nakrętki od alu =>felgi stalowe

Data: 2010-07-03 22:09:16
Autor: krz
nakrętki od alu =>felgi stalowe
Szybkie pytanie, bo złapałem gumę :)

Czy nakrętkami, którymi mam przykręconą alufelgę - mogę przykręcić felgę stalową? Złapałem gumę, na zapasie mam zimówkę z felgą stalową, a śruby od stalówek mam daleko stąd ;] A i czy tak potraktowanymi nakrętkami będę mógł później z powrotem przykręcić alufelgę? Na zapasie zamierzam jeździć kilka dni, może tydzień - zanim nie skombinuję nowej pary opon :/

Data: 2010-07-03 22:49:57
Autor: Bydlę
On 2010-07-03 22:09:16 +0200, krz <aud_tekk@gazeta.pl> said:

Szybkie pytanie, bo złapałem gumę :)

Czy nakrętkami, którymi mam przykręconą alufelgę - mogę przykręcić felgę stalową?

A skąd mamy wiedzieć jak one wyglądają w twoim przypadku (i nakrętki, i felgi)?
Obejrzyj je, to sam sprawdzisz, czy pasują (kształtem).

--
Bydlę

Data: 2010-07-03 23:19:27
Autor: krz
Bydlę pisze:
On 2010-07-03 22:09:16 +0200, krz <aud_tekk@gazeta.pl> said:

[...]

Pytam, bo sie nie znam się :) Pierwszy raz w życiu szarpnąłem się na alu, które to przyszły razem z "dedykowanymi nakrętkami" (dodam, że są to skądinąd klasyczne Borbet'y do Forda Mondeo MK2). Na dobrą sprawę nikt mnie  do tej pory nie oświecił czymże tak naprawdę do cholery miałyby się różnić nakrętki od felg stalowych i alu?

Data: 2010-07-03 22:44:35
Autor: Robert Rędziak
nakrętki od alu =>felgi stalowe
On Sat, 03 Jul 2010 23:19:27 +0200, krz <aud_tekk@gazeta.pl>
wrote:

[...]

 To zależy od felgi. Są z gniazdami stożkowymi, są z gniazdami
 sferycznymi (a poza tym to gniazda mogą być wykonane z tego
 samego materiału co felga, jak i również z innego, mocniejszego,
 wtedy są zatopione w materiale felgi). Do stożkowych -- stożkowe
 nakrętki, do sferycznych nakrętki zakończone powierzchnią
 kulistą. Stalową felgę spokojnie przykręcisz nakrętką ze
 stożkiem, ale najprawdopodobniej przy tym uszkodzisz ten stożek
 -- potem tym przeoranym stożkiem będziesz atakował felgę alu.
 Więc nawet jeśli są takie same, lepiej mieć dwa komplety.

 Pomijam już fakt, że przy długich szpilkach alu może dać się
 przykręcić nakrętką nieprzelotową, a stalówka tylko przelotową.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-07-04 00:17:31
Autor: kogutek
Bydlę pisze:

> Obejrzyj je, to sam sprawdzisz, czy pasują (kształtem).
Idź do sklepu i poproś żeby pokazali nakrętkę do felg stalowych. Porównaj z tą
do aluminiowych. Jak będą takie same to możesz przykręcić. Jak na oko będą inne
to nie możesz. --

Data: 2010-07-03 22:35:45
Autor: === igoR ===
nakrętki od alu =>felgi stalowe
W stalowych na ogół są stożkowe, w alu często (nie zawsze) kule.
Jak włożysz kule w stożek, powierzchnia styku będzie bardzo mała.

stożek http://www.c-t-s.pl/pliki/produkt-1096.jpg
kula http://www.c-t-s.pl/pliki/produkt-1116.jpg

--
igoR
T-rex

Data: 2010-07-04 00:39:52
Autor: Bydlę

Bydlę pisze:
On 2010-07-03 22:09:16 +0200, krz <aud_tekk@gazeta.pl> said:

[...]

Pytam, bo sie nie znam się :)

Ale nie dałeś zdjęć.
Więc bez zdjęć: śruba jest śruba i obciążenie wytrzyma.
Jeśli kształt otworu w feldze pasuje do sfazowania nakrętki, a długość śruby jest wystarczająca, to wszystko gra.
(śruby do alu zazwyczaj są ciut dłuższe niż śruby do stalowych felg)

Trzeba oczkami sprawdzić... :-)

 Na dobrą sprawę nikt mnie  do tej pory nie oświecił czymże tak naprawdę do cholery miałyby się różnić nakrętki od felg stalowych i alu?

Kształtem.

--
Bydlę

nakrętki od alu =>felgi stalowe