najlepsza wydajność w stosunku do ceny

Data: 2009-12-26 10:57:03
Autor: Mariusz Marszałkowski
najlepsza wydajność w stosunku do ceny
Witam

Jaki sprzęt polecacie do tanich obliczeń? Chodzi głównie o
obliczenia stałoprzecinkowe. Zastanawiam się aby kupić
kilka zestawów: płyta główna, procesor, pamięć i spiąć
wszystko kartami sieciowymi. Całkowity koszt nie może
przekroczyć 10tys zł. Co byście zakupili?

Pozdrawiam

Data: 2009-12-26 21:30:22
Autor: qwerty
Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <mmarszik@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1039b0e1-bfe1-4ade-8541-1b1e58a4d419@k19g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Mam rozumieć, że obliczenia mogą być prowadzone wielowątkowo?

Data: 2009-12-26 13:20:47
Autor: Mariusz Marszałkowski
najlepsza wydajność w stosunku do ceny
On 26 Gru, 21:30, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <mmars...@gmail.com> napisał w wiadomości
grup

> [...]
> przekroczyć 10tys zł. Co byście zakupili?

Mam rozumieć, że obliczenia mogą być prowadzone wielowątkowo?

Tak, wielowątkowo, albo wieloprocesowo. Szukam jakiegoś mocnego i
taniego sprzętu. Jeszcze chętniej bym wykupił (ale nie wiem co
wychodzi
taniej) na jakimś dużym serwerze np. 32 procesy na pełnej mocy przez
rok czasu.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-26 22:28:28
Autor: miab
W dniu 2009-12-26 19:57, Mariusz Marszałkowski pisze:
[...]

4 karty AMD Radeon HD5970 albo 6 kart NVIDIA GeForce GTX295.

miab

Data: 2009-12-26 14:11:06
Autor: Mariusz Marszałkowski
On 26 Gru, 22:28, miab <miw...@wp.pl> wrote:
> [...]

> przekroczyć 10tys zł. Co byście zakupili?

4 karty AMD Radeon HD5970 albo 6 kart NVIDIA GeForce GTX295.

Z tego co wiem nie można na nich zaimplementować rekurencji, więc
odpadają. Poza tym słyszałem że one nadają się do obliczeń
zmiennoprzecinkowych a nie stało?

Pozdrawiam

Data: 2009-12-27 02:06:46
Autor: MC

Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <mmarszik@gmail.com> napisał w wiadomości news:1039b0e1-bfe1-4ade-8541-1b1e58a4d419k19g2000yqc.googlegroups.com...
Witam

Jaki sprzęt polecacie do tanich obliczeń? Chodzi głównie o
obliczenia stałoprzecinkowe. Zastanawiam się aby kupić
->
Wektorowo czy skalarnie?

Data: 2009-12-26 22:32:41
Autor: Mariusz Marszałkowski
najlepsza wydajność w stosunku do ceny
On 27 Gru, 02:06, "MC" <m...@go2.pl> wrote:
U ytkownik "Mariusz Marsza kowski" <mmars...@gmail.com> napisa w wiadomo cinews:1039b0e1-bfe1-4ade-8541-1b1e58a4d419k19g2000yqc.googlegroups.com...
Witam

Jaki sprz t polecacie do tanich oblicze ? Chodzi g wnie o
obliczenia sta oprzecinkowe. Zastanawiam si aby kupi
->
Wektorowo czy skalarnie?

I tak i tak. Czesc obliczen da się zwektoryzowac, pozostałe beda
wymagaly kilkunastu wydajnych szeregowych procesorow.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-27 10:13:20
Autor: MC
Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <mmarszik@gmail.com> napisał w wiadomości news:b3e73e5f-c173-4385-b253-8fcbcc9185cbk17g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Intel zrezygnował z Larrabee. To był taki mieszaniec.

Data: 2009-12-27 22:46:34
Autor: tomekr
najlepsza wydajność w stosunku do ceny
Przede wszystkim jak chcesz mieć rzeczywiste wyniki obliczeń, to potrzebujesz pamięci ECC. Inaczej będziesz miał bity zależne od aktualnego promieniowania kosmicznego, a nie twoich danych wejściowych...

Z tanich procesorów tą funkcjonalność obsługują praktycznie wszystkie desktopowe AMD. Ale musisz kupić odpowiednią płytę, te najtańsze nie mają przewodów do ECC. W przypadku Inteli niestety i7 i i5 nie obsługują ECC, musiałbyś kupić Xeony!

najlepsza wydajność w stosunku do ceny