Data: 2011-08-30 17:10:29 | |
Autor: karbar | |
napęd | |
On 30.08.2011 15:34, sosik wrote:
Witam. Zobacz, jak łańcuch układa się na dużych zębatkach (środkowa i duży blat w korbie). Jeżeli tak jak na zdjęciu ( https://lh3.googleusercontent.com/_LG9xTfa07vE/Tcr5MhhqyFI/AAAAAAAAHrw/9QmQRvcizss/s512/IMG_9041.JPG ) z dużą dozą prawdopodobieństwa można powiedzieć, że łańcuch się wyciągnął i przeskakuje. W tym wypadku, może się uda wymienić sam łańcuch, chociaż 10 tysięcy na jednym łańcuchu to już całkiem sporo. Dodatkowo obejrzyj zębatki. Na następującym zdjęciu ( https://lh4.googleusercontent.com/_LG9xTfa07vE/Tcr5g0qygPI/AAAAAAAAHsM/4hEy5Fut4uM/s720/IMG_9062.JPG ), na środkowej zębatce widzisz zużycie, które już nie przyjmie nowego łańcucha. Czasem zębatki i łańcuch dobrze ze sobą współpracują nawet, gdy zęby są jak igiełki, ale pod warunkiem, że wyżej wymienione komponenty zużywają się równo. Możesz tymczasowo poratować napęd poprzez przeszlifowanie kasety i blatów (ale tylko pod warunkiem, że łańcuch nie jest przesadnie rozciągnięty - ja szlifowałem jeszcze dość dobre zębatki nie zważając na mocno wyciągnięty łańcuch i efekt był bardzo krótkotrwały). Jak to zrobić? http://szosaimtb.blog.pl/szlifowanie-blatow-korby,15374853,n - dla osób komentujących - jak już wcześniej wspomniałem, zbagatelizowałem sprawę wyciągniętego łańcucha, gdyż na największym blacie układał się poprawnie. Niestety nie okazało się to wystarczającym testem. Koniec końców zakupiłem nowy łańcuch śmiga wszystko jak trzeba. Szlifowanie kosztuje tylko trochę pracy, a być może wykluczy przeskakujący bębenek. Osobiście z przeskakującym bębenkiem spotkałem się tylko podczas mrozów, gdy smar zgęstniał i pozalepiał zapadki, dlatego stawiałbym na zużyty łańcuch/napęd. pozdrawiam karbar -- [wro][Leniwa MuShellka] rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL blog: http://szosaimtb.blog.pl gg:2240510 http://skradzione-rowery-wroclaw.prv.pl/ |
|
Data: 2011-08-30 17:12:54 | |
Autor: karbar | |
napęd | |
On 30.08.2011 17:10, karbar wrote:
On 30.08.2011 15:34, sosik wrote: Podczas sprawdzania, jak układa się łańcuch, naciśnij na pedał ręką, tak jakbyś pedałował - często dopiero pod (lekkim) obciążeniem okazuje się, że łańcuch nie przylega do zębatek jak należy. pozdrawiam karbar -- [wro][Leniwa MuShellka] rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL blog: http://szosaimtb.blog.pl gg:2240510 http://skradzione-rowery-wroclaw.prv.pl/ |
|
Data: 2011-08-30 17:32:36 | |
Autor: sosik | |
napęd | |
W dniu 2011-08-30 17:10, karbar pisze:
Zobacz, jak łańcuch układa się na dużych zębatkach (środkowa i duży blat[ciacih pozdrawiam Dziękuję za odpowiedzi. Jeżdżę na 2 łańcuchach ale przy wadze ok 100kg mam dość ciężką nogę. Faktycznie jak się przyjrzałem napędowi to łańcuch się układa podobnie jak na zdjęciu. Więc na 99% to będzie napęd. Nowe zębatki ( średnia i duża ), kaseta i 2 łańcuchy już kupione więc teraz tylko to przełożyć. pozdrawiam sosik |
|
Data: 2011-08-31 08:52:20 | |
Autor: MadMan | |
napęd | |
Dnia Tue, 30 Aug 2011 17:10:29 +0200, karbar napisał(a):
Możesz tymczasowo poratować napęd poprzez przeszlifowanie kasety i blatów Taki prosty trick jeszcze - ¶rodkowy i najmniejszy blat można czasami odwrócić. Zyskujemy dodatkowy przebieg :P -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2011-08-31 09:06:03 | |
Autor: karbar | |
napęd | |
On 31.08.2011 08:52, MadMan wrote:
Dnia Tue, 30 Aug 2011 17:10:29 +0200, karbar napisał(a): U mnie w alivio, po odwróceniu ¶rodkowego blatu, Ľle biegi chodziły i zakleszczał się łańcuch oidp między największ± i ¶rodkow± zębatk±. pozdrawiam karbar -- [wro][Leniwa MuShellka] rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL blog: http://szosaimtb.blog.pl gg:2240510 http://skradzione-rowery-wroclaw.prv.pl/ |
|
Data: 2011-08-31 10:59:56 | |
Autor: MadMan | |
napęd | |
Dnia Wed, 31 Aug 2011 09:06:03 +0200, karbar napisał(a):
Taki prosty trick jeszcze - ¶rodkowy i najmniejszy blat można czasami Dlatego piszę że czasami. W Truvativie mi się udało ¶rodkowy odwrócić, dokładnie te same odległo¶ci między blatami zostały (z dokładno¶ci± do 0.5mm). -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2011-08-31 12:26:50 | |
Autor: karbar | |
napęd | |
On 31.08.2011 10:59, MadMan wrote:
No proszę, ciekawostka :) Dobrze wiedzieć. pozdrawiam karbar -- [wro][Leniwa MuShellka] rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL blog: http://szosaimtb.blog.pl gg:2240510 http://skradzione-rowery-wroclaw.prv.pl/ |
|
Data: 2011-08-31 13:20:45 | |
Autor: Krzysztof Naworyta | |
napęd | |
MadMan wrote:
||| Taki prosty trick jeszcze - ¶rodkowy i najmniejszy blat można ||| czasami odwrócić. Zyskujemy dodatkowy przebieg :P ||| || || U mnie w alivio, po odwróceniu ¶rodkowego blatu, Ľle biegi chodziły i || zakleszczał się łańcuch oidp między największ± i ¶rodkow± zębatk±. | | Dlatego piszę że czasami. W Truvativie mi się udało ¶rodkowy odwrócić, | dokładnie te same odległo¶ci między blatami zostały (z dokładno¶ci± do | 0.5mm). Z tym, że zwykle zęby nie maj± symetrycznego przekroju. S± też różnie odchylane prawo/lewo. Wszystko po to aby łatwiej przerzucać z trybu na tryb. Więc generalnie takie obrócenie będzie skutkowało gorszym działaniem przerzutki. Ale - jak piszesz - czasami warto spróbować. Z ¶wiadomo¶ci± czego złego się spodziewać. -- KN |
|
Data: 2011-08-31 13:33:10 | |
Autor: sosik | |
napęd | |
W dniu 2011-08-31 10:59, MadMan pisze:
Dnia Wed, 31 Aug 2011 09:06:03 +0200, karbar napisał(a): Witam. Faktycznie ciekawy pomysł. Spróbuję wcielić go w życie w okolicach listopada. Jak się uda podpiłować kasetę i ta odwrócona zębatka będzie w miarę działać to może się uda zimę przejechać, bo szkoda nowego napędu. sosik |
|
Data: 2011-08-31 17:23:45 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
napęd | |
W dniu 2011-08-31 13:33, sosik pisze:
Faktycznie ciekawy pomysł. Spróbuję wcielić go w życie w okolicach Zamiast kombinowac z odwracaniem, lepiej podszlifowac zebatki tarcze, pamietajac ze szlifujemy przeciwne zbocza zebow niz w tylnej kasecie. Okragly pilnik z odpowiednim fi i do roboty. Tarcze sie latwiej szlifuje niz kasety, bo sa bardziej miekkie. Najlepiej rozebrac, ale jak sie nie da (nity) tez mozna cos podziubac. |
|