najlepszy namiot wyprawowy?

Data: 2009-08-17 14:57:48
Autor: tlitit
najlepszy namiot wyprawowy?
hej,

moim typem jest hi-tec twin 2 (jeszcze nie testowałem), chodzi o kwestię cena -
jakość, ale też możliwość wstawienia sakw, a to przy podróżowaniu w 2 osoby może być już w twinie utrudnione moim zdaniem,

a co sadza szanowni grupowicze?

pozdro,

Tliti

Data: 2009-08-17 06:44:34
Autor: Stopgap
najlepszy namiot wyprawowy?
Witam,

W tym roku wypróbowałem namiot Veig II '09 Fjorda Nansena i przypadł
mi do gustu. Szybkie i suche rozstawianie, dwa przedsionki (w jednym
spokojnie mieścił mi się komplet sakw, tj. przednie, tylne i tylna
środkowa, czyli tzw. wór :) ), a w drugim gotowałem, nieduża waga -
2800 g, nierzucający się w oczy i stabilny po naciągnięciu.

Pozdrawiam,
Stopgap

Data: 2009-08-17 15:07:14
Autor: stefandora
tlitit wrote:
[...]

Po przetestowaniu plecaka i kurtki przeciwdeszczowej tejże firmy nie wydam ani grosza na jej inne produkty.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-08-17 15:44:22
Autor: Bartosz

Użytkownik "tlitit" <kurzyorzelWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:54b8.000001ab.4a8953ccnewsgate.onet.pl...
[...]

Ja korzystam z Hannah Target IIs. Ciekawe rozwiązanie - dwa niezależne wejścia do namiotu z przedsionkami.

Data: 2009-08-20 17:27:09
Autor: Krzysiek
W dniu 2009-08-17 15:44, Bartosz pisze:
[...]

Ostatnio byłem na 10-dniowym rowerowym wypadzie z sakwami i namiotem
Fjord Nansen Sierra III. Spaliśmy w środku wygodnie w dwie osoby z
bagażami. Ten namiot też ma dwa wejścia i dwa przedsionki, co się super
przydaje, kiedy rano robi się ciepło a chciałoby się jeszcze pospać -
można zrobić przeciąg :-)

--
Pozdrawiam,
Krzysiek

Data: 2009-08-17 16:07:15
Autor: Wojtek
tlitit pisze:
[...]

Sądzą że...
- dobry namiot wyprawowy musi być lekki
- wodoodporność podłogi i tropiku do potrzeb
- musi mieć maszty alu
- maszty muszą iść na zewnątrz w tunelach, a nie w środku tropiku (!)
- musi umożliwiać rozłożenie sypialki po rozłożeniu tropiku
- najlepiej jakby miał dwa wejścia
- tak ukształtowane wejście, by dało się pichcić podczas deszczu (jakiś daszek), by nie lało się podczas deszczu od razu do środka po otwarciu

to podstawy, udanych poszukiwań :)

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-08-17 17:03:31
Autor: Titus Atomicus
In article <h6bo6f$cmf$1@news.onet.pl>, Wojtek <osobisty@pota.onet.pl> wrote:

[...]

Uzywam FN Veiga... spelnia dokladnie te zalozenia - i na jedna-dwie osoby jest bardzo ok. Duzo miejsca, duzy komfort, waga - 3 kg tez akceptowalna, dwa wejscia, latwo sie rozklada, wodoodpornosc tez ok. I oddychalnosc.

Ale chyba idealny na rower bylby jednak Moonshadow od HiMountaina. Jednak warto miec duzy przedsionek, zeby trzymac w nim dwa rowery...

TA

Data: 2009-08-17 20:58:19
Autor: Kosu
[...]

Myślę, że coś idealnego udałoby się wybrać z TNF albo Marabut. I nadal byłby dobry współczynnik cena/jakość :]

A poważnie - ja bym brał FN. Sprawdzone, kopiowane z zachodnich firm konstrukcje :] Niezłe materiały i wykonanie. Stosunkowo tanio.
Te namioty Hi-Tec to jakiś straszny szmelc, a jakimś cudem uznaje się je za "markowe". Chyba ludziom przypominają się rowery Hi-Ten i w ogóle Hi-Fi wszystko. Wolałbym kupić Decathlon Seconds (które jak wiadomo puszczają jak sitko)

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-18 00:09:13
Autor: DK
On 17 Sie, 20:58, Kosu <k...@kosu.pl> wrote:

Te namioty Hi-Tec to jakiś straszny szmelc, a jakimś cudem uznaje się je
za "markowe". Chyba ludziom przypominają się rowery Hi-Ten i w ogóle
Hi-Fi wszystko.

Hi-Tec robi tylko buty. Ciuchy i cala reszta to chinszczyzna
sprowadzana przez polskiego dystrybutora, opatrzona odpowiednimi
naszywkami.

Data: 2009-08-17 21:26:08
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
najlepszy namiot wyprawowy?
Panie Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world, prezesie pl.rec.rowery z
siedzibą w <news:Titus_Atomicus-5AE6D7.17033117082009news.onet.pl> przy
ul....

Ale chyba idealny na rower bylby jednak Moonshadow od HiMountaina. Jednak warto miec duzy przedsionek, zeby trzymac w nim dwa rowery...

FN Korsyka III?

Data: 2009-08-17 23:16:12
Autor: tliti
najlepszy namiot wyprawowy?
rzeczywiscie, te cechy o ktorych mowicie wydaja sie istotne. W sumie na samotne wyprawy ten namiot i tak wydaje mi sie calkiem niezly, szczegolnie z uwagi na niska wage. Mam cos podobnego, taka jedynke kupiona kiedys w Anglii, ale kiepsko w niej z oddychalnoscia. Generalnie to chyba po wszystkich uwagach dokupie sobie aluminiowy stelaz do mojego marabuta gwinei i bedzie dla dwoch osob ok. A ten kilogram nadwagi jakos przeboleje na rzecz komfortu i pewnosci w czasie deszczu (sprawdzone od 20 lat). pozdto.

Tliti

Data: 2009-08-19 03:35:55
Autor: Michał Wolff
On 17 Sie, 14:57, "tlitit" <kurzyorzelWYTNI...@op.pl> wrote:
[...]

Za takie pieniądze waga jak na dwuoosobowy namiot jest kapitalna,
tutaj masz krótką recenzję tego namiotu i kilka ciekawych wskazówek:
http://wyprawyrowerowe.blog.pl/komentarze/index.php?nid=14412238
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

najlepszy namiot wyprawowy?