najlepsze zimówki - jakie?

Data: 2011-10-10 07:37:52
Autor: Lukasz
najlepsze zimówki - jakie?
Witam,
pytania mam w zasadzie dwa:
pomijając aspekt wczesnej (przy pierwszym śniegu) wymiany opon na zimowe, taniej będzie kupić zimówki teraz czy po pierwszym śniegu (wiem że wtedy będzie dłuższe oczekiwanie ale czy wzrosnąceny bo większy popyt, czy naściągają tego dużo i będą bić się kto da taniej :) jak to zwykle było?
Drugie pytanie: jakie są najlepsze opony zimowe (moje wymagania trzymanie na mokrym, klejenie się do śniegu, jazda po lodzie ;) stwierdziłem że wrzucę do siebie 15" bo to jednak spora oszczędność w stosunku do 16", dzięki temu mogę kupić najlepsze opony jakie są, pytanie tylko jakie? Jeździłem na Fulda Montero 2  i byłem bardzo zadowolony, ale może ktoś ma jakieś inne odczucia?

Lukasz

Data: 2011-10-10 00:35:28
Autor: kkk
najlepsze zimówki - jakie?
On 10 Paź, 07:37, "Lukasz" <luk...@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl>
wrote:
Witam,
pytania mam w zasadzie dwa:
pomijaj c aspekt wczesnej (przy pierwszym niegu) wymiany opon na zimowe,
taniej b dzie kupi zim wki teraz czy po pierwszym niegu (wiem e wtedy
b dzie d u sze oczekiwanie ale czy wzrosn ceny bo wi kszy popyt, czy
na ci gaj tego du o i b d bi si kto da taniej :) jak to zwykle by o?

Taniej to już było w tym roku :) Jeśli dobrze liczę - póki co były 4 x
zmiany cenników/pkt rabatowych opon zimowych poczynając od 08 -
ostatnia zmiana od 01.10, wszystko w górę oczywiście. Jak ktoś ma
zapasy z lipca to może sprzedawać po "starych cenach". Jak spadnie
śnieg to duża szansa (jak w roku ubiegłym), że opon będzie dodatkowo
brakować.
pzdr

Data: 2011-10-10 02:59:02
Autor: koziel
najlepsze zimówki - jakie?
Ubieglej zimy zakupilem Uniroyal MS Plus66 w rozmiarze 195x65 R15 i
bylem z nich baaardzo zadowolony pod wzgledem trakcji i przyczepnosci.
Za komplet placilem wowczas 750zl z przesylka - zamawialem jakos w
listopadzie. Rozwazalem tez proponowane tutaj GoodYear'y, ale finalnie
zakupu nie zaluje.

Pozdrawiam,
Emil.

GG: 5767314
http://otomoto.pl/index.php?sect=edit
http://allegro.pl/uniroyal-ms-plus6-175x65-r14-nowe-i1865067898.html

Data: 2011-10-10 20:21:12
Autor: Krzysiek Kielczewski
najlepsze zimĂłwki - jakie?
On 2011-10-10, koziel <koziel007@wp.pl> wrote:
[...]

Ja ubiegłej zimy kupiłem dokładnie takie same opony (ale przez
wulkanizatora) i z wymianą zapłaciłem 1040pln (DC). W grudniu, pomiędzy
dziesiatym, a piętnastym. Również jestem z nich zadowolony.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-10 11:27:12
Autor: koziel
najlepsze zimówki - jakie?
On 10 Paź, 20:21, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczew...@gmail.com> wrote:

[...]

Ja zamawialem ze stronki opony.com. Wymiany i wywazania tutaj nie
licze, ale w moich rejonach to koszt +/- 50zl.

Data: 2011-10-11 00:27:47
Autor: Krzysiek Kielczewski
najlepsze zimĂłwki - jakie?
On 2011-10-10, koziel <koziel007@wp.pl> wrote:

Ja zamawialem ze stronki opony.com. Wymiany i wywazania tutaj nie
licze, ale w moich rejonach to koszt +/- 50zl.

Jak ja kupowałem, to tam już nie mieli tych opon.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-10 15:35:43
Autor: koziel
najlepsze zimówki - jakie?
On 11 Paź, 00:27, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczew...@gmail.com> wrote:

Jak ja kupowałem, to tam już nie mieli tych opon.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Finalnie i tak kupiles, a ze nieco drozej... hmmm, no coz - w sumie w
ubieglym roku to jak dobrze pamietam, pelnia sezonu juz byla ;-)

Data: 2011-10-11 08:19:39
Autor: Krzysiek Kielczewski
najlepsze zimĂłwki - jakie?
On 2011-10-10, koziel <koziel007@wp.pl> wrote:

[...]

No właśnie nie, już było po sezonie :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-11 00:27:09
Autor: Krzysiek Kielczewski
najlepsze zimĂłwki - jakie?
On 2011-10-10, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:

Ja ubiegłej zimy kupiłem dokładnie takie same opony (ale przez
wulkanizatora) i z wymianą zapłaciłem 1040pln (DC). W grudniu, pomiędzy
dziesiatym, a piętnastym. Również jestem z nich zadowolony.

Zapomniałem dodać: miałem duże problemy, żeby kupić wybrane przeze mnie
opony, wszędzie było "już nie ma" i tym podobne.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-12 23:32:24
Autor: Tomasz Pyra
najlepsze zimówki - jakie?
On 2011-10-10, Krzysiek Kielczewski<krzysiek.kielczewski@gmail.com>  wrote:

[...]

W większości sklepów internetowych to jest norma.
Sklepy żeby stworzyć pozory taniości oferty dają w cennikach doskonałe ceny (bywa że niższe niż hurtowe dla dużych importerów) na wiele modeli opon, natomiast są to ceny wymyślone, służące tylko do tego żeby nagonić do złożenia zamówienia.

Bo jak chcesz kupić, to pan ze sklepu ze smutkiem będzie Ci opowiadał jak to właśnie 4 ostatnie sztuki na jego oczach wyjechały z magazynu.
Ale on ma w podobnej cenie, również doskonałe, albo i nawet lepsze opony - i tu pada jakiś tani model za już zupełnie nieatrakcyjną cenę na którym mają największe przebicie, wielu się na to zgodzi i z tego żyją te sklepy.

Dlatego na ceny opon w sklepach internetowych w zasadzie nie ma co patrzeć - większość opon w atrakcyjnych cenach to taka ściema.

Data: 2011-10-13 15:29:52
Autor: Krzysiek Kielczewski
najlepsze zimĂłwki - jakie?
On 2011-10-12, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

[...]

Tyle, że ja nie szukałem tanich opon, ja szukałem konkretnego modelu.

Dlatego na ceny opon w sklepach internetowych w zasadzie nie ma co patrzeć - większość opon w atrakcyjnych cenach to taka ściema.

Dwa inne podejścia miałem skuteczne, kupiłem to co chciałem i tanio.
Tyle, że kupowałem w sezonie, a nie po.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-20 13:22:31
Autor: The_EaGle
najlepsze zimówki - jakie?
W dniu 2011-10-12 23:32, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Ja tam nie wiem. Zawsze przed zakupem opon doktoryzuje się przez kilka godzin przeglądając w wolnym czasie to i tamto i później kupuje to co najtańsze z marki którą wybrałem. Nigdy nie miałem problemu aby kupić w ten sposób w dobrej cenie oponki. Zawsze było OK. Nie jestem przywiązany szczególnie do jednej firmy/sklepu a szukam najtaniej i sprawdzam opinie innych jak opinie są OK to kupuje.
Porównanie cen do serwisów oponiarskich jest BARDZO duże. Ostatnio kupiłem za około 80zł taniej na szt. niż w serwisie. Opony nowe bo innych nie kupuje i z tego roku, bo ten model to nowość na rynku.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-10-20 12:57:01
Autor: kkk
najlepsze zimówki - jakie?
On 20 Paź, 13:22, The_EaGle <e...@jss.com> wrote:

Porównanie cen do serwisów oponiarskich jest BARDZO duże. Ostatnio
kupiłem za około 80zł taniej na szt. niż w serwisie. Opony nowe bo
innych nie kupuje i z tego roku, bo ten model to nowość na rynku.

No cóż są różne serwisy oponiarskie - ja tam znam takie co 80zł taniej
można u nich na miejscu kupić w porównaniu do  internetu (bez nerwów,
czekania co przyjdzie, z jaką datą produkcji itd) - w zależności od
modelu i rozmiaru oczywiście, nie ma co generalizować, jest duża
konkurencja na rynku.

Data: 2011-10-11 13:37:12
Autor: _ąćęłńóśźż
najlepsze zimówki - jakie?
Nie mogę uwierzyć w taką cenę (niską).
Za tyle to widywałem Dębice.
Ale potwierdzam, że zagapiłem się w 2010 przed sezonem, i później było już drooogo.

-- -- -

Data: 2011-10-10 08:02:24
Autor: omega_fan
najlepsze zimówki - jakie?
Drugie pytanie: jakie są najlepsze opony zimowe (moje wymagania
trzymanie na mokrym, klejenie się do śniegu, jazda po lodzie ;)

Po moich doświadczeniach z Goodyear Ultragrip 7+. stawiam, że najlepsze
to będą nowe Ultragrip 8.

Data: 2011-10-10 08:29:46
Autor: neoniusz
najlepsze zimówki - jakie?
W dniu 10.10.2011 08:02, omega_fan pisze:
[...]

Jesli beda rownie dobre co 7+, to potwierdzam. 7+ sa niesamowite.

Data: 2011-10-10 12:32:27
Autor: The_EaGle
najlepsze zimówki - jakie?
W dniu 2011-10-10 08:29, neoniusz pisze:
[...]

Zależy do czego. UG7 są rewelacyjnie w typowym dla nizin klimacie zimowym czyli chlapa, błoto, mokry i suchy asfalt. Dają radę po śniegu ale wcale nie lepiej niż niektóre tańsze zimówki.

Siły uciagu nie mierzyłem po między UG7  a Kleberami HP2 które miałem wcześniej, ale z czysto subiektywnego punktu widzenia UG zdecydowanie lepiej sprawowały się na suchych/mokrych asfaltach niż Klebery ale na śniegu w nie było lepiej. Dlatego dla osób które jeżdżą po górach albo bardziej sobie cenią zdolność do wykopywania się zaspy czy tez podjazdu pod ośnieżoną górę lepszym rozwiązaniem będą inne opony np Nokian D3 albo A3.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-10-10 16:34:58
Autor: Irokez
najlepsze zimówki - jakie?
Użytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com> napisał w wiadomości news:j6uhjr$vb6$1news.onet.pl...
[...]

Dokładnie, zależy gdzie.
Kupiłem UNIROYAL MS plus 66, które to dość wysoko w rankingach stały i co... ano fajne na nizinną zimę. U mnie lepiej spisywały się jednak SAVA Eskimo S3

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-10-10 11:23:07
Autor: koziel
najlepsze zimówki - jakie?
On 10 Paź, 16:34, "Irokez" <nie....@email.pl> wrote:

Kupiłem UNIROYAL MS plus 66, które to dość wysoko w rankingach stały i co...
ano fajne na nizinną zimę.

Pozdrawiam.
Irokez

a u mnie poprzedniej zimy spisywaly sie znakomicie - zarowno w kopnym
sniegu jak i oblodzonej nawierzchni. Testowane na dwoch autach - jedno
to byla Laguna 2.0 16V a drugie A4 Quattro (tak wiem, tutaj naped tez
zrobil swoje). W tym roku beda jezdzily na A4 bez Quattro - ale nowsze
model z ESP i zobaczymy, jak sie beda sprawowaly.

Takze potwierdza sie chyba stare powiedzenie, ze ilu uzytkownikow tyle
opinii ;-)

Data: 2011-10-11 13:43:10
Autor: kamil d
najlepsze zimówki - jakie?
W dniu 2011-10-10 20:23, koziel pisze:
http://allegro.pl/uniroyal-ms-plus6-175x65-r14-nowe.html
> http://allegro.pl/goodyear-duragrip-185x65-r14-nowe-i1865067374.html

"Opony sa nowe - glebokosc bieznika 8mm. Zakupione w styczniu 2011 r. - eksploatowane 2,5 m-ca"

"Opony sa nowe - glebokosc bieznika minimum 7,5mm. Eksploatowane w biezacym sezonie przez 4 m-ce."

Od kiedy "eksploatowane" opony są "nowe"? Jeździłeś na nich kilka miesięcy i piszesz, że nowe?

--
kamil d

Data: 2011-10-13 21:00:25
Autor: Irokez
najlepsze zimówki - jakie?
Użytkownik "koziel" <koziel007@wp.pl> napisał w wiadomości news:eb09c026-b602-4d63-b3f6-b4960c97b7cad9g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

No tak, 175
Niestety wraz z rozmiarem nie zawsze idzie w parze ta sama trakcja
Ja mam/miałem 205/55R16

--
Irokez

Data: 2011-10-10 17:42:51
Autor: adam
najlepsze zimówki - jakie?
Po moich doświadczeniach z Goodyear Ultragrip 7+. stawiam, że najlepsze
to będą nowe Ultragrip 8.

Jesli beda rownie dobre co 7+, to potwierdzam. 7+ sa niesamowite.

Witam,
Zalezy do czego te opony. Jak trasa bez sniegu to tak, sa bdb. Mialem UG7+, ale teraz do nowego auta kupilem Dunlopy 3D - mialem dosyc problemow z wyjechaniem z parkingu.
Zobaczymy jak beda sie sprawowac 3D.
Pzdr
Adam

Data: 2011-10-10 21:17:11
Autor: omega_fan
najlepsze zimówki - jakie?
On 10/10/2011 05:42 PM, adam wrote:
[...]

Ja tam nie wiem, ale nie było takiego śniegu zeszłej i poprzedniej zimy
(a nawaliło że szok) który by zatrzymał auto na UG7+.

Data: 2011-10-10 23:01:14
Autor: made myself
najlepsze zimówki - jakie?
adam <adabi@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Jakbym o innych oponach czytał. Nowe UG7+ wyjeżdżały z takich zasp, że jedynym
zmartwieniem był prześwit i czy się nie zapadłem po podwozie. Wyjeżdżałem
z garażu pod lekką górkę bez odśnieżania podjazdu. W przypadku Michelinów Alpin A3, które moim zdaniem też są przyzwoitymi zimówkami, mogłem o tym zapomnieć, tzn. raz się udało, raz nie.

Na ten sezon też kupiłem Dunlopy, przesiadłem się do tylnonapędówki, niestety
M3. 3D w poszukiwanym przeze mnie rozmiarze nie było. Ponoć to, co sprawdza się w przednionapędówce nie zawsze działa przy napędzie z tyłu. Trochę przekonało mnie to, że ponoć BMW montuje te gumy fabrycznie do 3ek i 5ek.

Pzdr,
made_myself

Data: 2011-10-12 11:35:54
Autor: _ąćęłńóśźż
najlepsze zimówki - jakie?
Takie historyjki to są na długie letnie wieczory.
Inne auto, inne załadowanie, inny napęd, inna elektronika, inne podłoże, inne ciśnienie, inna temperatura itp. itd.

-- -- -

Data: 2011-10-12 12:54:36
Autor: made myself
najlepsze zimówki - jakie?
=?ISO-8859-2?B?X7Hm6rPx87a8vw==?= <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Takie historyjki to są na długie letnie wieczory.
Inne auto, inne załadowanie, inny napęd, inna elektronika, inne podłoże, inne ciśnienie, inna temperatura itp. itd.

No właśnie nie do końca. Focus I i Focus II. Ten sam garaż, to samo podłoże, dzień po dniu. A co do ciśnienia atmosferycznego i temperatury powietrza różniej pewnie o 3 stopnie w porywach, to nie wiem. Natężenia wiatru słonecznego też nie mierzyłem ;)

Pzdr,
made_myself

Data: 2011-10-12 21:03:17
Autor: _ąćęłńóśźż
najlepsze zimówki - jakie?
Golas benzyna i diesel z klimą itd.

-- -- -

Focus I i Focus II.

Data: 2011-10-13 11:28:35
Autor: made myself
najlepsze zimówki - jakie?
=?ISO-8859-2?B?X7Hm6rPx87a8vw==?= <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Golas benzyna i diesel z klimą itd.

Wprost uwielbiam ludzi którzy lepiej ode mnie wiedzą czym, gdzie i jak jeżdżę.

Pzdr,
made_myself

Data: 2011-10-10 12:51:32
Autor: J.F
najlepsze zimówki - jakie?
Użytkownik "Lukasz"  napisał w wiadomości grup
[...]

Watpie zeby po pierwszym sniegu bylo taniej, klienci gonia, terminy tygodniowe, to po co obnizac.
W lutym pewnie ceny spadna :-)

Natomiast czy teraz mozna liczyc na jakis upust przedsezonowy to nie wiem ..

J.

Data: 2011-10-10 21:27:15
Autor: Marcin
najlepsze zimówki - jakie?

Użytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:j6u0bs$1a$1inews.gazeta.pl...
[...]

-- Pozdrawiam
Lukasz

co do cen to wiele osób sie mocno zdziwi .opon w pewnych wymiarach już brakuje a ceny  poszybowały w kosmos ....

Data: 2011-10-11 11:34:32
Autor: The_EaGle
najlepsze zimówki - jakie?
W dniu 2011-10-10 07:37, Lukasz pisze:
Jeździłem na Fulda Montero 2 i byłem bardzo
zadowolony, ale może ktoś ma jakieś inne odczucia?

Skoro byłeś bardzo zadowolony to kup drugi raz wersję 3 tych opon.
Te opony są dobre na śniegu i całkowicie beznadziejne na suchym czy mokrym asfalcie. Skoro te ostatnie elementy są dla Ciebie mniej znaczące to znaczy że UG8 nie są dla Ciebie - zawiedziesz się na nich bo gorzej niż te Fuldy będą sprawować się na ośnieżonych drogach.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-10-12 07:17:25
Autor: Lukasz
najlepsze zimówki - jakie?
Użytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com> napisał w wiadomości news:j712j8$utr$2news.onet.pl...
[...]

pytam po to żeby kupić coś lepszego. Skoro tak mówisz to faktycznie z UG8 nie byłbym zadowolony,może dlatego że nie zmieniam opon przy pierwszym śniegu w listopadzie a dopiero jak takie warunki mają się utrzymywać, biorę pod uwagę to że jadę po mokrym na zimówkach, a po śliskim ten jeden dzień na letnich.
Jakie macie opinie o Continental TS830 (i czym się różnią od TS830P - to znaczy które lepsze bo to dwa zupełnie różne bieżniki)?

Lukasz

Data: 2011-10-12 09:50:30
Autor: _ąćęłńóśźż
najlepsze zimówki - jakie?
To są opony dla małych smochodów kompaktowych z przewymiarowanymi modą kołami.

-- -- -

Data: 2011-10-12 14:43:45
Autor: Lukasz
najlepsze zimówki - jakie?
Użytkownik "_ąćęłńóśźż" <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j73nt6$amv$1inews.gazeta.pl...
To są opony dla małych smochodów kompaktowych z przewymiarowanymi modą kołami.

dlaczego?
coś nie tak z ich trzymaniem bo opinie mają raczej dobre?

Lukasz

Data: 2011-10-11 13:33:31
Autor: _ąćęłńóśźż
najlepsze zimówki - jakie?
To poszukaj Continental ContiVikingContact5, rozmiar 195/65 R15 powinieneś znaleźć okazyjnie za 900 zł/komplet 4 szt.

-- -- -

Data: 2011-10-12 07:19:21
Autor: Lukasz
najlepsze zimówki - jakie?
Użytkownik "_ąćęłńóśźż" <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j71gja$2j2$1inews.gazeta.pl...
To poszukaj Continental ContiVikingContact5, rozmiar 195/65 R15 powinieneś
znaleźć okazyjnie za 900 zł/komplet 4 szt.

jak napisałem nie chcę tanich opon, po to biorę mniejszy rozmiar żeby nie oszczędzać na przyczepności

Lukasz

Data: 2011-10-12 09:48:55
Autor: _ąćęłńóśźż
najlepsze zimówki - jakie?
Wyraźnie nie rozumiesz o czym piszesz.
Ale zgoda, sprzedam Ci te opony po 90 EUR/szt., wchodzisz?
Lub po 90 GBP/szt. jeśli wolisz.
Będziesz miał poczucie bycia inwestorem.

-- -- -
nie chcę tanich opon

Data: 2011-10-12 14:42:57
Autor: Lukasz
najlepsze zimówki - jakie?
Użytkownik "_ąćęłńóśźż" <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j73nq7$agc$1inews.gazeta.pl...
Wyraźnie nie rozumiesz o czym piszesz.
Ale zgoda, sprzedam Ci te opony po 90 EUR/szt., wchodzisz?
Lub po 90 GBP/szt. jeśli wolisz.
Będziesz miał poczucie bycia inwestorem.

nie napisałeś nic o tych oponach, o wrażeniach z jazdy, miałem kiedyś jakieś (bo nie pamiętam jakie) tanie zimówki i widzę średni sens zakładania takich.

Lukasz

najlepsze zimówki - jakie?