Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   nakaz opłaty błędnej faktury

nakaz opłaty błędnej faktury

Data: 2011-09-20 15:32:06
Autor: Johnson
nakaz opłaty błędnej faktury
W dniu 2011-09-20 13:12, Tans pisze:
Operator telekomunikacyjny. Wystawiona faktura na dużo wyższ± kwotę. W
regulaminie stoi, że błędnie wystawion± fakturę należy opłacić, a je¶li
reklamacja zostanie uwzględniona po ponad 30 dniach to kasa zostanie
zwrócona.

1) Czy mogę odmówić zapłaty lub zapłacić kwotę wynikaj±c± z umowy kiedy
oczywiste jest, że to bł±d?

Nie rozumiesz przytoczonego przez siebie regulaminu?

2) Co w przypadku je¶li nie mam wystarczaj±cej ilo¶ci pieniędzy na
zawyżon± fakturę?

A kogo to obchodzi? Może na telefon nie zasługujesz ;)


3) I ostatnie pytanie jak maj± się takie praktyki do zwrotu nadpłaty z
odsetkami: czy operator może sobie obracać moimi pieniędzmi przez okres
reklamacji a mi zwróci tylko nadpłatę czy też z odsetkami?

Dawaj resztę regulaminu ...
Nie wiem jakie rachunki płacisz, ale za 30 dni to pewnie z twojego punktu widzenia groszowa sprawa te odsetki. Szkoda papieru.


Proszę o praktyczne wskazówki, czy co¶ jestem w stanie zrobić, bo nie
pierwszy raz mam tak± sytuację.


Sk±d się bior± tacy pechowcy ? W życiu mi się takie sytuacje nie zdarzyły ;)


--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU
https://www.ibard24.com/backup/pl/registration/c99ffb8519213760f162c2b73830481d

Data: 2011-09-20 16:23:30
Autor: Tans
nakaz opłaty błędnej faktury
Johnson wrote:
W dniu 2011-09-20 13:12, Tans pisze:
1) Czy mogę odmówić zapłaty lub zapłacić kwotę wynikaj±c± z umowy kiedy
oczywiste jest, że to bł±d?

Nie rozumiesz przytoczonego przez siebie regulaminu?

Czy w takim razie operator może wystawić błędn± fakturę na milion PLN i konsument ma j± ui¶cić choćby nie wiem co, zaci±gać kredyt i czekać potulnie na rozpatrzenie reklamacji?

Tans

Data: 2011-09-20 16:32:05
Autor: Johnson
nakaz opłaty błędnej faktury
W dniu 2011-09-20 16:23, Tans pisze:
Johnson wrote:
W dniu 2011-09-20 13:12, Tans pisze:
1) Czy mogę odmówić zapłaty lub zapłacić kwotę wynikaj±c± z umowy kiedy
oczywiste jest, że to bł±d?

Nie rozumiesz przytoczonego przez siebie regulaminu?

Czy w takim razie operator może wystawić błędn± fakturę na milion PLN i
konsument ma j± ui¶cić choćby nie wiem co, zaci±gać kredyt i czekać
potulnie na rozpatrzenie reklamacji?


No na to wychodzi. "Widziały gały co brały" ;)


--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU
https://www.ibard24.com/backup/pl/registration/c99ffb8519213760f162c2b73830481d

Data: 2011-09-20 17:36:24
Autor: Liwiusz
nakaz opłaty błędnej faktury
W dniu 2011-09-20 16:32, Johnson pisze:
W dniu 2011-09-20 16:23, Tans pisze:
Johnson wrote:
W dniu 2011-09-20 13:12, Tans pisze:
1) Czy mogę odmówić zapłaty lub zapłacić kwotę wynikaj±c± z umowy kiedy
oczywiste jest, że to bł±d?

Nie rozumiesz przytoczonego przez siebie regulaminu?

Czy w takim razie operator może wystawić błędn± fakturę na milion PLN i
konsument ma j± ui¶cić choćby nie wiem co, zaci±gać kredyt i czekać
potulnie na rozpatrzenie reklamacji?


No na to wychodzi. "Widziały gały co brały" ;)

Gdzie¶ w przepisach telekomunikacyjno-reklamacyjnych jest przepis, że wniesienie reklamacji przekłada obowi±zek zapłacenia spornej kwoty do czasu jej rozpatrzenia.

--
Liwiusz

Data: 2011-09-20 18:22:10
Autor: Johnson
nakaz opłaty błędnej faktury
W dniu 2011-09-20 17:36, Liwiusz pisze:

Gdzie¶ w przepisach telekomunikacyjno-reklamacyjnych jest przepis, że
wniesienie reklamacji przekłada obowi±zek zapłacenia spornej kwoty do
czasu jej rozpatrzenia.


Przez grzeczno¶ć nie zaprzeczę. Może i jest.
Czy oznacza to że co do każdego rachunku mogę składać reklamację (a jeszcze lepiej potem reklamacje od nieuwzględnienia reklamacji) i w ten sposób kredytować się kosztem TP ;) ?

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU
https://www.ibard24.com/backup/pl/registration/c99ffb8519213760f162c2b73830481d

Data: 2011-09-21 09:31:14
Autor: Tomasz Kaczanowski
nakaz opłaty błędnej faktury
Johnson pisze:
W dniu 2011-09-20 17:36, Liwiusz pisze:

Gdzie¶ w przepisach telekomunikacyjno-reklamacyjnych jest przepis, że
wniesienie reklamacji przekłada obowi±zek zapłacenia spornej kwoty do
czasu jej rozpatrzenia.


Przez grzeczno¶ć nie zaprzeczę. Może i jest.
Czy oznacza to że co do każdego rachunku mogę składać reklamację (a jeszcze lepiej potem reklamacje od nieuwzględnienia reklamacji) i w ten sposób kredytować się kosztem TP ;) ?

Sporna kwota nie jest zapewne na cał± wysoko¶ć faktury.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-09-20 18:41:03
Autor: Tans
nakaz opłaty błędnej faktury
Liwiusz wrote:
Gdzie¶ w przepisach telekomunikacyjno-reklamacyjnych jest przepis, że wniesienie reklamacji przekłada obowi±zek zapłacenia spornej kwoty do czasu jej rozpatrzenia.

Czy aby na pewno? Posiłkuję się tym:

http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20041711800&type=3

i jest tam zapis w art. 108: "Bieg przedawnienia roszczeń zawiesza się na okres od dnia wniesienia reklamacji usługi telekomunikacyjnej do dnia udzielenia na ni± odpowiedzi, nie dłużej jednak niż na okres przewidziany do rozpatrzenia reklamacji."

Ale nie jestem pewien, czy aby nie dotyczy tylko odszkodowania wymienionego w pkt. 105. Może kto¶ zna dokładny paragraf je¶li istnieje takowy?

Tans

Data: 2011-09-20 20:43:17
Autor: Liwiusz
nakaz opłaty błędnej faktury
W dniu 2011-09-20 18:41, Tans pisze:
Liwiusz wrote:
Gdzie¶ w przepisach telekomunikacyjno-reklamacyjnych jest przepis, że
wniesienie reklamacji przekłada obowi±zek zapłacenia spornej kwoty do
czasu jej rozpatrzenia.

Czy aby na pewno? Posiłkuję się tym:

http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20041711800&type=3

i jest tam zapis w art. 108: "Bieg przedawnienia roszczeń zawiesza się
na okres od dnia wniesienia reklamacji usługi telekomunikacyjnej do dnia
udzielenia na ni± odpowiedzi, nie dłużej jednak niż na okres
przewidziany do rozpatrzenia reklamacji."

Ale nie jestem pewien, czy aby nie dotyczy tylko odszkodowania
wymienionego w pkt. 105. Może kto¶ zna dokładny paragraf je¶li istnieje
takowy?

Przejrzałem jeszcze Rozporz±dzenie (*) które podejrzewałem o posiadanie takiego przepisu, ale niestety nie znalazłem.

(*)
ROZPORZˇDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 1 paĽdziernika 2004 r.
w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać
reklamacja usługi telekomunikacyjnej
(Dz. U. z dnia 18 paĽdziernika 2004 r.)


--
Liwiusz

Data: 2011-09-20 20:48:28
Autor: Liwiusz
nakaz opłaty błędnej faktury
W dniu 2011-09-20 16:23, Tans pisze:

Czy w takim razie operator może wystawić błędn± fakturę na milion PLN i
konsument ma j± ui¶cić choćby nie wiem co, zaci±gać kredyt i czekać
potulnie na rozpatrzenie reklamacji?

Zasadniczo klient może w ogóle nie płacić, a nawet nie składać reklamacji. Pomijaj±c taki niuans jak wył±czenie telefonu, to w razie chęci wyegzekwowania zapłaty to operator musi pozwać użytkownika, a ten może wówczas skutecznie dowie¶ć niezasadno¶ci roszczenia.

--
Liwiusz

Data: 2011-09-21 04:08:44
Autor: Animka
nakaz opłaty błędnej faktury
W dniu 2011-09-20 20:48, Liwiusz pisze:
W dniu 2011-09-20 16:23, Tans pisze:

Czy w takim razie operator może wystawić błędną fakturę na milion PLN i
konsument ma ją uiścić choćby nie wiem co, zaciągać kredyt i czekać
potulnie na rozpatrzenie reklamacji?

Zasadniczo klient może w ogóle nie płacić, a nawet nie składać
reklamacji. Pomijając taki niuans jak wyłączenie telefonu, to w razie
chęci wyegzekwowania zapłaty to operator musi pozwać użytkownika, a ten
może wówczas skutecznie dowieść niezasadności roszczenia.

Mnie Tepsa nie przysłała faktury i domagali się zapłaty jakichś 30 zł. z groszami. Na niebieskiej linii powiedziałam, że czekam na fakturę (albo jej kopię) i dopiero zapłacę.
Oddali od razu sprawę do Ultimo. Na odczepnego zapłaciłam, przesłałam skan zapłaty. I powiedziełam sobie: nigdy wiecej Tepsy. Jak rozwiązałam umowę to skamlali, dawali mi jakieś lepsze abonamenty, ale ja powiedziałam NIE! To sie mścili, codziennie podłączali mi szczekaczkę do słuchawki i nie można było nigdzie zadzwonić. Co podnoszę słuchawkę to szczekaczka szczeka. Na koniec umowy trzeba było czekać równy miesiąc niestety. Nie podobalo im się przedtem, że jak zamówiłam biling i wskazałam montera, który przyszedł do awarii mojego telefonu-linii zadzwonioł sobie z mojego telefonu (a ma swój służbowy) do jakiegos kolegi, na jakiiś komórkowy, żeby mu gdzieś listę w pracy podpisał. I tak sobie gadał. Potem ten biling z rozmową wskazałam w reklamacji i mi nie zwrócili. Przez tego montera, który tu kombinował w skrzynce pod blokiem przychodziły mi rachunki do zapłaty na minimum 170 zł.
Jaka ja szczęśliwa, że od złodziei się wtedy odizolowałam i zaczełam korzystać z Tlenofonu (teraz FeecoNet) przez bramkę - z umową. Tyle ile wygadam tyle płacę i zawsze mam wgląd do bilingu.
Trochę boleję nad tym, że dalej jestem w Orange-przecież to też tepsa. Kiwaja mnie na moich minutach z abonamentu, ani jednej reklamacji jeszcze nie uwzględnili. To zupełnie inni ludzie niż w Idei, to są jakieś hieny. Teraz już sobie zapowiedziałam, że tym razem już w Orange nie podpiszę umowy.

--
animka

Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-09-20 21:19:52
Autor: witek
nakaz opłaty błędnej faktury
On 9/20/2011 9:08 PM, Animka wrote:

Mnie Tepsa
[ciach]


ty Animka zawsze bylas pokrzywdzona przez los i tak juz zostało.

Data: 2011-09-21 09:46:07
Autor: Tomasz Kaczanowski
nakaz opłaty błędnej faktury
Animka pisze:
W dniu 2011-09-20 20:48, Liwiusz pisze:
W dniu 2011-09-20 16:23, Tans pisze:

Czy w takim razie operator może wystawić błędną fakturę na milion PLN i
konsument ma ją uiścić choćby nie wiem co, zaciągać kredyt i czekać
potulnie na rozpatrzenie reklamacji?

Zasadniczo klient może w ogóle nie płacić, a nawet nie składać
reklamacji. Pomijając taki niuans jak wyłączenie telefonu, to w razie
chęci wyegzekwowania zapłaty to operator musi pozwać użytkownika, a ten
może wówczas skutecznie dowieść niezasadności roszczenia.

Mnie Tepsa nie przysłała faktury i domagali się zapłaty jakichś 30 zł. z groszami. Na niebieskiej linii powiedziałam, że czekam na fakturę (albo jej kopię) i dopiero zapłacę.


Na niebieskiej linii informujesz, ze brak jest faktury, a spodziewasz się, że powinnaś zapłacić. Jeśli źle zareagują składa się oficjalnie reklamację na niedostarczenie faktury. Jeśli dalej brak jest jakiejkolwiek pozytywnej reakcji, albo reakcja negatywna, przedkładasz sprawę do UKE. Na razie tylko Dialog fikał tak daleko i tylko za pierwszym razem. Za drugim grzecznie przysłali raz jeszcze fakturę, która nie dotarła do mnie.



--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-09-21 15:15:40
Autor: Animka
nakaz opłaty błędnej faktury
W dniu 2011-09-21 09:46, Tomasz Kaczanowski pisze:
Animka pisze:
W dniu 2011-09-20 20:48, Liwiusz pisze:
W dniu 2011-09-20 16:23, Tans pisze:

Czy w takim razie operator może wystawić błędną fakturę na milion PLN i
konsument ma ją uiścić choćby nie wiem co, zaciągać kredyt i czekać
potulnie na rozpatrzenie reklamacji?

Zasadniczo klient może w ogóle nie płacić, a nawet nie składać
reklamacji. Pomijając taki niuans jak wyłączenie telefonu, to w razie
chęci wyegzekwowania zapłaty to operator musi pozwać użytkownika, a ten
może wówczas skutecznie dowieść niezasadności roszczenia.

Mnie Tepsa nie przysłała faktury i domagali się zapłaty jakichś 30 zł. z
groszami. Na niebieskiej linii powiedziałam, że czekam na fakturę (albo
jej kopię) i dopiero zapłacę.


Na niebieskiej linii informujesz, ze brak jest faktury, a spodziewasz
się, że powinnaś zapłacić. Jeśli źle zareagują składa się oficjalnie
reklamacjÄ™ na niedostarczenie faktury.

Reklamację pisemną też składałam. Żadnego odzewu. Od razu oddali sprawę do Ultimo.

  JeĹ›li dalej brak jest
jakiejkolwiek pozytywnej reakcji, albo reakcja negatywna, przedkładasz
sprawę do UKE. Na razie tylko Dialog fikał tak daleko i tylko za
pierwszym razem. Za drugim grzecznie przysłali raz jeszcze fakturę,
która nie dotarła do mnie.

Nie chciałam się z nimi już szarpać. Rozwiązałam umowę. Jakieś 5 latek już mineło od tamtej pory.


--
animka

Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-09-20 18:44:32
Autor: Tans
nakaz opłaty błędnej faktury
Data: 2011-09-21 18:18:01
Autor: Johnson
nakaz opłaty błędnej faktury
W dniu 2011-09-20 18:44, Tans pisze:

Dawaj resztę regulaminu ...

Zobacz tutaj, punkt 8:

http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/stali_klienci/obsluga_klienta/pomoc/pakiet_informacyjny/tryb_postepowania


To nie jest regulamin.
Ale je¶li mam interpretować pkt 8 to - maj± prawo się kredytować na twój koszt.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU
https://www.ibard24.com/backup/pl/registration/c99ffb8519213760f162c2b73830481d

nakaz opłaty błędnej faktury

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona