najtanszy krajowy wielotysieczny przelew OUR walutowy GBP, USD

Data: 2009-11-11 17:28:03
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
najtanszy krajowy wielotysieczny przelew OUR walutowy GBP, USD
o przelewy euro nie pytam, bo tutaj jest taniej i łatwiej

natomiast przelewy w funtach i dolarach to jakiś kompletny
koszmar i pole do wielkiego złodziejstwa ze strony banków,
m.in. nagminnie traktuja przelewy _krajowe_ w walucie tak
samo jak zagraniczne. najtaniej, na razie znalazłem: alior 0UR 70zł

Data: 2009-11-11 19:05:11
Autor: RobertS
[...]

bo to są de facto przelewy zagraniczne (rozliczane przez SWIFT), taniej jest w Citi, za OUR zapłaciłem ok. 45 zł

RobertS

Data: 2009-11-11 20:52:11
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
najtanszy krajowy wielotysieczny przelew OUR walutowy GBP, USD
> najtaniej, na razie znalazłem: alior 0UR 70zł

taniej jest w Citi, za OUR zapłaciłem ok. 45 zł

czy ktoś zna JESZCZE tańsze OUR przelewy GBP/USD?

Data: 2009-11-11 21:04:00
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl pisze:

taniej jest w Citi, za OUR zapłaciłem ok. 45 zł
czy ktoś zna JESZCZE tańsze OUR przelewy GBP/USD?

Najtaniej będzie przenieść gotówkę. Jak mieszkasz w dużym mieście, to
powinieneś bez problemu znaleźć dwa odziały odpowiednich banków
względnie blisko. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-11-11 21:14:55
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
> [...]

Najtaniej będzie przenieść gotówkę. Jak mieszkasz w dużym mieście, to powinieneś bez problemu znaleźć dwa odziały odpowiednich banków względnie blisko. :-)

wiem, ale mieszkam w malutkim miasteczku (bzwbk+pkobp) nawet w powiecie nie wszystkie banki mają oddział, kilku nie ma
dojazd do powiatu też zajmuje czas i kosztuje conieco (45zł to
jakiś argument by jechać, przy 30zł raczej puściłbym przelew www)

stąd nadal szukam, może się znajdzie jakiś bank z ofertą 30<OUR<45

Data: 2009-11-11 20:55:49
Autor: Krzysztof

"RobertS" <bob75@xpostx.pl> wrote in message news:hdeucp$2pd0$2opal.icpnet.pl...

[...]

Ale, czy w Citi te 45zl jest dla kazdej kwoty? Cos jestem sceptyczny, bo wydaje mi sie to minimalnym kosztem dla malej kwoty. Jezeli masz link do ich tabeli oplat, to wklej.

Data: 2009-11-11 22:28:35
Autor: RobertS
[...]

1. nie każdy bank przyjmuje każdą walutę w gotówce, czasem pozostaje TYLKO przelew (np. CHF do DB lub Multibanku w gotówce nie wpłacisz),

2. Citi pobiera 0 zł za przelew zagraniczny, problemem są banki pośredniczące to one naliczają opłaty, w dodatku NIE MOŻNA określić jaka będzie ich wysokość - taki przelew to niestety loteria

3. Alior pobiera 70 zł kosztów własnych czy już razem z pośrednikami?

RobertS

Data: 2009-11-11 23:21:15
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
[...]

dobrze zrozumiałem, że przelew tej samej kwoty (np. takich samych 10.000 USD)
z CitiHandlowego do Banku X może kosztować więcej niż do Banku Y?

Data: 2009-11-12 00:03:52
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
[...]

Tak. Może nawet kosztować więcej za drugim razem do banku X.

--
MiCHA

Data: 2009-11-11 23:26:42
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
najtanszy krajowy wielotysieczny przelew OUR walutowy GBP, USD
w dodatku NIE MOŻNA określić jaka będzie ich wysokość

to mnie właśnie najbardziej denerwuje w europejskiej bankowości

a nieroby z Komisji Europejskiej zajmują sie pierdołami, typu
ułatwianie tego co łatwe (przenoszenie rachunku z banku do banku)

a do tej pory nie uchwalono _obowiązku_ podania kosztów przelewu

banków na świecie jest skończona ilość, każdy z nich ma swój nr,
czy tak trudno byłoby na www banku zrobic interaktywny formularz
wyliczający opłate dla konkretnej kwoty, banku, waluty i innych
parametrów. Przecież to sie da zrobić?! Ale złodzieje bankowi nie chcą. I tu jest właściwe miejsce na użycie legalnej przemocy zwanej prawem
Ale akurat tutaj Komisja Europejska śpi.

Data: 2009-11-12 00:14:03
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
najtanszy krajowy wielotysieczny przelew OUR walutowy GBP, USD
zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl pisze:

to mnie właśnie najbardziej denerwuje w europejskiej bankowości

To nie jest wina europejskiej bankowości, tylko światowej. Europejskość
nie ma tu nic do rzeczy... :-)

a nieroby z Komisji Europejskiej zajmują sie pierdołami, typu
ułatwianie tego co łatwe (przenoszenie rachunku z banku do banku)
a do tej pory nie uchwalono _obowiązku_ podania kosztów przelewu

Bo przy przelewach Swiftowych to raczej niemożliwe. :-(

[...]

Nie koniecznie musi się dać zrobić. Przelewy swiftowe wciąż są częściowo
księgowane ręcznie. Czasem z góry nie sposób przewidzieć którędy przelew
pójdzie. Księgowanie często wygląda tak: "Mamy przelew wychodzący w GBP,
więc wysyłamy go do naszego korespondenta w UK, a niech on się dalej
martwi co z nim zrobić."

I tu jest właściwe miejsce na użycie legalnej przemocy zwanej prawem
Ale akurat tutaj Komisja Europejska śpi.

Choć faktem jest, że KE mogłaby w tej kwestii znacznie pomóc. Nic nie
stoi na przeszkodzie, by stworzyć oddzielny od swifftu system rozliczeń
walutowych, np. poprzez rozszerzenie Sepa. Natomiast byłbym przeciwny
rozszerzaniu naszego Eliksiru - bo i po co? Jak już coś wdrażać, to
lepiej od razu w całej Unii.

Ale i tak mamy dobrze - jest w końcu eliksir i sepa. W USA do dziś się
nie dorobili sprawnego i *taniego* systemu przelewów międzybankowych.

--
MiCHA

Data: 2009-11-11 15:42:28
Autor: bradley.st
On 11 Lis, 18:14, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:
Ale i tak mamy dobrze - jest w końcu eliksir i sepa. W USA do dziś się
nie dorobili sprawnego i *taniego* systemu przelewów międzybankowych.

Nie umniejszajac bron boze zalet szybkich przelewow i naprawde
rewelacyjnie dzialajacego systemu przelewow w Polsce: czek w kopercie
dochodzi na drugi koniec USA zazwyczaj po dwoch dniach i kosztuje to
44 centy.

Sprawnego i taniego systemu przelewow miedzybankowych rzeczywiscie nie
ma. Jest za to sprawny i tani system pocztowy, ktorego czesto nie
dorobily sie inne kraje.

Data: 2009-11-12 10:01:53
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
bradley.st pisze:

[...]

A nawet może nic nie kosztować, bo banki internetowe oferują wysyłkę czeków za darmo. Niby jest to pewien ekwiwalent przelewu, ale... odnoszę nieodparte wrażenie, że to łapanie lewą ręką za prawe ucho... :-)

--
MiCHA

Data: 2009-11-12 04:54:24
Autor: bradley.st
On 12 Lis, 04:01, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

A nawet może nic nie kosztować, bo banki internetowe oferują wysyłkę
czeków za darmo. Niby jest to pewien ekwiwalent przelewu, ale... odnoszę
nieodparte wrażenie, że to łapanie lewą ręką za prawe ucho... :-)

Sie absolutnie zgadzam! :)

I jeszcze dodam do kolekcji lewa reka/prawe ucho "szybkie przelewy" w
amerykanskim ING:
Jezeli wysylam Ci elektroniczny przelew, dostajesz e-mail z linkiem do
strony, na ktorej wpisujesz swoj numer konta i w ten sposob
potwierdzasz, ze akceptujesz pieniadze ode mnie. Swietne rozwiazanie,
nie? ;)

Data: 2009-11-12 19:13:15
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
bradley.st wrote:

[...]

Super. :-)
A jak mam w ING kilka rachunków, to dostanę jakąś podpowiedź o który chodzi, czy mam zgadywać? :)

--
MiCHA

Data: 2009-11-12 10:39:41
Autor: bradley.st
On 12 Lis, 13:13, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

Super. :-)
A jak mam w ING kilka rachunków, to dostanę jakąś podpowiedź o który
chodzi, czy mam zgadywać? :)

Oczywiscie Ty juz wiesz, o ktory chodzi, bo - zgodnie z instrukcja
banku - mam Ci powiedziec, ze wyslalem Ci pieniadze (i przy okazji
pewnie wspomniec na jakie konto). :))

Cos jak Western Union tylko ze bezgotowkowo i za darmo, ale osobiscie
wolalbym polskie rozwiazania i KIR.

Data: 2009-11-12 08:45:56
Autor: RobertS
[...]

w XXI w. i dobie komputeryzacji/globalizacji to trochę przeraża, że nie da się określić (z góry) kosztu takiego przelewu, dodatkowo może się zdarzyć, że przelew z banku X do banku Y w walucie Z może jednego dnia kosztować Xzł, a za tydzień Yzł ;-(

wychodzi na to, że jeżeli ktoś chce przelać naprawdę sporą kowtę to Alior z opłatą 30 + 40 zł wydaje się najlepszy, natomiast Citi może być lepsze przy relatywnie niższych kwotach

RobertS

Data: 2009-11-12 15:32:40
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
[...]

rozumiem że przy nieznanych kosztach nikt mi nie da dokładnego wzoru (bo jakby
kwoty kosztu były znane to bym nie pytał tylko sam sobie wzór ułożył i wyliczył)

a tak pytam "dobrych wróżek": :P gdzie tak mniej wiecej postawilibyście granicę dużej kwoty od której alior zaczyna przebijać ofertę city'ego?

czy mniejszym błędem będzie przyjąć granicę 1000 GBP czy 5000 GBP? 1500 USD czy 7000 usd?
Alior z opłatą 30 + 40 zł wydaje się najlepszy,

jeśli 30 jest dla aliora a 40 stanowi ryczałt kosztów obcych
to czy dobrze sobie kombinuje że po założeniu ROR walutowego i dodatkowo konta oszczędnościowego walutowego mógłbym z tego ostatniego przynajmniej raz w miesiącu wysłać OUR przelew za tylko 40zł bo raz w miesiącu nie pobieraliby "swoich" 30zł?

jak znam życie okaże sie że NIE, ale wole sie upewnić... ;)

Data: 2009-11-12 16:09:10
Autor: Krzysztof

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl> wrote in message news:1e8e.00000176.4afc1c88newsgate.onet.pl...
[...]

Mieszasz, 30zl jest to cena za opcje SHA, jezeli wybierasz opcje OUR to dodatkowo placisz 40zl.
Jezeli doswiadczalnie sprawdzisz, ze do okreslonego banku nie bedzie dodatkowych kosztow, wysylajac opcja SHA za 30zl, to bedzie to wtedy najtansze rozwiazanie. Jezeli wystapia jakies koszty to musisz sobie przeliczyc, co sie lepiej oplaca 40zl czy te koszty. Generalnie jest to do zrobienia jezeli czesto puszczalbys przelew w to samo miejsce.
Z wlasnego dowiadczenia np. dla ok 10tys.GBP kiedys pobrali mi w jednym z bankow 8.5GBP za posrednikow. Widac, ze te 40zl jest tak skalkulowane, zeby bank zmiescil sie w kosztach. Warto brac te opcje, jezeli musisz komus zaplacic dokladna kwote lub np. przesylasz do banku, ktory standardowo za przyjecie przelewu zagranicz. bierze jakas oplate. Wtedy nawet, jezeli nie bedzie posrednikow moze sie oplacic te 40zl.
30zl nie ma nic wspolnego z jedna wyplata w miesiacu z oszczednosciowego, ceny przelewow sa identyczne.

Data: 2009-11-11 23:58:06
Autor: Krzysztof

"RobertS" <bob75@xpostx.pl> wrote in message news:hdfaa5$8kk$1opal.icpnet.pl...

[...]

Generalnie problemem jest to, ze jezeli nawet w banku X tanio wyslemy do banku Y, to w druga strone moze byc bardzo drogo. Dotyczy to szczegolnie wlasnych lokat walutowych, ktore nalezy zawsze wplacic i wyplacic w gotowce. To co zyskamy na oproc. lokaty mozemy stracic na przelewie. Generalnie nikt nie rozwiazal tego problemu. Dlaczego nie moze powstac system krajowy oparty o rach. bankow w NBP powiedzmy w kilku glownych walutach i na wzor elixiru mozna by puszczac takie przelewy chociazby 1 lub 2 razy w tygodniu. Same banki nie musialyby dostarczac klientom gotowki na przenoszenie z jednego banku do drugiego. Dla mnie jest to niezrozumiale dlaczego puszczajac np. przelew w GBP z jednego banku krajowego do drugiego w kraju idzie to przez kilka bankow w UK. Tak dziala ten  system a my za to placimy i nikomu nie chce sie zrobic systemu lokalnych rozliczen dla waluty.

Data: 2009-11-12 12:14:46
Autor: MarekZ
Użytkownik "Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hdffhv$c7v$1@news2.ipartners.pl...

[...]

To wydaje się właśnie sednem. Skoro taki HSBC potrafił to zrealizować w ramach swoich oddziałów w różnych krajach i podobnie chyba Citi, to czemu nikt się nie pokusi (NBP?) o stworzenie takiego systemu krajowego. To co mamy teraz to kuriozum. Przeszkody zapewne istniały dopóki PLN był niewymienialny, ale teraz?

najtanszy krajowy wielotysieczny przelew OUR walutowy GBP, USD