC -- -- - Przyjmij do wiadomosci prosty fakt - przejechalem kilka bakow na wysokooktanowym paliwie |
|
Data: 2009-05-15 22:17:05 | |
Autor: Przemek V | |
najlepsza ropa | |
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:guh0rc$21i$1mx1.internetia.pl...
buahahahahahahhahahaha Zobacz sobie normę ukraińską na ON (w Polsce taka była bodajże w 92 r. hint - siarka) i przemnóż przez prawdopodobieństwo, że to co jest na stacji spełnia tą normę skoro łańcuch logistyczny - rurociągi produktowe, naftobazy, zbiorniki, cysterny itp są w większości takie jak w PL za Gierka a każdy po drodze kombinuje jak tu zachachmęcić. Znajdź w Kijowie współczesne osobowe auto z silnikiem diesla - pojedyńcze przypadki, żaden ukrainiec nie chce ryzykować. |
|
Data: 2009-05-14 21:48:41 | |
Autor: Bastion | |
najlepsza ropa | |
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:gugtrj$428$1mx1.internetia.pl...
Glownymi czynnikami pogarszajacymi jakosc zwyklego ON otrzymanego z destylacji ropy naftowej jest wysoka zawartosc siarki oraz weglowodorow aromatycznych i niektorych plynnych naftalenow. Tych wad nie posiada GTL czyli ropa otrzymywana w drodze syntezy z gazu ziemnego. GTL to praktycznie czyste plynne parafiny. Czyli idealne ON- pozbawione jakichkolwiek wad. Czym w takim razie jest Shell V- Power GTL ? Ano jest to mieszanka zwyklego ON pochodzacego z destylacji ropy naftowej(z obnizonym technologicznie pozomem szkodliwej siarki i weglowodorow aromatycznych i naftalenow) oraz idealnie czystego GTL. GTL ma liczbe centanowa w oklicach 100(jezeli dobrze pamietam). W Polskiej normie uznaje sie ze liczba centanowa 51 to dopuszczalne minimum. Czy Shell V- Power GTL jest lepszy od zwyklej ON? Na to pytanie ciezko odpowiedziec, poniewaz nie znamy procentowej zawartosci GTL w paliwie Shella. Mysle, ze jezeli w nowym paliwie Shella jest 10-15% GTL(a pewnie tyle jest) to paliwo powinno byc zauwazalnie lepsze od zwyklej ON. |
|
Data: 2009-05-15 02:25:16 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
najlepsza ropa | |
Strzelam w ciemno na 2% (bazując na "maśle" o zawartości 2% masła czy na ketchupie o zawartości 2% pomidorów).
JaC -- -- - Mysle, ze jezeli w nowym paliwie Shella jest 10-15% GTLto paliwo powinno byc zauwazalnie lepsze od zwyklej ON. |
|
Data: 2009-05-14 13:02:08 | |
Autor: Robert_J | |
najlepsza ropa | |
Nie wierzysz, twoja sprawa. Wybacz, ale nie wierzę ;-). Sam też kiedyś kilka razy, jeszcze w poprzednim, benzynowym aucie, wlałem V-power racing schella, tę 99 okt. I jeśli już nawet miałoby spalanie cokolwiek spaść to może minimalnie. Mnożąc to przez realnie droższe samo paliwo i tak jest się do tyłu, i to nieźle :-) ...srednie spalanie 13.5 litra z ostanich 4000km po trzykrotnym zalaniu V-power spadlo do 12.6 w identycznych warunkach i na tej samej trasie. Warunki nigdy nie są identyczne :-). Siły i kierunku wiatru na pewno nie mierzyłeś. Pomijam już zakłócenia Twojego ruchu spowodowane przez inne pojazdy... Poza tym nie mam zamiaru kłócić się z Tobą, po prostu wyraziłem swój pogląd na tę sprawę :-). |
|
Data: 2009-05-14 13:14:34 | |
Autor: Brzezi | |
najlepsza ropa | |
czw, 14 maj 2009 o 13:02 GMT, Robert_J napisał(a):
Nie wierzysz, twoja sprawa.Wybacz, ale nie wierzę ;-). Sam też kiedyś kilka razy, jeszcze w poprzednim, benzynowym aucie Ale zapominacie o jednej waznej kwestji, czy auto dane auto potrafi wykorzystac paliwo 99/100 okatnow czy nie... zwykle silniki bede nawet gorzej jezdzic na takim paliwie... inne silniki mocno wyzylowane MUSZA jezdzic na >=98 oktanow Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-05-14 12:18:51 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.h0nv8q.qoj.brzezibrzezi.chello.pl... czw, 14 maj 2009 o 13:02 GMT, Robert_J napisał(a): Trudno sie mowi, zmuszac Cie nie bede. Ale zapominacie o jednej waznej kwestji, czy auto dane auto potrafi Silnik uturbiony i raczej wyzylowany, producent zaleca 98+ ale nie zabrania lac 95. |
|
Data: 2009-05-14 15:16:23 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
najlepsza ropa | |
Thu, 14 May 2009 11:36:44 +0100, w <gugs7t$fc$1@inews.gazeta.pl>, "kamil"
<kamil@spamwon.com> napisał(-a): Nie wierzysz, twoja sprawa. Fakt ze nie tankuje na jakichs ukrainskich stacjach diabli wiedza czego, ale srednie spalanie 13.5 litra z ostanich 4000km po trzykrotnym zalaniu V-power spadlo do 12.6 w identycznych warunkach i na tej samej trasie. Trzeba było raz porządnie przeczyścić układ. Bo vpower tylko tym się różni, że ma dodatki czyszczące. Stwierdzić różnice mogą więc ci z zasyfionym układem... |
|
Data: 2009-05-14 14:20:40 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
<radekp@konto.pl> wrote in message news:rb6o05telgamrq1fsmimup6eipc7a3t6ht4ax.com... Thu, 14 May 2009 11:36:44 +0100, w <gugs7t$fc$1@inews.gazeta.pl>, "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał(-a): Nie wierzysz, twoja sprawa. Fakt ze nie tankuje na jakichs ukrainskich Trzeba było raz porządnie przeczyścić układ. Patrz, a ja myslalem ze rozni sie liczba oktanowa. Widac musze dolac plynu do naczyn, znow spalanie spadnie. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-14 13:27:07 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
najlepsza ropa | |
On 2009-05-14, kamil <kamil@spamwon.com> wrote:
Trzeba było raz porządnie przeczyścić układ. A mnie sie cos przypomina z literatury o paliwach, ze wraz ze wzrostem liczby oktanowej paliwa, jego wartosc energetyczna z reguly maleje, wiec raczej spalanie powinno wzrosnac. Wiec raczej nie wiazalbym faktu spadku zuzycia paliwa z liczba oktanowa, ktora zreszta nie jest jedynym parametrem okreslajacym jakosc paliwa. A to, ze Vpower to zwykla benzyna z dodatkami czyszczacymi (czy tez innymi poprawiajacymi glownie samopoczucie kupujacego) - o czym wspomniano te dwa posty wczesniej - to kolejna sprawa. Chyba, ze masz na mysli Vpower racing. -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-05-14 14:30:53 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
"Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> wrote in message news:slrnh0o71b.dp8.amilazarus.wkurw.org... On 2009-05-14, kamil <kamil@spamwon.com> wrote: Od samego poczatku pisze o 100-oktanowej... Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-15 02:22:54 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
najlepsza ropa | |
Ropie?
JaC -- -- - Od samego poczatku pisze o 100-oktanowej. |
|
Data: 2009-05-14 18:02:12 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
najlepsza ropa | |
Thu, 14 May 2009 14:20:40 +0100, w <guh5rl$d91$1@inews.gazeta.pl>, "kamil"
<kamil@spamwon.com> napisał(-a): Patrz, a ja myslalem ze rozni sie liczba oktanowa. Szkoda, że nie pomyślałeś co daje większa liczba okranowa jeżeli auto nie potrafi jej wykorzystać. I ile oktan ma VPower 95 jaki widziałem na stacji Shella? |
|
Data: 2009-05-14 14:30:04 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
<radekp@konto.pl> wrote in message news:rb6o05telgamrq1fsmimup6eipc7a3t6ht4ax.com... Thu, 14 May 2009 11:36:44 +0100, w <gugs7t$fc$1@inews.gazeta.pl>, "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał(-a): Nie wierzysz, twoja sprawa. Fakt ze nie tankuje na jakichs ukrainskich Trzeba było raz porządnie przeczyścić układ. http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=302977&f=57&h=0 Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-14 18:04:48 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
najlepsza ropa | |
Thu, 14 May 2009 14:30:04 +0100, w <guh6dd$fpr$1@inews.gazeta.pl>, "kamil"
<kamil@spamwon.com> napisał(-a): http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=302977&f=57&h=0 Bardzo fajnie, że potrafisz googlować. A teraz zobacz jakie to auto. Bo na razie przypominasz mi reklamę BP Ultimate w jakiejś TV, w której udowadniono jej wyższość na Pb95 na przykładzie auta przystosowanego do Pb98... |
|
Data: 2009-05-15 14:18:35 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
<radekp@konto.pl> wrote in message news:d7go055ugeglmvfbeak1c10127721pbvdp4ax.com... Thu, 14 May 2009 14:30:04 +0100, w <guh6dd$fpr$1@inews.gazeta.pl>, "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał(-a): http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=302977&f=57&h=0 Bardzo fajnie, że potrafisz googlować. Takie samo, jak moje. H1N1 nie sprecyzowal o jaki samochod chodzi, wiec napisalem jak moj sie zachowuje. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-15 14:20:48 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:gujq3c$ess$1inews.gazeta.pl...
Zreszta MR2 to tez nie jest zaden prom kosmiczny, zwykly wolnossacy 2-litrowy silnik montowany od wczesnych lat 90-tych i strojony fabrycznie pod paliwo 95oct. Skoro w 15-letnim samochodzie roznice widac, dlaczego nie w nowym? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-15 15:44:46 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
najlepsza ropa | |
Fri, 15 May 2009 14:20:48 +0100, w <gujq7h$feg$1@inews.gazeta.pl>, "kamil"
<kamil@spamwon.com> napisał(-a): Skoro w 15-letnim samochodzie roznice widac, dlaczego nie w nowym? Bo nowe nie mają zasyfionego układu i silnika. |
|
Data: 2009-05-15 14:48:57 | |
Autor: kamil | |
najlepsza ropa | |
<radekp@konto.pl> wrote in message news:odsq055ra2s549lpvclfp7o5n7v1grfic74ax.com... Fri, 15 May 2009 14:20:48 +0100, w <gujq7h$feg$1@inews.gazeta.pl>, "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał(-a): Skoro w 15-letnim samochodzie roznice widac, dlaczego nie w nowym? Bo nowe nie mają zasyfionego układu i silnika. Jak na przyklad 3-letnia Impreza po 60tys km? Gnojkowki nikt do niej nie leje. To milo, ze chcesz sie wykazac wiedza toretyczna, ale opisz moze swoje odczucia po przejechaniu N kilometrow na danym paliwie. Zaczekam. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-15 17:21:46 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
najlepsza ropa | |
Fri, 15 May 2009 14:48:57 +0100, w <gujrsa$m0g$1@inews.gazeta.pl>, "kamil"
<kamil@spamwon.com> napisał(-a): To milo, ze chcesz sie wykazac wiedza toretyczna, ale opisz moze swoje odczucia po przejechaniu N kilometrow na danym paliwie. Zaczekam. Leje czasem Vpower (ale nie Racing) -- aby przeczyścić układ. Różnicy w spalaniu nie widzę. |
|
Data: 2009-05-14 12:50:18 | |
Autor: hamberg | |
najlepsza ropa | |
On 14 Maj, 06:43, "h1n1" <h...@wp.pl> wrote:
Pewnie było, ale w google znalazłem zapisy głównie dość stare (lata Chcesz sie lepiej poczuc czy zaoszczedzic? |
|
Data: 2009-05-15 16:23:00 | |
Autor: yabba | |
najlepsza ropa | |
Użytkownik "h1n1" <h1n1@wp.pl> napisał w wiadomości
news:gug7h0$vkq$1achot.icm.edu.pl... Pewnie było, ale w google znalazłem zapisy głównie dość stare (lata Około 80% paliw w Polsce pochodzi z polskich rafinerii, więc masz duże prawdopodobieństwo, że wszędzie tankujesz paliwo z jednej linii produkcyjnej. Największy wpływ na jakość paliwa ma uczciwość przewoźnika, który dowozi paliwo na stację paliw oraz właściciela/ajenta stacji paliw. Zdażają się też wpadki znanym koncernom paliwowym, np. kilka lat temu, ktoś się pomylił przy zamawianiu i zimą zamówił ON letni, który potem został sprzedany klientom. :) Na podstawie moich spostrzeżeń oceniam, że najdokładniejszą kontrolę jakości na swoich stacjach ma Statoil. Nikt z moich znajomych nie odnotował żadnego problemu po zatankowaniu ON u nich. Jak nie miałem po drodze Statoil to zatankowałem na BP paliwo ON Ultimate i nie stwierdziłem żadnej różnicy ani w osiągach, ani w pracy silnika, ani w żużyciu paliwa. Największą poprawę osiagów odnotowałem kilka lat temu po zatankowaniu do Uno benzyny z prywatnej stacji paliw pod Toruniem. Wrażenia z jazdy były takie jakby nagle dołożono turbosprężarkę do silnika, odczuwalnie poprawiło się przyspieszenie samochodu. Niestety bardzo dzwoniły zawory, a benzyna miała wyraźny zapach rozpuszczalnika nitro. :) -- Pozdrawiam, yabba |