nakaz zapłaty

Data: 2009-08-21 19:28:50
Autor: Jacek Sołtysik
nakaz zapłaty
Właśnie otrzymałem nakaz zapłaty, a w nim:

"pozwana (...) zapłacić powódce kwotę 138 zł (trzysta czterdzieści osiem
złotych)"

Po pierwsze nie jestem powódką tylko powodem.
Po drugie kwota napisana cyframi się zgadza, ale ta napisana słownie
jest zła.

Czy mogę to olać czy mam składać do sądu jakiś wniosek o sprostowanie etc.?

I jeszcze jedno - czy to normalne, że w kopercie razem z odpisem nakazu
przychodzi kartka na której jest napisane "POUCZENIE - Na zarządzenie
referendarza sądowego o zwrocie pozwu przysługuje skarga. (...)"?

Data: 2009-08-21 23:18:26
Autor: GK
nakaz zapłaty
Jacek Sołtysik <jacek@nie.ma> napisał(a):
Właśnie otrzymałem nakaz zapłaty, a w nim:

"pozwana (...) zapłacić powódce kwotę 138 zł (trzysta czterdzieści osiem
złotych)"

Po pierwsze nie jestem powódką tylko powodem.
To mało istotne.

Po drugie kwota napisana cyframi się zgadza, ale ta napisana słownie
jest zła.
To gorzej, bo pozwana nie będzie wiedziała, ile faktycznie ma zapłacić, od czego liczyć odsetki itp. Wniosek o sprostowanie, pozwana pewnie wniesie sprzeciw, tak czy inaczej. Żądałeś rozprawy zaocznej?

Czy mogę to olać czy mam składać do sądu jakiś wniosek o sprostowanie etc.?
Jeśli masz znajomego komornika, który łyknie Ci taki nakaz zapłaty - droga wolna. :)
I jeszcze jedno - czy to normalne, że w kopercie razem z odpisem nakazu
przychodzi kartka na której jest napisane "POUCZENIE - Na zarządzenie
referendarza sądowego o zwrocie pozwu przysługuje skarga. (...)"?
Nie jest normalne. Jak sam przeczytałeś, pouczenie dotyczy sytuacji, gdy zwrócono Ci pozew.

GK

Data: 2009-08-22 09:30:09
Autor: Liwiusz
nakaz zapłaty
[...]