namiot...

Data: 2010-05-30 19:38:30
Autor: Stirlitz
namiot...
Witam.
Mój stary poczciwy namiot za chwilę sam wyśle mi wniosek o wysłanie go na emeryturę, zacząłem więc rozglądać się za czymś nowym.
Założenie to namiot 3 os. do użytku trekingowego, jest tego na rynku tyle że selekcja przyprawia o ból głowy. Nie mniej jednak wyłowiłem min. te dwa modele:
FN Visby III  http://www.fjordnansen.com.pl/site/?mod=offers&kat=25&prod=557
FN Veig pro III http://www.fjordnansen.com.pl/site/?mod=offers&kat=25&prod=555
Mam pytanie, czy ktoś posiada któryś z tych namiotów? Jeśli tak to byłbym dźwięczny za opinie.
Dodatkowo, model veig, interesują mnie te absydy, czytałem komentarz, że zdarza się w czasie wychodzenia podczas deszczu zamoczyć sypialkę. Jeśli ktoś posiada inny model FN z takim wejściem, prosiłbym o wypowiedź w tym temacie. Interesuje mnie też rzeczywista pojemność absyd, liczona oczywiście w plecakach :)
Tak na końcu, jakby ktoś miał inny namiot, trójkę, która w jego opinii jest super wytrzymała, fajna i nie najdroższa na rynku to także będę dźwięczny za podpowiedź :)

z góry dzięki
Stirlitz

Data: 2010-05-30 16:43:55
Autor: Marek
namiot...
Mam Baffina Fjord Nansena. To nie to samo co Veig Pro III. Można
przyjąć, że to jego starsza wersja ;). Ale Baffin ma tak samo
skonstruowane wejścia w tropiku i sypialni. I mimo dodatkowego
elementu stelaża, który odsuwa szczyt absydy od ściany namiotu
wewnętrznego, deszcz rzeczywiście ją moczy. Dlatego dobrym
uzupełnieniem namiotu jest parasol :). Chyba "pro" w nazwie namiotu o
który pytasz oznacza odporność na takie duperele jak mokra ściana. A
śnieg to już inna bajka. Można strzepać.

--
Marek

Data: 2010-05-31 02:01:06
Autor: knovak
namiot...
On 31 Maj, 01:43, Marek <h....@op.pl> wrote:
Chyba "pro" w nazwie namiotu o
który pytasz oznacza odporność na takie duperele jak mokra ściana.. A
śnieg to już inna bajka. Można strzepać.

To nie tak.
http://www.fjordnansen.pl/site/?mod=offers&kat=0&prod=506 - czyli Veig
"zwykly"
http://www.fjordnansen.pl/site/?mod=offers&kat=0&prod=555 - czyli Veig
Pro, wersja zimowa z fartuchami. Wszystkie inne parametry sa
identyczne.
W moim klubie (SKPT Gd.) jest uzywanych kilka Veigow zwyklych i jeden
Pro. Wlasciciele sobie je chwala bardzo.
Fakt, przy otwartym tropiku przy deszczu moze nakapac nieco na
sypialnie, ale nie jest to jakis duzy problem.

Pozdrawiam
Krzysiek

Data: 2010-05-31 11:44:28
Autor: Stirlitz
namiot...

Użytkownik "knovak"napisał
[...]

Mam prośbę, podpytaj właścicieli jeśli możesz jak oceniają pojemność apsyd, np. czy pomieszczą łącznie 3 plecaki i czy jest jakakolwiek szansa odpalić kuchenkę w przedsionku.

pozdr
Stirlitz

Data: 2010-06-01 02:25:54
Autor: knovak
namiot...
On 31 Maj, 11:44, "Stirlitz" <stirlitz_rzeszow@WYTNIJ_TOo2.pl> wrote:
[...]

Prosze:
"W jednym przedsionku spokojnie miescil sie 1 plecak, drugi byl "na
styk", czesciowo jeden na drugim, do tego buty, gary, itd. Dwa plecaki
w przedsionku wykluczaja odpalenie tam palnika, przy jednym mozna
pokombinowac".
Czyli upychajac da sie pod przedsionkami przenocowac 4 plecaki.
Jak dla mnie jednak ten przedsionek ma dla palnika troche za mocny
skos przedsionka, no chyba ze na mniejszy plomien.
Pozdrawiam
Krzysiek

Data: 2010-05-31 08:05:53
Autor: Basia Z.
namiot...

Użytkownik "Marek" :

Mam Baffina Fjord Nansena. To nie to samo co Veig Pro III. Można
przyjąć, że to jego starsza wersja ;).

Też mam już 4 lat Baffin II-III. Używany był bardzo intensywnie przez całą rodzinę ok 40-50 dni w roku, w tym również w zimie.

Spałam w nim we trójkę przez ponad tydzień ale było wtedy ciasno, natomiast na 2 osoby jest komfortowy.
Pojemność absyd = 3 duże plecaki.

Mi się mimo przetrwania kilku ulew namiot wewnętrzny nie zamoczył się, (no chyba że ktoś wieczorem zapomniał zamknąć wywietrznik i potem musiał biegać w ulewie aby go zamknąć).

W trakcie tych 4 lat w czasie bardzo silnego wiatru oderwały się fartuchy przeciwśnieżne (które były przytrzaśnięte kamieniami) a przy innej okazji wygiął, (nie złamał) jeden z masztów, poza tym - bez uszkodzeń.

Bardzo wygodny jest system dwóch wejść do namiotu.

Pozdrowienia

Basia

Data: 2010-05-31 00:27:40
Autor: Marek
namiot...
Basia Z. napisała:

Mi się mimo przetrwania kilku ulew namiot wewnętrzny nie zamoczył się, (no chyba
że ktoś wieczorem zapomniał zamknąć wywietrznik i potem musiał biegać w ulewie
aby go zamknąć).

Nic dziwnego :). Tropik jest szczelny jak worek foliowy. To w deszczu
duża zaleta, ale stwarza odwrotny problem. Nawet przy późnym zwijaniu,
gdy słońce już robi swoje, konieczne jest przed spakowaniem wysuszenie
go z wody skroplonej po wewnętrznej stronie (przewijając wnętrzem do
słońca).

Autor wątku oczekuje weryfikacji informacji, że przy tym rozwiązaniu
zdarza się "zamoczyć sypialkę" przy wchodzeniu i wychodzeniu z
namiotu.
Ponieważ dolna część namiotu wewnętrznego wystaje poza obrys otwartego
otworu wejściowego w tropiku, zamoczenie jest nieuniknione. To może
być kilkanaście kropel, jak się uwiniemy z wchodzeniem/wychodzeniem,
lub mokry róg, jak się z tym guzdrzemy lub deszcz jest bardzo
intensywny. Tak jest w Bafinie z dodatkowym poprzecznym profilem. W
Veig może być tylko gorzej.

--
Marek

Data: 2010-05-31 10:13:24
Autor: Stirlitz
namiot...
Użytkownik "Marek" napisał

[...]

No właśnie, ta informacja jest dla mnie ważna. Veig nie ma poprzecznego profilu, więc faktycznie będzie godzej. Wychodzi na to, że drugi model, z tradycyjnym wejściem jest jednak lepsiejszy. Apsyda, choć jedna, jest duża. Dylematem jest dla mnie przeliczenie rzeczywistej pojemności apsyd w obu modelach, w Veig ciężko mi naprawdę uwierzyć że mieści trzy plecaki...
Fajny byłby w takim razie namiot z dwoma dużymi apsydami, ale to już zwiększa wagę.

Stirlitz

Data: 2010-05-31 01:34:28
Autor: Michal Szymanski
namiot...
a ja zaproponuje cos nietypowego. Jesli masz wiecej kasy i mozliwosc
sprowadzenia to moge polecic
http://www.rei.com/product/761895

Bardzo fajny namiot i co wazne 2.3kg wagi! Ja mam 2ke 1.9kg ostatnio
ja estowalem przez tydzien w Kanadzie i jak narazie moge napisac ze
jestem zadowolony, co prawda prawdziwy test w sierpniu  bo wybieram
sie na dluzszy trekking na Alaske.

Michal Szymanski
http://blog.szymanskich.net
http://wyprawy.szymanskich.net

Data: 2010-05-31 12:00:26
Autor: Tomasz Sójka
namiot...
Dnia Mon, 31 May 2010 01:34:28 -0700 (PDT), Michal Szymanski napisał(a):

[...]

B. podobny do tego mojego Marmota. Tylko inny układ stelaża. Widzę że coraz
częściej pojawia się sypialnia z siateczki...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2010-06-04 23:28:32
Autor: PAWEŁ[LUB]
namiot...
Michal Szymanski pisze:
[...]

za te dulary to mozna zakupic big agnes i bedzie lzej:)

Data: 2010-06-05 08:29:50
Autor: Doczu
namiot...
W dniu 2010-05-31 10:34, Michal Szymanski pisze:
[...]

A jak z wentylacją w tej 2 , bo po fotach widzę, że raczej słabiutko.
Jak Ty to oceniasz ?

--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-05-31 09:31:15
Autor: Tomasz Sójka
namiot...
Dnia Sun, 30 May 2010 19:38:30 +0200, Stirlitz napisał(a):

[...]

Witam!
Miałem nabyć Hannah'a Covert - ale mi jakaś promocja umknęła i się nie
zdecydowałem. W teorii za - aluminium, dość lekki, ponoć dość solidny, dwa
wejścia z absydami. Te absydy nie są jakieś super obszerne, ale raczej dość
trudno pogodzić wagę, cenę, obszerność i odporność w jednym produkcie.
Ostatecznie nabyłem takiego Marmota Titan:
http://picasaweb.google.pl/wspinek/ZimowyBiwak1214022010#5438601877860666514
Który ma w zasadzie to samo co ten Covert. Co do wytrzymałości to wypowiem
się za parę lat :) W dwie osoby było sporo miejsca, w trzy to IMHO luzów
już nie będzie; zależy od rozmiarów spaczy i ilości szpeju :)
Zresztą kupowałem go z myślą o wygodzie dla dwojga.
Pozdrawiam Tomek

Data: 2010-05-31 15:39:35
Autor: Makonde
namiot...
W dniu 2010-05-30 19:38, Stirlitz pisze:
[...]

Mam Veiga III, tez dlugo zastanawialem sie nad wyborem. Kupilem go w zeszlym roku, uzytkowany na razie malo intensywnie, ale troche juz przezyl. Wykonanie nie sprawia wrazenia pancernego, po kupnie i pierwszych testach mialem zle przeczucia...Natomiast po pierwszym wiekszym przetestowaniu (paskudna ulewa, koniecznosc przenocowania w 4 osoby w lesie na lekkim stoku...w 4 osoby, dramat mial miejsce w bieszczadach :) uznalem, ze to pozory. W ciemnosci i ulewie namiot zostal rozbity na roslince, ktora nieprzyjemnie wygladala wybrzuszajac podloge. Bylem pewny ze rano bede mial ladny wywietrznik w podlodze, a tam nic! nawet sladu. Nieprzemakalnosci ocenic niestety nie moge, ale 3 godziny ulewy wytrzymal bez problemu :)
Jedno moge powiedziec....na 4 osoby z 65 litrowymi plecakami + gitara jest lekko za maly ;) ale jakos przetrwac noc sie udalo, a nawet troche pospac ;) Na dwie osoby to jest luksus, trzem osobom tez bedzie wygodnie.

Nie zauwazylem, zeby sypialnia mokla przy wychodzeniu z namiotu. Ogolnie Veiga moge chyba polecic ze wzgledu na funkcjonalnosc, latwosc rozbijania, zewnetrzny aluminiowy stelaz, stosunek wielkosci do wagi i dwa duze przedsionki. Za ta cene uwazam, ze jest godny polecenia.

pozdrawiam
Makonde

z góry dzięki
Stirlitz

Data: 2010-06-01 15:49:16
Autor: Stirlitz
namiot...
Dziękuję wszystkim za opinie i doradztwo.
W trakcie wekendu będę miał okazję obejrzeć Veiga na własne oczy, więc decyzja wyklaruje się wtedy.
Myślę, że za jakieś pół roku będę mógł zamieścić subiektywny test na NGT.

pozdrawiam
Stirlitz

Data: 2010-06-03 18:49:24
Autor: Titus Atomicus
namiot...
In article <htu7qn$tq8$1@news.onet.pl>,
[...]

Jak najbardziej polecam. Latwy w rozkladaniu, wodoszczelny, nie za ciezki. I przestronny.
Jedyna wada jaka zauwazylem to ten problem z zalewaniem sypialni podczas wychodzenia/wchodzenia w deszczu.

TA

Data: 2010-06-04 19:09:39
Autor: Titus Atomicus
namiot...
In article <Titus_Atomicus-705D9D.18492403062010@news.onet.pl>,

> [...]

Jedyna wada jaka zauwazylem to ten problem z zalewaniem sypialni podczas wychodzenia/wchodzenia w deszczu.

PS
Niedawno pytalem tutaj, co kupic zamiast tego Veiga (bo musialem sie go pozbyc w trakcie ostatniej wycieczki) i chyba wychodzi na to, ze znowu kupie Veiga.

TA

Data: 2010-06-04 10:35:34
Autor: Doczu
namiot...
W dniu 2010-05-30 19:38, Stirlitz pisze:

Tak na końcu, jakby ktoś miał inny namiot, trójkę, która w jego opinii
jest super wytrzymała, fajna i nie najdroższa na rynku to także będę
dźwięczny za podpowiedź :)

Że polecę aukcję mojego znajomego
Przy propozycjach jakie tu padają, sądzę, że oferta warta rozważenia.
P.S.
Gość uczciwy i więc raczej nie ściemnia z opisem.
--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

namiot...