naliczanie odsetek na karcie kredytowej

Data: 2010-04-29 11:05:23
Autor: ssed
naliczanie odsetek na karcie kredytowej
Witam,

Proszę o odpowiedź, jak zostaną rozliczone odsetki w poniższym przypadku :

1. okres rozliczeniowy : 15-14. każdego miesiąca. termin splaty : 5. każdego miesiąca.

Załóżmy, że :
I. 12/02 dokonalem transakcji na łączną kwotę 508 zł. 4/03 spłaciłem 500 zł. Czy odsetki będą naliczane jedynie od niespłaconej kwoty 8 zł od dnia dokonania transakcji 12/02 do momentu splaty 4/03/2010, czy też od całej kwoty 508 zł, a w następnym okresie już tylko od 8 zł ?

II. W następnym okresie : 15/02-14/03 dononalem transakcji na 1000 zł. Wymagalność za ten okrtes to : 5/04. Proszę pamiętać, że wciąż "ciągnie" się 8 zł niespłacone tytułem transakcji z poprzedniego okresu i teraz powstaje pytanie :

Czy od 1000 zł z nowego okresu też już będą naliczane odsetki-od momentu dokonania transakcji, jako, że w poprzednim miesiącu nie splacilem calosci zadluzenia i będzie się tak dzialo do momentu aż splacę calość i przestanę mieć nawet symboliczny dług na karcie ? Czy poprzednie transakcje uruchamiają automatycznie oprocentowanie dla transakcji z następnego okresu, choć dla nich nie nastąpiła jeszcze wymagalność, czy też każdy okres rozliczeniowy traktowany jest osobno ?  --

Data: 2010-04-29 11:10:27
Autor: witek
  ssed wrote:
[...]

13/02 nalicza ci odsetki od 508 zl, za jeden dzien
14/02 nalicza ci odsetki od 508 zl, za jeden dzien

15/02 przedstawi ci wyciag z kwota 508 zl do splaty (odsetki za 13-14.02 "w pamieci")

15/02 nalicza ci odsetki od 508 zl za jeden dzien
4/03 nalicza ci odsetki od 8 zł za jeden dzien

xxx/03 nalicza ci odsetki od 1008 zl za jeden dzien

15/03 przedstawia ci wyciag z kwota 1008 zł plus odsetki "z pamieci" za 13-14.02) z racji tego, ze nie splaciles calego zadluzenia karty w terminie.

Odsetki od 15/02 do 14.03 ida do pamieci.

15/04 przedstawia ci wyciag i w zaleznosci czy te 1008 plus odsetki splaciles czy nie, podadza ci nowa kwote zadluzenia karty plus nowe odsetki "z pamieci" (jak nie splaciles w terminie poprzedniego wyciagu).
Te nowe odsetki beda juz spore bo wiekszosc czasu beda liczone od 1008 zl, w zaleznosci do daty kiedy te transakcje na 1000 zl byly, czy na poczatku czy na koncu okresu rozliczeniowego.

zastrzezenie.
Nie wyszystkie banki licza w ten sposob,ale sporo tak.

spotkalem sie juz i z takim rozliczaniem

13/02  saldo 508 zł plus odsetki za ten dzien  np. 0.5 zl.
14/02  saldo 508.5 zl (osetki do salda!!!)  plus odsetki za ten dzien np. 0.51 zl
15/02 saldo 509.01 plus osetki....

w Polsce prawo zabrania odsetek od odsetek (z wyjatkami), ale uwaga na zagraniczne karty.

Data: 2010-04-29 13:12:44
Autor: MarekZ
Użytkownik " ssed" <fotd@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hrbp5j$hae$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Od całej kwoty do dnia 3/03 a następnie od 8 zł do dnia spłaty 8 zł. (o ile nie nastąpiła ona przed 5/03).

[...]

Nie. O ile spłacisz całość wyciągu wygenerowanego 14 marca przed 5 kwietnia, ta transakcja na 1000 zł zachowa grace-period. O ioe spłacisz choćby o 1 grosz mniej, transakcja nie zachowa grace-periodu.

Data: 2010-04-29 13:18:22
Autor: gornik
Osoba zwana "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisała:

Nie. O ile spłacisz całość wyciągu wygenerowanego 14 marca przed 5 kwietnia, ta transakcja na 1000 zł zachowa grace-period. O ioe spłacisz choćby o 1 grosz mniej, transakcja nie zachowa grace-periodu.

Tylko trzeba pamiętać, że w pierwszej kolejności są spłacane odsetki, a
później transakcje według kolejności od najstarszej. Żeby te 1000
"zachowało grace-period" to musi być spłata powiększona o naliczone do
tego czasu odsetki, no i o te 8 PLN.

Górnik              |  "Więc kimże w końcu jesteś ?
mail-to(rot13):     |  - Jam częścią tej siły
arjf@revqnahf.bet   |  która wiecznie zła pragnąc
www.eridanus.org    |  wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

Data: 2010-04-29 13:21:02
Autor: MarekZ
Użytkownik "gornik" <gornik@gumasy.w.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hhqit59nf13m49o34ls0reind5c3156fi3@4ax.com...

Tylko trzeba pamiętać, że w pierwszej kolejności są spłacane odsetki, a
później transakcje według kolejności od najstarszej.

Różnie to bywa w różnych bankach. Czasami kolejność spłaty zależy od typu transakcji a nie od ich kolejności w czasie.

Żeby te 1000
"zachowało grace-period" to musi być spłata powiększona o naliczone do
tego czasu odsetki, no i o te 8 PLN.

W zupełności wystarczy spłata całości wyciągu. Nie ma mowy o dodawaniu do tego jakichś kwot.

Data: 2010-04-29 11:50:17
Autor: ssed
> [...]

> tego czasu odsetki, no i o te 8 PLN.

W zupełności wystarczy spłata całości wyciągu. Nie ma mowy o dodawaniu do tego jakichś kwot.
Dziękuję Wam za odpowiedzi. Jak w takim razie rozumieć taką sytuację, gdy pewien bank, nalicza mi odsetki w kwocie znacznie wyższej, niż wynikająca z iloczynu odsetek za każdy dzień i niesplaconej kwoty (porzez roztargnienie zapomnialem o kwocie rzędu 2 zł) ? Zamiast splacić 602 z okresu 15/01-14/02, splacilem 600 zl, bo zwyczajnie zapomnialem o tej "końcówce". Splacilem tę kwotę -600 zl 2 dni przed wymagalnym terminem (3/03).

W nast. miesiącu rozliczeniowym (15/02-14/03) dokonalem transakcji na kwotę ~1500 zl, którą przed wymagalnym terminem (3/04) splacilem,a nawet nadplacilem o jakieś 50 zl. Teraz dostaję wyciąg za okres 15/03-14/04 i o malo mnie szlag nie trafił, gdy zobaczyłem pozycję "odsetki" ~50zl.

Konsultanci tego banku twierdzą, że wszystko OK i mogę sobie reklamować,ale to nic nie da,bo racja jest po ich stronie i tak to dziala,ze jesli czegos nie splacilem,to odsetki będą naliczane od wszystkich - nawet pozniejszych transakcji- - nie rozumieli, gdy mówiłem,że odsetki liczone są od 602 zl za okres od transakcji do momentu splaty,a potem juz tylko od 2 zl i,ze nastepne transakcje - z nstepnego miesiaca rozliczeniowego maja osobny grace period - tego slowa zdają się nie rozumieć. --

Data: 2010-04-29 11:22:30
Autor: witek
  ssed wrote:

[...]

rozpisz osbie okres 15/01 - 14/02 na dni i zobacz jakie saldo miales kazdego dnia.
jesli te 602 zl bylo na poczatku miesiaca to srednie saldo okresu bylo ~602 zl i doliczone odsetki beda wieksze niz gdybys transakcji dokonywał na koncu okresu rozliczeniowego.

[...]

na poprzednim wyciagu ktory generowali 14/02 przedstawili ci kwote 602 zl do spłaty. Nie spłaciłeś.
Wiec na wyciagu 14/03 dopisali ci odsetki za okres 15/01-14/02 tak jak napisalem powyzej.

na nastepnym wyciagu odetek juz byc nie powinno.

Chyba, ze to jakis kretynski bank z jeszcze bardziej kretynskim sposobem naliczania odsetek. Moze byc. Czytaj dokładnie regulamin karty.

Data: 2010-04-29 13:56:47
Autor: MarekZ
naliczanie odsetek na karcie kredytowej
Który to bank, czyżby Pekao? Konsultanci mogą mieć rację albo jej nie mieć.

Pytanie jest takie: czy przed 3 kwietnia spłaciłeś całość kwoty zadłużenia wykazanej na wyciągu z dnia 14 marca? Bo jeżeli odpowiedź brzmi "nie", to racja jest najprawdopodobniej po stronie konsultanta, a jeżeli brzmi "tak", to racja jest zapewne po Twojej stronie.

Data: 2010-04-29 12:11:37
Autor:
[...]

Tak,całą kwotę,ale nie tyle splacilem ją w calości, co nadplacilem o jakies 50 zl ;-))

Nie, to nie PeKaO,ale też na P :)))
teraz sobie uświadomilem,że w ogóle jest jakiś balagan z tymi odsetkami, bo :

na wyciągu za okres : 15/02 - 14/03 otrzymanym w marcu, jest pozycja :

poprz. saldo zadluzenia : 602 zl. Splata 600 zl. Nie ma naliczonych jednak zadnych odsetek

na wyciagu za okres 15/03-14/04 już je widzę. Dlaczego zatem odsetki nie byly widoczne już na poprzednim wyciagu za okres 15/02-14/03,skoro przed momentem wygenerowania wyciagu bank powziął już informację o tym,że do 5/03 nie splacilem calej kwoty... ?

Data: 2010-04-29 11:27:07
Autor: witek
fotd.SKASUJ@gazeta.pl wrote:

[...]

aaaaaa.
przeczytaj jednak dosyc dokladnie regulamin karty.

Wyglada na to, ze splaty sa rozliczane inaczej.
odsetki od 602 zl beda naliczane tak dlugo jak dlugo nie wyplynie do nich kwota 602 zl.

wplynelo do nich 600 zl jednego miesiaca a 2 zl dlugo dlugo pozniej bo dopiero za jakis miesiac. Wiec cie skosili odsetkami od 602 zl od momentu zadluzenia do momentu splaty calosci wyciagu.
Moze jednak zmien bank.

Data: 2010-04-29 14:23:26
Autor: MarekZ
Użytkownik <fotd.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hrbt1o$233$1@inews.gazeta.pl...

Tak,całą kwotę,ale nie tyle splacilem ją w calości, co nadplacilem o jakies
50 zl ;-))

A w jakim celu została wykonana nadpłata?

[...]

To jest pytanie do banku, a nie na grupę. Natomiast jeśli odsetki rzeczywiście nie były wykazane na wyciągu, to nie były należne do spłaty w terminie określonym w tym wyciągu, pomimo tego, że bankowi "już się należały".

Jak podasz konkretne daty wszystkich transakcji na rachunku karty (daty wpływu obciążeń do banku albo daty wykonania transakcji zależnie od tego co stanowi regulamin karty) oraz daty generowania wyciągów i oprocentowanie, na grupie możemy Ci policzyć jaka powinna być prawidłowa kwota naliczonych odsetek. Potem albo okaże się, że się zgadza albo ewentualnie wykorzystasz to w reklamacji do określenia kwoty zwrotu jakiej się będziesz domagał.

Data: 2010-04-29 13:28:32
Autor: darnok
On 2010-04-29 13:21, MarekZ wrote:
[...]

No bo odsetki beda na wyciagu dodane. Splacamy wiec tylko wyciag.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2010-04-29 19:01:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
naliczanie odsetek na karcie kredytowej

"gornik" hhqit59nf13m49o34ls0reind5c3156fi3@4ax.com

[...]

Odsetki, prowizje, monity, kary, (; nagrody... ;)
Naprawdę -- trzeba być nieźle stukniętym, aby celowo nie spłacić w GP.
Lepiej zacisnąć pasa i nie wydawać, niż nie spłacić, bo niespłacenie może doprowadzić do krachu!!!

Propozycja (dziś miałem napad duszności -- stąd mój dobry humor) antykrachowa. :)

Załóżmy w Alior konta, weźmy po 600 złotych, zrzućmy się i załóżmy własny bank. :)
6 milionów PLN to niezły kapitał założycielski jak na banki w Polsce. :) Będziemy
robili pieniądze -- znaczy... Będziemy dawali kredyty... ;) Wiele nie zyskamy, ale
przynajmniej będą się z nami liczyli na ,,parkiecie''. ;) Będziemy mogli lobbować ;)
 -- vetować nieoficjalnie, naciskać oficjalnie... ;) Zyskamy władzę, a mając władzę,
zyskamy pieniądze... (mając pieniądze, zyskamy możliwość rozmnażania naszych genów
 -- wiem, kapłan ze mnie...)

Data: 2010-04-29 18:54:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
naliczanie odsetek na karcie kredytowej

" ssed" hrbp5j$hae$1@inews.gazeta.pl

[...]

Zależy to od banku. ty, jak zgaduję, masz w ING. :)
Dobrze zgaduję? :)

Jakiś bank (może PeKaO) szczycił się tym, że zabiera
odsetki tylko od tego, co nie zostało spłacone w GP.

W ING od 508 od jakiegoś czasu do jakiegoś a później już tylko od 8. :)
Nie wiem, od jakiego do jakiego, bo niekoniecznie od 12 lutego do 3 marca. :)

[...]

Tak daleko nie warto zaglądać. Gdy na karcie powstanie taki dług, karta
stanie się trudna w przewidywaniu. :) Jak z ruskim reaktorem na małej mocy? ;)
No... Może niezupełnie, ale warto taki dług jak najszybciej zarzucić prętami
kadmowymi, ;) czyli wygasić, choćby i za cenę zaciągnięcia innych długów!!!
Czasami można pertraktować z bankiem -- zwykle (u mnie tak jest) bank
proponuje coś ciekawego, gdy domyśla się, iż nie można spłacić -- ja
akurat mogę, ale czasami na którejś karcie dochodzi do ,,przeciagnięcia''. ;)

BTW przeciągnięcia -- to taki stan, w którym samolot traci siłę nośną. :)
Ruski AN-24 jest antyprzeciągnięciowy. :)

Jak dochodzi do przegięcia pały? E... Znaczy... Do przeciągnięcia?
Ano siłę nośna podnosi się za pomocą szybkości lub za pomocą kąta
natarcia nośnych elementów, jakimi są w samolotach skrzydła. :)
Kosztem zwiększenia kąta natarcia można obniżyć szybkość, ale nie
w nieskończoność zwaną zerem. :) Gdy samolot coraz mocniej zadziera
dziób i coraz mocniej zwalnia swoją szybkość względem powietrza (czyli
względem wiatru?) dochodzi do absurdu zwanego przeciągnięciem -- samolot
znienacka traci siłę nośną i potrafi spaść. :) Przy okazji spadania może
dojść (zwykle dochodzi) do korkociągów i silnych przygód utrudniających
manewrowanie, gdyż samoloty zwykle ;) są manewrowe dopiero po osiągnięciu
stosownej szybkości.

Jak wychodzi się z takiego przegięcia? ;) W zasadzie są dwa wyjścia:

 -- katapulta
  albo
 -- spadanie, nabieranie szybkości, odzyskiwanie manewrowości (kontroli
    nad samolotem) i przechodzenie z lotu nurkującego do ,,poziomego''
    (z wertykalnego do horyzontalnego? -- odwrotnie niż przy przepiciu,
    gdy człowiek z pionu przechodzi do poziomu, czyli osiąga jakiś poziom?)
    o ile się zdąży. :)

-=-

Za oknem dzieci bawią się -- jest wiosna... Kopią piłkę...
Zgaduj Zgadula -- w czyim oknie padnie dziś bramka? ;)  (z czyjego okna wyleci
dziś szyba?) Tak to jest, gdy najbliższe boisko znajduje się ze 40 metrów stąd...
Dla dzieci to strasznie daleko.... Gdzieś aż za następnym blokiem...

Data: 2010-04-29 22:03:39
Autor: Slavekk
Użytkownik " ssed" <fotd@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hrbp5j$hae$1inews.gazeta.pl...
Witam,

Proszę o odpowiedź, jak zostaną rozliczone odsetki w poniższym przypadku :

Przeczytałem cały wątek i widzę, że każdy mysli co chce, a tu chodzi o to co mówi regulamin a nie o wasze wymysły.
Jeszcze niedawno np. Millennium rozliczało dwie rózne swoje karty kredytowe różnie, a wy byście chcieli uogólniac na podstawie jednostkowych doswiadczeń...

"Klasyczny" sposób liczenia odsetek za jeden okres rozliczeniowy wyglada tak:
- bank liczy odsetki ZAWSZE natychmiast po wzięciu kredytu czyli wykonaniu transakcji
- po zakończeniu okresu bank wystawia wyciąg BEZ ODSETEK
- jeśli spłacisz cały wyciąg w terminie to otrzymujesz "nagrodę" w postaci anulowania tych "nieuwidocznionych" na wyciagu odsetek; jeśli nie spłacisz całości - tracisz prawo do nagrody i pojawiają się CAŁE naliczone odsetki.

Czy twój bank stosuje tę metodę (na co by wskazywały ponoć "za duże" odsetki) czy jakąś inną to już tylko regulamin tej konkretnej karty wie.

Pozdrowienia, Slawek

Data: 2010-04-29 17:23:24
Autor: witek
Slavekk wrote:
[...]

ale mi z jego postu wyszko, ze bank odsetki doliczył o jeden okres pozniej niz powinien.
Widac ma nieklasyczny sposob liczenia odsetek.
Albo watkotworcy sie daty pomerdaly.

naliczanie odsetek na karcie kredytowej