naleznosc za rozmowy sluzbowe

Data: 2009-08-20 06:45:42
Autor: MiK^
naleznosc za rozmowy sluzbowe
Witam serdecznie,

Do czerwca br. bylem pracownikiem jednej z firm, gdzie zajmowalem sie
wdrozeniami systemow informatycznych przez co czesto bywalem poza
miejscem pracy bedac w delegacjach. Jednym z narzedzi pracy byl
telefon sluzbowy-komorkowy i wszystko bylo by OK gdyby nie fakt, iz w
dniu dzisiejszym otrzymuje fakture z ostatnich 2miesiecy pracy za
rozmowy telefoniczne. Faktycznie, ustalane zostaly numery telefonow
prywatnych jednak sporadycznie z nich korzystalem z racji posiadania
wlasnego telefonu, totez co miesiac faktury wynosily max 10zl. Po
przepracowaniu 2lat otrzymuje fakture na kwote blisko 500zl wraz z
pismem radcy prawnego. Pytanie brzmi- jakie sa podstawy prawne azeby
faktura na w/w kwote zostala wystawiona oraz czy sa podstawy prawne ku
temu azeby odwolac sie od platnosci wymienionej kwoty?

Data: 2009-08-20 13:56:27
Autor: Jacek_P
naleznosc za rozmowy sluzbowe
MiK^ napisal:
[ ciach ]

Po pierwsze to trzeba ustalic, czy firma ma obecnie prawo
wystapic z jakimikolwiek roszczeniami wobec ciebie. Zakonczyles
prace, rozliczyles sie z posiadanego sprzetu, ustaly zobowiazania.
Czy wczesniej zglaszali takie roszczenia, w trakcie trwania pracy?
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-08-20 13:59:15
Autor: Jacek_P
MiK^ napisal:
otrzymuje fakture z ostatnich 2miesiecy pracy za
rozmowy telefoniczne.

Aha, zazadaj od firmy przedstawienia umowy na podstawie ktorej
wystawiaja tobie fakture. Bo zakladam, ze to byla twoja firma
wystawia fakture tobie, a nie, ze przeslala fakture operatora
komorkowego. W drugim pociagnieciu zazadaj szczegolowego
bilingu uzasadniajacego ta kwote.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-08-20 07:13:45
Autor: MiK^
[...]

No i wlasnie. W momecie rezygnacji z pracy musialem rozliczyc sie z
wszelkiego sprzetu jak rowniez z ksiegowa (zaliczki na poczet
delegacji itp). Mam kserokopie takiej obiegowki. Wszystko bylo w jak
najlepszym porzadku. Nagle 2miesiace pozniej otrzymuje fakture
wystawiona przez firme w ktorej bylem zatrudniony gdzie 'produktem'
jest ROZMOWY TELEFONICZNE i widniejaca kwota 500zl. Wczesniej?
wystawiali mi rachunek jednak byly to smieszne kwoty w wysokosci
5-10zl a zdazalo sie to sporadycznie w sytuacjach kiedy moj prywatny
telefon byl rozladowany a kontaktowalem sie z rodzina bedac w
delegacji. (posiadali liste zadeklarowanych przeze mnie numerow
telefonicznych prywatnych na ktore jest mozliwosc ze bede dzwonil).

[...]

Nie otrzymalem bilingu. Zaczne jednak od umowy szczegolnie ze faktura
jest z data pozniejsza jak moje zwolnienie...

pzd Michal

Data: 2009-08-20 17:28:48
Autor: Jacek_P
MiK^ napisal:
No i wlasnie. W momecie rezygnacji z pracy musialem rozliczyc sie z
wszelkiego sprzetu jak rowniez z ksiegowa (zaliczki na poczet
delegacji itp). Mam kserokopie takiej obiegowki.

I ta obiegowka to w twojej sytuacji kluczowy argument
wobec firmy: zadeklarowala, ze jestes rozliczony.
Obecnie prawdopodobnie szukaja frajera w sytuacji
ciecia kosztow. Majac obiegowke w garsci, bedac
juz dla nich osoba prywatna a nie pracownikiem,
a w dodatku bez jakiejkolwiek umowy, ktora bylaby
podstawa wystawienia tej faktury mozesz radce
prawnego w szczegolnosci, a firme w ogolnosci
wyslac na drzewo. Najprawdopodobniej uznali,
ze jak pismo podpisze radca prawny to wystraszysz
sie i bez weryfikowania zasadnosci wyslesz im kase.

wystawiona przez firme w ktorej bylem zatrudniony gdzie 'produktem'
jest ROZMOWY TELEFONICZNE i widniejaca kwota 500zl.

IMHO nie maja podstawy prawnej, zwlaszcza ze jak wspominasz,
obciazali cie na biezaco. Zajmij twarde stanowisko.
Uwazam, ze firma chce cie wykiwac.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-08-20 22:44:23
Autor: Robert Tomasik
naleznosc za rozmowy sluzbowe

Uzytkownik "MiK^" <miklamer@tlen.pl> napisal w wiadomosci news:8c2e6749-2c41-4418-ba3d-e904339d4bb0o35g2000vbi.googlegroups.com...

Ja bym im odpisal, ze nie zamawiales u nich takiej uslugi :-)

Data: 2009-08-21 03:35:42
Autor: MiK^
naleznosc za rozmowy sluzbowe
Ja bym im odpisal, ze nie zamawiales u nich takiej uslugi :-)

Hehe... Tak chyba tez zrobie ;)

A tak na powaznie to wielkie dzieki za informacje. Jeszcze dzis
przygotuje jakies pisemko. Nadmienie w nim rowniez ze kazda kolejna
probe bede traktowal jako wymuszenie etc. Bo szczerze mowiac smieszy
mnie cala ta sytuacja w szczegolnosci ze pracowalem dla nich spory
okres czasu i zygnajac sie wreczaja mi taka premie ;) Dzieki jeszcze
raz!

pozdrawiam -Michal

Data: 2009-08-21 18:01:58
Autor: Jacek_P
MiK^ napisal:
[...]

Napisz pozniej, co z tego wyniklo. Niech zostanie dla potomnych
i innych zainteresowanych w archiwum Google'a.
--
Pozdrawiam,

Jacek

naleznosc za rozmowy sluzbowe