namiot na rower

Data: 2009-03-22 23:33:03
Autor: kundzia Pindzia
namiot na rower
Własnie kompletuję ekwipunek na letnia wyprawę rowerową. Potrzebny mi będzie
m.in namiot, pomyślałem o czymś takim
http://www.decathlon.com.pl/PL/2-second-simple-i-33690062/ kosztuje i waży
niewiele, rozkłada i składa się błyskawicznie, na stronie Quechua są filmy,
wygląda to niesamowicie, tylko jeden z tym problem że składa się go w koło o
średnicy koło 60 cm i tu pytanie do starych wyjadaczy- co sądzicie o wożeniu
czegoś takiego na rowerze? Czy nie będzie to stwarzało zbyt dużych oporów
powietrza, może ktoś coś takiego miał i mógłby coś na ten temat powiedzieć?
Wydaje mi się, że łatwiej byłoby wozić namiot składany w cylinder ale takie są
droższe, cięższe, rozłożenie i złożenie ich wymaga więcej czasu... ale może
jednak lepiej taki klasyczny namiot wziąć niż ten szybko rozkładający się...?

Data: 2009-03-23 00:14:25
Autor: Menel
namiot na rower
kundzia Pindzia <kundziapindzia@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
kosztuje i waży niewiele

tylko kosztuje niewiele 2,4 kg na 1 to dużo
i ma stelaż z włókna szklanego nienaprawialny

Data: 2009-03-22 23:34:17
Autor: tOmki
namiot na rower
On 23 Mar, 01:14, "Menel " <mene...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
kundzia Pindzia <kundziapind...@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):

> kosztuje i waży niewiele

tylko kosztuje niewiele 2,4 kg na 1 to dużo
i ma stelaż z włókna szklanego nienaprawialny

wszystko ladnie pieknie tylko z tego co pamietam, po zlozeniu powstaje
"ciastko" o srednicy 80cm (gdzie to wozic?)

looknij na ngt.pl lub outdoor.org.pl, popytaj napewno cos ci doradza

Pozdrawiam
tOOmki

Data: 2009-03-23 11:46:11
Autor: Tomasz Minkiewicz
namiot na rower
On Sun, 22 Mar 2009 23:33:03 +0000 (UTC)
"kundzia Pindzia" <kundziapindzia@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Własnie kompletuję ekwipunek na letnia wyprawę rowerową. Potrzebny mi będzie
m.in namiot, pomyślałem o czymś takim
http://www.decathlon.com.pl/PL/2-second-simple-i-33690062/ kosztuje i waĹźy

Pod tym kątem patrząc nie da się powiedzieć na pewno, ale cosik mi się
zdaje, że on ma dokładnie taką samą wadę jak mój: kiedy pada, nie da
się otworzyć przedniej klapy tak, żeby nie napadało do sypialki.
Jeśli Ci się podoba, znajdź podobny, tylko z dodatkowym pałąkiem
nad wejściem (ale to pewnie dorzuci jeszcze co najmniej pół kilo,
więc lepiej po prostu poszukaj czegoś zupełnie innego).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-03-23 13:11:32
Autor: Jan Cytawa
namiot na rower
kundzia Pindzia napisał:

http://www.decathlon.com.pl/PL/2-second-simple-i-33690062/ kosztuje i waży
niewiele, rozkłada i składa się błyskawicznie, na stronie Quechua są filmy,

Na rower sie nie nadaje. Za duze po zlozeniu a ponadto brak osloniecia
wejscia przed deszczem MZ dyskwalifikuje to cudo. Jan Cytawa

Data: 2009-03-23 14:28:45
Autor: Martinco
namiot na rower
kundzia Pindzia pisze:
[...]

Ten namiot idealnie nie nadaje sie do turystyki rowerowej. Głównie za sprawą jego kształtu po złożeniu.

co do namiotu pod rower:

http://wrower.pl/turystyka/namiot/namiot.php

--
Martinco

Data: 2009-03-23 07:17:59
Autor: Michał Wolff
namiot na rower
On 23 Mar, 14:28, Martinco <martinUSUNTIco...@poczta.onet.pl> wrote:

Ten namiot idealnie nie nadaje sie do turystyki rowerowej. Głównie za
sprawą jego kształtu po złożeniu.

Na pewno. Wożenie krążka o średnicy 55cm nie ma żadnego sensu, ani się
tego sensownie przyczepić nie da, by nie wygiąć konstrukcji i by
wiatru nie łapało, ani włożyć miedzy sakwy, ani coś na to itd. Ni
przypiął ni wypiął na rower, to typowy namiot dla niedzielnych
turystów jadących samochodem na zieloną trawkę. Jedyny bonus z takiego
kształtu to szybkie rozkładanie, ale to nie rekompensuje jego licznych
wad.

co do namiotu pod rower:

http://wrower.pl/turystyka/namiot/namiot.php

No i to jest fajne kompendium. Ze swojej strony moge polecić Marabuta
- drogi, ale trwały i bardzo przyzwoite wykonanie. Nie ma się co
oszukiwać, że za 109zł dostanie się produkt wysokiej jakości,
wytrzymujący w każdej pogodzie. To jest rozwiązanie jak pisałem dla
ludzi nocujących pod namiotem od święta, nie na wyprawę, gdzie nocuje
się dzień w dzień, nierzadko w deszczu.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-23 18:34:52
Autor: T0M0
namiot na rower

No i to jest fajne kompendium. Ze swojej strony moge polecić Marabuta
- drogi, ale trwały i bardzo przyzwoite wykonanie.

Ja tez polecam marabuta, uzywam aktulanie  marabuta poligon2 , a wczesniej uzywalem poligon - nie do zdarcia,poligon ma10 lat nie cieknie, troche podloge ma skatowana po spaniu w gorach na ostrych kamieniach. Poligon2 aktualnie dostepny w ofercie ma poprawionych pare rzeczy wględem poprzednika.Obydwa sa uzywane w roznych porach roku.
Pełny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny bez zadnych problemów.
 Sa drogie to prawda, ale warte ceny,a pozatym sa szyte w Polsce:)

--
T0M0

Data: 2009-03-23 21:52:17
Autor: #:-) gps
namiot na rower
A może toto:
http://www.fjordnansen.pl/site/?mod=offers&kat=25&prod=515

Ja mam stary model FNa - Thor II Profi, waga 2,7 kg komplet. Mój jest jeszcze bez możliwości rozbicia samego tropiku - stelaż pod tropikiem.

VEIG II '09 ma już stelaż w rękawach, co z kolei zdaje się uniemożliwia rozbicie samego tropiku. Ale to lepszy model i tak bo ma 2 wejścia.

Tylko cena jest dość potworna, ale ja na jakość mojego FNa nie narzekałem - trwały, dobrze chroni przed deszczem, lekki.

#:-)
gps

Data: 2009-03-23 14:35:35
Autor: Tszy3
namiot na rower
On 23 Mar, 21:52, "#:-) gps" <gpsgps...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Oooo, właśnie co raz bardziej sie skłaniam do zakupienia Veig'a.
Czy użytkownicy tego modelu mogliby sie podzielić wrażeniami z
użytkowania tego namiotu podczas wypraw rowerowych?

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2009-03-24 08:16:56
Autor: Marek P
namiot na rower
Data: 2009-03-24 10:25:24
Autor: shot
namiot na rower
Marek P:

Ostatnio Fjord Nansen Sierra II (taki 'słabszy' Veig) w promocji były
za 200zł.

Data: 2009-03-24 19:15:51
Autor: Roberto
namiot na rower
Data: 2009-03-24 19:18:03
Autor: Roberto
namiot na rower
Witam
A co powiecie o tych namiotach, warte czy nie zawracanie głowy?

http://allegro.pl/item578886710_namiot_2_3osob_tybet_2_firmy_hi_tec_71zl_taniej.html

Dla 2 osob jest ok ale dla jednej za duzy i jesli masz sakwy, ktore trzeba
chronic przed deszczem to przedsionek jest za maly.

http://allegro.pl/item584368029_lekki_namiot_2_osobowy_iceberg_2000_mm_2_wejscia.html

Ten namiot to tragedia! Strasznie male i utrudnione wejscie! O wiele lepszy
bylby ten

http://allegro.pl/show_item.php?item=565040917

Dzieki

Data: 2009-03-24 20:36:13
Autor: #:-) gps
namiot na rower
Marek P pisze:
[...]
O jakości nic Ci nie powiem, bo nie mam żadnego.
Co do konstrukcji, wybór właściwie zależy od tego, jaki standard podróżowania sobie narzucisz. Ja próbowałem pogodzić lekkość z wygodą (przestronnością). Ale też najczęściej jeżdżę sam, toteż mała 2-ka Fjord Nansena bardzo mi przypasowała.
Przy podróżowaniu w dwie osoby 2-gie wejście wydaje mi się bardzo ważne. Nie zgadzam się z Roberto, że wejścia w Icebergu są za małe, mz zupełnie wystarczą, chyba że cierpisz na którąś z lordoz i się nie zginasz. Więc ja brałbym ten drugi, bo choć mniejszy, to lżejszy i ma 2 wejścia.
Za pierwszym przemawia jego wysokość - 135 cm - przestronność i wyższa wodoodporność (nie bardzo wierzę jednak w to, co piszą producenci, bo w praktyce jest to nie do zweryfikowania i oni to wiedzą), ale za to wzrasta waga.

#:-)
gps

Data: 2009-03-24 20:29:15
Autor: Andrzej
namiot na rower
Tszy3 pisze:

[...]

Mam dwuosobowego Veig'a i na wyprawę rowerem jest OK. Jeżdżę sam więc wieczorem do namiotu wrzucam rzeczy które mi będą potrzebne, kask, jedzenie itp. a częściowo opróżnione sakwy układam pomiędzy sypialnią a tropikiem (trochę ciasno ale mieści się cały komplet razem z butami). Rower tymczasem leży obok namiotu przykryty zielonym ortalionem. Namiot jest dość dobrze wykonany, nie przecieka nawet podczas długotrwałych ulew, trochę długo schnie ale w tym roku zamierzam go zaimpregnonować i liczę na poprawę. Stelaż jest w kanałach tropiku więc można rozbić go na deszczu a później trochę się gimnastykując ale za to nie moknąc przypinać sypialnię. Duża zaleta to dwa wejścia. Jedyny minus to wpadanie deszczu do środka podczas wchodzenia i wychodzenia ale to cecha wspólna namiotów typu iglo (zdaje się że Wolfskin ma namioty z daszkami ale nie wiem czy dają radę). Najlepszy byłby tunel ale ta waga.

Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-03-24 15:30:42
Autor: Tszy3
namiot na rower
On 24 Mar, 20:29, Andrzej <ande...@wp.pl> wrote:
[...]

Jak z długością i wysokością w środku? Da się usiąść i godziwie
wyspać?

Rower tymczasem leży obok namiotu przykryty zielonym ortalionem. Namiot
jest dość dobrze wykonany, nie przecieka nawet podczas długotrwałych
ulew,

A to mnie bardzo cieszy :-)

trochę długo schnie ale w tym roku zamierzam go zaimpregnonować i
liczę na poprawę.

Ale co długie schnie? Tropik czy sypialnia (od skondensowanej pary)?
Wietrzenie na dwa wejścia nic nie daje?

Stelaż jest w kanałach tropiku więc można rozbić go na
deszczu a później trochę się gimnastykując ale za to nie moknąc
przypinać sypialnię.

Można zwinąć namiot bez odczepiania sypialni od tropiku?

[...]

A da się gotować w czasie deszczu w tych przedsionkach?

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2009-03-25 18:07:13
Autor: Andrzej
namiot na rower
Tszy3 pisze:
[...]

Jak najbardziej, pełen komfort ale ja raczej niski jestem (170)

liczę na poprawę.

Ale co długie schnie? Tropik czy sypialnia (od skondensowanej pary)?
Wietrzenie na dwa wejścia nic nie daje?

Na sypialni nic się nie skrapla, przynajmniej na mojej :-) i zawsze jest sucha. Po tropiku krótki deszcz spływa nie zwilżając go ale podczas dłuższego deszczu materiał nasiąka (ale nie przecieka) i ciemnieje. Podczas deszczowej pogody nawet jak nie pada to powietrze jest wilgotne i są problemy ze schnięciem (słońce załatwia sprawę bardzo szybko). Jeżeli chodzi o skropliny od środka tropiku to otwarcie obu wejść najczęściej załatwia sprawę.

Stelaż jest w kanałach tropiku więc można rozbić go na
deszczu a później trochę się gimnastykując ale za to nie moknąc
przypinać sypialnię.

Można zwinąć namiot bez odczepiania sypialni od tropiku?

Tak, trzeba tylko wyjąć stelaż choć ja chyba zawsze sypialnię odpinałem.

[...]

Zdecydowanie nie, są za małe i można spalić namiot. Ja gotuję wewnątrz ustawiając palnik w samym środku namiotu a tylko gorące gary stawiam na trawie w przedsionku. Ale to działa przy palniku gazowym, nie wyobrażam sobie w takich warunkach benzyny

Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-03-25 08:02:03
Autor: Roberto
namiot na rower
Najlepszy byłby tunel ale ta waga.

No wlasnie!!! Namiot typu TUNELowego jest od 0,5 do 1,5 kg lzejszy od podobnego
typu IGLO i to nizaleznie czy to bedzie namiot 1- osobowy czy 4 -osobowy.

Data: 2009-03-25 11:22:16
Autor: Jan Cytawa
namiot na rower
Roberto napisał:

> Najlepszy byłby tunel ale ta waga.

No wlasnie!!! Namiot typu TUNELowego jest od 0,5 do 1,5 kg lzejszy od podobnego
typu IGLO i to nizaleznie czy to bedzie namiot 1- osobowy czy 4 -osobowy.

Po wielu latach doswiadczen z roznymi namiotami doszedlem do wniosku, ze
tunel jest najlepszy. Gdy jest dobra pogoda to i najgorszy namiot wyda,
ale problemy zaczynaja sie przy gorszej. Nieoceniony jest wtedy duzy
przedsionek. Osobiscie wole wozic nawet 1 kg wiecej niz sie katowac. No
coz, z wiekiem chec posiadania odrobiny komfortu sie zwieksza. :)
Teraz mam 3-osobowy tunel z 2 wejsciami, w ktorym swobodnie mieszcza sie
nawet 3 rowery. Naprawde komfort spania, gdy namiot jest pod dachem,
jest nieoceniony. Oczywiscie na potrzeby samotnej turystyki mam namiot mniejszy, ale tez z
zamknietym przedsionkiem. Namiot nie moze miec nieoslonietego wejscia
tak, ze proste namioty typu igloo odpadaja w przedbiegach.

Jan Cytawa

Data: 2009-03-25 04:02:50
Autor: Tszy3
namiot na rower
On 25 Mar, 11:22, Jan Cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Oczywiscie na potrzeby samotnej turystyki mam namiot mniejszy, ale tez z
zamknietym przedsionkiem. Namiot nie moze miec nieoslonietego wejscia
tak, ze proste namioty typu igloo odpadaja w przedbiegach.

A mozna wiedzieć jaki to model?

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2009-03-25 19:02:28
Autor: Andrzej
namiot na rower
Jan Cytawa pisze:

Oczywiscie na potrzeby samotnej turystyki mam namiot mniejszy, ale tez z
zamknietym przedsionkiem. Namiot nie moze miec nieoslonietego wejscia
tak, ze proste namioty typu igloo odpadaja w przedbiegach.

Zaraz ktoś napisze że tunele odpadają w przedbiegach i co? Przecież zależy kto co lubi i jak sobie radzi z różnymi sytuacjami (dlatego chyba nie ma jednego idealnego namiotu). Dla mnie osobiście lepsze jest iglo przede wszystkim ze względu na wagę. Mam wprawę w gotowaniu wewnątrz i nie muszę się przy tym gimnastykować a miejsce przechowywania roweru to moim zdaniem raczej kwestia komfortu psychicznego a nie rzeczywistego bezpieczeństwa. Polecam lekturę

http://www.wrower.pl/turystyka/namiot/namiot.php

Kupując namiot zastanawiałem się jeszcze nad Andy II ponieważ jest z daszkiem ale to jest namiot klasę niższy i jest cięższy, nie jest tak nieprzemakalny jak Veig, ma tylko jedno wejście no i zdaje się że nie można rozbić samego tropiku.

Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-03-25 18:12:33
Autor: Andrzej
namiot na rower
Roberto pisze:
Najlepszy byłby tunel ale ta waga.

No wlasnie!!! Namiot typu TUNELowego jest od 0,5 do 1,5 kg lzejszy od podobnego
typu IGLO i to nizaleznie czy to bedzie namiot 1- osobowy czy 4 -osobowy.

To jest chyba odwrotnie. Pozostając przy Fjord Nansen:

Iglo Veig III '09 - 3,1kg
Tunel Korsyka III '09 - 4,6kg

Jadąc przynajmniej we dwójkę można się podzielić obciążeniem ale samemu moim zdaniem nie warto. No chyba że super duper profi tunel 2,5kg (są wogóle takie?)

Data: 2009-03-25 18:59:27
Autor: Roberto
namiot na rower
Roberto pisze:
> typu IGLO i to nizaleznie czy to bedzie namiot 1- osobowy czy 4 -osobowy.
> To jest chyba odwrotnie.

Absolutnie nie.

Pozostając przy Fjord Nansen:

Iglo Veig III '09 - 3,1kg
Tunel Korsyka III '09 - 4,6kg

A zauwazyłeś, ze Veig ma stelaz aluminiowy a Korsyka stelaz z włókna szklnego?
No i jakie sa przedsionki?

Jadąc przynajmniej we dwójkę można się podzielić obciążeniem ale samemu moim zdaniem nie warto. No chyba że super duper profi tunel 2,5kg (są wogóle takie?)

tak...

http://www.fjordnansen.pl/site/?mod=offers&kat=1&prod=507

Data: 2009-03-25 11:15:02
Autor: Michał Wolff
namiot na rower
On 25 Mar, 18:59, "Roberto" <rostrowskiWYTNI...@interia.pl> wrote:

> To jest chyba odwrotnie.

Absolutnie nie.

Nie opowiadaj bajek Robercie. Sam uĹźywam namiotu tunelowego - ale
akurat waga nie jest jego zaletą. Namiot tunelowy sprawdza się dobrze
na rower dzięki dużo większemu przedsionkowi - a takowy musi ważyć,
więc namiot tunelowy jest cięższy od igloo. Coś za coś - wygoda
"kosztuje" te z reguły ok.1kg więcej

http://www.fjordnansen.pl/site/?mod=offers&kat=1∏=507

To jest Ĺźaden tunel, praktycznie nie ma przedsionka - czyli
podstawowej zalety takich namiotĂłw.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-25 20:02:02
Autor: Roberto
namiot na rower

To jest Ĺźaden tunel, praktycznie nie ma przedsionka - czyli
podstawowej zalety takich namiotĂłw.

Sorki ale typ namiotu np tunel nie okresla w ogole wielkosci przedsionku ale
sposob rozprowadzania stelazu.

Data: 2009-03-25 12:12:10
Autor: Michał Wolff
namiot na rower
On 25 Mar, 20:02, "Roberto" <rostrowskiWYTNI...@interia.pl> wrote:

Sorki ale typ namiotu np tunel nie okresla w ogole wielkosci przedsionku ale
sposob rozprowadzania stelazu.

Rozmawiamy o namiotach tunelowych na rower. A tunel musi mieć
przedsionek - to jest coś co go przede wszystkim odróżnia od igloo. To
co wrzuciłeś - to jest kieska namiastka tunelu - nie spełnia jego
dwóch podstawowych parametrów - czyli przedsionka i wiatroodpornej
konstrukcji. Tak więc niczym specjalnym się od igloo nie różni, wręcz
jest dużo gorszy - bo nic nowego nie wnosi, a jest mniej wygodny
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-25 20:49:47
Autor: Roberto
namiot na rower
> [...]

> sposob rozprowadzania stelazu.

Rozmawiamy o namiotach tunelowych na rower.

Zgadza sie.

A tunel musi mieć
przedsionek

Niekoniecznie

- to jest coś co go przede wszystkim odróżnia od igloo.

Nie zgadzam sie.

co wrzuciłeś - to jest kieska namiastka tunelu - nie spełnia jego
dwóch podstawowych parametrów - czyli przedsionka i wiatroodpornej
konstrukcji.

Czyli sugerujesz, ze moj namiot nie jest namiotem tunelowym?

http://picasaweb.google.pl/Robertnarowerze/Bieszczady2004#5117171791030304850

Tak więc niczym specjalnym się od igloo nie różni,

Jak to? Przeciez w igloo maszty krzyzuja sie nad glowa a w tunelu nie.

... wręcz
jest dużo gorszy - bo nic nowego nie wnosi, a jest mniej wygodny

I na ten temat mozemy długo dyskutować gdyż dla jednego niska waga jest zaletą a
inni nie mogą obyć się bez stodoły.

Data: 2009-03-25 13:05:25
Autor: Michał Wolff
namiot na rower
On 25 Mar, 20:49, "Roberto" <rostrowskiWYTNI...@interia.pl> wrote:

> A tunel musi mieć
> przedsionek

Niekoniecznie

Koniecznie. Tunel to właśnie namiot w kształcie tunelu :)) Widziałeś
tunel o takim kształcie jak tu wrzuciłeś?

Nie zgadzam sie.

Twój problem.Zaletą tunelu jest przede wszystkim przedsionek - i
wszyscy jego uzytkownicy tu o tym piszą

Czyli sugerujesz, ze moj namiot nie jest namiotem tunelowym?

http://picasaweb.google.pl/Robertnarowerze/Bieszczady2004#51171717910...

Żartujesz? To jest jeśli mnie wzrok nie myli Marabut Sumatra, którego
używałem przez 2-3 lata. To jest bardzo malutki tunel, ma wyraźny i
duży przedsionek, a nie coś takiego jak jak ten Fiord Nansen do
którego wrzuciłeś linka, który nie ma przedsionka w ogóle. Swoją drogą
to był całkiem udany model namiotu, nie wiem dlaczego go już nie
produkują, ważył bardzo mało, w granicach 2kg, minusem były duże
gabaryty po spakowaniu (namiot był bardzo długi). I jak na tą wagę był
całkiem fajnym namiotem na rower, miał przede wszystkim, wcale niemały
przedsionek, co widać chociażby na tym zdjęciu. W środku oczywiście
maleństwo, przede wszystkim bardzo niski, ale za to szeroki (był to
model na 2 os). Tak więc pod względem stosunku użytkowości do wagi -
była to bardzo sensowna propozycja. Na wyjazd dwuosobowy zdecydowałem
się zakupić jego większego brata - czyli Haiti (obecnie  Atacamę) i
ten na tyle mi podpasował, że wożę ją także na wyprawy samotne, bardzo
wygodny tunel, z wielkim przedsionkiem, choć kosztem wagi (4kg)

Jak to? Przeciez w igloo maszty krzyzuja sie nad glowa a w tunelu nie.

To, że nie jest igloo to nie znaczy jeszcze że jest już tunelem :)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-25 13:38:12
Autor: Michał Wolff
namiot na rower
A prawdziwe tunele i do tego naprawdę lekkie robi np. niemiecka firma
Tatonka:
Model Narvik2 waży 2600g:
http://tinyurl.com/dmp5ot

Arctis2 - 3100g
http://tinyurl.com/c8rwpe

Kiruna - zaledwie 2300g!
http://tinyurl.com/cgpmjo

Każdy z nich to namiot wyraźnie tunelowy, z niemałym przedsionkiem,
niestety niska waga kosztuje niemało
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-25 21:59:27
Autor: AL
namiot na rower
Michał Wolff pisze:
A prawdziwe tunele i do tego naprawdę lekkie robi np. niemiecka firma

Każdy z nich to namiot wyraźnie tunelowy, z niemałym przedsionkiem,
niestety niska waga kosztuje niemało

a oplaca sie zainteresowac czyms takim?
http://www.allegro.pl/item591304731_namiot_spokey_cumulus_3_osobowy_tropik.html

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-03-26 07:42:12
Autor: WaldekEg
namiot na rower

nie wiem czy sie oplaca zainteresowac, ale napewno oplaca sie pogooglowac ;-)
http://merlin.pl/Spokey-Namiot-3-osobowy-Cumulus/sport/product/220,651630.html

Data: 2009-03-25 19:13:54
Autor: Andrzej
namiot na rower
Roberto pisze:
Roberto pisze:
[...]

Jednak tak

[...]

No ale porównujemy wagę a nie przedsionki. Fakt, Veig ma stelaż aluminiowy ale jest i model z włókna

Iglo Sierra III '09 - 3,6kg
[...]

To jest super duper profi pałatka nad karimatę. Przy nim Veig to superkomfotrowy wielkopowierzchniowy namiot o podwyższonej wysokości :-) My tu dyskutujemy o tunelach z przedsionkiem i osłoniętym wejściem takich jak Korsyka właśnie.

Data: 2009-03-23 22:01:14
Autor: #:-) gps
namiot na rower

jeszcze bez możliwości rozbicia samego tropiku - stelaż pod tropikiem.
*miało być: "pod plandeką"

#:-)
gps

Data: 2009-03-23 14:56:31
Autor: Marcin Hyła
namiot na rower
Martinco wrote:

Ten namiot idealnie nie nadaje sie do turystyki rowerowej.
Głównie za sprawą jego kształtu po złożeniu.

E, bez przesady. Niecałe 0,6 m średnicy to akurat, żeby bagażnik "przykryć od góry" i przymocować gumami - ze zdjęcia wynika że ucha na obwodzie ma gęsto rozmieszczone. Owszem, zasadniczo utrudni to np. dostęp do sakw, ale też nie jest to dramat ostateczny.

Całkiem niewykluczone, że da się też toto przymocować _pionowo_ z boku sakwy.

Natomiast nie ma żadnych informacji o wodoodpornosci a wymiary są takie, że zdaje się nie ma mowy o schowaniu do środka nawet bagażu i to jest IMHO bardziej dyskwalifikujące.

co do namiotu pod rower:

http://wrower.pl/turystyka/namiot/namiot.php

O.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-03-24 19:00:29
Autor: Roberto
namiot na rower
A czy widziales jego skladanie? Bo ja tak. Sam probowalem go zlozyc i po 10
minut poddalem sie. Obsluga meczyla sie kolejne 10 minut i ...zawołali fachowca.
Gdy fachowiec wzial sie do roboty to ... po 5 minutach odszedlem a namiot w
dalszym ciagu byl niezlozony.

Data: 2009-03-24 19:54:49
Autor: Sokol
namiot na rower
Dnia Tue, 24 Mar 2009 19:00:29 +0100, Roberto napisał(a):

[...]

dziwne - ja go składam tak mniej wiećej w minutę  - to 15 sek. lekko
przesadzone jest. Faktycznie skłąda sie łatwo i szybko

--
Zdzisław Sokołowski

Data: 2009-03-24 18:45:46
Autor: Sokol
namiot na rower
Dnia Sun, 22 Mar 2009 23:33:03 +0000 (UTC), kundzia Pindzia napisał(a):

[...]
1. Ta średnica po złożeniu jest znaczenie większa. - około 80cm.
2. W żaden sposób nie da się podczepić do zwykłego bagażnika rowerowego -
próbowałem toto podczepić do motoroweru Romet i też nie dałem rady.
3. Posiadam taki namiot od dwóch lat - używam go na samochodowe wyprawy
wędkarskie- doskonale zdaje egzamin ale razem z samochodem, który służy za
magazyn.

--
Smutny wędkarz, bo siedzi w domu

Data: 2009-03-24 19:05:25
Autor: Roberto
namiot na rower - zestawienie
Na spolecznosci rowerzystow onegdaj zrobilem male zestawienie namiotow . Oto link

http://tiny.pl/b8hz

--

namiot na rower