nakleja rejestracyjna

Data: 2010-10-22 15:33:21
Autor: Ariusz
nakleja rejestracyjna
Mam takie pytanie, poprosiłem moja kochaną żonę aby umyła przednią szybę w kupionym aucie - bo skoro mam przykleić naklejkę rejestracyjną to najlepiej na czystą szybę. Niestety z tej radości od razu nakleiła tą naklejkę, problem w tym, że w lewym dolnym rogu. Nie mam żadnych kartek z naklejki (zostały wyrzucone), a pewnie tam było napisane jak i gdzie ma być ta naklejka. Wszyscy mają w prawym dolnym rogu.
Czy faktycznie tak ma być czy to tylko sugestia. Jeżeli mam źle przyklejoną to ile może kosztować nowa naklejka?

Ariusz

Data: 2010-10-22 15:36:45
Autor: Michał Gut
nakleja rejestracyjna
nikt sie nie przyczepi.
ja mam w prawym ale gĂłrnym rogu. raz sie policmajster zapytal czemu tam i tyle.

Data: 2010-10-22 06:58:14
Autor: Tatanka
nakleja rejestracyjna
On 22 PaĽ, 15:36, Michał Gut
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
nikt sie nie przyczepi.
ja mam w prawym ale górnym rogu. raz sie policmajster zapytal czemu tam i
tyle.

Prawo jest jasne:

ROZPORZˇDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 22 lipca 2002 r.
w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.
(Dz. U. z dnia 21 sierpnia 2002 r.)

§ 30. 1. Pojazd samochodowy, z wyj±tkiem motocykla, oznacza się
nalepk± kontroln±, o której mowa w § 6, na której jest umieszczony
numer rejestracyjny pojazdu.
2. Pojazd, o którym mowa w ust. 1, oznacza się tylko jedn± nalepk±
kontroln±, któr± wła¶ciciel pojazdu umieszcza wewn±trz pojazdu w
prawym dolnym rogu przedniej szyby.

Czyli masz zle naklejona i ktos sie moze doczepic. Jak ktos sie
doczepi 300 km od domu, kaze ci przeklejac a Ty ja zniszczysz to ktos
moze sie dopiero doczepic. Lepiej zalatw to poki czas.

Albo jak juz napisano:
"jedz do firmy co wymienia szyby to Ci przeklej± "

albo jedz do urzędu po now±, koszt ok 20 zl, potem do myjni, niech ci
zdejm± star± (sam sie zameczysz, ona sie rwie) umyja szybe i naklejasz
nowa. W myjni dasz 10 zl max.

Jak bedziesz przeklejal sam to masz jakies 80% szans na zniszczenie
naklejki, patrzac po wyczynach moich sasiadow i znajomych dlatego
sugeruje myjnie i zakup nowej, koszt nie tragedia.
Ja zreszta tak robilem - odbieralem z urzedu naklejke i tablice,
zakladalem pod urzedem tablice a naklejke w kieszen, przejazd 2 km do
myjni i tam prosba o zerwanie starej i umycie szyby, koszt zwykle 5
-10 zl, czas 20 minut.

Data: 2010-10-22 16:03:17
Autor: zaemka
nakleja rejestracyjna
[...]

przecież nakleił w prawym dolnym rogu !!!
patrz±ć na samochód od przodu,
a rozporz±dzenie nie nakłada obowi±zku jak patrzyć na samochód ;-)

Data: 2010-10-22 16:50:45
Autor: Michał Gut
nakleja rejestracyjna
przecież nakleił w prawym dolnym rogu !!!
patrz±ć na samochód od przodu,
a rozporz±dzenie nie nakłada obowi±zku jak patrzyć na samochód ;-)

ja mam w górnym:)
nie mialem bladego pojecia ze to jest az tak dokladnie dprecyzowane:)
bylem swiecie przekonany ze przednia szyba i czesc:D

Data: 2010-10-23 22:01:31
Autor: Bydlę
nakleja rejestracyjna
zaemka wrote:

> przecież nakleił w prawym dolnym rogu !!!

Nakleiła w lewym dolnym.

> patrz±ć na samochód od przodu,

No i zonk, bo

> rozporz±dzenie

mówi o wnętrzu pojazdu, więc ustala precyzyjnie.

--
Bydlę

Data: 2010-10-24 17:15:08
Autor: zaemka
nakleja rejestracyjna

> [...]

No i zonk, bo

> rozporz±dzenie

mówi o wnętrzu pojazdu, więc ustala precyzyjnie.

nakleił w prawym dolnym rogu wewn±trz pojazdu,
ale patrzył na samochód od przodu z zewn±trz !!!

rozporz±dzenie nie nakłada obowi±zku jak patrzyć,
tylko w prawym dolnym we wn±trz - co wykonał !!!

upieranie się że rozporz±dzenie jest jednoznaczne jest podważalne !!!

hi-hi-hi and rotfl z polskich rozporz±dzeń

Data: 2010-10-25 15:42:08
Autor: Mikołaj Tutak
nakleja rejestracyjna
W dniu 2010-10-24 17:15, zaemka pisze:

> [...]

upieranie się że rozporz±dzenie jest jednoznaczne jest podważalne !!!

hi-hi-hi and rotfl z polskich rozporz±dzeń

Głupoty opowiadasz - lewa strona samochodu to ta z kierownic±, pasażer siedzi po prawej stronie (to siedzenie bez kierownicy). Prawy dolny róg szyby to tam gdzie siedzi pasażer. Jeszcze ja¶niej ci to wytłumaczyć?

       Mikołaj

Data: 2010-10-25 13:43:14
Autor: masti
nakleja rejestracyjna
Dnia pięknego Mon, 25 Oct 2010 15:42:08 +0200 osobnik zwany Mikołaj Tutak
wystukał:

> przecież nakleił w prawym dolnym rogu !!!

Nakleiła w lewym dolnym.

> patrząć na samochód od przodu,

No i zonk, bo

> rozporzÄ…dzenie

mówi o wnętrzu pojazdu, więc ustala precyzyjnie.

nakleił w prawym dolnym rogu wewnątrz pojazdu, ale patrzył na samochód
od przodu z zewnÄ…trz !!!

rozporządzenie nie nakłada obowiązku jak patrzyć, tylko w prawym dolnym
we wnątrz - co wykonał !!!

upieranie siÄ™ ĹĽe rozporzÄ…dzenie jest jednoznaczne jest podwaĹĽalne !!!

hi-hi-hi and rotfl z polskich rozporządzeń

GĹ‚upoty opowiadasz - lewa strona samochodu to ta z kierownicÄ…, pasaĹĽer
siedzi po prawej stronie (to siedzenie bez kierownicy). Prawy dolny rĂłg
szyby to tam gdzie siedzi pasażer. Jeszcze jaśniej ci to wytłumaczyć?

pokaĹĽesz definicjÄ™ w rozporzÄ…dzeniu?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-10-25 18:14:15
Autor: Bydlę
nakleja rejestracyjna
zaemka wrote:

> nakleił w prawym dolnym rogu wewn±trz pojazdu,

Czyli prawidłowo.

> ale patrzył na samochód od przodu z zewn±trz !!!

Nie, bo nakleił w prawym dolnym rogu będ±c wewn±trz.
Wprawdzie można próbować upierać się, że robił to przez uchylon± tyln± szybę, stoj±c przed autem, ale do tego trze4ba prezentować poziom... trolla.

--
Bydlę

Data: 2010-10-26 18:32:24
Autor: zaemka
nakleja rejestracyjna
Nie, bo nakleił w prawym dolnym rogu będ±c wewn±trz.
Wprawdzie można próbować upierać się, że robił to przez uchylon± tyln± szybę, stoj±c przed autem, ale do tego trze4ba prezentować poziom... trolla.

nie istotne jaki jest poziom: trolla czy innego zwierzaczka,
istotne, że w rozporz±dzeniu nie ma JEDNOZNACZNO¦CI !
zarówno "strona prawa" jak i "strona lewa" jest podważalne bo nikt nie zaznaczył jak patrzeć !
WSZYSTKO !

Data: 2010-10-26 22:45:43
Autor: Krzysiek Kielczewski
nakleja rejestracyjna
On 2010-10-26, zaemka <NOSPAMzaemka@wp.pl> wrote:

nie istotne jaki jest poziom: trolla czy innego zwierzaczka,
istotne, że w rozporz±dzeniu nie ma JEDNOZNACZNO¦CI !
zarówno "strona prawa" jak i "strona lewa" jest podważalne bo nikt nie zaznaczył jak patrzeć !

Nie wiesz gdzie samochód ma praw± stronę? Gdzie jest prawa strona jezdni
też nie ogarniasz?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-27 20:40:02
Autor: Adam Płaszczyca
nakleja rejestracyjna
Dnia Tue, 26 Oct 2010 22:45:43 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Nie wiesz gdzie samochód ma praw± stronę? Gdzie jest prawa strona jezdni
też nie ogarniasz?

Masz skrzynie biegów po prawej, czy lewej strony silnika? --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2010-10-27 22:02:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
nakleja rejestracyjna
On 2010-10-27, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Nie wiesz gdzie samochód ma praw± stronę? Gdzie jest prawa strona jezdni
też nie ogarniasz?

Masz skrzynie biegów po prawej, czy lewej strony silnika?

Z tyłu silnika.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-27 12:41:22
Autor: Bydlę
nakleja rejestracyjna
On 2010-10-26 18:32:24 +0200, "zaemka" <NOSPAMzaemka@wp.pl> said:

[...]

Napisali, że na zewn±trz pojazdu to moĽe być?
I wydział komunkacji wydaje takie nalepki (tzn. ma dwa komplety)?
Bo je¶li nie, to prawy dolny róg szyby jest precyzyjny wystarczaj±co.

--
Bydlę

Data: 2010-10-22 18:45:15
Autor: romanza@konto.pl
nakleja rejestracyjna
Dnia Fri, 22 Oct 2010 06:58:14 -0700 (PDT), Tatanka napisał(a):

ROZPORZˇDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

2. Pojazd, o którym mowa w ust. 1, oznacza się tylko jedn± nalepk±
kontroln±, któr± wła¶ciciel pojazdu umieszcza wewn±trz pojazdu w
prawym dolnym rogu przedniej szyby.

A ja mam inne pytanie. Gdzie¶ przeczytałem, że ta naklejka służy głównie do
identyfikacji auta przy obróbce zdjęcia z fotoradaru, gdy tablica jest
zachlapana albo zakryta. Jest tam co¶ w przepisach o tym? Bo ja akurat
umie¶ciłem swoj± we wła¶ciwym chyba rogu (tak jak wszyscy) ale jest
przykryta wycieraczk±.

--
Z pozdrowieniami
romanza@konto.pl

Data: 2010-10-22 15:50:20
Autor: Icek
nakleja rejestracyjna
Mam takie pytanie, poprosiłem moja kochaną żonę aby umyła przednią szybę
w kupionym aucie - bo skoro mam przykleić naklejkę rejestracyjną to
najlepiej na czystą szybę. Niestety z tej radości od razu nakleiła tą
naklejkÄ™, problem w tym, ĹĽe w lewym dolnym rogu. Nie mam ĹĽadnych kartek
[...]

jak CI bardzo przeszkadza to jedz do firmy co wymienia szyby to Ci przeklejÄ…

Icek

Data: 2010-10-22 20:08:05
Autor: neoniusz
nakleja rejestracyjna
W dniu 10-10-22 15:33, Ariusz pisze:
[...]

A ja mam w schowku. Od 2 lat nikt sie nie przyczepil.

Data: 2010-10-22 20:16:26
Autor: Jacek
nakleja rejestracyjna
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:i9sju5$80e$1news.onet.pl...

A ja mam w schowku. Od 2 lat nikt sie nie przyczepil.

ja też woziłem w schowku zamiast na szybie.
Ale na 3 cinquecento stojące pod blokiem to z mojego wycieli i ukradli przednią szybe - było mniej zabawy z nalepką :(

Jacek

Data: 2010-10-22 22:56:33
Autor: Axel
nakleja rejestracyjna

"Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> wrote in message news:i9s3r3$t53$1news.onet.pl...

Czy faktycznie tak ma być czy to tylko sugestia. Jeżeli mam źle przyklejoną to ile może kosztować nowa naklejka?

Bierzesz suszarke, dobrze podgrzewasz, zdejmujesz i przyklejasz we wlasciwym miejscu. Dokladnie ta sama metoda posluguja sie fachowcy wymieniajacy szyby.

--
Axel

Data: 2010-10-25 00:25:57
Autor: Adam Płaszczyca
nakleja rejestracyjna
Dnia Fri, 22 Oct 2010 15:33:21 +0200, Ariusz napisał(a):

Mam takie pytanie, poprosiłem moja kochan± żonę aby umyła przedni± szybę w kupionym aucie - bo skoro mam przykleić naklejkę rejestracyjn± to najlepiej na czyst± szybę. Niestety z tej rado¶ci od razu nakleiła t± naklejkę, problem w tym, że w lewym dolnym rogu. Nie mam żadnych kartek z naklejki (zostały wyrzucone), a pewnie tam było napisane jak i gdzie ma być ta naklejka. Wszyscy maj± w prawym dolnym rogu.
Czy faktycznie tak ma być czy to tylko sugestia. Jeżeli mam Ľle przyklejon± to ile może kosztować nowa naklejka?

W przepisach jest tyle, że ma być na przedniej szybie i koniec. --

Data: 2010-10-25 11:37:12
Autor: Vlad The Ripper
nakleja rejestracyjna

Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9s3r3$t53$1news.onet.pl...
[...]

Daj spokój, w poprzednim aucie miałem tak naklejoną przez 2,5 roku. Nakleiłem sam tak na przypał i bez pomyślunku. Przez ten czas nikt, czy to policja, czy to straż miejska, czy diagności na przeglądzie i nawet kupujący ode mnie to auto nie zwrócił na to uwagi.
Nowe naklejki to chyba 7 zł w urzedzie komunikacji kosztują, ale nie wiem, czy nie dochodzą do tego inne koszty przy okazji

Data: 2010-10-25 11:50:11
Autor: Adam KĹ‚obukowski
nakleja rejestracyjna
On 25.10.2010 11:37, Vlad The Ripper wrote:

[...]

Mnie akurat wczoraj patrol pieszy zwrócił uwagę na nalepke, wedle nich
nie w tym miejscu co trzeba. Na szczęście konsekwencji tego faktu nie
poniosłem.

Adam KĹ‚obukowski

Data: 2010-10-25 15:13:00
Autor: Ariusz
nakleja rejestracyjna
W dniu 2010-10-25 11:37, Vlad The Ripper pisze:

UĹĽytkownik "Ariusz"<ariuszn@poczta.onet.pl>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci news:i9s3r3$t53$1news.onet.pl...
[...]

Koszt nowej naklejki 19 zł. Mandat 500 zł - przynajmniej tak mi przy poprzednim samochodzie - gdzie naklejkę woziłem w schowku - powiedzieli policjanci przy okzaji innego wykroczenia. Na szczęście ukarali mnie tylko za jedno wykroczenie i niskim mandatem 200 zł.

Naklejkę już zamówiłem, żona "za karę" będzie musiała zdrapać tą źle przyklejoną

Ariusz

nakleja rejestracyjna