napęd 4x4 stały nie znam się

Data: 2020-07-13 15:37:13
Autor: sczygiel
napęd 4x4 stały nie znam się
W dniu poniedziałek, 6 lipca 2020 00:50:15 UTC-5 użytkownik Peter napisał:
trafił się do kupienia samochód 4x4 napęd stały, samochód do miasta i na wycieczki

z hameryki(automat 2.0 bez turbo), u nas taki sam ale 1.0 turbo więc się zastanawiam czy napęd stały 4x4 do miasta i na trasy ma sens?

bo samochód cięższy o wiele od wersji u nas sprzedawanej 1..0

ford ecosport 1.0 FWD 6MT
ford ecosport 2.0 AWD automat

tak jak pisałem samochód do miasta i na wycieczki 2 osoby

No i jak pisalem:
https://www.youtube.com/watch?v=sS9JPaf1MDg

gostek mowi zeby pilnowac. I liczyc sie z kosztami.

Data: 2020-07-16 01:14:13
Autor: Przemek Jedrzejczak
napęd 4x4 stały nie znam się
-- W garażu powiedziano mu ponoć, że to częsta przypadłość u dużych Fordów.

Instrukcja pewnie mówi że w razie utraty ciśnienia oleju natychmiast wyłączyć silnik. Teraz są 2 opcje: stał się cud albo kierownik jechał dalej i zatarł silnik. W Niemczech serwis też odrzuca takie przypadki. Klasyczny przypadek to jazda po autostradzie, pompka zdycha, kontrolka się świeci a kierownik ciągnie do najbliższego zjazdu 30 km dalej ;-)

Data: 2020-07-16 10:20:06
Autor: Mateusz Viste
napęd 4x4 stały nie znam się
2020-07-16 o 01:14 -0700, Przemek Jedrzejczak napisał:
[...]

Być może tak było, nie wnikałem. Swoją drogą ECU mogłoby odcinać silnik
przy tego typu awarii, jeśli jest w stanie ją wykryć. No, może nie
całkiem odciąć, ale powiedzmy zwolnić do 30 km/h. Problem z tym check
engine jest taki, że jak człowiek jedzie to z reguły patrzy na drogę i
ta lampeczka może sobie tam świecić jakiś czas niezauważona...
Szczególnie latem. Ew. jakiś sygnał dźwiękowy mógłby być - tak, jak dla
niezapiętych pasów.

Mateusz

Data: 2020-07-17 04:06:24
Autor: Przemek Jedrzejczak
napęd 4x4 stały nie znam się
Producent założył minimalną inteligencję użytkownika i to nie jego wina że gamonie nie umieją czytać ew. są mądrzejsi od fabryki.
Pomysł samoczynnego zwolnienia z 140 do 30 km/h na autostradzie uważam za humorystyczny.
Ford poleglby w sądzie a odszkodowania by ich zrujnowały.

Data: 2020-07-17 13:14:20
Autor: Mateusz Viste
napęd 4x4 stały nie znam się
2020-07-17 o 04:06 -0700, Przemek Jedrzejczak napisał:
Producent założył minimalną inteligencję użytkownika i to nie jego
wina że gamonie nie umieją czytać ew. są mądrzejsi od fabryki.

Znaczy ty patrzysz na te wszelkie ikonki i światełka jak jedziesz? No
to gratuluję, bo ja zupełnie nie, wyłącznie na prędkościomierz zerkam.

Pomysł samoczynnego zwolnienia z 140 do 30 km/h na autostradzie
uważam za humorystyczny.

Jak ci opona trzaśnie to też ciągniesz dalej do przodu, czy jednak
puszczasz nogę z gazu?

Mateusz

Data: 2020-07-17 08:46:30
Autor: sczygiel
napęd 4x4 stały nie znam się
W dniu piątek, 17 lipca 2020 06:14:22 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:
> [...]

Znaczy ty patrzysz na te wszelkie ikonki i światełka jak jedziesz? No
to gratuluję, bo ja zupełnie nie, wyłącznie na prędkościomierz zerkam.

Primo: Zazwyczaj jak sie check engine zapala to tez jest pipek.
Secundo: Tak, przemiatanie wzrokiem i drogi i wskazan jest standardowa czynnoscia i co okolo 10-30 sekund to robie. Nie wspominajac o lusterkach.

Patrzenie sie slepo w przod prowadzi do wielu problemow. Rowniez do zasypiania z nudow.

> Pomysł samoczynnego zwolnienia z 140 do 30 km/h na autostradzie
> uważam za humorystyczny.

Jak ci opona trzaśnie to też ciągniesz dalej do przodu, czy jednak
puszczasz nogę z gazu?

Mateusz, ty niegupi chopak kestes. Musisz tak durnie ten watek ciagnac?
Porownanie z dupy.

PS. Zazwyczaj jak ECU wykryje powazny blad to nie tylko piszczyk sie pojawi ale i auto tsraci moc bo ecu przechodzi w tryb tzw bezpieczny. Nie znaczy sie ze nie mozna wtedy zarżnąć auta ale ono samo zwolni.

Data: 2020-07-17 15:47:16
Autor: RadoslawF
napęd 4x4 stały nie znam się

[...]

Jak leci sto dwadzieścia a trzasła ta z tyłu to większość słyszy
ale nie czuje i jedzie dalej.  :-)

Pozdrawiam

napęd 4x4 stały nie znam się